Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichtennen auto voor mensen met veel geld...
en over smaak wordt niet gediscussieerdThere are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk BerichtenDe BMW i3S Advanced met REX kost minstens 49800 euro. Zonder Rex zal net boven de 45k zijn. Dus de i3S kost 4k duurder dan de "gewone" i3. Stevige meerprijs voor 4cm extra spoorbreedte, een wat sportiever uiterlijk en 14pk extra. Met die prijzen zal het wel een zeer exclusief hebbeding blijven en zullen we die niet zo vaak tegenkomen op de Vlaamse wegen denk ik.
Waar haal jij de prijzen? Van de s versie?
Comment
-
Zie http://conditions.belux-bmw.com/nl/serie/i/ voor de prijzen. Ze geven al 1000 euro korting...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk BerichtenZe geven al 1000 euro korting...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk BerichtenMaar persoonlijk kijk ik nog meer uit naar de Volkswagen ID met 2 electro motoren en zodoende 4wd, dan heb je er in de winter ook wat aan, want ik toch mijn twijfels over deze i3 in de winter.
is dat niet meer de concurrent van de i5?
Comment
-
ik zou zeker nog 3/4 jaren wachten om een EV te kopen; alle grote merken zijn er nu mee bezig en er zullen nog veel nieuwe modellen verschijnen
wie nu nog gediend is met zijn huidig materiaal heeft geen enkel voordeel zich te haasten
wie nu absoluut moet veranderen kiest best voor een korte termijn oplossing
het is nu vooral kijken hoe lang de huidige fiscale voordelen zullen behouden blijven, het verleden toont ons aan dat ze na een aanloopperiode gewoon wegvallen; niet vergeten dat de Staat de accijnzen op brandstoffen budgettair niet kan missen, vroeg of laat rijdt men niet meer bijna gratis op elektriciteit.Last edited by guyugy; 10/09/2017, 23:05.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Wanneer komt deze uit?
is dat niet meer de concurrent van de i5?There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Interessant weetje: blijkbaar is/was de batterij in de i3 opzettelijk zo klein geconcipieerd. Doel van BMW was blijkbaar niet de gebruikservaring van de i3 op zich te optimaliseren, maar wel om met de i3 de gemiddelde CO2 footprint van het ganse BMW gamma naar omlaag te halen (en zo vermoedelijk als constructeur onder bepaalde limieten te blijven over het ganse gamma heen). Elektrisch gaan om hun verbrandingsmotoren te vrijwaren, daar lijkt het op. Zie http://www.bmwblog.com/2017/09/28/bm...battery-first/
Comment
-
Dat is niets nieuws. Autofabrikanten krijgen dit opgelegd door o.a. de Europese Unie. Indien hun gemiddelde uitstoot boven x-aantal uitstoot komt betalen ze daar compensaties voor. Bij Ferrari rekenen ze deze bijvoorbeeld mee in de prijs van hun wagens.
Comment
-
Veel van die dingen zijn al langer geweten. Door plug-in hybrides aan te bieden gaat de gemiddelde CO2 naar beneden en kunnen ze ook een M5 blijven aanbieden.
Beetje pervert maar langs de andere kant zijn ze nu wel verplicht om te blijven innoveren en gaat er binnen dit en enkele jaren wel een antwoord op de Tesla komen.
Comment
-
Het positieve is wel dat de grootte van de batterij blijkbaar enorm zwaar doortelt in de berekening van de CO2 footprint van een wagen - in het artikel wordt gesteld dat een grote batterij zomaar eventjes de CO2 footprint kan verdubbelen en dus slechter maakt dan die met een verbrandingsmotor. Voor Tesla ziet het er alvast erg stevig uit: https://wattsupwiththat.com/2017/06/...omment-page-1/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenWat ik hier nu lees is voor mij een extra argument om voor de i3 te gaan.
Een kleine batterij heeft zelfs een invloed op de restwaarde. Is goedkoper om te vervangen.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
Comment