Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
    Ik heb ook nooit het motor achterin verhaal begrepen, had die motor gewoon voorin gehangen en je had een veel grotere kofferbak gehad.
    Neen, want met of zonder motor; de koffer blijft dezelfde. Nu heb je ook een koffer vooraan. Ideaal voor de laadkabel.
    De elektrische motor zit daar ook....

    Comment


    • Eender welke electrische wagen is nu nog te duur. Er is ook nog geen infrastructuur. Tevens zullen deze wagens in de toekomst nog enorm verbeteren qua laadtijd, actieradius,...
      Voor mezelf is het besluit dat ik de eerste jaren geen electrisch voertuig zal kopen, alhoewel sommige wellicht plezant om te rijden zijn.
      Misschien mijnen diesel houden tot 2025 (doe 17.000 km per jaar, dus tegen dan zal dienen auto nog geen 140.000 plezante kms gereden hebben... ideaal dus voor de export zodat ik er nog één of andere persoon in een buitenland plezier kan mee doen )

      Comment


      • Lijkt me ook een beter concept om motor en aandrijving dichter bij elkaar te houden.
        Er is ook geen grote/zware versnellingsbak nodig zoals bij ICE.
        Minder onderdelen, en minder gewicht.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Eender welke electrische wagen is nu nog te duur. Er is ook nog geen infrastructuur. Tevens zullen deze wagens in de toekomst nog enorm verbeteren qua laadtijd, actieradius,...
          Voor mezelf is het besluit dat ik de eerste jaren geen electrisch voertuig zal kopen, alhoewel sommige wellicht plezant om te rijden zijn.
          Misschien mijnen diesel houden tot 2025 (doe 17.000 km per jaar, dus tegen dan zal dienen auto nog geen 140.000 plezante kms gereden hebben... ideaal dus voor de export zodat ik er nog één of andere persoon in een buitenland plezier kan mee doen )
          En wat met alle diesels die vandaag tot 2025 nog nieuw verkocht worden... Als de soep zo heet gegeten zal worden, richten ze een economisch bloedbad aan. Na de verkiezingen kan alles draaien... we hebben het allemaal al eens meegemaakt...

          Paniek is de slechtste raadgever... We leven vandaag...
          Last edited by ; 03/01/2018, 02:25.

          Comment


          • Ze willen’m volgens mij gewoon niet verkopen he, die i3.
            Kijk maar naar de saloncondities: tussen de 6 en de 9k korting op een 3 of 5 reeks.
            En op de i3? 1500 euro korting op de i3S en 2500 op de gewone i3... Ge krijgt m.a.w. de snellader gratis (die sowieso al in de basisuitrusting had moeten zitten), en evt. verwarmde stoeltjes.

            Alhoewel... Waarschijnlijk toch nog een pak beter dan de saloncondities op een Tesla?
            Last edited by lexe; 04/01/2018, 10:33.

            Comment


            • Is bij alle elektrische wagens dat er amper korting op is he...
              Marge is veel kleiner, oa. door het veel lagere aantal geproduceerde wagens.

              Op een Opel Ampera-e is er NUL euro korting.

              Comment


              • Klopt. Helaas maakt dat het prijsverschil enkel groter. Kijk naar de i3's op autoscout, allemaal lage km stand en vraagprijs, m.a.w. een afschrijving van minstens 0,50€ per km..
                Een i3 aan die prijs zou interessant zijn
                als hij iets beter zou geschikt zijn als gezinswagen: 10cm langer zodat de achterbank en kofferruimte wat toeneemt.
                De 33kwh versie (200km range) met REX mag in principe ook een grotere tank krijgen zodat hij ook 200km op benzine kan. EV's mogen geen hoger rijberijk op benzine hebben dan op batterij, en de eerste versie had een kleine batterij range en daarom ook een tank van slechts 9 liter en ik geloof niet dat die nu toegenomen is.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                  .

                  Op een Opel Ampera-e is er NUL euro korting.
                  NUL € korting, op welke prijs voor België?

                  In België kan je die toch nog altijd niet bestellen, dacht ik...

                  In Nederland (229x voor 2017) is de prijs alvast € 5700 hoger gezet, sinds de overname door Peugeot....




                  Denk niet dat die vlug in België op de markt komt met zo'n kleine aantallen.. In de USA loopt het vrij vlot


                  Last edited by quovadis; 04/01/2018, 11:34.

                  Comment


                  • Je krijgt toch €2000 subsidie? Dat is de korting waar de producenten mee gaan lopen. Zie verhaal zonnepanelen. Zijn nu ook een stuk goedkoper zonder subsidie.

                    Is de subsidie voor het inleveren van een vervuilende auto nog van kracht?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                      NUL € korting, op welke prijs voor België?

                      In België kan je die toch nog altijd niet bestellen, dacht ik...
                      In Nederland. Ouders hadden er interesse in en waren gaan kijken en een testrit gaan doen. Kwaliteit is echter erbarmelijk.

                      Comment


                      • BMW i3s traction control system to be used in future BMW and MINI models


                        When it debuted two months ago, the new BMW i3s brought to market an innovative traction control system adapted specifically to the instantaneous power deliver …

                        When it debuted two months ago, the new BMW i3s brought to market an innovative traction control system adapted specifically to the instantaneous power deliver of the BMW eDrive system. Presented for the first time in the new BMW i3s (270 Nm at 0 rpm, 135 kW / 184 HP), the system improves traction and driving stability in adverse weather and road conditions when pulling away, in active Brake Energy Regeneration phases and when accelerating out of tight corners.

                        The control system has a 50-times-faster routine, thanks to the control process being calculated directly in the powertrain instead of in a remote unit requiring long signal paths.


                        “With their high levels of torque and instantaneous responses to every movement of the accelerator, electric motors already make significantly higher demands on driving stability systems than conventional power units,” explains Peter Langen, Head of Chassis Development at BMW.
                        http://onlineshop-ks.com/bmw-i3s-tra...d-mini-models/

                        Een afschrijving van € 0.50 per km op een recente auto met weinig km is normaal!
                        Op zoek naar een tweedehands Volkswagen Golf? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

                        Last edited by ; 04/01/2018, 17:27.

                        Comment


                        • Pff, die golf trendline heeft nieuw zeker niet meer dan 23k gekost, denk eerder 22k, dus afschrijving +/- 5000€ of 0,33€ per km.
                          En om op een i3 een lage afschrijving per km te halen, moet je er al veel km mee doen, en daar is een i3 niet voor gemaakt. 30 van de 31 i3's op autoscout hebben minder dan 26000 km, vreemd voor een auto die al 4 jaar op de markt is.

                          Die met de hoogste kmstand die ik kan vinden:
                          https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...ce02?cldtidx=1
                          -> 0,53€ per km! (nieuwprijs 48k)

                          En de laagste :
                          https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...fcbc?cldtidx=2
                          17000€ afschrijving voor 3000 km -> 5,66 € per km . Ik heb medelijden met de verkoper...

                          Al de rest zit daar zo ongeveer tussen.

                          Heb mijn BMW 116i (136pk) na 1,5 jaar en 40.000 km verkocht met 7000 waardeverlies -> 0,175€ per km . En dat voor een 'dure' BMW.
                          Ik blijf er bij, 50k voor een goed uitgeruste stadwagen is compleet van de pot gerukt, zal altijd duurder zijn dan een golf van 25k en je krijgt wel meer dan één krat bier in de koffer.
                          Last edited by sunking; 04/01/2018, 20:02.

                          Comment


                          • Lijkt me eerder normaal voor een auto die hoofdzakelijk als stadsautotje word gebruikt.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              Pff, die golf trendline heeft nieuw zeker niet meer dan 23k gekost, denk eerder 22k, dus afschrijving +/- 5000€ of 0,33€ per km.
                              En om op een i3 een lage afschrijving per km te halen, moet je er al veel km mee doen, en daar is een i3 niet voor gemaakt. 30 van de 31 i3's op autoscout hebben minder dan 26000 km, vreemd voor een auto die al 4 jaar op de markt is.
                              Er is niets vreemd aan die km standen, de eerste zonder rex doet maar 100 km op een lading...

                              jij rekent op 40000 km per jaar. Is niet de bedoeling van een stadswagen. Wiskundig is alles te bewijzen, maar of het redelijk is ?

                              Die i3 in je voorbeeld was een showroom model, met €5000 premie in die tijd... zal dus ook niet de volle pot betaald hebben.
                              Ik ken hier een firma die 25 i3 gekocht heeft... de 26 ste was gratis...

                              En eigenlijk moet je er een polo GTI tov zetten.


                              https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...c435?cldtidx=1
                              Last edited by ; 04/01/2018, 21:27.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Eender welke electrische wagen is nu nog te duur. Er is ook nog geen infrastructuur. Tevens zullen deze wagens in de toekomst nog enorm verbeteren qua laadtijd, actieradius,...
                                Voor mezelf is het besluit dat ik de eerste jaren geen electrisch voertuig zal kopen, alhoewel sommige wellicht plezant om te rijden zijn.
                                Misschien mijnen diesel houden tot 2025 (doe 17.000 km per jaar, dus tegen dan zal dienen auto nog geen 140.000 plezante kms gereden hebben... ideaal dus voor de export zodat ik er nog één of andere persoon in een buitenland plezier kan mee doen )
                                Mee eens, nu een diesel kopen zou slechte zaak zijn, is mede ook de reden dat ik voor de merc. c43 gekozen heb en niet voor de jaguar xf sportbrake, terwijl ik deze laatste stuk mooier vond maar motorisatie was lachwekkend enkel maar beschikbaar in diesels (6) ofwel 1 oude benzinemotor, terwijl je bij mb kan kiezen uit 18 motoren waarvan 9 benzine en 1 hybride. Ik zal ook in de eerste 4j. alvast geen elektrische wagen kopen, en zoals het er nu naar uit ziet zal ik als overgang eerst eens een goed uitgeruste hybride kiezen die volledig op punt zal staan om dan mss. binnen 8j. voor elektrisch te kiezen.

                                Laatst nog een aflevering gezien van "dark mirror", een dame was in de woestijn van Nevada aan het rijden en plots had haar oude (zag er toch zo uit) auto een lege tank, ze stopte aan een oud vervallen tankstation die al lange tijd leeg stond en deed haar koffer open haalde zonnepaneeltje uit haar koffer vouwde het mooi open en sloot het contact aan op haar auto en smartphone waarop er stond oplaadduur 2u. was wel goed gevonden. Dusja dame heeft dan 2u moeten zitten bruinen in de zon voor ze opnieuw kon verder rijden.

                                Comment


                                • mooi VB, het bewijst dat het kan, maar in NL heb je al lang een BPM voordeel (geen BPM op elektrische wagens) en ze hebben daar tenminste laadinfrastructuur.
                                  Voor in Belgie (weinig laadinfra), is de originele versie (100km range) gewoon idd enkel geschikt als stadswagen, en dan is de aankoopprijs van 40000 gewoon veel te duur om nog van een lage TCO te kunnen spreken. Ik heb de afweging op een gegeven moment gemaakt, ook voor bv. de golf GTE, en beiden waren voor mij niet interessant wegens te duur en slechte laadmogelijkheden.
                                  Nu de nieuwe 94ah er is.. wat houdt je tegen om je 320d te vervangen door een 94ah i3 , eventueel met REX?

                                  p.s. de i3 heeft wel een mooie 0-100 tijd, enfin toch de versie zonder REX want die laatste is met 8,1 seconden ni rapper dan een mini cooper die maar de helft kost, maar op de autobahn, zal dat i3'tje wel snel kleiner worden in de achteruitspiegel van de polo / mini.

                                  p.s. ik zou zelf maar al te graag elektrisch rijden, maar vermoed dat het nog wel minstens tot 2020 zal duren eer zowel de range als de laadmogelijkheden voor mij toereikend zijn. En dan zal ik de afschrijving op de golf (+/- 0,20€ per km) wel slikken. En wat zijn dan de mogelijkheden.. i3, tesla model 3, e-golf 8, nissan leaf, en wie weet wat gaat er dan nog allemaal te krijgen zijn.
                                  Last edited by sunking; 04/01/2018, 21:42.

                                  Comment


                                  • Vraag me af waarom men nu zou moeten veranderen van wagen. Als je dan toch enen hebt, kan je die net zo goed houden (tenzij je zin hebt in een andere).
                                    In de media laten ze doorschemeren dat een diesel een slechte zaak is. Velen laten zich beinvloeden en kopen een nieuwe benzine of andere aandrijving. Want ze zeggen dat n'een diesel niet interessant meer is.

                                    Da's allemaal goed en wel als je toch van plan was een andere wagen te kopen. Maar wie er enen heeft, is veel goedkoper uit door er gewoon mee te blijven rijden ipv zich te laten meesleuren in die hype. Nu benzine, dan zal je elektrisch moeten hebben, daarna,..?

                                    Ik weet dat ik momenteel goedkoop rij met een wagen die ik graag heb. K zou ne groten dommerik zijn om mijnen diesel weg te doen en, ik zeg maar wat, een 540i te kopen in de plaats. Ga veel meer verbruiken, zou redelijk moeten opleggen op een wagen die maar 40.000 km heeft en 'k zou er niet echt gelukkiger mee zijn... Enige voordeel is een paar honderd euro tax minder per jaar.

                                    En toch laten heel veel mensen zich vangen. Goe gezien van de staat, diegenen die blijven rijden betalen meer taxen, diegenen die veranderen betalen een groot bedrag BTW en moeten BIV betalen... om dan binnen enkele jaren ook zwaar belast te worden. En zo blijft de cirkel rond . De staat wint altijd en de economie is er goed mee.

                                    Comment


                                    • Ik leg mezelf geen druk op om een auto te vervangen, als het niet nodig is. Ik kijk wel uit naar een mooie tweedehands.
                                      In principe kan ik nog gemakkelijk 80.000 km rijden zonder “grote” kosten. De afschrijving/verzekering is minimaal, slechts 1 groot onderhoud en een klein.

                                      De enige rede dat ik de i3 voorlopig niet koop, iedere keer er een nieuwe batterij komt zakt de vorige snel in waarde.
                                      Ik heb er een paar zien passeren voor 33500 die goed uitgerust waren... 94ah

                                      Binnen dit en 2 jaar komen er mooie elektrische concurrenten, misschien koop ik dan eens nieuw...
                                      Of zelfs de 120ah i3, welke kwa range wel voldoet om de diesel te vervangen. nu is het te nipt. En rex hoef ik niet.

                                      nb: de max snelheid van 150km voor de i3 is een zegen in Belgie... de 320 tikt te gemakkelijk,de 200+ aan.
                                      Last edited by ; 05/01/2018, 00:19.

                                      Comment


                                      • Alles op zijnen tijd zou'k zeggen... Electr auto's zullen nog stukken evolueren, zullen nog een pak goedkoper worden,... Is wel leuk om mee te rijden maar nu ben je toch nog altijd min of meer een pionier hee.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Alles op zijnen tijd zou'k zeggen... Electr auto's zullen nog stukken evolueren, zullen nog een pak goedkoper worden,... Is wel leuk om mee te rijden maar nu ben je toch nog altijd min of meer een pionier hee.
                                          Klopt, maar het vertrouwen in elektrische motoren is groot. Zijn zeker verder ontwikkeld als ontbrandingsmotoren. Trein... ea. Het is enkel de batterij... en die is vervangbaar. Zelfs modulair.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X