Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat meer velg info: The 20" PUR LG04 wheels measure 20x5.5" front and 20x6.0 rear and finished in Matte Black Diamond, with Polished outer lips, and Electric Blue hardware..

Comment

• BMW i3 gets flashy makeover from 3D Design and Studie Thailand - photos
      Features Fire Orange paint.

Comment

• de i3 kan je huren bij Dockx voor 85 euro

Comment

• i3 + sneeuw = drift?

zie vid. op:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
            de i3 kan je huren bij Dockx voor 85 euro
            http://www.dockx.be/nl/huur-verhuur/bmw-i3/
            Verdorie, nu krijg ik goesting om die eens voor een halve dag gaan te huren.

Comment

• Een paar bladzijden terug vragen heel wat mensen zich af waarom de range extender zo'n kleine voorraad brandstof heeft. Dat heeft blijkbaar te maken met de wetgeving in Californië, waar voertuigen in een fiscaal voordeliger regime vallen zolang het electrisch rijbereik groter is dan het bereik op fossiele brandstoffen.

Ik zou dolgraag deze wagen als volgende bedrijfswagen kiezen. Maar de beperkte range en het niet beschikbaar zijn van een trekhaak maken de wagen toch net iets te weinig praktisch.
              BMW 420dA : >>>

Comment

• Misschien dat de één of andere tuner met een tank upgrade gaat komen in de nabije toekomst.
                Als 9 liter goed is voor een kilometertje of 150 dan zou een 36 liter tank goed zijn voor een slordige 600 Km + 150 Km elektrisch, dan wordt het al een stuk interessanter.

Het zou nog veel interessanter worden als ze ook van de i3 net als de i8 gewoon een hybrid versie uitbrengen, dan zijn er 3 keuzes, Elektrisch, dan elektrisch met range extender en de derde een Hybrid.
                Last edited by ; 01/01/2015, 20:26.

Comment

• Grotere tank is ook weer meer gewicht natuurlijk.

Heb ergens gelezen dat er ook een "uurwerk" komt waarmee je de i3 automatisch kan laten parkeren zonder dat je in de auto zit
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• i3 met winterbanden.

Comment

• 20_LITER_ERECT_PORTABLE_TANK.jpg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                        Een paar bladzijden terug vragen heel wat mensen zich af waarom de range extender zo'n kleine voorraad brandstof heeft. Dat heeft blijkbaar te maken met de wetgeving in Californië, waar voertuigen in een fiscaal voordeliger regime vallen zolang het electrisch rijbereik groter is dan het bereik op fossiele brandstoffen.

Ik zou dolgraag deze wagen als volgende bedrijfswagen kiezen. Maar de beperkte range en het niet beschikbaar zijn van een trekhaak maken de wagen toch net iets te weinig praktisch.
                        Toch nog even hierop terugkomen. Ik rijd 45000 km per jaar, in het merendeel geen autostrade. 80% van de afstand zijn ritten korter dan 100 km. Ik rijd iedere twee maand 500 km op een dag en twee tot drie keer per jaar 700km op een dag (en dan drie dagen later dezelfde weg terug). Die 6 laatste ritten zou ik kunnen vervangen door de TGV te gebruiken (en een taxi). Dan blijft er alleen de jaarlijkse vakantietrip naar de Ardêche over, maar dat is een vakantietrip waarvoor ik eigenlijk zou kunnen leven met een gedwongen pauze ieder uur (om de range extender bij te vullen, en dan af en toe ook wat langer stoppen aan een laadstation).
                        Indien ik het goed begrepen heb zou je eenvoudig weg een vervangend voertuig kunnen bekomen bij de BMW concessiehouder? Het zal een serieuze verandering zijn tov de huidige leasewagen (520d F11), maar ik vind hoe langer hoe meer zo'n wagen die in 90% van de gevallen alleen mezelf vervoert over the top. En ik vind de i3 een knap concept, en best mooi (ik weet dat de meesten het daar niet mee eens zijn).

Aan mensen die écht met een i3 rijden, is een i3 mogelijk in zo'n geval? In 't andere geval wordt het de audi A3 e-tron.

Comment

• SUpermasj, volgens mij moet ge dat s vragen op een i3 forum

45k km per jaar met een i3 REx lijkt me veel, maar ja waarom niet, heb wel gelezen dat i3 niet zeer comfortabel rijdt (zeker niet met de optionele 20"), zou in ieder geval eerst testrit aanvragen als je dat nog niet gedaan hebt

en ivm vervangwagens vraag s aan een bmw-dealer, zullen niet liever doen dan u met raad en daad bijstaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                            Verdorie, nu krijg ik goesting om die eens voor een halve dag gaan te huren.

dernet gebeld naar Dockx en blijkbaar hebben ze maar 1 en die ene i3 is sinds eind oktober verhuurd aan een bedrijf, het kan dat hij volgende maand vrijkomt omdat het telkens contractjes zijn van 1 maand die verlengd worden, maar voor hetzelfde geld is hij nog voor een half jaar verhuurd

en blijkbaar bij Dockx kan je EV's enkel huren als je hem ophaalt in hoofdzetel Antwerpen (enkel daar hebben ze laadpunt)

bij Sixt kunt ge hem huren in München, Berlijn of Hamburg, ja i know allemaal vlakbij de deur
                            http://www.sixt.de/marken/bmw/i3/

blijkbaar ook bij Sixt in Schiphol, hen gemaild, zal wel nog iets laten weten als ik meer weet

Comment

• Mooi in het rood en op wintervelg

Comment

• Er komen steeds meer keuzes in winter velgen voor de i3, maar Bridgestone is het enige bandenmerk die de benodigde maten heeft.

Last edited by ; 12/12/2015, 10:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blue5 Bekijk Berichten
                                  SUpermasj, volgens mij moet ge dat s vragen op een i3 forum

45k km per jaar met een i3 REx lijkt me veel, maar ja waarom niet, heb wel gelezen dat i3 niet zeer comfortabel rijdt (zeker niet met de optionele 20"), zou in ieder geval eerst testrit aanvragen als je dat nog niet gedaan hebt

en ivm vervangwagens vraag s aan een bmw-dealer, zullen niet liever doen dan u met raad en daad bijstaan!
                                  Ok merci voor de link, ga daar eens wat lezen. Toch eens een testrit vragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Ok merci voor de link, ga daar eens wat lezen. Toch eens een testrit vragen.
                                    Ok duidelijk niets voor mij, de range is IRL toch vrij kort, bedankt voor de link

Comment

• Wat ik wel op dat forum heb gelezen .... Terwijl ik nog geen enkele i3 op de weg heb gezien is de wagen blijkbaar een enorm succes in bepaalde landen, in Engeland was de levertijd tot voor kort bijna een jaar en in Denemarken is het één van de best verkopende wagens : http://insideevs.com/danes-love-the-...dered-already/

Comment

• Zie ze redelijk vaak rijden. Wat zit daar eigenlijk van verlichting in vanvoor? Xenon of led? Reed er gisteren eentje achter mij, dacht eerst dat het een Johnny was met aftermarket setje xenon in 10 000k en gericht op de hemel.
                                        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                          Zie ze redelijk vaak rijden. Wat zit daar eigenlijk van verlichting in vanvoor? Xenon of led? Reed er gisteren eentje achter mij, dacht eerst dat het een Johnny was met aftermarket setje xenon in 10 000k en gericht op de hemel.
                                          Xenon of Led, Led is optioneel

Comment

Working...
                                          X