De 50000 km overschreden ondertussen en nog steeds supertevreden. Mijn all seasons zijn nog altijd als nieuw, haal met gemak de 100000 km ermee imo.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLA
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenJij rijdt dus ook met die all weather banden als winterbanden begrijp ik?
Net voor mijn vrouw een Seat Arona besteld en die komt ook met all weather banden op de 17" velgen. Dus ik vroeg me af of winterbanden dan nog wel nodig waren?
Goeie beslissing die bestelling op de nieuwe aanwinst, ik wil niks anders meer.
Succes met de Arona. Mooie wagen!Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenDie Arona gaat niet buiten de landsgrenzen komen, schat ik, maar je weet maar nooit natuurlijk.
Toch eens checken of het M+S banden zijn.
'Zowel winterbanden als all season banden hebben op de band een symbool staan waar aan te herkennen is dat deze geschikt zijn voor winterse omstandigheden. Dit symbool kan echter wel per bandenmerk verschillen. Zo kan er op de autoband een symbool van een sneeuwvlok zijn afgebeeld of voorzien zijn van de letters M + S, wat betekend mut en snow. Met deze tekens zijn all weather banden gelijkgesteld aan winterbanden. Vanaf 1 januari 2018 zijn in Duitsland de regels voor het gebruik van winterbanden aangescherpt. De aanduiding M+S (modder en sneeuw) volstaat dan niet meer als kwalificatie voor een winterband of all season band, maar is het zogenoemde sneeuwvlokjessymbool (alpine) verplicht. Wie niet met de juiste banden over de Duitse wegen rijdt, riskeert een boete van minimaal 60 euro. Let wel dat het advies voor de minimale profieldiepte 4 mm is. Met deze profieldiepte zullen de banden nog optimaal hun werk kunnen doen'.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Hier op het werk was het altijd wisselen, maar nu moeten we de eerste banden oprijden (zomer en winter) en als die versleten zijn dus ook All Weathers leggen. 2 maanden terug met de bandencentrale wat op en af zitten mailen en idd dat sneeuwvlokje moet erbij. Dus hopelijk zijn mijn banden in oktober versleten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenHier op het werk was het altijd wisselen, maar nu moeten we de eerste banden oprijden (zomer en winter) en als die versleten zijn dus ook All Weathers leggen. 2 maanden terug met de bandencentrale wat op en af zitten mailen en idd dat sneeuwvlokje moet erbij. Dus hopelijk zijn mijn banden in oktober versleten.
Zoal ik hier al een paar keer schreef en zal blijven schrijven, ik wil niks anders meer
ANWB Winterbandentest: Drie sterren voor all seasonband
Behalve winterbanden in twee populaire maten testte de ANWB dit keer ook 7 all seasonbanden. Daarvan is de Michelin CrossClimate de beste en is volgens de bond geschikt om het hele jaar door te gebruiken in Nederland.
De band presteert onder zomerse omstandigheden als een goede zomerband en haalt ook onder winterse omstandigheden een voldoende. Dat blijkt uit de meest recente winterbandentest van de ANWB in samenwerking met haar Europese zusterclubs. Het voordeel van all seasonbanden is dat automobilisten niet meer per seizoen van banden hoeven te wisselen. Tot nu was er in de tests geen all seasonband die in alle seizoenen meer dan voldoende scoorde. De Michelin CrossClimate band doet dat wel: in de zomer zit de Michelin CrossClimate echt op het niveau van een goede zomerband. De slijtage en het brandstofverbruik zijn zeer laag. Op nat wegdek presteert de band zowel bij warme, zomerse als in koude, winterse omstandigheden goed. Op sneeuw heeft de CrossClimate niet het niveau van een echte winterband, maar scoort de band wel voldoende.
Een andere aan te raden all seasonband is de Vredestein Quatrac 5. Deze band haalt niet het niveau van de Michelinband onder zomerse omstandigheden, maar scoort wel voldoende. Op sneeuw doet de band het iets beter. In een vlak land als Nederland, met zachte winters, zijn beide banden met drie sterren in de test, een veilig alternatief voor traditionele zomer - en winterbanden.
Uit onze bandentests blijkt keer op keer dat de best mogelijke aanpassing aan zomerse- en winterse rijomstandigheden is: een goede zomerband voor de zomer en een goede winterband voor de winter. Een alternatief voor de seizoensgebonden wissel van zomer- en winterbanden is sinds enige jaren de zogeheten all seasonband.
Afgelopen jaren hebben we die ook regelmatig getest (meest recent in de winterbandentest 2014) maar vrijwel nooit zat er een band tussen die ook in alle seizoenen een voldoende scoorde en die we konden aanraden. Hierbij ging het dan niet alleen om duidelijke tekortkomingen ten opzichte van winterbanden in de sneeuw maar juist ook om slechte (lees onveilige) prestaties onder zomerse omstandigheden. In 2015 introduceerde Michelin de CrossClimate - volgens Michelin een zomerband met winterse eigenschappen. Zou die band dan wel de ideale all seasonband zijn? Reden genoeg om hem te testen.
Beste all seasonbanden 2016: Michelin en Vredestein
Van de zeven geteste all seasonbanden (bandenmaat 205/55 R16V) kunnen we er twee aanraden, de Michelin CrossClimate en de Vredestein Quatrac 5. De Michelin is overtuigend de testwinnaar. In de zomer zit deze band op het niveau van een goede zomerband. De slijtage is zeer laag net als het brandstofverbruik. Op nat wegdek presteert de band zowel in warme zomerse als in koude winterse omstandigheden goed. Op sneeuw heeft de CrossClimate niet het niveau van een echte winterband maar scoort de band wel een voldoende. Deze band kan met recht een zomerband met ook winterse eigenschappen worden genoemd, zoals Michelin ook doet.
De andere all seasonband die we kunnen aanraden, de Vredestein Quatrac 5 haalt niet het niveau van de Michelin onder zomerse omstandigheden maar scoort wel voldoende. Een zesje zeg maar, waar de Michelin een ruime 7 op het testrapport krijgt. Op sneeuw doet deze band het iets beter, een 6,5 waar de Michelin een 6 krijgt. Net als de Michelin krijgt de Vredestein op geen enkel onderdeel een onvoldoende zodat we ook deze band kunnen aanraden. De overige 5 geteste all seasonbanden krijgen wel op één of meerdere testonderdelen een onvoldoende zodat we deze banden slechts beperkt (3) of niet (2) aanraden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenDie van de bandencentrale had het enkel over Continentals. Heb er voorlopig nig ni meer vragen bij gesteld. Heb toen info moeten vragen om te zien of we winterbanden gingen leggen of AW’s.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Geen ervaring met Continental all season banden. Zal ook wel degelijk materiaal zijn imo.
Ik reed vroeger graag op gewone Continentals, maar de laatste keer viel dat tegen. Op de Kia Sportage in 2007 waren de banden vooraan versleten op 65000km en die dus laten vervangen door Conti's. Die waren er al door op 25000kmDus nooit meer.
Met de Michelin zomerbanden op de C-Crosser heb ik 110000km gedaan en ik ging toch vaak piepend de rotondes rond
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Volgens die van de bandencentrale toch. Maakt me niet zoveel uit, want dient alleen maar om Oostenrijk en Duistland binnen te mogen
Ik reed vroeger graag op gewone Continentals, maar de laatste keer viel dat tegen. Op de Kia Sportage in 2007 waren de banden vooraan versleten op 65000km en die dus laten vervangen door Conti's. Die waren er al door op 25000kmDus nooit meer.
Met de Michelin zomerbanden op de C-Crosser heb ik 110000km gedaan en ik ging toch vaak piepend de rotondes rond
Helaas zaten ze met hun all-seasons niet zo goed toen ik moest kiezen maar dat probleem is ondertussen dus ook opgelost met de CrossClimate.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vandaag bij een Poolse dealer een facelift 220 gezien, bijna 50k, zat wel dik in de opties, maar toch...
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
55000 km review alweer,
Voor:
- Zeer vlot en comfortabel, ik heb altijd het gevoel met een veel grotere auto onderweg te zijn.
- Mooi design en goeie afwerking. Top zetels in Urban uitvoering.
- Kilometervreter met miniem verbruik, ik zit aan 5 liter gemiddeld en soms nog minder, niet slecht voor een 2,1 l.
- Leuk infotainmentsysteem met een goeie Becker navigatie. Wel spijtig dat je moet dokken voor een kaartupdate, onlangs heb ik 69 € betaald voor nieuwe 2018 kaarten, in promotie dan nog, normaal 89 €
Tegen:
- Geen echte SUV, stoort mij wel niet.
- Zicht rondom, maar dat wordt ten dele door de achteruitrijcamera en het parkeersysteem opgelost.
- Prijs en opties, bekend bij MB, zelfs nog geen aut. airco voor die prijs. Alles in ingewikkelde pakketten, vaak dingen die je apart zou willen.
- Veel te kleine onderhoudsinterval, 1 jaar of 25000 km, bij de concurrentie is dat meestal 2 jaar en 30000 km of zelfs nog meer. Met de kilometer zal ik rekening houden maar met de tijd zeker niet, ik heb ongeveer 1 jaar en 6 maanden nodig om aan de 25000 km te geraken. Service wordt tot grote tevredenheid bij een Poolse dealer gedaan.
Ik blijf tevreden!
Tijdens het voorbije Paasweekend in Oost-Europa nog winter mogen trotseren. En dan die mussendorst, zelfs in zware omstandigheden
Last edited by Jocar; 29/06/2018, 20:40.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Voor de 3de keer op een maand de lenteschoonmaak gedaan, nu hoop ik eindelijk van dat rot strooizout af te zijn
Ook de motor eens een poetsbeurt gegeven. Vroeger liet ik die bij een groot onderhoud altijd eens afstomen maar dat doen ze tegenwoordig niet meer wegens eventuele storingen in de elektronica. Spijtig, krijg dat zo niet meer echt naar mijn goesting
Last edited by Jocar; 29/06/2018, 20:40.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenKnap verbruik.
Ritje van vandaag hier in Polen en de tussenstand.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenOok de motor eens een poetsbeurt gegeven. Vroeger liet ik die bij een groot onderhoud altijd eens afstomen maar dat doen ze tegenwoordig niet meer wegens eventuele storingen in de elektronica. Spijtig, krijg dat zo niet meer echt naar mijn goesting
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TT-911 Bekijk Berichten
Heb jij hier zelf ervaring mee? Had er al van gehoord maar wist niet dat dit ook voor een motorreiniging kon dienen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment