Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW I3 HOUDT HET DIT JAAR VOOR GEZIEN

MAAR ER KOMT EEN NIEUWE!

BMW stopt dit jaar met de productie van de i3. Daarmee komt er een einde aan een zeer belangrijk hoofdstuk uit de geschiedenis van het merk. Niet getreurd: de nieuwe i3 laat niet lang op zich wachten, al wordt dat een heel ander verhaal.

Misschien is het lastig voor te stellen, maar de BMW i3 blaast dit jaar alweer negen kaarsjes uit. In juli 2013 werd de markante elektrische BMW i3 namelijk gepresenteerd. De i3 maakte heel wat los, kunnen we wel zeggen. Niet alleen vanwege zijn aandrijflijn, maar ook zeker vanwege het bijzondere uiterlijk. Hoewel er zeker bekende BMW-elementen in het ontwerp zaten, was de i3 verder eigenlijk met niets van het merk te vergelijken. Ook het bijzondere futuristische interieur zorgde voor een storm aan reacties.

De BMW i3 zoals-ie in 2013 aan de wereld werd voorgesteld

Terugkijkend op de jaren die volgden kunnen we wel stellen dat BMW er goed aan heeft gedaan om de i3 op de markt te brengen. In een tijd waarin elektrisch rijden écht nog in de kinderschoenen stond, wist het toch al aardig wat klanten te trekken. In totaal staat de teller nu zo'n beetje op 250.000 stuks en daar gaan geen grote aantallen meer bij komen, meldt Drive. Een woordvoerder van BMW heeft aan dat medium laten weten dat de stekker uit de productie gaat in juli, precies negen jaar na de onthulling dus. Uiteraard betekent dat niet dat de i3 dan ook direct uit de showroom verdwijnt, maar een nieuwe bestellen is dan dus niet meer mogelijk.

BMW i3 (2022)

Eind vorig jaar doken we daar de eerste foto's van op. De onthulling van de nieuwe i3 verwachten we dit jaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Accudegradatie - BMW i3 - 2013 - 105.336 km

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• erg mooi...met de 22kwh batt van zo'n 2013 versie mag je eigenlijk ervan uitgaan dat het +300k is met een 'normale' 75 kwh batterij

Comment

• Ben aan het overwegen om zoiets te kopen voor erbij vanaf januari.

Is me niet helemaal duidelijk of die premie van 3k ook voor een REX zal gelden?

Sowieso niet de 22kwh variant maar minstens de 33 en indien binnen budget de 42.2kwh
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Ik vermoed "geen" premie bij een Rex, is "geen" 100% elektrisch.
            There are Pretenders among us.....
            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
              Ik vermoed "geen" premie bij een Rex, is "geen" 100% elektrisch.
              Je kunt gelijk hebben.

Ik vind het een twijfelgeval, heb ooit eens een roze inschrijvingskaart gezien van een REX en daar stond bij brandstof 'elektrisch' maar wel 13g co2
              De motor dient alleen als generator voor de batterij en niet als aandrijving. In die zin kun je het ook geen PHEV noemen.
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

Je kunt gelijk hebben.

Ik vind het een twijfelgeval, heb ooit eens een roze inschrijvingskaart gezien van een REX en daar stond bij brandstof 'elektrisch' maar wel 13g co2
                De motor dient alleen als generator voor de batterij en niet als aandrijving. In die zin kun je het ook geen PHEV noemen.
                Full elektrisch heeft geen uitstoot, vandaar de 3K premie, door de rex heeft hij uitstoot, dus vermoedelijk geen of een veel lagere premie.
                De rex vind ik wel een betere keuze, zolang er brandstof in de tank zit blijft hij rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                  De rex vind ik wel een betere keuze, zolang er brandstof in de tank zit blijft hij rijden.
                  Zolang er jus in de batterij zit, blijft de I3 ook rijden.

Comment

• Een REX boeit me minder eerlijk gezegd, zelfs los van die subsidie. Je zit dan nog steeds met een verbrandingsmotor, oliewissels, filtertjes, mogelijke betrouwbaarheid issues etc.
                    Tweedehands is het aanbod zowat 50-50 en het prijsverschil is intussen grotendeels uitgevlakt (nieuw was REX 4k duurder)
                    Die laatste bouwjaren met 42kwh en zelfs de 33kwh zouden als puur EV eigenlijk al ruim volstaan voor rond de kerktoren.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• vergeet ook de e-golf niet in overweging te nemen, laatste bouwjaren 35.8 kwh... ook meer dan genoeg voor rond de kerktoren

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/volkswagen-e-golf-35-8kwh-light-winter-navi-carplay-led-acc-elektrisch-zwart-a4685c43-3283-4781-b774-0d0beda23550?sort=standard&desc=0&lastSeenGuidPres ent=false&cldtidx=1&position=1&search_id=13egwwms0 5g&source_otp=t30&source=listpage_search-results&order_bucket=4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                        ... ook meer dan genoeg voor rond de kerktoren
                        Wel opletten mocht je batterij leeg geraken rond de kerktoren: NOOIT aan meneer pastoor vragen of je je stekker eens mag inpluggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Wel opletten mocht je batterij leeg geraken rond de kerktoren: NOOIT aan meneer pastoor vragen of je je stekker eens mag inpluggen.
                          Bedankt voor de tip
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Nog nooit mee gereden eigenlijk, zou ik idd. misschien eens moeten doen.
                            Anderzijds het is wel een Golf waarvan ze een EV hebben gemaakt terwijl een i3 toch iets specialer is en als EV werd ontwikkeld

i3 bij de lancering eens mee gereden en vond het toen massa's rijplezier hebben, toen wel te duur en te klein rijbereik.
                            Maar als je dat vanaf 1/1 met 3k premie voor rond de 20k op de kop kan tikken dan lijkt me dat wel een goede deal.
                            Ook super licht wat handig kan blijken als ze dan toch verkeersbelasting gaan invoeren (zal volgens mij niet meer zo lang duren...)

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Nog nooit mee gereden eigenlijk, zou ik idd. misschien eens moeten doen.
                              Anderzijds het is wel een Golf waarvan ze een EV hebben gemaakt terwijl een i3 toch iets specialer is en als EV werd ontwikkeld

i3 bij de lancering eens mee gereden en vond het toen massa's rijplezier hebben, toen wel te duur en te klein rijbereik.
                              Maar als je dat vanaf 1/1 met 3k premie voor rond de 20k op de kop kan tikken dan lijkt me dat wel een goede deal.
                              Ook super licht wat handig kan blijken als ze dan toch verkeersbelasting gaan invoeren (zal volgens mij niet meer zo lang duren...)
                              I3 is voor mij ook de betere keuze is ook wendbaarder. De reden dat ik er niet voor gegaan ben is de achterdeuren, vond ik onhandig als je de achterbank geregeld nodig hebt.

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Nog nooit mee gereden eigenlijk, zou ik idd. misschien eens moeten doen.

toch gek hoe de tijden veranderen. in 2013 vond iedereen de i3 een gedrocht en gingen we nog wel af en toe ne keer langs bij meneer pastoor .

Vond hem ook wel goed rijden (1 dag meegehad van de bmw dealer destijds), maar toen was ik nog niet klaar voor elektrisch (nergens laadpalen te vinden)

Die REX zou ik toch van wegblijven... https://www.youtube.com/watch?v=arD_Cq_f6Fw

Comment

• 17 km gereden 6 i3's gepasseerd, slechts 2 pics want krijg madamme ni snel genoeg in gang

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

17 km gereden 6 i3's gepasseerd, slechts 2 pics want krijg madamme ni snel genoeg in gang

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                                    16 dagen van huis en 1 electrische auto gezien, een i3 ?

Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik heb het altijd een geinig karretje gevonden, veel mensen vinden hem lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

toch gek hoe de tijden veranderen. in 2013 vond iedereen de i3 een gedrocht en gingen we nog wel af en toe ne keer langs bij meneer pastoor .

Vond hem ook wel goed rijden (1 dag meegehad van de bmw dealer destijds), maar toen was ik nog niet klaar voor elektrisch (nergens laadpalen te vinden)

Die REX zou ik toch van wegblijven... https://www.youtube.com/watch?v=arD_Cq_f6Fw

Ja, sowieso niet van plan om een REX te nemen.
                                        In de tijd een halve dag meegekregen en toen dacht ik (los van de prijs) 'waauw, als dat elektrisch rijden is, laat maar komen.'

Sindsdien nog met verschillende andere EV's gereden maar nooit meer hetzelfde gooi- en smijt gevoel gehad
                                        Het is een karretje met beperkingen, dat zeker, maar het zou toch voor korte afstanden en geen autostrade zijn en dan kom je met 42kwh en zelfs met 33 kwh al ergens.
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• dan moet je er eentje kopen he, je zal het je niet beklagen

Comment

Working...
                                          X