Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    ik vind die SLS electric drive wel een nieuw concept, ze gebruik gewoon de bekendheid en prestige door het de looks en naam van de SLS mee te geven.
    veel betere manier imo om de fans en het clienteel kennis te laten maken met electrische wagens dan een afschuwelijk ding te dumpen met een waardeloze introductie en dan hopen dat de badge lovers maar zullen blijven blind kopen omdat het tenslotte toch een BMW is.
    je leert een kind ook geen groenten eten door er azijn op te gieten
    lets have some more member berries

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      ik vind die SLS electric drive wel een nieuw concept, ze gebruik gewoon de bekendheid en prestige door het de looks en naam van de SLS mee te geven.
      veel betere manier imo om de fans en het clienteel kennis te laten maken met electrische wagens dan een afschuwelijk ding te dumpen met een waardeloze introductie en dan hopen dat de badge lovers maar zullen blijven blind kopen omdat het tenslotte toch een BMW is.
      je leert een kind ook geen groenten eten door er azijn op te gieten
      Een kind lust ook geen bier ea., omdat zijn smaak niet ontwikkeld is... Smaak ontwikkel je met ouder te worden. Laat anderen maar suiker over hun product gieten om het eetbaar te maken.

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        Een kind lust ook geen bier ea., omdat zijn smaak niet ontwikkeld is... Smaak ontwikkel je met ouder te worden. Laat anderen maar suiker over hun product gieten om het eetbaar te maken.
        Kan goed zijn, maar ik zie Jan Modaal niet met een SLS AMG naar zijn werk pendelen.
        Daar is de i3 dan weer voor: een wagen voor de 'masses' (OK, de iets meer gegoede maar dan nog).

        Alles heeft z'n functie:
        -de i3 is gemaakt voor functioneel gebruik, woon-werk of stadsverkeer etc
        -een elektrische AMG is gemaakt om de Ring onveilig te maken en/of poesjes te scoren.

        Voor de functie die de i3 moet vervullen, denk ik dat het concept geslaagd is. Daarom is BMW-I ook een side-branch en brengen ze deze niet onder de regular BMW badge uit.
        De toekomst zal uitwijzen of ze in hun concept geslaagd zijn, maar ik vind het wagentje persoonlijk wel iets hebben...

        Comment


        • #84
          En dat voor slechts 35000 euro

          Comment


          • #85
            BMW-marketingjongens zijn innovatiever dan de auto zelf. Ze noemen 'm een teletijdmachine.
            "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
              Ben wel benieuwd om hem eens in het echt te zien en te voelen.
              Idd, eerst in het echt zien en er mee rijden, en pas dan eventueel *totaal* afzagen :p

              Ik kan enkel zeggen dat het oranje concept, dat heel dichtbij de serie ligt, er in het echt echt veel beter geproportioneerd uit zag dan op de meeste, te hard gephotoshopte en fake uitziende, persfotos...
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • #87
                Lelijk ding die i3

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                  En dat voor slechts 35000 euro
                  Inderdaad.... dat is niet goedkoop, en voor velen zal dit niet haalbaar zijn, maar voor de middenklasse en firmawagenrijders wel een optie redelijk bij prijs....

                  Comment


                  • #89
                    Ik vind hem ook niet mooi, en ik zie mezelf in de komende jaren ook niet zoiets kopen.
                    Aan de andere kant kan ik het alleen maar aanmoedigen dat BMW de elektrische auto met een schone lei heeft ontworpen. Motor en batterijen in de vloer, laag gewicht, laag zwaartepunt: indrukwekkend! Ik ben erg benieuwd hoe zoiets zal rijden. Wat voor zin heeft het om dit in een klassieke BMW-carrosserie te proppen met een enorme onbenutte motorruimte voor de cabine? Puur ruimteverlies, en goedkoper zal zo'n model niet worden. Dan kan men beter vanaf scratch een nieuw concept tot leven brengen waarbij de indeling van de techniek optimaal is ingedeeld om toch leuke rij-eigenschappen te kunnen aanbieden.

                    Hoe je het draait of keert, fossiele brandstoffen zijn niet eeuwig beschikbaar. Als de massa zich dagelijks met EV's zal gaan verplaatsen over enkele decennia, dan kunnen de echte petrolheads nog steeds met benzineslurpende classics/funcars blijven rijden. Toen de auto voor de massa bereikbaar werd, is dit ook de redding van paarden geweest, die tot dan werden gekweekt en afgebeuld om transport aan de mens te kunnen bieden.

                    De omslag naar EV's zit er gewoon aan te komen. Op dit moment is het nog geen volwaardige vervanger voor de auto op klassieke brandstoffen, maar de technologie wordt elke dag steeds beter. Ik ben benieuwd waar we over 20 jaar zullen staan. Ik wil in de toekomst gerust elke dag met een auto à la BMW i3 naar mijn werk bollen, als dit voor mij betekent dat ik tijdens de weekends op een betaalbare manier met mijn Z4M (of iets anders benzineslurpends) kan blijven rijden.

                    Comment


                    • #90
                      De enige vraag die ik mij altijd stel is of batterijen ook niet mileubelastend zijn? Ik denk dan zowel om ze te maken, en om ze nadien te verwerken als ze versleten zijn.
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • #91
                        Ik ga er toch ook een testritje mee doen. Zie ik nog wel als vervanger voor onze Vw Up! binnen enkele jaren.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
                          Ik vind hem ook niet mooi, en ik zie mezelf in de komende jaren ook niet zoiets kopen.
                          Aan de andere kant kan ik het alleen maar aanmoedigen dat BMW de elektrische auto met een schone lei heeft ontworpen. Motor en batterijen in de vloer, laag gewicht, laag zwaartepunt: indrukwekkend! Ik ben erg benieuwd hoe zoiets zal rijden. Wat voor zin heeft het om dit in een klassieke BMW-carrosserie te proppen met een enorme onbenutte motorruimte voor de cabine? Puur ruimteverlies, en goedkoper zal zo'n model niet worden. Dan kan men beter vanaf scratch een nieuw concept tot leven brengen waarbij de indeling van de techniek optimaal is ingedeeld om toch leuke rij-eigenschappen te kunnen aanbieden.

                          Hoe je het draait of keert, fossiele brandstoffen zijn niet eeuwig beschikbaar. Als de massa zich dagelijks met EV's zal gaan verplaatsen over enkele decennia, dan kunnen de echte petrolheads nog steeds met benzineslurpende classics/funcars blijven rijden. Toen de auto voor de massa bereikbaar werd, is dit ook de redding van paarden geweest, die tot dan werden gekweekt en afgebeuld om transport aan de mens te kunnen bieden.

                          De omslag naar EV's zit er gewoon aan te komen. Op dit moment is het nog geen volwaardige vervanger voor de auto op klassieke brandstoffen, maar de technologie wordt elke dag steeds beter. Ik ben benieuwd waar we over 20 jaar zullen staan. Ik wil in de toekomst gerust elke dag met een auto à la BMW i3 naar mijn werk bollen, als dit voor mij betekent dat ik tijdens de weekends op een betaalbare manier met mijn Z4M (of iets anders benzineslurpends) kan blijven rijden.
                          Mooi gezegd.

                          Als ik voor gewoon dagelijks verkeer met een EV/alternatieve/hybride auto moet rijden, om dan in de vrije tijd/weekends mij te kunnen amuseren met mijn 318is, vind ik dat niet erg. Ik snap ook niet waarom iedereen bvb de Prius haat. Hoe meer mensen er met Priussen e.d. beginnen te rijden, hoe langer wij met onze oude bakken kunnen blijven rijden. Maar voor mij (en zelfs voor mijn ouders) is een splinternieuwe auto simpelweg onbetaalbaar, en al zeker zo'n elektrische.



                          Wel zot dat de minimumgrootte van de velgen 19" is. Benieuwd ook of er tuners met teveel geld zullen zijn die deze onder handen nemen.

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • #93
                            Fokko +1

                            En in verlenging van wat Ian zegt over Priushaat kan, hetzelfde gezegd worden fietsenhaat, hoe meer fietsers, hoe meer plaats voor auto's overblijft, immers het merendeel van bijkomende fietsers laten een auto thuis staan.

                            Graag met de auto rijden =/= elke dag met de auto moeten rijden, of stilstaan, in de file...

                            Ik hoop nog steeds dat het ESP/DSC helemaal afgeschakeld kan worden (zoals tot nu kan op elke BMW), dat wordt leuk in de winter...
                            ST Cupra 290 PP - GT86+

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              De enige vraag die ik mij altijd stel is of batterijen ook niet mileubelastend zijn? Ik denk dan zowel om ze te maken, en om ze nadien te verwerken als ze versleten zijn.
                              De vraag is dan ook vooral hoe goed ze te recycleren zijn. Het zijn in principe een duizendtal gsm batterijen aan elkaar en dat in iedere auto... met grofweg een miljard autos in de wereld, dat zijn véél batterijtjes moesten die allemaal electrisch zijn...
                              De hoeveelheid fossiele brandstoffen die verbrand worden in deze auto's is aan de andere kant ook geen klein beetje, grofweg ongeveer 1'000'000'000'000 liter per jaar
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • #95
                                alle zaken van een batt, zijn gewild recycleerbaar

                                Comment


                                • #96
                                  ik had liever een benz gehad, maar deze i3 ziet er goed uit

                                  Comment


                                  • #97
                                    Mooi voorproefje van de toekomst. Nu nog wachten tot Skoda een betaalbare , geperfectioneerde versie op de markt brengt.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                      Mooi voorproefje van de toekomst. Nu nog wachten tot Skoda een betaalbare , geperfectioneerde versie op de markt brengt.
                                      Is ie weer met z'n Skoda

                                      E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        De enige vraag die ik mij altijd stel is of batterijen ook niet mileubelastend zijn? Ik denk dan zowel om ze te maken, en om ze nadien te verwerken als ze versleten zijn.
                                        idd, wil nu niet simpel overkomen maar een gewone batterijen zijn ook erg milieubelastend. Hoor weinig van hoe ze die dingen gaan recyclen, toch wel een essentieel element in heel deze ontwikkelingen imo.

                                        Comment


                                        • een batt is erg milieubelastend als je er gekke dingen mee doet

                                          Comment

                                          Working...
                                          X