Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij mij moet de motor eerst goed warm zijn, dan staan de gele ECO letters in een groen balkje en werkt het wel.
Is bij mij (E klasse) een extra batterij in de koffer, was ook defect na 2 maand en vervangen onder garantie, sindsdien probleemloos.
Aut parkeren heb ik niet, wel parkeergeleiding doch gebruik ik nooit.
Thanks Thor, de motor was goed warm, het zal waarschijnlijk de lage temperatuur geweest zijn? Als het binnenkort niet werkt rijd ik wel eens binnen bij de dealer.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Het automatische parkeersysteem zelf nog niet gebruikt maar als je traag aan het rijden bent om te parkeren krijg je normaal het teken van P op je dashboard te zien, dan moet je op je stuur op Ja klikken en is het enigste wat je moet doen gas geven en remmen, indraaien doet die zelf.
Start stop van de B klasse van mijn moeder werkt wel maar wilt daarna niet meer opstarten. Probleem dat ze kennen bij MB en niet direct een oplossing voor hebben.
Nu ja, veel gebruikt ze dat toch niet.
ECO werkt zo goed als altijd, ook onder 4°.
Heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Deze voorwaarden moeten wel voldaan zijn:
De ECO start-stop-functie is beschikbaar en toont op het multifunctioneel display een groen ECO-symbool , als onder andere:
het controlelampje van de ECO-toets groen brandt
het Offroad-programma uitgeschakeld is (auto's met automatische transmissie)
de buitentemperatuur binnen een voor het systeem geschikt bereik ligt
de motor op bedrijfstemperatuur is
de interieurtemperatuur ingeregeld is
de accu voldoende opgeladen is
het systeem bij ingeschakelde airconditioning geen condens op de voorruit herkent
de motorkap gesloten is
het bestuurdersportier gesloten is en de bestuurder de gordel draagt.
Als niet aan alle voorwaarden voor de automatische motorstop wordt voldaan, wordt het ECO-symbool geel weergegeven.
Automatisch inparkeren is wel leuk, maar overbodige optie.
Gewoon rustig voorbij een parking rijden en de auto in achteruit zetten.
Als hij zelf kan inparkeren, krijg je een melding met de vraag of je automatisch wil inparkeren.
Gewoon OK drukken en gas geven. Stuur gaat vanzelf.
Als je stilstaat, gewoon eens kort doorduwen op de rem en de rem lossen.
Net boven het icoon 'ECO' komt 'HOLD' te staan.
In dat geval is de auto geremd (remlichten branden) zonder echt op de rempedaal te staan.
De holdfunctie is onbeperkt in tijd en lost met gas geven.
Als je de holdfunctie aan hebt, kan je de motor afleggen en gaat hij ook meteen op parkeerrem.
Je hoeft de parkeerrem links dus niet meer aan te raken.
Zo, het eerste ritje zit erop, dat ding rijdt voortreffelijk, ik had dadelijk het echte Benz gevoel, nice!
Al een paar uur in het systeem bezig geweest en het lijkt of ik alles onder de knie heb.
Alleen weet ik niet hoe dat start-stop systeem werkt, de eco knop moet opstaan maar dat werkt niet. Misschien is het te koud of onvoldoende spanning op de batterij?
En het aut. parking system, niet dat ik het veel nodig ga hebben maar het staat erop en dus wil ik het eens proberen. Uit het instructieboekje word ik niet veel wijzer. Iemand?
Ecoknop werkt niet? Blijft jij toch draaien als je aan een roodlicht staat bvb?
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
ECO werkt zo goed als altijd, ook onder 4°.
Heb daar nog nooit problemen mee gehad.
Deze voorwaarden moeten wel voldaan zijn:
De ECO start-stop-functie is beschikbaar en toont op het multifunctioneel display een groen ECO-symbool , als onder andere:
het controlelampje van de ECO-toets groen brandt
het Offroad-programma uitgeschakeld is (auto's met automatische transmissie)
de buitentemperatuur binnen een voor het systeem geschikt bereik ligt
de motor op bedrijfstemperatuur is
de interieurtemperatuur ingeregeld is
de accu voldoende opgeladen is
het systeem bij ingeschakelde airconditioning geen condens op de voorruit herkent
de motorkap gesloten is
het bestuurdersportier gesloten is en de bestuurder de gordel draagt.
Als niet aan alle voorwaarden voor de automatische motorstop wordt voldaan, wordt het ECO-symbool geel weergegeven.
Automatisch inparkeren is wel leuk, maar overbodige optie.
Gewoon rustig voorbij een parking rijden en de auto in achteruit zetten.
Als hij zelf kan inparkeren, krijg je een melding met de vraag of je automatisch wil inparkeren.
Gewoon OK drukken en gas geven. Stuur gaat vanzelf.
Rijden en parkeren > rijsystemen > actieve parkeerassistent
Bedankt voor alle info Snapshot, ik ga dat allemaal eens doornemen, het ECO-symbool blijft helaas geel voorlopig. Nuja, ik vind dat niet erg want ik ga dat toch niet vaak gebruiken, net als dat aut. inparkeren trouwens. Maar het staat erop en dus moet het werken hé
Wat zou dat willen zeggen, 'de interieurtemperatuur ingeregeld is' ?
Die is toch altijd ingeregeld.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Die start-stop is nog wel handig en maakt het stil aan verkeerslichten.
De enige keer dat ik dat durf afzetten is bij filerijden waarbij het echt traag vooruit gaat (constant rijden/stoppen).
Bij koud weer (zoals de sneeuwdagen vorige week) duurt het een 5-tal km eer de ECO-knop groen wordt.
Bij warm weer is dat razendsnel groen.
Comment