Voor mensen die deze auto als marketing willen gebruiken,top!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenOf voor wie op zijn verzekering tegen diefstal wenst te besparen...
Comment
-
Vwala eens naar de garage geweest. Ze stelden voor om tijdens het kerstweekend zo’n i3 Rex enkele dagen te testen (wel nog het pre-facelifte model). Kan ik voelen hoe het is om met een electrokar te leven. Er stond ook een facelift model klaar in de garage voor levering. Ondanks het feit dat het een redelijk kaal basismodel was (wit, advanced, verder zonder opties), zag die er toch een heel pak beter uit door de zwarte dakstijlen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk BerichtenVwala eens naar de garage geweest. Ze stelden voor om tijdens het kerstweekend zo’n i3 Rex enkele dagen te testen (wel nog het pre-facelifte model). Kan ik voelen hoe het is om met een electrokar te leven. Er stond ook een facelift model klaar in de garage voor levering. Ondanks het feit dat het een redelijk kaal basismodel was (wit, advanced, verder zonder opties), zag die er toch een heel pak beter uit door de zwarte dakstijlen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHeb al foto's gezien van I3 die binnenin zeer mooi waren. Het uiterlijke.. tja voer voor discussie. Maar zou me er zeker niet in schamen.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Voor welke soort verplaatsingen zou je hem gebruiken? Toch eens gaan kijken naar de face lift.
Verder is het de bedoeling om de wagen lang te houden (minstens 8-10 jaar als alles goed gaat), waardoor de kwaliteit van de accu ook iets is waar ik naar kijk. Daar heeft BMW toch wel een streepje voor op de concurrentie. Ook staan de wagens altijd binnen, maar door de vorm van de garage moet de kleinste minder dan 4m lang zijn...
Alternatief is terug een grote bijkopen (die F11 gaat immers ook aan vervanging toe zijn over een jaar of 2-3max), maar dan moet de F11 buiten slapen (aaaw mijn autoliefhebbershart), en dat is totaal ongeschikt voor stadsverkeer, en dan zit je bv. in een G31 terug met een dieselstoof (wat binnen 2 jaar fiscaal ook niet meer interessant is).
Het enige scenario wat nogal ver is, is het bezoeken van mijn schoonouders (Leuven-Maaseik, 180km heen en terug, waarvan toch wel 130km autosnelweg). In noodgevallen (niet uit te sluiten) gaat het ook met de i3, maar dan zal het ofwel bijladen zijn (snellader in houthalen), of moet ik toch een REX overwegen (maar dat vind ik eigenlijk maar niks). De 120Ah is eigenlijk perfect voor alle noden, maar maar dat is helaas nog een klein jaar wachten (en tja dat overweeg ik dus ook nog te doen)...
Dus eigenlijk weten we het nog niet goed :-)
Comment
-
Ik vind er niets meer over terug, maar de facelift zou beter laden op 230v... zal het ook nog eens opzoeken.
En inderdaad voor de korte verplaatsingen , veel minder slijtage en milieuvervuiling tov en kleine benzine.
180km, zou moeten lukken op 1 lading... zeker als je hem preconditioneert, voor vertrek. Zowel thuis als op de verplaatsing.
Comment
-
Hopelijk is deze binnenkort verkrijgbaar in Europa: inductiekaden voor de i3, dus nooit meer de stekker insteken. https://www.pluglesspower.com/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten180km, zou moeten lukken op 1 lading... zeker als je hem preconditioneert, voor vertrek. Zowel thuis als op de verplaatsing.
Over de onboard charger, ik denk dat die is aangepast bij de overgang van 60Ah naar de 94Ah variant: van 7,4 naar 11kW, zodat de laadtijd voor beide varianten gelijk is. Je kan natuurlijk altijd op een publieke 50KW gelijkstroom laden als het echt vooruit moet gaan. Ik zal eens zien of dat lukt (er staat er eentje aan het nieuwe tankstation in houthalen langs de E314).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenDenk tot hiertoe enkel de 5 serie die kan inductieladen. Maar of het ook aan zo'n laadpaal kan ? Zou moeten een gelijke manier van inductieladen afgesproken worden tussen de verschillende merken.
Comment
-
Q. When Preconditioning via the iRemote app Remote Control menu is activated, only the cabin is preconditioned, not the battery, correct?
A. When triggering Preconditioning from the Remote Control menu, the answer is Yes, only the cabin.
Q. If you want to precondition the battery from the app, you need to set the departure time and then enable “preconditioning for departure," correct?
A. Yes, provided the departure time programmed is at least 3 hours from the time when it is selected.
*Important: This is a very important fact that most i3 owners are not aware of. If you don't set the departure time at least three hours in advance the car is not performing battery preconditioning at all, only the cabin will be preconditioned.
Q. Can you precondition the battery without the vehicle being plugged in?
A. The HV battery, no. The cabin, yes.
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
Ik zal het je weten te zeggen, want dat ga ik dus testen binnenkort. Zal vooral afhangen van de snelheid op de autosnelweg. Ik preconditioneer mijn ganse garage eerlijk gezegd
Over de onboard charger, ik denk dat die is aangepast bij de overgang van 60Ah naar de 94Ah variant: van 7,4 naar 11kW, zodat de laadtijd voor beide varianten gelijk is. Je kan natuurlijk altijd op een publieke 50KW gelijkstroom laden als het echt vooruit moet gaan. Ik zal eens zien of dat lukt (er staat er eentje aan het nieuwe tankstation in houthalen langs de E314).
rekening houdend met het verkeer geeft hij dan aan wanneer je moet vertrekken en staat hij klaar.
het interieur dan op temperatuur Brengen is aan te bevelen...
Comment
Comment