Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad, in vergelijking met andere EV’s wel erg milieubewust geconstrueerd. Ook de kwaliteit van het batterypack is - op papier althans - een heel stuk duurzamer en kwaliteitsvoller dan dat van Tesla (zie https://cleantechnica.com/2016/07/16...teries-better/ ).

Een koetswerk dat niet kan roesten en een accupakket met een verwachte levensduur van 20 jaar dat bovendien fabrieksmatig conservatief afgeregeld is zodat maar 27 van de 33 kWh effectief gebruikt kan worden om de levensduur nog te verlengen: ik denk dat de i3 met een straat voorsprong de meest duurzame personenwagen op de markt is.

Ik kijk al uit naar de eerste tests van de facelift versie.
    Last edited by lexe; 07/10/2017, 20:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Wat ik hier nu lees is voor mij een extra argument om voor de i3 te gaan.

Een kleine batterij heeft zelfs een invloed op de restwaarde. Is goedkoper om te vervangen.
      Maar IK kom ni duwen zelle

Comment

• The Pretender De retrofit van een 33kWh batterypack onder een “oude” i3 met 22kWh kost ongeveer 9000 euro.

Comment

• sunking Duwen??? Trekken bedoel je: https://youtu.be/5Sujv90PLLY

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Maar IK kom ni duwen zelle
            Is toch ecologisch... dank bij voorbaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
              The Pretender De retrofit van een 33kWh batterypack onder een “oude” i3 met 22kWh kost ongeveer 9000 euro.
              THX.
              There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Is toch ecologisch... dank bij voorbaat.
                dat ontken ik niet, maar mij lijkt de range nog steeds iets te beperkt om er zoveel geld aan uit te geven.
                Met 94 ah komt hij ongeveer aan 200 km in de praktijk, maar ik doe soms 300 per dag.

Ben het er wel mee eens dat het weinig zin heeft om nog eens dubbel zoveel gewicht aan accu's mee te sleuren voor wat extra range, daar zijn ook te veel grondstoffen voor nodig.
                Een praktijk range van 250 a 300 km en de mogelijkheid om op 6 minuten volledig op te laden zou wat mij betreft wel genoeg zijn.

https://www.autogids.be/autonieuws/i...6-minuten.html
                Last edited by sunking; 07/10/2017, 21:57.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

dat ontken ik niet, maar mij lijkt de range nog steeds iets te beperkt om er zoveel geld aan uit te geven.
                  Met 94 ah komt hij ongeveer aan 200 km in de praktijk, maar ik doe soms 300 per dag.

Ben het er wel mee eens dat het weinig zin heeft om nog eens dubbel zoveel gewicht aan accu's mee te sleuren voor wat extra range, daar zijn ook te veel grondstoffen voor nodig.
                  Een praktijk range van 250 a 300 km en de mogelijkheid om op 6 minuten volledig op te laden zou wat mij betreft wel genoeg zijn.

https://www.autogids.be/autonieuws/i...6-minuten.html
                  Ik bedoel dat jij komt duwen...

Comment

• Mijne range is 500 meter

Comment

• Heeft er iemand meer info in verband met het inductie-laden? Dat komt volgend jaar op de 530e, en zou nadien op de andere plug-in hybrides van BMW komen. Ik lees de laatste week ook geruchten dat het ook op de i3 en i8 zou beschikbaar worden. Iemand meer info?

Comment

• Ik vermoed op de nieuwe i3, zal na 2020 zijn.

Comment

• Met winter wielen ziet zo'n i3 er toch beter uit.
                          There are Pretenders among us.....

Comment

• zeker als je slechts een klein deeltje van de auto op de foto zet

Comment

• Gisteren nog zo een i3 op het werk gezien, heeft wel iets, maar toch niet mijn ding.
                              Stond trouwens reclame op van een of ander architectenbureau, dus zal geen prive wagen geweest zijn.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik heb een hele tijd geleden het interieur is gezien en het staat me voor dat dit wel smaakvol aan te kleden is. Het uiterlijk moet je liggen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Comment

• Die s versie heeft dus de optionele dure €2000 velgen, sportstadion in de software, verlaging, spoorverbinding en visuele aanpassingen.
                                      Kwa prijs valt dit dan goed mee.

wat ik me afvraag, gaat de verlaging een positieve invloed hebben op het verbruik op de snelweg....

Comment

• There are Pretenders among us.....

Comment

• ??

Comment

Working...
                                          X