Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    De REX is in elk geval geen zaligmakende oplossing: op de moment dat je batterij echt leeg is, gaat de stroom die de REX levert ook onvoldoende zijn om vlot te rijden. Maximum snelheid is dan 110 km/h op vlakke weg, bergop haal je dan nog 65 km/h. De REX is ook niet zo betrouwbaar, al verschillende meldingen tegengekomen dat hij het niet op doet op de moment dat het nodig is..

    Just got this back from the dealer they're supposed to fix my Rex motor because it was not turning on when battery was depleted. So now it's doing the same t...


    Je moet hem wel regelmatig gebruiken en niet alleen als het echt nodig is.
    Een motor die lang stil staat is niet goed voor hem.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • Ja maar dat is het ding met een REX, dient vooral voor noodgevallen, als je gewoon je binnenlandse ritjes doet en dagelijks laadt heb je die in feite niet nodig en als je hem dan toch plots een keer nodig hebt... misschien eens elke week laten lopen als 'test' ja maar euhmja doe mij dan toch maar een grotere batterij en meer werkende laadpalen

      OPGEWAARDEERDE BMW I3 GEPRIJSD

      BMW gaf de i3 onlangs een groter accupakket en wij kunnen nu al melden wat hij gaat kosten.

      In 2017 werd de BMW i3 op de snijtafel gelegd en de auto kroop er met een destijds nieuw en verbeterd accupakket weer van af. Het 33kWh grote hart werd 94 Ah gedoopt, maar nu krijgen zowel de i3 als de i3s wéér een nieuw batterijpakket: 42,2 kWh groot en het is 120 Ah gedoopt. Wij hebben de prijzen!

      Wie € 41.995 aftikt, krijgt de sleutels van de 'reguliere' vernieuwde i3 in handen, terwijl de i3s vanaf € 45.695 kost. Met het nieuwe accupakket ligt de actieradius van de i3, volgens de WLTP-methode, op 310 kilometer. De i3s moet 285 kilometer ver kunnen komen. De i3 met range-extender is vanaf heden niet meer leverbaar.

      Bestellen kan per direct.

      Comment


      • Na lezen van fora en gesprekken met EV rijders valt me op dat:
        - veel personen die geen EV hebben, vinden dat er een REX op moet zitten. Voor hun gemoedsrust
        - bijna alle personen die een EV hebben, een REX niet noodzakelijk vinden.

        Misschien moeten we gewoon eens een EV voor een weekje in bruikleen krijgen?
        Dat gezegd zijnde: de meeste EV rijders die ik gesproken heb, zijn Nederlanders waar de EV infrastructuur wel pakken beter is.

        Comment


        • Al veel gebruikers van EV’s gezien die thuis niet kunnen opladen en enkel afhankelijk zijn van de publieke infrastructuur ?
          Bij voorbeeld mensen die in een appartement wonen en geen privé box hebben ?

          Comment


          • Een paar toch ja, maar het allergrootste deel kan inderdaad thuis opladen.

            Ik hoop dat mijn volgende toch een EV kan worden, vooropgesteld dat ik mijn huidige wagen kan blijven houden.
            Mijn Mazda 6 break is dan ideaal voor als ik eens op langere verplaatsing moet naar een klant, of weekend in de Ardennen of op reis.
            EV met een bereik tegen de 300km zou ik dan dagelijks gemakkelijk mee toekomen.
            Mag dan gerust ook wat kleiner zijn om zodoende met kleinere batterij toe te komen.
            Op specs zou de vernieuwde i3 mij heel goed passen, alleen vind ik het een lelijke wagen.
            Last edited by Chris_147; 08/10/2018, 13:31.

            Comment


            • Een Leaf dan ?

              Comment


              • Ook lelijk en ik zoek meer dynamisch rijgedrag.
                Daarbij ook niet overtuigd van de batterij technologie: geen actief temperatuurbeheer

                Serieus aan het denken om aanbetaling Tesla Model 3 te doen, maar in 2020 gaat de prijs toch nog boven 50k zitten voor die wagen want enkel de duurdere versies.
                Ik hoop een beetje op de Honda Urban EV, maar waarschijnlijk gaat die in productie nog maar half zo mooi zijn en meer een stadsauto zijn.

                Comment


                • De model 3 in de versie waarin hij nu in amerika te koop is zal idd 60k€ kosten wellicht. Daar krijg je dan wel een breed inzetbare wagen met mooie uitrusting voor. En ik zou liever 60k neerleggen voor een auto die als gezinswagen kan dienstdoen, dan 45k voor een nieuwe i3 die enkel als 2e wagen geschikt is (of 't moest zijn dat je met zo'n compacte wagen toekomt). Een 2e hands i3 met 94ah batterij voor 30k is mss wel geen slechte koop

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    De model 3 in de versie waarin hij nu in amerika te koop is zal idd 60k€ kosten wellicht. Daar krijg je dan wel een breed inzetbare wagen met mooie uitrusting voor. En ik zou liever 60k neerleggen voor een auto die als gezinswagen kan dienstdoen, dan 45k voor een nieuwe i3 die enkel als 2e wagen geschikt is (of 't moest zijn dat je met zo'n compacte wagen toekomt). Een 2e hands i3 met 94ah batterij voor 30k is mss wel geen slechte koop
                    Ik ga toch eerder voor een i3, maar ik denk dat die toch ook bijna 60 KEUR gaat kosten.
                    BMW 420dA : >>>

                    Comment


                    • Het valt nog mee, 45-50k met iet of wat deftige uitrusting. AC/DC snelladen is standaard nu, moet je niet meer voor bijbetalen. Maja het blijft een vrij kleine wagen.

                      Comment


                      • De configurator is online, ik kom op 57 kEUR uit (de gewone i3 Advanced, met 19" velgen). Dat is nog steeds goedkoper dan mijn huidige wagen.
                        En zo klein is een i3 echt niet. Maar ja, ik snap al die mensen die van die grote bakken kopen sowieso niet.
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • Da's dan full option? wat ik leuk vind is dat ge vrij hoog zit, maar de koffer is toch echt wel klein.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Da's dan full option? wat ik leuk vind is dat ge vrij hoog zit, maar de koffer is toch echt wel klein.
                            Dat is met ongeveer alles erop en eraan. Ik ben nogal verknocht aan uitrusting.
                            Zoals het er nu naar uitziet worden er tussen nu een 1-1,5 jaar weinig interessante nieuwe elektrische voertuigen op de markt gebracht. Die e-tron en i-pace zijn te duur en te groot, de Tesla 3 is redelijk hopeloos niet leverbaar, en de meeste andere merken beginnen ook allemaal met SUV's op ellentriek. Zegt me niets .
                            Misschien kan ik nog net inpikken op de i4 die in 2020 zou op de markt komen (maar ik denk dat die te duur gaat worden), maar verder zie ik niet veels interessant aangekondigd de eerste jaren.
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • En het is niet omdat iets aangekondigd is, dat het ook leverbaar is.
                              Hyundai Kona EV is al een tijd aangekondigd, maar dit jaar niet leverbaar voor particulieren. Waarschijnlijk nog een stuk in volgend jaar hetzelfde probleem...

                              Comment


                              • De i4 zal niet goedkoop worden lijkt mijn, is toch iets wat ergen's tussen de Tesla's model 3 en model S in komt.
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                • Denk ook dat de i4 geen 'democratisch geprijsde' wagen zal zijn. In die zin snap ik de keuze voor de i3 wel, met 120ah wordt hij volwassen.
                                  Wat is de levertijd van de nieuwe i3?

                                  Mocht de 'basis' tesla model 3 toch enigzins leverbaar worden binnenkort en de info op https://ev-database.nl/auto/1060/Tesla-Model-3 geen onzin is, zou ik het wachten nog wel durven trotseren.



                                  Comment


                                  • De basisversie van de Tesla 3 interesseert me niet, de long range zou me wel kunnen bekoren. Maar het probleem bij Tesla 3 is dat panoramisch glazen dak dat je niet kan afsluiten. In de zomer dus een hel om de wagen in te kruipen. En dat groot infoscherm lijkt mij ook gewoon ronduit gevaarlijk (te veel afleiding voor de ogen, navigatie door verschillende schermen..., i-Drive lijkt me minder af te leiden. Maar ik moet nog wel even wachten, op dit moment blijft de i3 met stip op 1 staan
                                    BMW 420dA : >>>

                                    Comment


                                    • Basis Tesla 3 zal nog heel wat op zich laten wachten, eerst moeten alle duurdere versies verkocht zijn.
                                      Verwacht ik niet voor 2022 in Europa.

                                      Glazen dak vind ik ook spijtig. Geeft geen voordeel en daardoor spijtig genoeg geen achterklep.

                                      Comment


                                      • Basisversie van de Tesla 3 interesseert mij niet, wel de huidige verkochte. Maar ik denk niet dat tegen de tijd dat ik een nieuwe wagen moet kiezen, de levertermijn van dat voertuig acceptabel gaat zijn
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                                          Basis Tesla 3 zal nog heel wat op zich laten wachten, eerst moeten alle duurdere versies verkocht zijn.
                                          Verwacht ik niet voor 2022 in Europa.

                                          Glazen dak vind ik ook spijtig. Geeft geen voordeel en daardoor spijtig genoeg geen achterklep.
                                          Musk blijft nog denk ik voor een volumeproductie op de thuis-markt te mikken, dus eerder de sedans (naast de pick-ups )
                                          Daar mag hij ook meer rekenen op wat chauvinisme...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X