Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
    Ben niet overtuigd of dit een verkoopssucces wordt. Alvast niet particulier, 35.000 euro voor de elektrische versie en 40.000 met de range extender lijkt me niet mals om particulier aan te schaffen. Misschien wel via lease. Ook de optieprijzen zijn niet mals voor een mooier interieur met sensatec leer meerprijs van 1990 euro, met full leer meerprijs van 2990 euro. En dan zijn er ook nog wat opties, zoals comfortpack van 1990 euro, enz. Full option kan je denk ik in de buurt van 50.000 euro komen. Qua looks heb ik geen opmerking maar voor de meesten onder ons denk ik dat het toch financieel een onbereikbare 'exoot' blijft.
    En voor wie het wel financieel haalbaar is zijn er tientallen, weliswaar niet elektrische, mooiere en betere alternatieven...
    Ik ben een liefhebber van Duitse premiums, maar dit ding doet net als de A2 en de eerste A-klasse pijn aan de ogen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
      Dinsdag "live" gezien op de BMW Beachlounge in Knokke. Hij ziet er in het echt (imo) beter uit als op foto, het interieur is wel eens tof (vernieuwend) en het is ook een vrij grote auto (binnenruimte).

      Ik zie dit idd wel eens een succes worden
      Stond dit jaar ook het salon als prototype.
      Daar was het interieur heel modern / futuristisch.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
        En voor wie het wel financieel haalbaar is zijn er tientallen, weliswaar niet elektrische, mooiere en betere alternatieven...
        Ik ben een liefhebber van Duitse premiums, maar dit ding doet net als de A2 en de eerste A-klasse pijn aan de ogen.
        De kostprijs van een auto is niet de aankoop alleen...
        vb: bmw i3 € 40.000
        Auto van € 15.000
        200.000 km aan een verbruik van 8 l benzine tov. een equivallant van 3 liter benzine (i3) Is een verschil van 5 l * €1,5 * 200.000 km / 100km= € 15.000 verschil in verbruik op 200.000 km. Neem daar nog de biv en jaarlijkse verkeersbelasting bij... en de auto's kosten op het einde even veel. Nb: Voor € 15.000 kan ik geen alternatief vinden met 170 pk en 250 Nm. Als je aan mij vraagt, is de i3 een goede investering dat zeg ik ja; ondermeer omdat ze 100.000km garantie geven op de batterij. En dan zit je toch al een 6 tal jaar verder bij dit type auto.
        Last edited by ; 08/08/2013, 21:37.

        Comment


        • Geld kost ook geld hé

          €25.000 extra financieren op 10j (ik ga uit van 20.000km per jaar) kost al snel 7 à 8000 euro aan intresten...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
            Geld kost ook geld hé

            €25.000 extra financieren op 10j (ik ga uit van 20.000km per jaar) kost al snel 7 à 8000 euro aan intresten...
            ...en bovendien durf ik sterk te betwijfelen of die batterijen 200.000km zullen meegaan.
            Geen idee wat ze vervangen gaat kosten, maar weinig zal 't niet zijn...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
              Geld kost ook geld hé

              €25.000 extra financieren op 10j (ik ga uit van 20.000km per jaar) kost al snel 7 à 8000 euro aan intresten...
              Ja, en kost uw benzine/diesel om 10 jaar nog steeds 1,5€/l?? Dat kan serieus tegenvallen maar daar "vergeten" de meeste hun reality check pilleke te pakken

              Batterijen is een andere vraag: massaproductie en nieuwe ontwikkelingen (energiedichtheid/levensduur) => goedkoper/kWh
              Vs.
              Meer batterijen in de wereld => duurdere grondstoffen
              ________________
              = ??
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • Een klein verhaaltje rond deze revolutie/investering. Je woont in Leuven en wil een dagje naar zee, Nieuwpoort bijvoorbeeld omdat je daar altijd gaat. Gesteld dat je er in trek geraakt, wat ik al betwijfel als je veel gebruik zult maken van je 170 pk en met een actieradius van 130 à 160 km dixit BMW, mag je al meteen bij aankomst op zoek naar een laadpaal. Staat er een laadpaal en waar dan wel, dicht bij je bestemming of op een industrieterrein dat op 5 km ervan verwijderd ligt. Hoe geraak je dan tot bij het strand? Is de laadpaal in Nieuwpoort wel vrij? Zoniet waar rij je dan naartoe, naar Veurne omdat daar wel een laadpaal staat die vrij is? Rij of ben je dan wel volledig zonder stress en ga je dan wel naartoe waar je naartoe wilt? Met de snellaadfunctie kun je op (een uurtje) wel 80 % van je capaciteit bijtanken, maar daarmee raak je zeker niet terug, nog eens stoppen onderweg aan een paal ?

                Ook het pendelverhaal is leuk maar ik heb in de parkeergarage waar ik werk geen laadfaciliteit hoor. De batterijen zijn dan wel gegarandeerd maar wie zegt dat je geen problemen kunt krijgen met alle randorganen en elektronica net zoals in een gewone auto. Onderhouds- en probleemloos dat wil ik wel eens zien. En dan begin ik nog niet over het marketingpraatje dat je deze auto moet zijn in een breder geheel van een veranderde of veranderende mobiliteit. De omkadering daarvoor is er nog niet dus waarover heeft men het. Ook Smart ging nog niet zo lang geleden een revolutie teweegbrengen. Ik heb er nog niet veel van gemerkt. Voor mij is dit een leuk speeltje voor de eigenaar van een X6 om mee naar de golfclub te zoemen of om in Knokke geluidloos mee naar de bakker te rijden en en même temps een groen statement te maken liefst met wat reclame voor je firma aan de buitenkant van je i3. Een revolutie, ik wil het nog wel eens zien. En nee ik heb niets tegen BMW want ik rij zelf met veel plezier al 3 jaar met een 1 serie. Zolang men er niet in slaagt tegen een aanvaardbare prijs van ongeveer 25.000 euro een elektrische auto op de markt te brengen met een actieradius van 500 km blijft dit voor mij een dood verhaal.
                Last edited by fox1; 09/08/2013, 09:30.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                  Een klein verhaaltje rond deze revolutie/investering. Je woont in Leuven en wil een dagje naar zee, Nieuwpoort bijvoorbeeld omdat je daar altijd gaat. Gesteld dat je er in trek geraakt, wat ik al betwijfel als je veel gebruik zult maken van je 170 pk en met een actieradius van 130 à 160 km dixit BMW, mag je al meteen bij aankomst op zoek naar een laadpaal. Staat er een laadpaal en waar dan wel, dicht bij je bestemming of op een industrieterrein dat op 5 km ervan verwijderd ligt. Hoe geraak je dan tot bij het strand? Is de laadpaal in Nieuwpoort wel vrij? Zoniet waar rij je dan naartoe, naar Veurne omdat daar wel een laadpaal staat die vrij is? Rij of ben je dan wel volledig zonder stress en ga je dan wel naartoe waar je naartoe wilt? Met de snellaadfunctie kun je op (een uurtje) wel 80 % van je capaciteit bijtanken, maar daarmee raak je zeker niet terug, nog eens stoppen onderweg aan een paal ?

                  Ook het pendelverhaal is leuk maar ik heb in de parkeergarage waar ik werk geen laadfaciliteit hoor. De batterijen zijn dan wel gegarandeerd maar wie zegt dat je geen problemen kunt krijgen met alle randorganen en elektronica net zoals in een gewone auto. Onderhouds- en probleemloos dat wil ik wel eens zien. En dan begin ik nog niet over het marketingpraatje dat je deze auto moet zijn in een breder geheel van een veranderde of veranderende mobiliteit. De omkadering daarvoor is er nog niet dus waarover heeft men het. Ook Smart ging nog niet zo lang geleden een revolutie teweegbrengen. Ik heb er nog niet veel van gemerkt. Voor mij is dit een leuk speeltje voor de eigenaar van een X6 om mee naar de golfclub te zoemen of om in Knokke geluidloos mee naar de bakker te rijden en en même temps een groen statement te maken liefst met wat reclame voor je firma aan de buitenkant van je i3. Een revolutie, ik wil het nog wel eens zien. En nee ik heb niets tegen BMW want ik rij zelf met veel plezier al 3 jaar met een 1 serie.
                  Als je een i3 hebt en je woont in Leuven en je wil een dagje naar de kust dan neem je de trein/tram

                  Waarom dit nu wel kan slagen als "revolutie", en bijvoorbeeld de Audi A2 3l het niet gedaan heeft, ligt volgens mij volledig buiten het concept van de wagen. Het antwoord zit in de economische realiteit, toen de Audi kwam was de literprijs voor brandstof de helft van nu en ging het economisch goed.

                  Trouwens een dagje naar zee met de auto zonder stress als je geen laadpaal moet zoeken? Je moet nog altijd parkeren en door de file geraken

                  Ik heb trouwens helemaal niks met BMW, integendeel, maar ik vind zelfs dat ze hier wel iets neerzetten dat de moeite waard is.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • Ze zetten iets neer dat de moeite waard is, maar het is niet de revolutie die ze met bombarie hadden aangekondigd. Je kan er niet verder mee dan met een Renault Zoe of Nissan Leaf, waar zit het verschil/revolutie dan. Het premiumalternatief? Als je trouwens de trein neemt voor verre verplaatsingen en de tram in de stad heb je dan überhaupt wel een i3 nodig? Als je de auto neemt dan is dat omdat je er bewust voor kiest. Als je dan je verplaatsing moet aanpassen vanwege de beperkingen van je auto, kies je mijns inziens beter onmiddellijk voor een ander alternatief vervoermiddel (openbaar vervoer, fiets, te voet). Als ik het verkeerd voor heb dan slik ik al mijn bedenkingen later wel in, maar tot dan ga ik niet volledig mee met het verhaaltje.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                      Ben niet overtuigd of dit een verkoopssucces wordt. Alvast niet particulier, 35.000 euro voor de elektrische versie en 40.000 met de range extender lijkt me niet mals om particulier aan te schaffen. Misschien wel via lease. Ook de optieprijzen zijn niet mals voor een mooier interieur met sensatec leer meerprijs van 1990 euro, met full leer meerprijs van 2990 euro. En dan zijn er ook nog wat opties, zoals comfortpack van 1990 euro, enz. Full option kan je denk ik in de buurt van 50.000 euro komen. Qua looks heb ik geen opmerking maar voor de meesten onder ons denk ik dat het toch financieel een onbereikbare 'exoot' blijft.
                      een gewone 3 of wat aangeklede 1 en je zit als particulier toch ook aan 35k dus qua prijs vind ik het "in proportie". Het is nieuw, beloofd een serieuze verbruiksbesparing. Of het de moeite is, dat zal de toekomst uitwijzen. Op dit moment nog een grote gok, voor de looks zou ik het alleszins niet doen.
                      Last edited by ; 09/08/2013, 10:48. Reden: typo

                      Comment


                      • Tja, je hebt twee soorten mensen waarvan er maar een is die de i3 zullen kopen. Zij die overal problemen zien, en zij die mogelijkheden zien...
                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                          Zolang men er niet in slaagt tegen een aanvaardbare prijs van ongeveer 25.000 euro een elektrische auto op de markt te brengen met een actieradius van 500 km blijft dit voor mij een dood verhaal.
                          En hoe komen we tot die aanvaardbare prijs en actieradius? Inderdaad, door modellen als deze i3 uit te brengen en te perfectioneren. Andere merken zullen ook wel meer low-budget versies uitbrengen en door een grotere afzet zullen de prijzen op termijn ook wel dalen. Zoals dat gaat met elke nieuwe evolutie/innovatie zullen er leaders en laggards zijn.

                          Elon Musk (Tesla) kon anders wel eens goed lachen toen ze hem vroegen of de i3 concurrentie was voor Tesla:

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                            .
                            Met de range- extender kom je al een eind verder. Wat de laadpalen betreft: http://www.elektrischrijden.be/oplad...n-google-maps/ Ik geef toe, het zijn er momenteel te weinig. Maar de i3 dient meer als 2de wagen voor het woon-werk verkeer. Het grootste deel van de gereden km's. Niets houd je tegen om een lichte vracht (vw transporter) te kopen om met het gezin naar de zee te rijden of om op vakantie te gaan. Want een 1 reeks is daar ook niet echt geschikt voor. Ik heb dat gevoel al in mijn 3 reeks. Trouwens je kan voor het programma kiezen, dat je een grotere bmw kan huren als je op vakantie gaat. En wat met de mensen die nu met een duurdere auto rijden dan de i3... die maken € 8000 winst. En bij die klantengroep zie ik een groter potentiëel. Al je lenen bedoelt, geen enkele auto is het waard om voor te gaan te lenen. Tenzij hij meer geld opbrengt dan dat hij kost. liefst x2.Een auto moet zichzelf terugverdienen, anders heb je er geen nodig. Nb: Ze komen ook een laadpaal plaatsen bij je thuis als je er 1 koopt.
                            Last edited by ; 09/08/2013, 21:06.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                              Ze zetten iets neer dat de moeite waard is, maar het is niet de revolutie die ze met bombarie hadden aangekondigd. Je kan er niet verder mee dan met een Renault Zoe of Nissan Leaf, waar zit het verschil/revolutie dan. Het premiumalternatief? Als je trouwens de trein neemt voor verre verplaatsingen en de tram in de stad heb je dan überhaupt wel een i3 nodig? Als je de auto neemt dan is dat omdat je er bewust voor kiest. Als je dan je verplaatsing moet aanpassen vanwege de beperkingen van je auto, kies je mijns inziens beter onmiddellijk voor een ander alternatief vervoermiddel (openbaar vervoer, fiets, te voet). Als ik het verkeerd voor heb dan slik ik al mijn bedenkingen later wel in, maar tot dan ga ik niet volledig mee met het verhaaltje.
                              Je kan het ook omgekeerd zien, het is net een verrijking voor je verplaatsingen dat je een ecologisch en economisch verantwoord alternatief hebt.

                              Mijn moeder kan nu met haar A2 3L voor hetzelfde budget dubbel zoveel rijden dan voordien met haar Astra. Wat heeft ze moeten opofferen? Airco, servo en een zitplaats. Ze doet nu uitstappen die ze voordien niet meer of veel minder deed omdat het doorwoog op haar budget.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                Ja, en kost uw benzine/diesel om 10 jaar nog steeds 1,5€/l?? Dat kan serieus tegenvallen maar daar "vergeten" de meeste hun reality check pilleke te pakken

                                Batterijen is een andere vraag: massaproductie en nieuwe ontwikkelingen (energiedichtheid/levensduur) => goedkoper/kWh
                                Vs.
                                Meer batterijen in de wereld => duurdere grondstoffen
                                ________________
                                = ??
                                Een elektriciteit is gratis?

                                Heel dat gedoe rond zogenaamde elektrische wagens is voor de meeste mensen niet haalbaar.

                                Iemand die dagelijks grote afstanden moet afleggen heeft er niets aan, want de actieradius van die voertuigen is onvoldoende.
                                Het systeem van batterijen de je moet leasen, x-aantal euro per maand, zelfs al gebruik je hem maar voor 100 of 1000km, maakt niet uit, betalen moet je.
                                Reken daarbi de kostprijs van elektriciteit, wel dan is dit een heel duur systeem en is iemand die kleine verplaatsingen maakt beter af met een benzinewagen.

                                Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                                Comment


                                • Ben eens benieuwd naar dbr2 zijn mening...
                                  U hoeft dit niet te lezen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                    Een elektriciteit is gratis?

                                    Iemand die dagelijks grote afstanden moet afleggen heeft er niets aan, want de actieradius van die voertuigen is onvoldoende..
                                    Het ging om een kostenverschil, en ja, elektriciteit is bijna gratis

                                    Verder trapt u open deuren in, moet je vaak ver koop je dit niet. Dat gezegd, de gemiddelde rit van een Belg is anders van de orde 5km en 80% is onder 20km of iets in die richting. Hoedanook, het aantal mensen die meer dan 300km actieradius nodig hebben is kleiner dan diegene die dat niet nodig hebben...
                                    ST Cupra 290 PP - GT86+

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                      Het ging om een kostenverschil, en ja, elektriciteit is bijna gratis
                                      als de olie dubbel zoveel gaat kosten gaat de prijs van elektriciteit met hetzelfde percentage omhoog gaan hoor! tenzij ze een nieuwe kerncentrale gaan zetten zal onze energieprijs in de volgende 10 jaar zwaar gaan stijgen
                                      lets have some more member berries

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                                        Een elektriciteit is gratis?

                                        Heel dat gedoe rond zogenaamde elektrische wagens is voor de meeste mensen niet haalbaar.

                                        Iemand die dagelijks grote afstanden moet afleggen heeft er niets aan, want de actieradius van die voertuigen is onvoldoende.
                                        Het systeem van batterijen de je moet leasen, x-aantal euro per maand, zelfs al gebruik je hem maar voor 100 of 1000km, maakt niet uit, betalen moet je.
                                        Reken daarbi de kostprijs van elektriciteit, wel dan is dit een heel duur systeem en is iemand die kleine verplaatsingen maakt beter af met een benzinewagen.
                                        Ik bol dagelijks 50 km enkele rit en de meeste mensen waar ik mee spreek verklaren mij gek. Dus ik denk dat er echt wel een hoop mensen in dit land zijn die geen twee kilometervreters nodig hebben op hun oprit

                                        Bovendien zijn er een hele hoop mensen die trachten om minder afhankelijk te worden van olie/kernenergie en dergelijke zaken, al dan niet onder impuls van de overheid In dat kader past het toch perfect om naast je lage energiewoning, met een hoop zonnepanelen op het dak, een elektrische wagen als tweede wagen te hebben?

                                        BMW schrapt niet alle wagens met verbrandingsmotor uit hun gamma toch? Ze bieden gewoon een alternatief voor een deel van hun publiek.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                          Het ging om een kostenverschil, en ja, elektriciteit is bijna gratis
                                          Ben eens benieuwd hoe lang nog...

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                                          Verder trapt u open deuren in, moet je vaak ver koop je dit niet. Dat gezegd, de gemiddelde rit van een Belg is anders van de orde 5km en 80% is onder 20km of iets in die richting. Hoedanook, het aantal mensen die meer dan 300km actieradius nodig hebben is kleiner dan diegene die dat niet nodig hebben...
                                          Aah statistieken, het heeft nog lang geduurd!
                                          Kan goed zijn van die 80%, maar als ik die andere 20% of zelfs 10% niet kan doen met dat voertuig hoef ik hem niet.
                                          Ik had bijna een Tesla S gekocht maar vond de dealers niet toegankelijk, daar heb je, met het duurste model een range van om en bij de 500km, dan kom je in de buurt van iets praktisch.
                                          Mensen die altijd minder dan 50km rijden (ja 50, je kan er niet steeds op rekenen dat er aan de andere kant een paal inde buurt is die toevallig ook vrij is en een beetje marge moet) geven volgens mij ook geen 35K uit aan een auto.
                                          En 35K voor een tweede auto? Mwah.

                                          Het is een stap(je) in de goede richting, dat wel.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X