Zonder kern energie zal elektriciteit de komende 10 jaar niet te betalen zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenBovendien zijn er een hele hoop mensen die trachten om minder afhankelijk te worden van olie/kernenergie en dergelijke zaken, al dan niet onder impuls van de overheid In dat kader past het toch perfect om naast je lage energiewoning, met een hoop zonnepanelen op het dak, een elektrische wagen als tweede wagen te hebben?
De Fransen zullen ze graag zien komen!Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenals de olie dubbel zoveel gaat kosten gaat de prijs van elektriciteit met hetzelfde percentage omhoog gaan hoor! tenzij ze een nieuwe kerncentrale gaan zetten zal onze energieprijs in de volgende 10 jaar zwaar gaan stijgenST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk BerichtenVoor mij is dit een leuk speeltje voor de eigenaar van een X6 om mee naar de golfclub te zoemen of om in Knokke geluidloos mee naar de bakker te rijden en en même temps een groen statement te maken liefst met wat reclame voor je firma aan de buitenkant van je i3. Een revolutie, ik wil het nog wel eens zien. En nee ik heb niets tegen BMW want ik rij zelf met veel plezier al 3 jaar met een 1 serie. Zolang men er niet in slaagt tegen een aanvaardbare prijs van ongeveer 25.000 euro een elektrische auto op de markt te brengen met een actieradius van 500 km blijft dit voor mij een dood verhaal.2.0 JTDm
Comment
-
Onlangs op tv een reportage (Frans programma) gezien waar ze een elektrische wagen op langere termijn (dacht 5 jaar) vergeleken met een gelijkaardige benzine en diesel.
Alles werd in rekening gebracht en na 5 jaar was het verschil met de diesel miniem en de benzine kwam er goedkoper uit.
Weet wel niet meer op welke km's ze het hadden berekend.
Ook wat de algemene uitstoot betreft waren de verschillen miniem.
Dat is het enige dat ik er van onthouden heb.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwat is er trouwens zo revolutionair aan deze wagen? tesla doet het op alle vlakken beter en is full electric terwijl de i3 een hybrid blijft
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk BerichtenBen niet overtuigd of dit een verkoopssucces wordt. Alvast niet particulier, 35.000 euro voor de elektrische versie en 40.000 met de range extender lijkt me niet mals om particulier aan te schaffen. Misschien wel via lease. Ook de optieprijzen zijn niet mals voor een mooier interieur met sensatec leer meerprijs van 1990 euro, met full leer meerprijs van 2990 euro. En dan zijn er ook nog wat opties, zoals comfortpack van 1990 euro, enz. Full option kan je denk ik in de buurt van 50.000 euro komen. Qua looks heb ik geen opmerking maar voor de meesten onder ons denk ik dat het toch financieel een onbereikbare 'exoot' blijft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenMet zonnepanelen kunnen de meeste gezinnen amper in hun eigen verbruik voorzien, een toenemend aantal elektrische wagens gaat er net voor zorgen dat kernenergie nog belangrijker wordt!
De Fransen zullen ze graag zien komen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtenlol, de i3 is ook 100% elektrisch . De optionele motor drijft de wielen NIET aan. Maakt extra stroom aan om de batterijen minder snel leeg te laten lopen. Hybride wil zeggen dat de conventionele motor ondersteund wordt door een elektromotor. Wat er revolutionair aan is, lees het topic en de gegeven links. ;-)
echter dat is voor mij dan geen 100% elektrische auto meer. er zit een verbrandingsmotor in als generator, als het nu de elektrische motor is die aandrijft of de brandstofmotor dat interesseert mij persoonlijk geen moer :-), er komt verbrandingsgassen uit de uitlaat (in het geval de optie en oprijden van gewone batterijcapaciteit) en daarmee basta
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk BerichtenOok geen economie gestudeerd zeker? Punt is, als de ene meer dan de helft goedkoper is, als dan de prijs van beide procentueel evenveel omhoog, dan wordt het kostenverschil absoluut groter en wordt electriek enkel beter koop.
voor mensen het nu al duur vinden om met een kleine benzine of diesel rond te rijden zal de elektrische wagen in de toekomst niet veel beter zijn
economie was ook je vak niet zeker?lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichtenlol, de i3 is ook 100% elektrisch . De optionele motor drijft de wielen NIET aan. Maakt extra stroom aan om de batterijen minder snel leeg te laten lopen. Hybride wil zeggen dat de conventionele motor ondersteund wordt door een elektromotor. Wat er revolutionair aan is, lees het topic en de gegeven links. ;-)
hybride
Een combinatie van twee of meer technieken: bvb analoog en digitaal of mechanisch en elektrisch.lets have some more member berries
Comment
-
IOorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenso? punt is dat de elektrische wagen in de toekomst ook niet goedkoop zal zijn om mee rond te rijden.
voor mensen het nu al duur vinden om met een kleine benzine of diesel rond te rijden zal de elektrische wagen in de toekomst niet veel beter zijn
economie was ook je vak niet zeker?
Ja elektrisch zal duurder worden in de toekomst, naar de hele bestaansreden ervan is dat een GELIJKWAARDIGE verbrandingmotoraangedreven auto nog veel duurder zal worden in de toekomst.
Zowiezo, koop een i3 omdat je het een leuke auto vind met een schappelijke kost, geld sparen moet je niet met autos doen...ST Cupra 290 PP - GT86+
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenhet is wel een hybrid! ook al drijft de verbrandingsmotor de wielen niet rechtstreeks aan.
hybride
Een combinatie van twee of meer technieken: bvb analoog en digitaal of mechanisch en elektrisch.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichtenhet is geen hybride nee, maar een elektrische wagen met range extender (asl je die optie neemt).
echter dat is voor mij dan geen 100% elektrische auto meer. er zit een verbrandingsmotor in als generator, als het nu de elektrische motor is die aandrijft of de brandstofmotor dat interesseert mij persoonlijk geen moer :-), er komt verbrandingsgassen uit de uitlaat (in het geval de optie en oprijden van gewone batterijcapaciteit) en daarmee basta
Er zijn twee typen hybride auto's: volledige hybride en half hybride.
Volledig hybride auto's kunnen zowel op de elektromotor als op de verbrandingsmotor rijden. Tijdens het rijden kan van de een naar de ander worden geschakeld. De verbrandingsmotor is nog steeds direct aan de wielen gekoppeld maar parallel erop staat een serie-elektromotor die ook als generator werkt. Voorbeelden van volledig hybride auto's zijn: Toyota Prius, Ford Escape Hybrid, Opel Ampera en Ford Fusion Hybrid.
Half hybride auto's (ook 'mild' hybride genoemd) kunnen niet alleen op elektriciteit rijden. De elektromotor helpt de brandstofmotor voor bepaalde taken. Hierdoor wordt doorgaans 15 procent minder brandstof gebruikt binnen de stad en 8 tot 10 procent over het algemeen.[1][2] Voorbeelden van half hybride auto's zijn: Chevrolet Silverado Hybrid, Saturn Vue Green Line, Saturn Aura Greenline en Malibu Hybrid.
Hiernaast bestaat er ook onderscheid tussen hybride auto's die opgeladen kunnen worden, de zogenaamde plug-in hybride auto's, en hybride auto's die alleen tijdens het rijden of remmen worden opgeladen.
Voorbeelden van de volledige plug-in hybride auto zijn: Ford Escape Plug-in Hybrid, Prius Plug-in Hybrid en Chevrolet Volt series plug-in.
Zowel de volledig als de half hybride modellen hebben een of meer van de volgende eigenschappen:- Als de accu leeg is, wordt deze bijgeladen door de generator die aan de verbrandingsmotor gekoppeld is.
- Bij snelle acceleraties kan de elektromotor die door de accu gevoed wordt, een tijdje bijspringen. De serie-elektromotor heeft een zeer groot koppel bij stilstand. Daardoor kan de auto met een veel kleinere verbrandingsmotor worden uitgerust. Hij heeft toch de acceleratietijden van een grote motor.
- Bij het afremmen wordt de energie in de elektromotor die nu als generator werkt, in elektriciteit omgezet, waardoor de energie weer naar de accu terugstroomt.
- Bij sommige implementaties van de hybride auto rijdt deze elektrisch bij het achteruitrijden, in de file, in de stad of bij het parkeren.
Comment
Comment