Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wel een mooie wagen jocar
    Leuk om daarmee het nieuwe jaar in te zetten.
    2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
      Bij mij moet de motor eerst goed warm zijn, dan staan de gele ECO letters in een groen balkje en werkt het wel.

Is bij mij (E klasse) een extra batterij in de koffer, was ook defect na 2 maand en vervangen onder garantie, sindsdien probleemloos.

Aut parkeren heb ik niet, wel parkeergeleiding doch gebruik ik nooit.
      Thanks Thor, de motor was goed warm, het zal waarschijnlijk de lage temperatuur geweest zijn? Als het binnenkort niet werkt rijd ik wel eens binnen bij de dealer.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• het verbruik was alvast puik

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
          Wel een mooie wagen jocar
          Leuk om daarmee het nieuwe jaar in te zetten.
          Bedankt Haddock, ik ben er ook erg blij mee, soms moet je jezelf eens verwennen hé
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            het verbruik was alvast puik
            Lijkt mij ook, minder dan de Sportage, was wel 25 km snelweg onder de 120 km/h bij en een 10 km stadsverkeer. Wordt vervolgd...

Comment

• Wat wil je juist weten van Start-stopsysteem?

Het automatische parkeersysteem zelf nog niet gebruikt maar als je traag aan het rijden bent om te parkeren krijg je normaal het teken van P op je dashboard te zien, dan moet je op je stuur op Ja klikken en is het enigste wat je moet doen gas geven en remmen, indraaien doet die zelf.

Comment

• Schoon spel jocar, mijn start stop werkt ook niet als motor koud is...
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Start stop van de B klasse van mijn moeder werkt wel maar wilt daarna niet meer opstarten. Probleem dat ze kennen bij MB en niet direct een oplossing voor hebben.
                  Nu ja, veel gebruikt ze dat toch niet.

Comment

• Knappe auto Jocar, succes ermee.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ECO werkt zo goed als altijd, ook onder 4°.
                      Heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Deze voorwaarden moeten wel voldaan zijn:

De ECO start-stop-functie is beschikbaar en toont op het multifunctioneel display een groen ECO-symbool , als onder andere:
                      • het controlelampje van de ECO-toets groen brandt
                      • het Offroad-programma uitgeschakeld is (auto's met automatische transmissie)
                      • de buitentemperatuur binnen een voor het systeem geschikt bereik ligt
                      • de motor op bedrijfstemperatuur is
                      • de interieurtemperatuur ingeregeld is
                      • de accu voldoende opgeladen is
                      • het systeem bij ingeschakelde airconditioning geen condens op de voorruit herkent
                      • de motorkap gesloten is
                      • het bestuurdersportier gesloten is en de bestuurder de gordel draagt.

Als niet aan alle voorwaarden voor de automatische motorstop wordt voldaan, wordt het ECO-symbool geel weergegeven.

Automatisch inparkeren is wel leuk, maar overbodige optie.
                      Gewoon rustig voorbij een parking rijden en de auto in achteruit zetten.
                      Als hij zelf kan inparkeren, krijg je een melding met de vraag of je automatisch wil inparkeren.
                      Gewoon OK drukken en gas geven. Stuur gaat vanzelf.

Tip:

Rijden en parkeren > rijsystemen > actieve parkeerassistent

Comment

• Nog een extra tip, maar gebruik ik constant:

Als je stilstaat, gewoon eens kort doorduwen op de rem en de rem lossen.
                        Net boven het icoon 'ECO' komt 'HOLD' te staan.

In dat geval is de auto geremd (remlichten branden) zonder echt op de rempedaal te staan.
                        De holdfunctie is onbeperkt in tijd en lost met gas geven.
                        Als je de holdfunctie aan hebt, kan je de motor afleggen en gaat hij ook meteen op parkeerrem.
                        Je hoeft de parkeerrem links dus niet meer aan te raken.

Enjoy!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Zo, het eerste ritje zit erop, dat ding rijdt voortreffelijk, ik had dadelijk het echte Benz gevoel, nice!

Al een paar uur in het systeem bezig geweest en het lijkt of ik alles onder de knie heb.
                          Alleen weet ik niet hoe dat start-stop systeem werkt, de eco knop moet opstaan maar dat werkt niet. Misschien is het te koud of onvoldoende spanning op de batterij?
                          En het aut. parking system, niet dat ik het veel nodig ga hebben maar het staat erop en dus wil ik het eens proberen. Uit het instructieboekje word ik niet veel wijzer. Iemand?

Ecoknop werkt niet? Blijft jij toch draaien als je aan een roodlicht staat bvb?

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                            Schoon spel jocar, mijn start stop werkt ook niet als motor koud is...
                            Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            Knappe auto Jocar, succes ermee.
                            Thanks!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                              ECO werkt zo goed als altijd, ook onder 4°.
                              Heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Deze voorwaarden moeten wel voldaan zijn:

De ECO start-stop-functie is beschikbaar en toont op het multifunctioneel display een groen ECO-symbool , als onder andere:
                              • het controlelampje van de ECO-toets groen brandt
                              • het Offroad-programma uitgeschakeld is (auto's met automatische transmissie)
                              • de buitentemperatuur binnen een voor het systeem geschikt bereik ligt
                              • de motor op bedrijfstemperatuur is
                              • de interieurtemperatuur ingeregeld is
                              • de accu voldoende opgeladen is
                              • het systeem bij ingeschakelde airconditioning geen condens op de voorruit herkent
                              • de motorkap gesloten is
                              • het bestuurdersportier gesloten is en de bestuurder de gordel draagt.

Als niet aan alle voorwaarden voor de automatische motorstop wordt voldaan, wordt het ECO-symbool geel weergegeven.

Automatisch inparkeren is wel leuk, maar overbodige optie.
                              Gewoon rustig voorbij een parking rijden en de auto in achteruit zetten.
                              Als hij zelf kan inparkeren, krijg je een melding met de vraag of je automatisch wil inparkeren.
                              Gewoon OK drukken en gas geven. Stuur gaat vanzelf.

Tip:

Rijden en parkeren > rijsystemen > actieve parkeerassistent
                              Bedankt voor alle info Snapshot, ik ga dat allemaal eens doornemen, het ECO-symbool blijft helaas geel voorlopig. Nuja, ik vind dat niet erg want ik ga dat toch niet vaak gebruiken, net als dat aut. inparkeren trouwens. Maar het staat erop en dus moet het werken hé

Wat zou dat willen zeggen, 'de interieurtemperatuur ingeregeld is' ?

Die is toch altijd ingeregeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Ecoknop werkt niet? Blijft jij toch draaien als je aan een roodlicht staat bvb?
                                Ik niet maar de motor wel

Comment

• temperatuur ingeregeld en bereikt zal het wel zijn, 22° bvb gevraagd en bereikt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    temperatuur ingeregeld en bereikt zal het wel zijn, 22° bvb gevraagd en bereikt
                                    Zal zo iets zijn waarschijnlijk, volgens mij kan zo'n systeem toch niet goed zijn voor een motor.

Comment

• ik herinner het bij broer en zus dat het erg snel gaat maar dat was zomer, al na 1 km werkt het, ml 250 en e 250

en dat kan geen kwaad...wen er maar aan

Comment

• Start-stop is het eerste wat ik altijd afzet.

Comment

• Die start-stop is nog wel handig en maakt het stil aan verkeerslichten.
                                          De enige keer dat ik dat durf afzetten is bij filerijden waarbij het echt traag vooruit gaat (constant rijden/stoppen).

Bij koud weer (zoals de sneeuwdagen vorige week) duurt het een 5-tal km eer de ECO-knop groen wordt.
                                          Bij warm weer is dat razendsnel groen.

Comment

Working...
                                          X