Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenAls je thuis op dc wilt laden... op rode diesel....
https://polarpower.com/products/dc-g...rs/8220i-3ca1/. Achteraan de koffer in, uitlaatje erop en nooit geen stroomtekort, onbeperkte range. Ideaal
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenIk zal al vlugger een GM product kopen dan een Tesla... bIj de nieuwe modellen kunnen ze een SUV toevoegen, dat zal succes hebben en daar is er plaats in om dikke batterijen te plaatsen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Een driecilinder diesel. Achteraan de koffer in, uitlaatje erop en nooit geen stroomtekort, onbeperkte range. Ideaal
- Alternator exceeding 85% efficiency
Plus minus 3 uur laten draaien en 200 km rijbereik...
Comment
-
€ 2500 voor de i3, eind 2017. Ik denk € 2000 dit jaar.
250g per kWh.... dus afgerond 300 ml per kwh (soortelijk gewicht van diesel niet opgezocht)
0,3l x 30kw x € 0,50per l = €4,5 per lading zonder de vaste kosten.
of 0,3l per kWh x € 0,5per l= €0,15 per kWh aan brandstof zonder vaste kosten.
ik zou hem niet niet meenemen, maar stationair zetten.... commercieel beschikbaar stellen zou hem rendabel maken...
€5 per 30 minuten laden, in die orde. (10kwh)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten€ 2500 voor de i3, eind 2017. Ik denk € 2000 dit jaar.
https://www.egear.be/premie-bedragen-elektrische-auto/
Comment
-
Daarmee is dienen generator betaald
Comment
-
-
Duur ?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
Er zijn er in alle prijsklassen maar als je iets onderhoudsvriendelijk wilt... en krachtig genoeg op je ev snel.op.te laden... als alternatief voor een snellaadstations thuis met bijhorend abonnement. 480v dc bij u thuis. Ik weet zelfs niet of dit mogelijk is.
Comment
-
Nieuw capaciteitstarief: volledig nieuw voor me....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenNieuw capaciteitstarief: volledig nieuw voor me....
Comment
-
Ja en neen, het verbruik van de mensen daalt... Maar hun vaste kosten blijven. Infrastructuur ea.
voor de privatisering waren wij eigenaar... Dit terzijde. Nu verhoogden ze reeds vaste kosten in het factuur. En verlaagde ze de elektriciteit zelf. Wat een streep door de rekening is voor de mensen die zelf stroom produceren en op he net zetten. Ze krijgen minder voor hun stroom, en betalen meer voor het gebruik van het net.
Betalen voor capaciteit zal voor de gewone gebruiker niet veel uitmaken. Wanneer je twee elektrische auto's gaat laden... Zal dat duurder uitkomen... Zeker wanneer je dan ook nog eens elektrisch kookt, strijk,...
Een slimme lader voor je auto, zal alleen maar laden zodoende je onder je capaciteit blijft.
Comment
-
Het ergste is dat we zoveel betalen voor een infrastructuur die nog van de jaren stillekes is.
Want ze hebben het jaren en jaren vertikt om iets aan die inftastructuur te doen.
Ze hebben al die jaren gewoon het geld in hun zakken gestoken en geene klop d'r mee gedaan.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment