Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    de tijd dat garages de leasers zwaar konden laten betalen is wel voorbij, zijn intussen nog krenteriger als particulieren...ze zijn wel met meer
    En daarom zullen ze het onderhoud ook niet meer zo nauw nemen en terwijl een particulier maar over dezelfde kam scheren.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• u'r right

Comment

• Het lijkt of bij de service het infotainment en Bluetooth systeem ook een update gehad heeft. Ik heb mijn telefoon eens moeten ontkoppelen en opnieuw koppelen, alle gespreksinfo was ook verdwenen, werkt terug goed nu.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Allez vandaag toch eens kunnen meerijden, had pas 500 km op de klok. Stond in comfort modus, maar man, wat rijdt dat spel hard... Totaal niet zien aankomen eigenlijk en is dan al een verhoogde versie. Hoop voor mijn oma dat het nog wat zachter zal worden op termijn. Trekt wel ferm zo'n 250
          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Nice! En de 200d super zuinig ook nog. Vandaag in Polen aangekomen, 950km, gemiddeld verbruik 4,9 liter, meer dan een uur file inclusief

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Nice! En de 200d super zuinig ook nog. Vandaag in Polen aangekomen, 950km, gemiddeld verbruik 4,9 liter, meer dan een uur file inclusief
              Ook zo'n harde vering int begin of daar geen problemen mee gehad? Let wel ze komen van een E 320(?) met luchtvering...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                Ook zo'n harde vering int begin of daar geen problemen mee gehad? Let wel ze komen van een E 320(?) met luchtvering...
                Ik vind 'm comfortabel, niet echt hard. Maar zoals je schrijft, voordien hadden ze luchtvering natuurlijk. Heeft zo'n 250 ook geen sportophanging?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Ik vind 'm comfortabel, niet echt hard. Maar zoals je schrijft, voordien hadden ze luchtvering natuurlijk. Heeft zo'n 250 ook geen sportophanging?
                  Geen idee, ze hebben een verhoogde ophanging genomen bljkbaar, dat spel staat nogal hoog van de grond, eens zien of dat ik een foto kan tonen van de week...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                    Geen idee, ze hebben een verhoogde ophanging genomen bljkbaar, dat spel staat nogal hoog van de grond, eens zien of dat ik een foto kan tonen van de week...
                    Okido, post maar wat foto's dan, benieuwd!

Comment

• Nu we hier toch bezig zijn, ondertussen + 20000km, kleine review,

Voor:

- Zeer comfortabel, ik heb altijd het gevoel met een veel grotere auto onderweg te zijn.
                      - Mooi design en goeie afwerking. Top zetels in Urban uitvoering.
                      - Kilometervreter met miniem verbruik, ik zit aan 5 liter gemiddeld.
                      - Leuk infotainmentsysteem met een goeie Becker navigatie.
                      - Alle kleine euvels uit de vorige reviews werden mooi opgelost door de Poolse dealer. Toppie!

Tegen:

- Geen echte SUV, stoort mij wel niet.
                      - Zicht rondom, maar dat wordt ten dele door de achteruitrijcamera en het parkeersysteem opgelost, nooit bestellen zonder.
                      - Prijs en opties, bekend bij MB, zelfs nog geen aut. airco voor die prijs. Alles in ingewikkelde pakketten, vaak dingen die je apart zou willen.
                      - Veel te kleine onderhoudsinterval, 1 jaar of 25000 km, bij de concurrentie is dat meestal 2 jaar en 30000 km of zelfs nog meer. Met de kilometer zal ik rekening houden maar met de tijd zeker niet, ik heb ongeveer 1 jaar en 4 maanden nodig om aan de 25000 km te geraken.
                      Mijn auto heeft voor de aflevering nog 6 weken in de showroom gestaan en het Assyst systeem telt dat allemaal mee. Dealervriendelijk systeem ipv klantvriendelijk Ik check de essentiële dingen regelmatig zelf.

Nog enkele persoonlijke opmerkingen:

- Ik vind het vervelend dat ik de lichten niet volledig kan uitschakelen, dat automatisch systeem werkt vaak op mijn wekker, bedien dat liever zelf. Waarom geen uitknop zoals vroeger en nog steeds beschikbaar bij de meeste merken?

Is de meerprijs in vergelijking met mijn vorige Kia Sportage zeker niet waard, die had ook nog een pak meer opties en kostte 9000 euro minder. Die krijg je in herverkoop ook niet gerecupereerd, premium of niet.

Al bij al toch tevreden!

Comment

• hou het eens in het oog of je nog een benz zoals zovelen zonder lichten of tenminste alleen de drl tegenkomt

Comment

hou het eens in het oog of je nog een benz zoals zovelen zonder lichten of tenminste alleen de drl tegenkomt
                          Neen, en dat is ook maar goed zo. Dat wil niet zeggen dat ik mijn lichten niet liever zelf bedien, drl's branden sowieso altijd. Een automatische en uitstand zoals vroeger en nog steeds bij de meeste merken moet toch kunnen imo.

Comment

• Wel grappig dat de Poolse dealer hierbij zoveel betere service biedt dan hier in België.
                            Good for you.

Van dat verbruik sta ik trouwens wel versteld. Jij gaat toch niet stiekem tussen de vrachtwagens hangen op de snelweg richting Polen? ;-)

Comment

• Die dealer is echt dag en nacht verschil met thuis en wat 'n service

Vandaag van Szczecin naar Sopot gereden (355km), hierbij het verbruik en van de trip tot nu toe. En neen, ik hang niet tussen de vrachtwagens, normale rijstijl

Dat je in Polen op plaatsen waar geen snelweg is, zoals vandaag, niet echt opschiet weet jij zelf ook wel

Comment

• ik krijg de C niet onder de 5.5 op een normaal gereden gemiddelde route :/
                                lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                  ik krijg de C niet onder de 5.5 op een normaal gereden gemiddelde route :/
                                  Welke motor?

Comment

• de OM651 2.2 CDI biturbo
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      de OM651 2.2 CDI biturbo
                                      Logisch denk ik dat die een litertje meer verbruikt dan mijne 136 PK, weliswaar hetzelfde blok, maar toch minder krachtig. En ook nog gechipt zeker?

Comment

• ik had vandaag met het lekker warme weer 5.8 op bc, das 6.2 reeel
                                        mijn tankbeurt van vandaag was dan weer 7.3 op een volle tank 1000 km, veel buiten mijn dagrit gereden door omstandigheden

Comment

ik had vandaag met het lekker warme weer 5.8 op bc, das 6.2 reeel
                                          mijn tankbeurt van vandaag was dan weer 7.3 op een volle tank 1000 km, veel buiten mijn dagrit gereden door omstandigheden
                                          Voor zo'n zware bak en dito motor vind ik dat nog veel straffere cijfers dan in mijn geval, toppie!

Comment

Working...
                                          X