Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mooi is hij niet, typisch BMW is hij ook niet, maar ik vind hem toch echt leuk zoals ik een A2 ook leuk vond indertijd. Ik apprecieer ook dat hij 170 pk heeft op de achterwielen, ben eens benieuwd of er wat lol mee te trappen valt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
      idd, wil nu niet simpel overkomen maar een gewone batterijen zijn ook erg milieubelastend. Hoor weinig van hoe ze die dingen gaan recyclen, toch wel een essentieel element in heel deze ontwikkelingen imo.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
        idd, wil nu niet simpel overkomen maar een gewone batterijen zijn ook erg milieubelastend. Hoor weinig van hoe ze die dingen gaan recyclen, toch wel een essentieel element in heel deze ontwikkelingen imo.
        Ter info, één van de meest vooruitstrevende en gekende bedrijven in het recycleren van batterijen is trouwens ons eigenste Umicore (of Union Minière du Haut Katanga voor DBR2 ). Umicore heeft bijvoorbeeld een samenwerkingsverband met Toyota voor het recycleren van de batterijen uit de Prius. Zo kunnen we in België ook misschien nog een graantje meepikken van het hele EV gebeuren.

Comment

• Vermoed dat dit een succes gaat worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
            De configurator staat online: http://www.bmw.be/be/nl/newvehicles/...isualizer.html
            Ik hoop dat er wel nog wat extra koetswerkkleuren bijkomen. Bijvoorbeeld donkerblauw is toch echt wel een kleur die ontbreekt...
            Da's een eerste 'Visualizer', geen configurator. En inderdaad, ik denk wel dat er nog meer versies komen, op de Duitse site vind je namelijk de Visualizer met een bijkomende vermelding "Serienmodel". Lijkt me aan te geven dat er nog een Sport komt, of een Luxury, of een Lifestyle, of een Modern, een Urban of nog andere dingen komen. En ik gok dat ze inderdaad nog meer kleuren zullen brengen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
              Benieuwd ook of er tuners met teveel geld zullen zijn die deze onder handen nemen.
              Zat ik onlangs ook over te denken. Wat zal de tuningsector te bieden hebben, bij zo'n dingen? Versterkte batterijen met langere autonomie? Andere elektromotoren in combinatie met batterijen met hoger voltage?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                ziet er idd super milieuvriendelijk uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Zat ik onlangs ook over te denken. Wat zal de tuningsector te bieden hebben, bij zo'n dingen? Versterkte batterijen met langere autonomie? Andere elektromotoren in combinatie met batterijen met hoger voltage?
                  denk ik niet, alleen nismo, brabus, amg, m mss

zit in die 35k de batt ?
                  of heb je 2 prijzen, leasebatt of koopex ?

Comment

• Ik weet het echt niet. Lijkt me dat automerken een ZAK geld gaan willen verdienen op die batterijen, en er hele garantie-oorlogen gaan worden gevoerd over schadeclaims die worden afgewezen wegens het niet gebruiken van een OEM batterij en zo. Christ.

Trouwens: gedaan met het edele beroep van de echte automechanieker.

Comment

• Bandenmaat is ook vrij uniek: 155/70 R19.

Comment

• presies een fietsband, mijn achterbanden zijn bijna dubbel zo dik
                        lets have some more member berries

Comment

• Zo een F1 kers systeem zou ik wel willen hebben. +80pk moet wel een kick geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Trouwens: gedaan met het edele beroep van de echte automechanieker.
                            Die tijd ligt al lang achter ons, hoor... trouwens niet simpel om goede auto-electronica-mechaniekers te vinden: het is een knelberoep geworden

Comment

• Hoewel ik deze auto visueel kan smaken en er geen probleem mee heb dat er een BMW badge op hangt heb ik toch wat problemen met de auto as such. Waar zit de eigenlijke aangekondigde 'revolutie' wat de elektrische auto betreft? Ik heb het niet over de koets die wel revolutionair mag worden genoemd. Maar een autonomie van pak 'm beet slechts een goeie 150 km? Kan met de concurrenten (Renault, Nissan) niet evenveel worden afgelegd? Een range extender met een tankje van 9 l, waardoor je ongeveer een goeie 300 km kunt afleggen. Waarom kon die tank niet wat groter, had dit zoveel gescheeld qua gewicht? Had men niet beter geopteerd voor een realistischer vermogen van ongeveer 120 à 130 pk voor dit genre auto met mogelijks een positieve weerslag op de autonomie? Zit een klant voor dit soort wagen (nog steeds gedoemd tot stedelijk of grootstedelijk gebruik door de al bij al nog steeds beperkte autonomie) echt te wachten op sportieve prestaties waardoor wellicht een hypotheek wordt gelegd op de autonomie. Of was de hoofdbedoeling een nieuw fiscaal aantrekkelijk uithangbord aan te bieden voor bedrijven (remember Smart). Voor mij een gemiste kans want ik zie niet zo snel iemand als particulier (en enige wagen) deze I3 aanschaffen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                Voor mij een gemiste kans want ik zie niet zo snel iemand als particulier (en enige wagen) deze I3 aanschaffen.
                                Ja, misschien was dat niet de bedoeling dat ie een topverkoper zou worden voor particulieren. Bmw zal wel hun huiswerk gedaan hebben.
                                ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Als ik deze reacties hier lees dan moet ik aan een A2 3L denken, die wagen was ook te duur en geen echte Audi enz ... . Nu is het een begeerde wagen op de tweedehandsmarkt.

Maar het was ook maar een eenmalig iets bij Audi en dat zou hier jammer genoeg ook wel eens het geval kunnen zijn voor deze BMW.

Ik denk dat binnen enkele jaren wanneer de brandstofprijzen verdubbeld zijn dat dit wel eens een begeerd modelletje zou kunnen worden.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Kan mij iemand uitleggen waarom de europese constructeurs zo een kleine range hebben met hun electrische wagens, Tesla gaat veel verder, ze zijn wel duurder, maar auto is ook veel groter. Of hebben ze bij Telsa zoveel meer kennis ?

Comment

• Dinsdag "live" gezien op de BMW Beachlounge in Knokke. Hij ziet er in het echt (imo) beter uit als op foto, het interieur is wel eens tof (vernieuwend) en het is ook een vrij grote auto (binnenruimte).

Ik zie dit idd wel eens een succes worden
                                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dieterdp Bekijk Berichten
                                        Kan mij iemand uitleggen waarom de europese constructeurs zo een kleine range hebben met hun electrische wagens, Tesla gaat veel verder, ze zijn wel duurder, maar auto is ook veel groter. Of hebben ze bij Telsa zoveel meer kennis ?
                                        Op de site van tesla zie ik staan: 370 km bij 88 km/h.... / Bij bmw staat: haalt gemiddeld 130 km tot 200 km... (stoppen/vertrekken) Nu belooft Tesla 250 miles, oftewel 400km. Bij continu voluit doortrappen, beloven ze 70% als minimum, dus nog altijd 175 miles = 280km. Ze zullen een andere leverancier hebben voor de batterijen of ze dieper ontladen of ... En het begrip duurder... x2
                                        Last edited by ; 08/08/2013, 17:08.

Comment

• Ben niet overtuigd of dit een verkoopssucces wordt. Alvast niet particulier, 35.000 euro voor de elektrische versie en 40.000 met de range extender lijkt me niet mals om particulier aan te schaffen. Misschien wel via lease. Ook de optieprijzen zijn niet mals voor een mooier interieur met sensatec leer meerprijs van 1990 euro, met full leer meerprijs van 2990 euro. En dan zijn er ook nog wat opties, zoals comfortpack van 1990 euro, enz. Full option kan je denk ik in de buurt van 50.000 euro komen. Qua looks heb ik geen opmerking maar voor de meesten onder ons denk ik dat het toch financieel een onbereikbare 'exoot' blijft.

Comment

Working...
                                          X