Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    ... benieuwd ook hoe de typische BMW rijder de ultra smalle bandjes zal appreciëren.

    Zonder gezwans: ik denk dat er vooral niet-BMW adepten tot het merk zullen aangetrokken worden, want dit staat qua concept zo ver van de huidige modellen dat er maar weinig 'BMW' in zit.
    In die zin is het marketing gewijs nog te snappen dat ze dit niet commercialiseren onder een andere naam dan BMW...
    Dit is een nieuwe generatie banden waar de fabrikanten al een tijd naartoe willen: smaller maar ook grotere diameter, de velgen zijn 19", waarmee het contactoppervlak en daarmee het gripniveau niet zo klein is als men eerst zou denken.

    Verder denk ik dat dit veruit het leukste zal rijden in zijn electrische klasse, en ook een stuk beter te sturen zal zijn dan de door BMW adepten geliefde 318d
    ST Cupra 290 PP - GT86+

    Comment


    • #42
      De onthulling is binnen een uurtje live te volgen via volgende link: http://www.youtube.com/user/BMWi/unveiling
      freude am fahren

      Comment


      • #43
        Er zijn weinig auto’s die in de periode voor hun introductie zoveel publiciteit wisten te genereren als de BMW i3. We kregen steeds kleine brokjes informatie, maar dat is nu voorbij: BMW's EV is officieel.

        Hoewel, kleine brokjes… BMW liet al eerder de volledige lijst specificaties los, en ook het uiterlijk van de auto was eigenlijk geen geheim meer. Zelfs de prijzen waren al bekend, en we mochten zelfs al even een blokje om met een nog lichtjes gecamoufleerd exemplaar. Nu is het echter tijd voor de officiële lancering van BMW’s elektrische spruit. Dat betekent officieel beeld, maar omdat de specificaties al bekend waren, is er verder weinig nieuws te melden.
        Nog even een opfrissertje: de uit aluminium en met koolstofvezel versterkte kunststof (CFRP) opgetrokken achterwielaandrijver weegt 1.195 kg, is bijna 4 meter lang, 1,76m breed en 1,58 meter hoog. Een elektromotor met een vermogen van 170 pk zorgt voor de aandrijving. De versie zonder range extender sprint daarmee in 7,2 seconden naar 100 km/h, maar komt dan in de normale modus slechts 160 km ver. De versie met verbrandings-aggregaat komt ongeveer 140 km verder, maar doet door het extra gewicht wel 7,9 seconden over het sprintje. De range extender is een tweecilinder met een inhoud van 650 cc en een vermogen van 34 pk. De tank heeft een inhoud van 9 liter.
        De carrosseriepanelen zijn van kunststof en makkelijk te vervangen voor nieuwe in het geval van schade. Bovendien meldt BMW dat het materiaal kleine aanrijdingen kan incasseren zonder blijvende schade. Een bezoekje aan het schadeherstelbedrijf is daarom vrijwel nooit nodig. Hopelijk geldt dat ook voor de bandenboer, want we verwachten niet dat die maatje 155/70R19 standaard op de plank heeft liggen.
        Behalve een innovatieve en efficiënte aandrijflijn en het gebruik van high-tech materialen benadrukt de Beierse producent dat er ook goed naar minder basale voorzieningen van de auto is gekeken. De kachel en airco zijn zo ontworpen dat ze zo min mogelijk van de actieradius afsnoepen, terwijl ConnectedDrive er via internet voor zorgt dat het navigatiesysteem automatisch de meest efficiënte route opzoekt, daarbij rekening houdend met de actieradius. Aangekomen op de bestemming stopt het aanwijzen van de juiste richting niet op de parkeerplaats: een speciale app kan de navigatie op de smartphone voortzetten tot aan de voordeur. Diezelfde app toont daarnaast allerlei informatie over de status van de accu, het rijbereik van de auto en de dichtstbijzijnde oplaadpunten.
        Een i3 bestellen moet voor de jaarwisseling mogelijk zijn.





        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45




            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #47




                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Die motor om het rijbereik met 140km te verlengen heeft een tank van 9 liter. Ik neem dat die 9 liter nodig is om 140km te rijden. Je kan dus 300km rijden met 9 liter benzine. In worst case is het max. verbruik van deze auto dus 3 liter. Maar, in de meeste gevallen gaan de eigenaars niet boven de 160km uitkomen per rit, waardoor ze die range extender maar zelden nodig gaan hebben.
                  Hoe zit het nu met de duurzaamheid van de batterijen? Om de hoeveel tijd/laadbeurten moeten die vervangen worden? En hoeveel kost dat dan? Dat is toch een kost die je moet tellen.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • #49
                    presentatie is nu bezig.
                    CEO van bmw is nu aan het praten
                    wow wat een amateuristiche speech... zwaar duits accent, uit het hoofd geleerde marketing zinnekes, echt verrast dat op dat niveau zoiets amper het niveau van middelbare school overstijgt :-)

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Die motor om het rijbereik met 140km te verlengen heeft een tank van 9 liter. Ik neem dat die 9 liter nodig is om 140km te rijden. Je kan dus 300km rijden met 9 liter benzine. In worst case is het max. verbruik van deze auto dus 3 liter. Maar, in de meeste gevallen gaan de eigenaars niet boven de 160km uitkomen per rit, waardoor ze die range extender maar zelden nodig gaan hebben.
                      Hoe zit het nu met de duurzaamheid van de batterijen? Om de hoeveel tijd/laadbeurten moeten die vervangen worden? En hoeveel kost dat dan? Dat is toch een kost die je moet tellen.
                      je kan 3 liter per 100 km verbruiken als je enkel die 300 kilometer doet natuurlijk.

                      als je 1000 km rijdt is het 1000 - 160 =840 km op bezine aan 9 liter per 140 km (= 6,4 per 100 km) is dus 8,4 x 6,4 = 53 liter ongeveer dus 5,3 liter per 100 km.

                      ik ga akkoord dat dit niet altijd relevant is aangezien je meestal korte maakt. maar men moet de zaken wel eerlijk voorstellen vind ik.
                      gisteren nog met een deen gesproken die een volvo plug in gaat kopen omdat hij denkt dat die maar 1,9 liter verbruik per 100km, en er dus cheap mee op en neer kan naar denemarken.

                      tja die 1,9 liter is natuurlijk alleen de eerste 100 km met opgeladen batterij.. daarna is het gewoon 5-6 l natuurlijk.

                      Comment


                      • #51
                        Idd, gelukkig volgt niemand dat. Het is niet zoalde keynotes van Apple ofzo die door de ganse wereld onder de microscoop gelegd worden.

                        Als iets bekend over de verkoop? Ik heb vernomen dat de verkoop enkel via internet zou plaats vinden, en niet via de dealers??

                        Comment


                        • #52
                          chance dat er een propellor opstaat , wat een gedrocht ...
                          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                            je kan 3 liter per 100 km verbruiken als je enkel die 300 kilometer doet natuurlijk.

                            als je 1000 km rijdt is het 1000 - 160 =840 km op bezine aan 9 liter per 140 km (= 6,4 per 100 km) is dus 8,4 x 6,4 = 53 liter ongeveer dus 5,3 liter per 100 km.

                            ik ga akkoord dat dit niet altijd relevant is aangezien je meestal korte maakt. maar men moet de zaken wel eerlijk voorstellen vind ik.
                            gisteren nog met een deen gesproken die een volvo plug in gaat kopen omdat hij denkt dat die maar 1,9 liter verbruik per 100km, en er dus cheap mee op en neer kan naar denemarken.

                            tja die 1,9 liter is natuurlijk alleen de eerste 100 km met opgeladen batterij.. daarna is het gewoon 5-6 l natuurlijk.
                            Hoeveel tijd heeft zo'n batterij nodig om terug te laden? Je zou na iedere 300km kunnen stoppen voor een rustpauze, wat niet abnormaal is, en ondertussen de auto aan een laadpaal hangen.

                            EDIT - Ondertussen heb ik gevonden dat de batterij 8 uren nodig heeft om te laden. Dat is dus echt wel te lang om te pauzeren. Dit is andermaal het bewijs dat deze i3 gemaakt is voor de korte afstanden.
                            Last edited by BMWMB; 29/07/2013, 20:51.
                            OO 00 OO

                            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                            Comment


                            • #54
                              Met een snellader kan je de batterij laden tot 80% binnen het half uur. Dit komt toch ongeveer overeen met een rustpauze, niet?
                              Verder een beetje een vreemd ogend concept, maar hopelijk legt het BMW geen windeieren ...
                              Benieuwd wat de i8 zal brengen.

                              Comment


                              • #55
                                staat mij wel aan

                                Comment


                                • #56
                                  Snel even gegoogeld op de bandenmaat, 129€ per band.
                                  Wel weinig gevonden.
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Idd, gelukkig volgt niemand dat. Het is niet zoalde keynotes van Apple ofzo die door de ganse wereld onder de microscoop gelegd worden.

                                    Als iets bekend over de verkoop? Ik heb vernomen dat de verkoop enkel via internet zou plaats vinden, en niet via de dealers??
                                    enkele concessies zullen i-verdeler worden

                                    Comment


                                    • #58
                                      is het niet meestal zo dat 8 uur nodig is op een 220 volt stopcontact, terwijl met een snellader dit na ongeveer 1/2 uur al voor 80% de batterij gevuld is ?
                                      ik denk dat dit wel gaat verkopen! is eigenlijk toch ideaal als wagen voor woon werkverkeer ... ( wat bij de meeste mensen gemiddeld genomen toch 30 km bedraagt)
                                      + achterin vind ik hem nog wel redelijk kwa ruimte ! is ongeveer evengroot als een golf 3 ofzo ( en in die jaren waren de mensen daar toch mee content )

                                      Comment


                                      • #59
                                        Het exterieur vind ik nog altijd bedenkelijk, het interieur is wel mooi.
                                        Futuristisch maar niet té. Strak, modern en luchtig door gebrek aan middentunnel.
                                        Voertuig voldoet voor dagdagelijks gebruik en mits range-extender ook voor nationale ritjes.

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Steven DS Bekijk Berichten
                                          Met een snellader kan je de batterij laden tot 80% binnen het half uur. Dit komt toch ongeveer overeen met een rustpauze, niet?
                                          Verder een beetje een vreemd ogend concept, maar hopelijk legt het BMW geen windeieren ...
                                          Benieuwd wat de i8 zal brengen.
                                          ja en hoelang denk je dat de batterijen gaan meegaan als je ze veel op die manier zal opladen? niet volledig ontladen en half opladen doet een batterij geen goed
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X