Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nou, hij wil toch zsm een fabriek in Europa EN China zetten.
    Volgend model, de Y, wordt een kleine(re) SUV, ideaal dus voor de hele wereld.
    En dat chauvinisme weet ik toch niet. Op bijna geen enkel US forum vind ik dat terug, eerder zeer veel scepticisme.

    Comment


    • De basis versie van de model 3 interesseert je niet, is dat omwille van de range of omwille van de andere specs? En indien het de range is, is dat dan bij de i3 ook geen issue?
      Als ik vandaag zou moeten bestellen zou de vernieuwe i3 me ook wel interesseren want de model 3 duurt idd nog wel een tijdje. Maar ik heb absoluut geen haast, m’n huidige wagen is net ingereden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Nou, hij wil toch zsm een fabriek in Europa EN China zetten.
        Volgend model, de Y, wordt een kleine(re) SUV, ideaal dus voor de hele wereld.
        En dat chauvinisme weet ik toch niet. Op bijna geen enkel US forum vind ik dat terug, eerder zeer veel scepticisme.
        ik bedoel dat de Americanen hun eigen kwaliteitsnoveau als voldoende beschouwen.
        mijn vader heeft twee Chevrolet gehad, de afwerking was niet schitterend

        Comment


        • Ik heb nog een uur geleden een recente i3 van dichtbij gezien, dat is toch niet moeder’s schoonste
          Wel herkenbaar, blijkbaar was dat de bedoeling ?
          Mijn grootste voorbehoud met EV’s is dat al wat nu verkocht wordt instantelijk in waarde zal kelderen de dag dat de solid state batterijen zullen verschijnen.
          Men belooft deze batterijen al meer dan tien jaar voor binnen de 5 jaar, dus zal dat stilaan komen, zeker ?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            De basis versie van de model 3 interesseert je niet, is dat omwille van de range of omwille van de andere specs? En indien het de range is, is dat dan bij de i3 ook geen issue?
            Als ik vandaag zou moeten bestellen zou de vernieuwe i3 me ook wel interesseren want de model 3 duurt idd nog wel een tijdje. Maar ik heb absoluut geen haast, m’n huidige wagen is net ingereden.
            Omwille van de range. Bij BMW kan je voor een wat langere trip nog een vervangvoertuig huren voor een erg democratische prijs (dat was toch zo een jaar geleden, vermoed niet dat dat veranderd is). En de koffer van de i3 is nuttiger.

            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Ik heb nog een uur geleden een recente i3 van dichtbij gezien, dat is toch niet moeder’s schoonste
            Wel herkenbaar, blijkbaar was dat de bedoeling ?
            Mijn grootste voorbehoud met EV’s is dat al wat nu verkocht wordt instantelijk in waarde zal kelderen de dag dat de solid state batterijen zullen verschijnen.
            Men belooft deze batterijen al meer dan tien jaar voor binnen de 5 jaar, dus zal dat stilaan komen, zeker ?
            IK vind die i3 wel wat hebben, en binnenin is hij gewoon geweldig;
            Solid state zal er zin over 4-5 jaar, maar dat interesseert me niet zo, tegen dan moet ik weer een andere wagen kiezen.
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
              IK vind die i3 wel wat hebben, en binnenin is hij gewoon geweldig;
              Solid state zal er zin over 4-5 jaar, maar dat interesseert me niet zo, tegen dan moet ik weer een andere wagen kiezen.
              ik koop mijn wagens niet voor een paar jaren... ik zal al mijn TDI binnen de 2 jaren mogen wegsmijten, vandaar dat ik niet graag zou hebben dat ik later hetzelfde meemaak met een EV van het eerste uur.

              Comment


              • Moet veranderen van wagen in 2019.
                De huidige EV's op de markt zijn nogal prijzig +85000 en daarom dacht ik nog even te wachten maar kreeg aanbod van BMW om een weekje met een i3 te rijden en vandaar wat info gaan opzoeken en hier weer terecht gekomen. Iemand ervaring met de i3(s)
                Lijkt een leuke wagen maar ik vind de 50000 euro voor zo'n kleine wagen toch wel nog zwaar op de maag zoals ook al supra aangegeven. Iemand een idee wat moemnteel de leverbaarheid is, mogelijke korting, bestaat er een onderhoudscontract dat alles dekt tijdens gebruik?
                Thx!
                Last edited by ; 18/10/2018, 13:29.

                Comment


                • dat zou ik navragen bij je dealer. houd ook de 2019 Nissan Leaf E-plus in het oog. Deze is ruimer en zeker niet duurder dan de i3 (misschien wel goedkoper met vergelijkbare uitrusting).
                  Alles over de Nissan Leaf e+ (2019-2022). Vergelijk de prijs, bijtelling, leasetarief, actieradius en het werkelijke verbruik van iedere elektrische auto.

                  Comment


                  • 2 weken terug zei de dealer mij dat levering in december nog mogelijk is...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      dat zou ik navragen bij je dealer. houd ook de 2019 Nissan Leaf E-plus in het oog. Deze is ruimer en zeker niet duurder dan de i3 (misschien wel goedkoper met vergelijkbare uitrusting).
                      https://ev-database.nl/auto/1144/Nissan-Leaf-E-Plus
                      ok thx. Full optie is die in België 40K maar ziet er op de site nog minder mooi uit dan de i3 en die 144km/u max?
                      Eens gaan kijken of die al ergens te bezichtigen valt.

                      Comment


                      • Het nieuwe 2019 model ziet er uit als de huidige (gewoon de Leaf II dus). Ik heb deze al wel geregeld zien rijden op de weg (in gent rijden er enkele als taxi).
                        waar zie je dat dat van die 144 km/h max? zowel de leaf als de i3 halen 150 km/h dacht ik.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Het nieuwe 2019 model ziet er uit als de huidige (gewoon de Leaf II dus). Ik heb deze al wel geregeld zien rijden op de weg (in gent rijden er enkele als taxi).
                          waar zie je dat dat van die 144 km/h max? zowel de leaf als de i3 halen 150 km/h dacht ik.
                          Op hun site zelf. Hoe dan ook officieel snel genoeg en is pas eigenlijk in Duitsland dat we erover mogen en naar daar ga je vandaag nog niet met een EV (in principe)

                          Comment


                          • da's dan misschien teller snelheid versus GPS snelheid

                            Comment



                            • Van 0-100 in 6,6 a 6,7 en 80-120 in 4.1
                              (mits de batterij vol is)

                              Comment


                              • Video: BMW i3 Facelift (2019)

                                — 01.02.2019 Der i3 kommt jetzt weiter




                                https://www.autobild.de/videos/video...-14520231.html
                                Last edited by The Pretender; 04/02/2019, 11:39.
                                There are Pretenders among us.....
                                Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Ik heb nog een uur geleden een recente i3 van dichtbij gezien, dat is toch niet moeder’s schoonste
                                  Wel herkenbaar, blijkbaar was dat de bedoeling ?
                                  Mijn grootste voorbehoud met EV’s is dat al wat nu verkocht wordt instantelijk in waarde zal kelderen de dag dat de solid state batterijen zullen verschijnen.
                                  Men belooft deze batterijen al meer dan tien jaar voor binnen de 5 jaar, dus zal dat stilaan komen, zeker ?
                                  Jij gaat er dan van uit dat die niet ingebouwd zou kunnen worden in een bestaande EV?
                                  Geen solid state, maar toch al 700km range voor een i3:
                                  Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

                                  Comment


                                  • Leuk project met een geweldige range van 700 Km, maar niet te koop om toe te passen in je i3.
                                    Als dit beschikbaar zou zijn voor koop dan zou ik gelijk een i3 overwegen en hem om laten bouwen naar dit Accu Pack.
                                    Met 700 Km range wordt een EV gelijk een heel ander verhaal.
                                    There are Pretenders among us.....
                                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                    Comment


                                    • Dat is een prototype inderdaad, maar als de firma nu lasapparatuur besteld, zullen ze wellicht met de productie beginnen.


                                      Comment


                                      • Nog een stoplicht sprintje: https://youtu.be/N7ueuoLxH4I

                                        Comment


                                        • Maakt niet uit wie sneller is toch, I3 exact nul beleving.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X