Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zonder kern energie zal elektriciteit de komende 10 jaar niet te betalen zijn.
    U hoeft dit niet te lezen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Bovendien zijn er een hele hoop mensen die trachten om minder afhankelijk te worden van olie/kernenergie en dergelijke zaken, al dan niet onder impuls van de overheid In dat kader past het toch perfect om naast je lage energiewoning, met een hoop zonnepanelen op het dak, een elektrische wagen als tweede wagen te hebben?
      Met zonnepanelen kunnen de meeste gezinnen amper in hun eigen verbruik voorzien, een toenemend aantal elektrische wagens gaat er net voor zorgen dat kernenergie nog belangrijker wordt!
      De Fransen zullen ze graag zien komen!
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        als de olie dubbel zoveel gaat kosten gaat de prijs van elektriciteit met hetzelfde percentage omhoog gaan hoor! tenzij ze een nieuwe kerncentrale gaan zetten zal onze energieprijs in de volgende 10 jaar zwaar gaan stijgen
        Ook geen economie gestudeerd zeker? Punt is, als de ene meer dan de helft goedkoper is, als dan de prijs van beide procentueel evenveel omhoog, dan wordt het kostenverschil absoluut groter en wordt electriek enkel beter koop.
        ST Cupra 290 PP - GT86+

        Comment


        • Wat een misbaksel zeg
          2.0 JTDm

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
            Voor mij is dit een leuk speeltje voor de eigenaar van een X6 om mee naar de golfclub te zoemen of om in Knokke geluidloos mee naar de bakker te rijden en en même temps een groen statement te maken liefst met wat reclame voor je firma aan de buitenkant van je i3. Een revolutie, ik wil het nog wel eens zien. En nee ik heb niets tegen BMW want ik rij zelf met veel plezier al 3 jaar met een 1 serie. Zolang men er niet in slaagt tegen een aanvaardbare prijs van ongeveer 25.000 euro een elektrische auto op de markt te brengen met een actieradius van 500 km blijft dit voor mij een dood verhaal.
            100% akkoord
            2.0 JTDm

            Comment


            • Onlangs op tv een reportage (Frans programma) gezien waar ze een elektrische wagen op langere termijn (dacht 5 jaar) vergeleken met een gelijkaardige benzine en diesel.
              Alles werd in rekening gebracht en na 5 jaar was het verschil met de diesel miniem en de benzine kwam er goedkoper uit.

              Weet wel niet meer op welke km's ze het hadden berekend.

              Ook wat de algemene uitstoot betreft waren de verschillen miniem.

              Dat is het enige dat ik er van onthouden heb.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • wat is er trouwens zo revolutionair aan deze wagen? tesla doet het op alle vlakken beter en is full electric terwijl de i3 een hybrid blijft
                lets have some more member berries

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  wat is er trouwens zo revolutionair aan deze wagen? tesla doet het op alle vlakken beter en is full electric terwijl de i3 een hybrid blijft
                  lol, de i3 is ook 100% elektrisch . De optionele motor drijft de wielen NIET aan. Maakt extra stroom aan om de batterijen minder snel leeg te laten lopen. Hybride wil zeggen dat de conventionele motor ondersteund wordt door een elektromotor. Wat er revolutionair aan is, lees het topic en de gegeven links. ;-)
                  Last edited by ; 09/08/2013, 17:46.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                    Ben niet overtuigd of dit een verkoopssucces wordt. Alvast niet particulier, 35.000 euro voor de elektrische versie en 40.000 met de range extender lijkt me niet mals om particulier aan te schaffen. Misschien wel via lease. Ook de optieprijzen zijn niet mals voor een mooier interieur met sensatec leer meerprijs van 1990 euro, met full leer meerprijs van 2990 euro. En dan zijn er ook nog wat opties, zoals comfortpack van 1990 euro, enz. Full option kan je denk ik in de buurt van 50.000 euro komen. Qua looks heb ik geen opmerking maar voor de meesten onder ons denk ik dat het toch financieel een onbereikbare 'exoot' blijft.
                    Waar heb je de prijzen gevonden ? Kan je ze posten ?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Met zonnepanelen kunnen de meeste gezinnen amper in hun eigen verbruik voorzien, een toenemend aantal elektrische wagens gaat er net voor zorgen dat kernenergie nog belangrijker wordt!
                      De Fransen zullen ze graag zien komen!
                      De overheid noemt een lage-energiewoning een woning met een energieverbruik van <=30 KWh/m². inclusief aardgas. Wat zeker 1/2 maakt van de rekening. 150m² * 15 Kwh = 2250 Kwh per jaar. Hoeveel zonnepanelen je hiervoor nodig hebt kan je zelf uitrekenen. De compensatie voor de nachten ook. ;-) Maar is zeker te doen. http://www.receg.eu/opbrengst.html Ik ken er die stroom teveel hebben, en grote boilers moeten kopen om de overtollige energie op te slaan.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        lol, de i3 is ook 100% elektrisch . De optionele motor drijft de wielen NIET aan. Maakt extra stroom aan om de batterijen minder snel leeg te laten lopen. Hybride wil zeggen dat de conventionele motor ondersteund wordt door een elektromotor. Wat er revolutionair aan is, lees het topic en de gegeven links. ;-)
                        het is geen hybride nee, maar een elektrische wagen met range extender (asl je die optie neemt).

                        echter dat is voor mij dan geen 100% elektrische auto meer. er zit een verbrandingsmotor in als generator, als het nu de elektrische motor is die aandrijft of de brandstofmotor dat interesseert mij persoonlijk geen moer :-), er komt verbrandingsgassen uit de uitlaat (in het geval de optie en oprijden van gewone batterijcapaciteit) en daarmee basta

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                          Ook geen economie gestudeerd zeker? Punt is, als de ene meer dan de helft goedkoper is, als dan de prijs van beide procentueel evenveel omhoog, dan wordt het kostenverschil absoluut groter en wordt electriek enkel beter koop.
                          so? punt is dat de elektrische wagen in de toekomst ook niet goedkoop zal zijn om mee rond te rijden.
                          voor mensen het nu al duur vinden om met een kleine benzine of diesel rond te rijden zal de elektrische wagen in de toekomst niet veel beter zijn
                          economie was ook je vak niet zeker?
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            lol, de i3 is ook 100% elektrisch . De optionele motor drijft de wielen NIET aan. Maakt extra stroom aan om de batterijen minder snel leeg te laten lopen. Hybride wil zeggen dat de conventionele motor ondersteund wordt door een elektromotor. Wat er revolutionair aan is, lees het topic en de gegeven links. ;-)
                            het is wel een hybrid! ook al drijft de verbrandingsmotor de wielen niet rechtstreeks aan.

                            hybride
                            Een combinatie van twee of meer technieken: bvb analoog en digitaal of mechanisch en elektrisch.
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • I
                              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              so? punt is dat de elektrische wagen in de toekomst ook niet goedkoop zal zijn om mee rond te rijden.
                              voor mensen het nu al duur vinden om met een kleine benzine of diesel rond te rijden zal de elektrische wagen in de toekomst niet veel beter zijn
                              economie was ook je vak niet zeker?
                              Ja mijn fiets zal altijd goedkoper zijn, alsook de Hyundai i10 als je 5000km/jaar doet. Maar nu ben je de i3 met de goedkoopste auto aan het vergelijken.

                              Ja elektrisch zal duurder worden in de toekomst, naar de hele bestaansreden ervan is dat een GELIJKWAARDIGE verbrandingmotoraangedreven auto nog veel duurder zal worden in de toekomst.

                              Zowiezo, koop een i3 omdat je het een leuke auto vind met een schappelijke kost, geld sparen moet je niet met autos doen...
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                het is wel een hybrid! ook al drijft de verbrandingsmotor de wielen niet rechtstreeks aan.

                                hybride
                                Een combinatie van twee of meer technieken: bvb analoog en digitaal of mechanisch en elektrisch.
                                Zonder de optie van de range- extender is het wel een zuiver elektrische auto !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                  het is geen hybride nee, maar een elektrische wagen met range extender (asl je die optie neemt).

                                  echter dat is voor mij dan geen 100% elektrische auto meer. er zit een verbrandingsmotor in als generator, als het nu de elektrische motor is die aandrijft of de brandstofmotor dat interesseert mij persoonlijk geen moer :-), er komt verbrandingsgassen uit de uitlaat (in het geval de optie en oprijden van gewone batterijcapaciteit) en daarmee basta
                                  Werkingswijzen of modes[bewerken]

                                  Er zijn twee typen hybride auto's: volledige hybride en half hybride.
                                  Volledig hybride auto's kunnen zowel op de elektromotor als op de verbrandingsmotor rijden. Tijdens het rijden kan van de een naar de ander worden geschakeld. De verbrandingsmotor is nog steeds direct aan de wielen gekoppeld maar parallel erop staat een serie-elektromotor die ook als generator werkt. Voorbeelden van volledig hybride auto's zijn: Toyota Prius, Ford Escape Hybrid, Opel Ampera en Ford Fusion Hybrid.
                                  Half hybride auto's (ook 'mild' hybride genoemd) kunnen niet alleen op elektriciteit rijden. De elektromotor helpt de brandstofmotor voor bepaalde taken. Hierdoor wordt doorgaans 15 procent minder brandstof gebruikt binnen de stad en 8 tot 10 procent over het algemeen.[1][2] Voorbeelden van half hybride auto's zijn: Chevrolet Silverado Hybrid, Saturn Vue Green Line, Saturn Aura Greenline en Malibu Hybrid.
                                  Hiernaast bestaat er ook onderscheid tussen hybride auto's die opgeladen kunnen worden, de zogenaamde plug-in hybride auto's, en hybride auto's die alleen tijdens het rijden of remmen worden opgeladen.
                                  Voorbeelden van de volledige plug-in hybride auto zijn: Ford Escape Plug-in Hybrid, Prius Plug-in Hybrid en Chevrolet Volt series plug-in.
                                  Zowel de volledig als de half hybride modellen hebben een of meer van de volgende eigenschappen:
                                  • Als de accu leeg is, wordt deze bijgeladen door de generator die aan de verbrandingsmotor gekoppeld is.
                                  • Bij snelle acceleraties kan de elektromotor die door de accu gevoed wordt, een tijdje bijspringen. De serie-elektromotor heeft een zeer groot koppel bij stilstand. Daardoor kan de auto met een veel kleinere verbrandingsmotor worden uitgerust. Hij heeft toch de acceleratietijden van een grote motor.
                                  • Bij het afremmen wordt de energie in de elektromotor die nu als generator werkt, in elektriciteit omgezet, waardoor de energie weer naar de accu terugstroomt.
                                  • Bij sommige implementaties van de hybride auto rijdt deze elektrisch bij het achteruitrijden, in de file, in de stad of bij het parkeren.
                                  Voor de verbrandingsmotor kan een benzinemotor worden gebruikt, maar net zo goed een dieselmotor.
                                  Last edited by ; 09/08/2013, 21:13.

                                  Comment






                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment






                                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment






                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X