Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hoewel het beter is het milieu ben ik toch meer fan van mijn BMW M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ik hoor dat van mijn schoonbroer, die gebruikt eigenlijk heel weinig stroom van het net en toch betaalt die vrij veel voor de infrastructuur. Klopt ergens niet hee.
      En iedereen die energiebesparende maatregelen genomen heeft, eers investering en dan de investering niet of minder snel laten terugverdienen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

En iedereen die energiebesparende maatregelen genomen heeft, eers investering en dan de investering niet of minder snel laten terugverdienen....
        Daar komt het meestal op neer in ons landje...

Comment

• Ja lap vandaag had mijn vrouw een platte batterij. En dan zeggen dat we nog niet eens elektrisch rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
            Ja lap vandaag had mijn vrouw een platte batterij. En dan zeggen dat we nog niet eens elektrisch rijden...
            Duracell is goed voor je “vrouw.”

Comment

• LION SMART BATTERIE FÜR BMW I3.

Elektroauto mit 700 Kilometer Reichweite.

https://www.auto-motor-und-sport.de/...rce=newsletter
              Last edited by The Pretender; 14/09/2018, 18:39.
              There are Pretenders among us.....
              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

•  

Comment

• De BMW i3 krijgt in 2019 voor de tweede keer een range-upgrade. Nu is het mogelijk om 260 km te rijden op een volle accu.

De i3 kwam in 2013 op de markt met een 22 kWh batterij (60Ah), goed voor 130 km praktische range. In 2016 kwam er een meer energiedichte accu, goed voor 33 kWh capaciteit (94Ah), die 200 km rijbereik optekende. En nu is München er dus in geslaagd om nog wat meer stroom in z’n elektrische auto te proppen: 42,2 kWh (120Ah), goed voor 260 haalbare kilometers. Officiële WLTP-cijfers gaan van 270 km (i3s) tot 285 km (i3).

bron: https://www.egear.be/bmw-i3-actieradius-2019/
                  Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
                  Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
                    Samsung SDI is een nieuwe fabriek aan het bouwen in Europa (Hongarije) om de 120ah batterijen te maken voor de i3. Die fabriek is pas in Q2 2018 operationeel.
                    Zie ook http://pushevs.com/2017/05/31/samsun...ction-hungary/

Ik denk dat BMW zo zal handelen, perfect in lijn met de updatefrequentie uit het verleden:
                    I3 Modeljaar 2017 - 94Ah batterij, leverbaar Q4 2016
                    I3 Modeljaar 2018 - 94Ah facelift en i3S versie, leverbaar Q4 2017
                    I3 Modeljaar 2019 - 120Ah batterij, leverbaar Q4 2018 ??
                    Kijk eens aan, ik zat er blijkbaar boenk op een dik jaar geleden... Bij deze kan ik mezelf een pintje trakteren

Comment

• Die beige kleur is niet mis.

In stadsverkeer komt hij wel erg ver: 366km voor de oude 33kWh versie... zie https://youtu.be/SE-RpyiBt_I
                      op de autosnelweg kom je niet eens half zo ver natuurlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                        De BMW i3 krijgt in 2019 voor de tweede keer een range-upgrade. Nu is het mogelijk om 260 km te rijden op een volle accu.

De i3 kwam in 2013 op de markt met een 22 kWh batterij (60Ah), goed voor 130 km praktische range. In 2016 kwam er een meer energiedichte accu, goed voor 33 kWh capaciteit (94Ah), die 200 km rijbereik optekende. En nu is München er dus in geslaagd om nog wat meer stroom in z’n elektrische auto te proppen: 42,2 kWh (120Ah), goed voor 260 haalbare kilometers. Officiële WLTP-cijfers gaan van 270 km (i3s) tot 285 km (i3).

Blijkbaar zijn de officiële WLTP cijfers nog wat gunstiger, met name 307 km voor de i3. Dit betekent dat mijn volgende leasebak zo goed als zeker een i3 wordt, waarschijnlijk zelfs zonder REX. Met een snellader heb je op een halfuurtje meer dan 200 km 'extra' nieuw bereik erbij en de REX gaat waarschijnlijk 50 km minder ver op electriciteit en dan 120 km extra op benzine kunnen, dat is wat mij betreft % niet voldoende extra range.
                        Indien BMW nog steeds de mogelijkheid laat om je i3 tijdelijk te ruilen voor een andere BMW (tegen betaling), staat deze wagen dus binnenkort voor mij deur
                        BMW 420dA : >>>

Comment

• BMW Drops Range Extender Option As i3 Gains Bigger Battery.

Ironically, the range extender is rendered useless by the thing that made it necessary in the first place: the battery pack

Comment

• BMW USA website geeft iets anders aan. I3 REX is nu goed voor 60% van de sales, het zou dus wel een moedige stap zijn van BMW

Comment

• Met 9 liter benzine komt de rex pakweg 130 km ver als de batterij leeg is. Met 300 km range op accu voegt dat niet veel meer toe. Vind het logisch dat ze hem schrappen. Wil je hybride rijden, dan zijn er nog wel alternatieven bij bmw.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Met 9 liter benzine komt de rex pakweg 130 km ver als de batterij leeg is. Met 300 km range op accu voegt dat niet veel meer toe. Vind het logisch dat ze hem schrappen. Wil je hybride rijden, dan zijn er nog wel alternatieven bij bmw.
                                Neen, die zijn er niet. Alleen enkele wagens die geproduceerd zijn om de emissienormen te halen, maar die in the end niks bijbrengen omdat de electrische range veel te beperkt is , de wagen belachelijk zwaar wordt en niet alleen daardoor enorm veel verbruikt zodra je overschakelt op benzine, maar ook continu gewoon veel te zwaar is om leuk te rijden.
                                Die REX op de i3 maakt het mogelijk om lange ritten met de i3 te maken, zonder lange stops. Je start met je REX en je tankt iedere keer zodra die brandstoftank leeg is, je doet dus 200 km per tankbeurt (je rijdt iedere keer een klein beetje batterij op), maar zo'n tankbeurt duurt maar 2 min. Na 3-4 keer tanken laad je ook de batterij op, en dan neem je een iets langere pauze (40 min). Je kan zo makkelijk 1400 km op een dag afleggen met een i3 + REX.
                                Bovendien is de REX een verzekering tegen een niet werkende elektrische laadpaal, of laadpalen waar de wachtrijen te lang zijn. Ik ken mensen die met een i3 rijden met REX, aangeven dat ze die REX amper gebruikt hebben , maar dat die REX er enkele keren wel heeft voor gezorgd dat ze niet stilstonden.

Comment

• Op deze manier moet het gedaan worden volgens mij. En hoe beter de batterijen worden, hoe kleiner/lichter ze de REX kunnen maken. Maar hij moet er wel altijd op, voor de gemoedsrust.
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Ik weet het niet. Er komen meer en meer laadpalen en ook de i3 kan snelladen. Denk niet da je dan snel gaat stilsaan met de nieuwe i3. Met REX wordt hij ook wat zwaarder en
                                    is hij geen ‘echte’ EV.
                                    En ok een REX gaat in verhouding meer op elektriciteit rijden dan den PHEV, maar op lange afstand (1400km) ga je met de REX ook veel naft verstookt hebben. En als je dagelijkse trajecten <50 km zijn kom je met de PHEV ook toe.
                                    Maar goed da’s mijn mening, moet toegeven dat ik geen ervaringsdeskundige ben en de kat nog wat uit de boom kijk.

Comment

• Er valt geen kat uit de boom te kijken als de REX niet meer geleverd wordt.
                                      Ik zou ook altijd voor de REX optie gaan, ik zie te veel laadpalen bezet zijn, waardoor je dus niet kan opladen, met REX rij je dan door tot je hem wel aan een paal kan hangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Moeftie Bekijk Berichten
                                        De BMW i3 krijgt in 2019 voor de tweede keer een range-upgrade. Nu is het mogelijk om 260 km te rijden op een volle accu.

Batterij is dan nog steeds veel te klein, moet gewoon minimaal een 60kWh batterij zijn, dan kom je tenminste iets van 420 Km ver.
                                        Die 100 kWh batterij hierboven is top, dan wordt hij pas echt allround bruikbaar.

Comment

• De REX is in elk geval geen zaligmakende oplossing: op de moment dat je batterij echt leeg is, gaat de stroom die de REX levert ook onvoldoende zijn om vlot te rijden. Maximum snelheid is dan 110 km/h op vlakke weg, bergop haal je dan nog 65 km/h. De REX is ook niet zo betrouwbaar, al verschillende meldingen tegengekomen dat hij het niet op doet op de moment dat het nodig is..

Just got this back from the dealer they're supposed to fix my Rex motor because it was not turning on when battery was depleted. So now it's doing the same t...

Comment

Working...
                                          X