Oorspronkelijk geplaatst door Autofans.be
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
BMW i3
-
Ha, ik las ergens 40k voor deze wagen. Dan valt 35,5k mee...
Is er hier een huursysteem voor de batterij? Als dat er nog es bijkomt very overpriced.
Blijkbaar ook de optie range extender mogelijk. 2 cilinderke zodat je paar 100km langer kan rijden en geen range anxiety krijgt.
Ook nieuw: worden enkel online verkocht? Tot er iets aan scheelt, dan komen de dealers wel van pas.
In elk geval, na Tesla komen we eindelijk ergens. Want de leaf en co zien er niet uit. Nu nog de prijs omlaag en de actiradius omhoog.
Elektrisch+extender lijkt me voorlopig het ideaal.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk BerichtenWant de leaf en co zien er niet uit.
't Is niet omdat het een Beamer is dat ie per definitie mooi is, hé...de meeste BMW fans/rijders zouden zich dood schamen in dit ding!
Comment
-
Ook een groot merk als BMW is het niet gelukt om hun nieuws tot de afgesproken embargodatum binnenskamers te houden. Maak kennis met de productieversie van de BMW i3!
Dit zijn voortijdig op internet belande foto's van de BMW i3 in z'n definitieve productietrim, op de kop getikt door de collega's van autoblog.nl. De afgelopen maanden hebben we de auto in diverse stadia van ontwikkeling rond zien rijden, telkens weer met wat minder afplaktape. Collega Cornelis Kit heeft al met de elektrische Beamer gereden maar het was niet de bedoeling dat het officiële beeldmateriaal nu al op internet zou belanden. Dat heeft BMW dus niet weten te voorkomen en dus kunnen we je bij deze vast een voorproefje geven op de fabrieksfoto's van BMW.
Een groot geheim was het uiterlijk natuurlijk niet meer, al had BMW zich tijdens onze kennismaking met de i3 vorige week nog behoorlijk met plakband uitgeleefd op voor-, zij- en (met name) achterkant. Nu al het tape verdwenen is, kunnen we de koets in z'n volle glorie bekijken en valt vooral de heftige knik bij de achterste zijruit op. Die was toto op heden nog afgeplakt en minder duidelijk zichtbaar.
Binnenin gaat het er redelijk minimalistisch aan toe, de belangrijkste functies zijn met ouderwetste knoppen te bedienen maar de rest stuur je aan via de grote iDrive-knop op de middentunnel. Geen ouderwetse klokkenwinkel meer voor de neus van de bestuurder maar een digitaal schermpje. Centraal op het dashboard prijkt een groter exemplaar waarmee je zo'n beetje alle (multimedia)functies bedient. Het dashboard is, behalve het display achter het stuur en de forse bedieninghendel rechts ervan, eigenlijk niet eens zo veel anders dan bij een 'gewone' BMW.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten...en dit onding wel???
't Is niet omdat het een Beamer is dat ie per definitie mooi is, hé...de meeste BMW fans/rijders zouden zich dood schamen in dit ding!den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Prachtig!!!! nog verlagen en een chip'ke, en het kan ermee door
Alle gekheid op een stokje: het is natuurlijk niet de typische beemer-look, maar ja, ze moeten het design-matig wat anders aanpakken voor elektro-cars he, om wat meer op te vallen.
Valt al bij al nog mee qua looks, vind ik. De 'stance' is nog redelijk deftig...
Iemand met zonnepanelen en/of windmolentje rijdt vrij goedkoop, en de range valt nogal mee. Ik vrees wel net iets te weinig voor het woon-werk verkeer van sommige mensen, maar je kan niet alles hebben...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk BerichtenBenieuwd hoe hij er gaat uitzien met M pakket
Comment
-
Ik ben blij dat er verdere evolutie zit in de alternatieve aandrijfvormen. Hoe meer merken er zich op gaan toeleggen, hoe sneller het zal evolueren. Toch heb ik in de wandelgangen al gehoord dat het bij veel merken bij eenmalige en kleinschalige operaties zal blijven als het over full electric gaat.
Maar qua design is dit imho één van de lelijkste ontwerpen die ik al gezien heb... Die gordellijn die zo'n inzinking krijgt: waarom is dat nu nodig? Het interieur ziet er heel cheap uit, met veel hoekskes en kantjes... en ze hebben er het bedieningspaneel naast het stuur uit de Citroën Visa van de jaren stillekes terug bijgehaald. Benieuwd trouwens naar de materiaalkeuze of die wel op premium niveau zal staan.
Ben ook benieuwd of dit design gemakkelijker gaat geaccepteerd worden omdat er een BMW logo op hangt en of de algemene autopers ook nu weer het zo typische BMW rijplezier gaat bejubelen.
Had het voor BMW qua imago niet veiliger geweest om er een compleet andere merknaam op te kleven als creatie van een nieuw merk binnen de groep?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk BerichtenBenieuwd hoe hij er gaat uitzien met M pakket
Comment
-
Wat een lelijk ding.
Dan hadden ze de technologie beter in een Mini gestoken!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten...
Dan hadden ze de technologie beter in een Mini gestoken!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenen dan zou niemand deze versie kopen... wegens te banaal uiterlijk... en vooral omdat de interessantste subsidies weggevallen zijn
uuh waarom zouden de subsidies wegvallen? omdat de mini te mooi is? enkel subsidies voor lelijke auto's?
Comment
Comment