Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Even een tussendoortje van de niet zo vlekkeloze service van de Mercedes dealer in Diest
Mijn vader kocht twee weken geleden een Stock GLA en betaalt een voorschot. Een uur later krijgt hij bovendien een bevestiging (email) dat de wagen zeker nog niet verkocht is aan een ander en is hij dus helemaal gerust dat de wagen ongeveer 10 dagen later geleverd zou worden.
Een week later krijgt hij telefoon van de garage: de wagen zou toch verkocht geweest zijn aan een andere dealer ???
Hoe kan dit? Hij kreeg nochtans de (schriftelijke) bevestiging dat de wagen voor hem zou zijn!
De dealer heeft wat andere (minder waardige ) voorstellen gedaan, maar dit was niet wat mijn vader wenste (configuratie). Ze hebben dan maar een andere wagen (nieuw) besteld, in een identieke configuratie. Ze boden eveneens aan om een 'aanloopwagen' te regelen zodat hij toch verder kon.
Ik vind dit eigenlijk nogal straf. OK, er is wel wat geprobeerd om het goed te maken, maar hoe kan dit zover komen?? Bovendien zeggen de verkoopsvoorwaarden dat hij recht heeft om 15% compensatievergoeding....
Is dit iets wat wel vaker voorkomt?
Volgens mij hebben de dealers onderling de situatie geregeld, ten nadele van mijn vader, ten voordele van een andere koper (met een grotere mond misschien?)
Merci mannen, bij groep Jam gekocht, hij staat voor de venster in de showroom, uiterst links in de hoek, kijk maar eens moest je er toevallig voorbij komen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Even een tussendoortje van de niet zo vlekkeloze service van de Mercedes dealer in Diest
Mijn vader kocht twee weken geleden een Stock GLA en betaalt een voorschot. Een uur later krijgt hij bovendien een bevestiging (email) dat de wagen zeker nog niet verkocht is aan een ander en is hij dus helemaal gerust dat de wagen ongeveer 10 dagen later geleverd zou worden.
Een week later krijgt hij telefoon van de garage: de wagen zou toch verkocht geweest zijn aan een andere dealer ???
Hoe kan dit? Hij kreeg nochtans de (schriftelijke) bevestiging dat de wagen voor hem zou zijn!
De dealer heeft wat andere (minder waardige ) voorstellen gedaan, maar dit was niet wat mijn vader wenste (configuratie). Ze hebben dan maar een andere wagen (nieuw) besteld, in een identieke configuratie. Ze boden eveneens aan om een 'aanloopwagen' te regelen zodat hij toch verder kon.
Ik vind dit eigenlijk nogal straf. OK, er is wel wat geprobeerd om het goed te maken, maar hoe kan dit zover komen?? Bovendien zeggen de verkoopsvoorwaarden dat hij recht heeft om 15% compensatievergoeding....
Volgens mij hebben de dealers onderling de situatie geregeld, ten nadele van mijn vader, ten voordele van een andere koper (met een grotere mond misschien?)
teizman
Wat een vervelende situatie, dat heb ik gelukkig niet meegemaakt. Ik heb wel gehoord dat er onderling tussen de dealers veel uitgewisseld wordt. Maar ze zitten met zo'n grote stock blijkbaar dat er wel zo'n soort situaties moeten gebeuren. De mijne was een recente stockwagen die bij de dealer stond. Hierbij nogmaals het linkje van de stockwagens, en het schijnt dat daar nog maar de helft opstaat, de mijne heeft daar ook nooit tussen gestaan, blijkbaar maken niet alle dealers gebruik van dat systeem. Dat is op die manier vragen voor problemen dan imo.
Gaat uw vader de wagen die in dezelfde configuratie besteld is nemen dan? Als ze die met dezelfde korting leveren en hij krijgt een aanloopwagen is dat toch niet slecht, of zie ik dat verkeerd?
teizman
gewoon die 15% opeisen, oftwel was het een valste truuk om een nieuwe wagen besteld te krijgen.Geen medelijden mee
Inderdaad, nergens is het zo erg als in België met die mottige gratis stealer reclame op de auto's, ontsiert de hele wagen imo, ook al omdat discretie vaak vergeten wordt, wel van die grote lelijke stickers en letters
Straffer nog, bij mijn oude C klasse heb ik die dealersticker laten hangen. Ik vind dat net zalig.
Comment