Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
    Waarom worden er dan dragraces mee getoond ? Dat houdt toch geen steek. Je gaat de kofferruimte van een Berlingo ook niet met die van een Porsche vergelijken.
    Die filmpjes komen niet van bmw, maar van mensen zoals jij en ik. Een dragrace is voor mij nog iets anders dan dat je ziet op de filmpjes.

    Dit is een manier van fun, zonder je rijbewijs te verliezen en te genieten van lage verkeersbelasting en biv. Als ik moet kiezen tussen een 900cc benzine of deze dan weet ik het wel.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Als ik moet kiezen tussen een 900cc benzine of deze dan weet ik het wel.
      Als ik moet kiezen tussen een Aixam en een i3 weet ik het ook wel, maar waarom zou je daar moeten tussen kiezen ? Er is zoveel meer.
      Hoe kom je er op om zo een vergelijking te maken ? Ik denk niet dat je veel 900 cc's vindt voor de prijs van een i3, dus de mensen die een 900 cc zouden kiezen, zullen volgens mij geen 40.000 € liggen hebben, anders ga je volgens mij al niet voor een 900 cc, toch ?

      Comment


      • Ik kijk naar het TCO...

        Comment


        • Wow, het gebruik van deze term alleen al. Jij weet duidelijk waarover je spreekt.
          You're the man. Wij gaan u allemaal volgen nu. Dit is een goeie uitleg.
          Je hebt zeker ook cijfers, en ik weet zeker dat die nu gaan komen.

          Comment


          • Maak je huiswerk zelf, ik ben je marionet niet. En ieder maakt zijn eigen rekening.

            Is het je doelstelling dat iedereen je hier volgt ?
            wil je de man zijn?
            Wat is de bedoeling van dit antwoord... weten we allemaal... zucht..

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Wat is de bedoeling van dit antwoord...
              Dat is exact wat ik ook al dacht. "Ik kijk naar het TCO..." shit zeg.

              Comment


              • Inhoudelijk is het toch beter dan uw antwoord... maar wie ben ik om daar over te oordelen...
                ik ga ervan uit dat de meesten hier inzien dat de tco belangrijker is dan de aankoopprijs alleen...

                en zeker nu in dit onstabiele economisch- politieke klimaat met de vergroening van ons transport systeem...
                Last edited by ; 02/04/2017, 12:05.

                Comment


                • Comment


                  • Ik heb er vandaag ook mee gereden, en ja ik vond het verslavend...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                      Ik heb er vandaag ook mee gereden, en ja ik vond het verslavend...
                      En wat was er zo verslavend aan?
                      Waarom liggen daar eigenlijk zo dunne maar grote banden op?

                      Comment


                      • Om het instant koppel over te brengen heb je een grotere diameter band nodig om slip te voorkomen. Als extreem voorbeeld moet je maar naar een tractor kijken. Waarom zo smal, rolweerstand. Het verslavende gedeelte betreft, ik laat het nog even bezinken.

                        Comment


                        • Ik heb er ook al mee gereden, rijdt idd erg prettig door dat instant koppel. 200km range is ook niet slecht maar ik kan thuis niet laden en dan is het wel een probleem.
                          Voor wie de i3 lelijk vindt, een e-golf heeft ook goeie specs.

                          Comment


                          • In september komt er eentje met 450km range zonder extender....

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              In september komt er eentje met 450km range zonder extender....
                              Vanwaar haal je dat?
                              Het enige gerucht, wat te staven valt met de meest recente scoopfoto's, is namelijk dat er een snellere variant komt. Als je goed kijkt naar de foto's zie je dat de wielkasten breder zijn, wat erop wijst dat er een breder bandenmaatje toegepast gaat worden. Allicht krijgt het i-drive ook een update, maar de batterij is nog maar recent qua capaciteit vergroot, zou helaas hetzelfde blijven. Hoop natuurlijk ook dat die capaciteit nog een beetje toeneemt, maar 'k vrees ervoor.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                En wat was er zo verslavend aan?
                                Waarom liggen daar eigenlijk zo dunne maar grote banden op?
                                Hoe groter een band qua omtrek, hoe groter het contactpunt aan de grond.
                                Maar om luchtweerstand te beperken is een smal wiel dus beter, vandaar.
                                Mooi meegenomen is ook dat er een grotere stuuruitslag mogelijk is icm smalle banden, waardoor de draaicirkel erg klein blijft.

                                Wat er zo verslavend aan is, is ook wel eigen aan elektrisch rijden lijkt mij.
                                Het reageert snel, het rijdt smooth, het rijdt gemakkelijk.
                                Accelereren kost geen moeite.
                                Je voelt je voor geen meter schuldig om hem te gebruiken voor eender welke domme rit rond de kerktoren... je moet dat namelijk niet warm rijden.
                                Enzovoort.

                                Komt daarbij dat het concept van die i3 erg goed in elkaar zit, het is na al die jaren nog steeds de meest efficiënte wagen op de markt en 't heeft ook nog eens rijeigenschappen die de meeste geitenwollensok karren mankeren. Looks can deceive...

                                Comment


                                • Ja... wat willen we in een auto ? Instant vermogen, veel koppel, weinig geluid, geen trillingen, hem niet voelen schakelen, snufjes zoals interieur koelen en verwarmen op afstand, enz. En wat deden we ? Een dikke motor kopen met een zo goed mogelijke automaat. Elektrisch... heeft dit in feite allemaal

                                  Comment


                                  • http://www.autoforum.be/forum/auto-a...-facelift-2018
                                    Die Bayern wollen beim Kampf um die größte Reichweite mithalten und kündigen ein weiteres Batterieupgrade für ihr kleines Elektroauto an. Allerdings erst für 2018.…



                                    450km
                                    Last edited by ; 05/04/2017, 08:13.

                                    Comment


                                    • 450 NEDC, dus 300 in praktijk. Gaat in de goede richting. Nu nog wat publieke oplaadpunten in ons achterlijk belgenland.

                                      Comment


                                      • Blijft toch wel lelijk duur speelgoed. Ni voor de gewone man alleszins. Nog nooit elektrisch gereden, maar van zodra er niet meer moet geschakeld worden en er ook geen geluid meer is kan ik mij nog moeilijk voorstellen wat er wel nog plezant aan kan zijn. Veel koppel, hebben we da nodig? Iedereen wil tegenwoordig precies met nen traktor rijden. Zitten ze dan meestal nog alleen in de wagen ook.

                                        Waarom heeft Tesla dan zo geen banden?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X