Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

    Klopt, maar het vertrouwen in elektrische motoren is groot. Zijn zeker verder ontwikkeld als ontbrandingsmotoren. Trein... ea. Het is enkel de batterij... en die is vervangbaar. Zelfs modulair.
    Ja dat is juist... Enkel stel ik me de vraag hoe ze in de stedelijke gebieden gaan tegemoet komen aan de laadmogelijkheden van electr voertuigen voor mensen zonder garage. idem op de buiten uiteraard, mensen zonder eigen oprit noch garage, hoe gaan zij hun wagen laden ?

    Wat betreft de batterijen denk ik ook wel dat we nog grote stappen vooruit mogen verwachten inzake volume-capaciteit en laadduur. De electrische motor is tot veel in staat, overtreft eigen eender welke benzine of dieselmotor qua koppel, vermogen, geluid, trilling,enz enz.

    Comment


    • Ze maken de steden gewoon autovrij, en voorzien aan de rand meerdere Parkingen met laadmogelijkheid. Waar bewoners van bepaalde straten mogen staan.
      En zetten een kleine elektrische bus in, van de parking tot en door de stad. Iedere 10 minuten.

      In de woonsteden horen geen auto’s...
      Last edited by ; 05/01/2018, 09:49.

      Comment


      • Je beschrijft voor 90% hoe het momenteel in gent is alleen kan ik als bewoner niet gratis in een parkeergarage (geloof wel dat ik goedkoper een abo kan nemen dan als niet bewoner, maar t blijft duur)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Je beschrijft voor 90% hoe het momenteel in gent is alleen kan ik als bewoner niet gratis in een parkeergarage (geloof wel dat ik goedkoper een abo kan nemen dan als niet bewoner, maar t blijft duur)
          Kan je er laden?

          Comment


          • In sommige parkings wel (o.a. reep, zuid). Laden kost wel 0.31€ per kwh, niet goedkoop. Ik woon dicht bij de vrijdagmarkt maar die parking heeft nog geen laadpunt, is in de loop van 2018 voorzien.
            Een abo zou mij €935 per jaar kosten. maakt elektrisch rijden voor mij wel haalbaar, zeker als ik de kost kan inbrengen als beroepskost.

            https://stad.gent/mobiliteit-openbar...n-vrijdagmarkt
            https://stad.gent/mobiliteit-openbar...den-laadpunten
            https://stad.gent/mobiliteit-openbar...biel/wandelbus
            https://stad.gent/mobiliteit-openbar...r-gent-centrum

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Ze maken de steden gewoon autovrij, en voorzien aan de rand meerdere Parkingen met laadmogelijkheid. Waar bewoners van bepaalde straten mogen staan.
              En zetten een kleine elektrische bus in, van de parking tot en door de stad. Iedere 10 minuten.

              In de woonsteden horen geen auto’s...
              Ook alle kleine steden autovrij maken ? En ook daar overal parkings voorzien vol laadpalen. Idem met de gemeentes ? Want alle huizen zonder oprit of garage zullen toch laadmogelijkheden moeten hebben. En dan ook nog laadpalen voorzien voor niet alleen de bewoners, maar ook de bezoekers die in een kleine stad of gemeente komen.

              Ook bijvoorbeeld alle hotels voorzien van zoveel laadpalen als men kamers heeft...

              Ik kan het me echt niet voorstellen. En ook, waar gaat men het kapitaal halen voor al die laadmogelijkheden ? Want je kan moeilijk iemand discrimineren die in een rijhuis woont tov iemand die een open bebouwing heeft. Die zouden toch aan hetzelfde tarief moeten kunnen laden ?

              Ik zie maar 1 oplossing om echt door te breken. Grotere capaciteit van de batterijen en vooral zeer snel laden... Zodat men op enkele minuten kan bijladen. Techniek bestaat nog niet, maar daar wordt ongetwijfeld naar gezocht.

              Comment


              • Met 400 km range is het niet nodig om altijd en overal te kunnen laden. Er zullen altijd mensen zijn die thuis kunnen laden, deze zijn dan al niet afhankelijk van openbare laadstructuur, zodat deze laatste kan gebruikt worden voor diegene die thuis niet de mogelijkheid hebben. In beide gevallen kost het geld: thuis een laadpaal plaatsen, of de openbare gebruiken.
                Met mijn 2000 km per maand, zou ik ongeveer 5 keer moeten laden, dat kan ik bv. doen op het werk, of bij een openbaar laadpunt bij mij in de buurt (ondergrondse parking in gent), of als het echt moet onderweg bij een snellader. er zullen meer palen moeten zijn dan er momenteel tankstations zijn, gezien een tankbeurt ongeveer 1-2 minuten duurt en een snellaadbeurt wellicht 15-30 minuten (of nog sneller). Er zijn nu 3386 tankstations in belgie. Pak dat die elk gemiddeld 5 pompen hebben. Om iedereen van stroom te voorzien, zouden dan ongeveer 15*5*3386 = 250.000 laadpalen nodig zijn, inclusief diegenen die bij mensen thuis staan. dat is veel, maar niet onhaalbaar, een paal kan je ook overal zetten, terwijl een tankstation bv. al niet in het stadscentrum mag liggen. Voor een stadsbewoner is een openbaar laadpunt in de buurt wellicht handiger dan een tankstation 5 km verder.

                Comment


                • In Engeland heeft Shell ook al laadmogelijkheden in zijn tankstations voorzien heb ik eens ergens gelezen (en dacht ook op youtube gezien).
                  Ik ben ook eens een filmpje tegen gekomen van lantarenpalen die ze aanpasten om daarin laadmogelijkheid te voorzien.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Nja stroom ligt nu al onder alle straten, benzine en diesel moeten nog met een tankwagen tot in de tankstations getransporteerd worden

                    Comment


                    • lol ideaal, huizen met een garage kunnen op die manier wel eens serieus ophoog gaan in waarde
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • Iedere winkel met parking en iedere werkgever voorziet laadpalen en probleem is opgelost.
                        Doe daar de betalende parkings bij....

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          lol ideaal, huizen met een garage kunnen op die manier wel eens serieus ophoog gaan in waarde
                          Wees daar maar heel zeker van ....

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Iedere winkel met parking en iedere werkgever voorziet laadpalen en probleem is opgelost.
                            Doe daar de betalende parkings bij....
                            Jullie blijven zich fixeren op laadpalen. Ik ben er zeker van dat die er niet in grote getallen gaan komen zodat iedereen kan laden. Ook niet op parkings van winkels of je werk. Wie zal dit trouwens betalen ?

                            Ook gaan de mensen niet blijven brosselen met een kabel die je moet inpluggen, oprollen, wegsteken,... en dit in regen en wind.

                            Heel weinig mensen zullen bereid zijn hunnen auto ergens een paar kilometer verder op een betaalparking te gaan zetten telkens ze moeten laden. Wie zal er twintig minuten blijven wachten in zijn auto om die te laden in een tankstation ?

                            Er zal nog heel wat veranderen aan elektrische wagens vooraleer het gemeengoed wordt.

                            Misschien komen er betere batterijen met grotere vermogens, misschien komt er een vorm van echt supersnel laden. Wat eerst zal verdwijnen is uiteraad die kabel. Binnen enkele jaren is dit inductie. Misschien kan op inductie verder uitgewerkt worden zodanig dat het betaalbaar is om de parkeerplaatsen van een inductiemat te voorzien ? Nu een elektrisch voertuig kopen is nog steeds voor pioniers. Beter nog enkele jaren afwachten.

                            Comment


                            • Wat ik wil zeggen, de kabel mag je niet tegenhouden om een elektrisch voertuig te kopen.
                              En natuurlijk is het goedkoper om thuis te laden aan nachttarief of zonnepanelen...
                              Als je woon werk met 1 lading kan, dan is de kabel enkel voor de daguitstappen...
                              Tot 200 km per dag elektrisch en vooral stad/lage snelheden.
                              200 km per dag enkel autosnelweg en klein beetje stad benzine.
                              meer dan 200 km per dag en combinatie autosnelweg en stad hybride
                              meer dan 200 km vooral autosnelweg, diesel

                              De meeste hedendaagse elektrische wagens doen gemakkelijk 200km.

                              Los van ieder zijn persoonlijke situatie, ik heb dit of dat...
                              Last edited by ; 05/01/2018, 23:20.

                              Comment


                              • Maak jullie geen zorgen jongens. Over 10 jaar is de technologie zo ver dat de batterijen klein genoeg zijn om uit je auto te halen en gewoon thuis op je keukenkast op te laden, zoals je powerbank ;-)

                                Comment


                                • Er zullen inderdaad wel genoeg ingenieuze oplossingen op ons af komen. Of dat je bv. een extra batterij kan inpluggen in de koffer als je een langere afstand moet rijden.
                                  Of zoals hier: een elektrisch schip, met batterijen in een container. Gewoon containertje extra op- en afladen.
                                  De Antwerpse haven gaat tegen het einde van het jaar volledig elektrische schepen ontvangen. De volledig elektrische en emissieloze schepen zijn een wereldprimeur.

                                  Comment


                                  • Of het idee van die range extender verder uitwerken... In feite mogelijkheden genoeg. Wees maar zeker dat we nog enorme dingen gaan zien. Vroeger moest een motor aangezwengeld worden en kon niemand zich voorstellen dat je die later kon starten met 1 druk op een knop. Denk dat we zelfs nog zo'n grote veranderingen zullen meemaken. Toekomst op korte termijn valt beetje te voorspellen, maar echt op lange termijn is het gokken. Misschien komt er wel een geheel andere manier om je te verplaatsen binnen 100 jaar...En kijkt men dan meewarig naar de auto zoals wij nu kijken naar paard en kar.

                                    Comment


                                    • Ik blijf er van overtuigt, dat de auto zoals wij hem nu kunnen, geen toekomst heeft.
                                      Ik verwacht echt dat Autobezit in de stad in de toekomst uit zal sterven, en vervangen zal worden door autonome transport pods.
                                      Je stapt in geeft je bestemming op wordt er heen getransporteerd, aangekomen stap je uit en klaar, transport pod kan weer door de volgende gebruikt worden.
                                      Tegen die tijd zal er ook wel een telefoon app zijn waar je zo'n ding mee besteld, of dat er centrale punten zijn waar ze staan zo als de vroegere "WitKar".
                                      There are Pretenders among us.....
                                      Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                      Comment


                                      • Tegen dan is Belgie 1 grote stad....
                                        Last edited by ; 06/01/2018, 14:28.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X