Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vind de i3 totaal niet mooi. De 7.2 tijd is knap, maar als je zo accelereert, zal je radius smelten als sneeuw voor de zon. Hernemingen? Een herneming is bv van 80-120/130. Laat dat laatste nu ook net een snelheid zijn weer elektrische auto's zich niet lekker voelen. Wegligging op zulke smalle banden? Nja.

    De i3 koop je met je verstand. Het ding veroorzaakt geen enkele aangename emotie. Autorijden is voor mij veel meer dan op m'n verbruik letten. Die lekkere grom van een 6 in lijn als je de gas er op zet. Dat zijn emoties.

    Hoe zit het met batterijhuur? Bij de Renault Zoë kost je dat een 70 euro per maand als je max 12.000km per jaar doet. Een zuinige diesel haalt 1000km op een tank en 1 tankbeurt kost je ook een 60-70 euro... Waar is het financieel voordeel?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Waar is het financieel voordeel?
      Niet enkel financieel kantje bekijken he, ook de milieu kant (daarvoor worden deze auto's (zogezegd) gemaakt). Maar aangezien het produceren van elektriciteit (in kerncentrales) en batterijen nog altijd belastend is voor het milieu...

      E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
        Hey ian

        ik heb de wagen vandaag kunnen rijden tesamen met nog 8 andere hybride of electrische wagens, en kan zeggen dat hij er echt bovenuit stak
        het interieur geeft stilstaand al een speciaal gevoel, zeker met het lodge interieurdesign wat ik persoonlijk prachtig vind, maar het is pas zodra je rijdt dat hij echt leuk wordt!
        een acceleratie van 0 naar 100 in 7.2 seconden zegt je al mss wat, maar vooral de hernemingen, je wordt echt gelanceerd...en dan volledig geruisloos
        Ik heb zelf ook graag de mooie brom van een benzine, maar als je dan vlak ervoorg gereden hebt in een 508 hybrid met dieselmotor, ga je dat ontbreken van geluid bij accelereren erg waarderen!

        je moet eens langs de gge gaan en omeen testrit vragen, het is de moeite

        Toevallig in Zolder met VAB?
        Ik was daar ook en heb 'm ook getest. Hij stak er voor mij wel bovenuit qua rijplezier!
        2009 Alfa Romeo 147

        Comment


        • Leuk dat je hen tof vond Berengun. Ik ging mogen proefrijden maar de intresse was zo groot dat BMW Zweden die mogelijkheid heeft teruggenomen, enkel zij die besteld hebben mogen hem proefrijden. Jammer jammer.
          Dit is ook de auto die ik het meest intressant vind als mijn volgende auto. Als dat betekent dat ik geen autoliefhebber ben... Oh, nee, *rent naar zijn mammas schoot en begint te huilen* ... NOT!

          Autos zullen altijd vervuilen, maar electriciteit geeft alvast veel flexibiliteit om je energiebron te kiezen.

          En ja, als je vol kot rijdt gaat je actieradius achteruit. Bij welke auto is dat niet zo?
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • Je moet eerst bestellen en dan pas kan je testrijden? Klinkt niet echt logisch.

            E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

            Comment


            • Zijn voorbestellingen, als de testrit niet bevalt moet je em nie kopen vermoed ik...
              ST Cupra 290 PP - GT86+

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door de.majoor Bekijk Berichten
                Toevallig in Zolder met VAB?
                Ik was daar ook en heb 'm ook getest. Hij stak er voor mij wel bovenuit qua rijplezier!
                Yep idd t was ook onze nr 1, maar dat had je wss al wel door ondertussen
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                Comment


                • 2 bedenkingen:

                  1. Electriciteit wordt voor het overgrote deel op niet-ecologische manier gemaakt. Electrische auto's zijn dus NIET milieuvriendelijk. En dan zwijg ik nog over de chemische producten in de batterijen.

                  2. Is jullie electriciteit gratis ? Komt dat goedkoper uit dan diesel of benzine?
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • Ik heb hier de berekeningen die VAB gemaakt heeft voor me liggen

                    per 100 km vind je de brandstofkosten voor een aantal modellen, in het geval van de bmw zijn dat dus de electriciteitskosten, steeds op basis van reeel testverbruik

                    bmw I3 : 4,6 euro
                    Audi A3 1,6 tdi : 6,8 euro
                    mercedes b 160 cdi : 8,2 euro
                    opel adam 1,4 : 11.11 euro

                    het is dus niet dat je gratis rijdt met de i3, i wish, maar de variabele kosten liggen toch een stuk lager
                    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                    Comment


                    • Het nadeel is het opladen, volgens zeggen kan hij niet aan elke oplader gehangen worden.
                      Dus als er al een oplader in de buurt is moet je nog maar afwachten of hij van het juiste type is.

                      Comment


                      • Het nadeel is voor mij de prijs ongeveer 45.000 eurokes en de actieradius die wat BMW hierover ook toetert niet hoger is dan die van de (veel goedkopere) concurrentie zoals de Leaf en de Zoe en zo'n 160 km zou bedragen. Trek daarvan gerust nog eens 30 km af als je dikwijls aan de lichten wilt laten zien dat je i3 zijn mannetje staat of je op de snelweg aan 120 verplaatst. Revolutie ?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                          Als men zo'n lelijke auto rijdt, kan je je eigen geen autoliefhebber meer noemen want het trekt op niks.
                          Als je technologische vooruitgang niet kan apprecieren moet je jezelf ook geen autoliefhebber noemen

                          Persoonlijk geef ik maar heel weinig over hoe mijn auto eruit ziet, maar ik ben meer liefhebber dan jij als ik jouw posts hier lees
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                            Het nadeel is voor mij de prijs ongeveer 45.000 eurokes en de actieradius die wat BMW hierover ook toetert niet hoger is dan die van de (veel goedkopere) concurrentie zoals de Leaf en de Zoe en zo'n 160 km zou bedragen. Trek daarvan gerust nog eens 30 km af als je dikwijls aan de lichten wilt laten zien dat je i3 zijn mannetje staat of je op de snelweg aan 120 verplaatst. Revolutie ?
                            Als je een i3 koopt dan met Range extender.

                            Dan kan je gewoon naar Spanje rijden.
                            Last edited by ; 02/12/2013, 18:41.

                            Comment


                            • Tja, die 120% aftrekbaarheid naar 100% is dan weer minder en die met range extender kost ook wel een stuk meer...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                Als je een i3 koopt dan met Range extender.

                                Dan kan je gewoon naar Spanje rijden.
                                Als ik een auto met range extender zou kopen, dan zou het de Chevrolet Volt / Opel Ampera zijn.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door fox1 Bekijk Berichten
                                  Het nadeel is voor mij de prijs ongeveer 45.000 eurokes en de actieradius die wat BMW hierover ook toetert niet hoger is dan die van de (veel goedkopere) concurrentie zoals de Leaf en de Zoe en zo'n 160 km zou bedragen. Trek daarvan gerust nog eens 30 km af als je dikwijls aan de lichten wilt laten zien dat je i3 zijn mannetje staat of je op de snelweg aan 120 verplaatst. Revolutie ?
                                  Ik vind van wel. De TCO is belangrijker dan de aankoopprijs... en in het geval van de bedrijfswagens -vaak gebruikt als deel van verloning- spelen de fiscale voordelen een grote rol. De markt van de bedrijfswagens zal ongetwijfeld als eerste zwichten voor de voordelen, 't wordt als het ware gesubsidieerd om elektrisch te rijden... excuus, laat me dat anders formuleren, de klassieke bedrijfswagen wordt vooral kapot getaxeerd. Voor velen is de range van de wagen meer dan voldoende, voor de uitzonderingen bestaan ook oplossingen. Een gratis vervangwagen bijvoorbeeld, voor de langere afstanden. Of stel dat je in de toekomst bij iedere BMW dealer een batterijwissel kan uitvoeren, dan beschik je over een dicht netwerk aan laadpunten waardoor langere ritten perfect mogelijk zijn. Natuurlijk is de impact op het milieu van dit soort auto's niet nihil, wellicht groter als je puur naar de productie ervan kijkt, maar in elk geval is de pollutie veel controleerbaarder dan de uitstoot. We ademen dagelijks veel rotzooi binnen, vooral in het drukke verkeer, ik vind dat niet meer houdbaar. Qua lawaaihinder en uitstoot is dit een enorme revolutie.

                                  Comment


                                  • De regering vergist zich hiermee.
                                    Als we allemaal elektrisch rijden hebben we een gigantisch electriciteitstekort.
                                    En zoals ik hoger al zei, elektrisch rijden is milieuonvriendelijk.

                                    Waar ik in geloof, maar helaas pas binnen 20-30 jaar, is rijden op waterstof, dat via water-wind-getijde-energie of op andere milieuvriendelijke methoden geproduceerd wordt, en dat als enige afvalstof water produceert. Dat zou milieuvriendelijk zijn.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                      De regering vergist zich hiermee.
                                      Als we allemaal elektrisch rijden hebben we een gigantisch electriciteitstekort.
                                      Overdag of 's nachts ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                        De regering vergist zich hiermee.
                                        Als we allemaal elektrisch rijden hebben we een gigantisch electriciteitstekort.
                                        En zoals ik hoger al zei, elektrisch rijden is milieuonvriendelijk.

                                        Waar ik in geloof, maar helaas pas binnen 20-30 jaar, is rijden op waterstof, dat via water-wind-getijde-energie of op andere milieuvriendelijke methoden geproduceerd wordt, en dat als enige afvalstof water produceert. Dat zou milieuvriendelijk zijn.
                                        Meer correct vergelijk is batterij vs. brandstofcel/waterstof. Beide zijn immers electrische (motor) autos. Hoe groot het verschil in milieu(on)vriendelijkheid is tussen batterijen en een brandstofcel met waterstoftank en de bijhorende extra infrastructuur voor de productie/opslag/verdeling van waterstof, dat weet ik niet. Maar u sterke preferentie voor de ene lijkt me redelijk ongegrond.
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                          Als je een i3 koopt dan met Range extender.

                                          Dan kan je gewoon naar Spanje rijden.

                                          Voorzie dan alvast maar de nodige tankstops met een tankje van 9 liter en ben je dan nog steeds zo 'groen en revolutionair bezig'.

                                          @ Logic: alles zit nog veel te veel in het stadium ja maar dat kan opgelost worden. Een gratis vervangwagen voor de lange afstand, schrap dat gratis al meer. De wagen is niet voorzien voor even snel batterijen te wisselen. En waar in België zie je dat dicht netwerk aan laadpalen ik denk eerder dat je ze op één hand kunt tellen. Trouwens de range waar ze het steeds over hebben is steeds het maximum hoor dus trek er gerust nog een 30tal kilometer af of is het realistisch in de huidige verkeerscontext zonder verwarming/koeling aan een maximum snelheid van een dikke 80 naar het werk te pendelen.

                                          Wat voor mij revolutionair is aan deze auto is dat in tegenstelling tot de concurrentie (Nissan en Renault) de marketing machine van BMW op volle toeren draait en inderdaad vooral de fleetmarkt probeert voor zich te winnen. De wagen an sich bevalt me echt maar ik blijf niet blind voor de nadelen en zijn beperkingen, wat BMW hiervan ook moge beweren.
                                          Last edited by fox1; 03/12/2013, 09:03.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X