Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ben benieuwd, als het systeem op mijn wekker werkt zal het telkens vlug afstaan, spijtig dat het bij elke start vanzelf inschakelt. Maar ok, het is weer iets om aan te wennen natuurlijk...
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Het is puur gewenning hoor Jocar, zolang je niet in de file staat heb je daar geen last van. Bij mij is het zelfs zo erg dat het mij stoort wanneer de wagen niet uitvalt aan de lichten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
        Zo, het eerste ritje zit erop, dat ding rijdt voortreffelijk, ik had dadelijk het echte Benz gevoel, nice!

Al een paar uur in het systeem bezig geweest en het lijkt of ik alles onder de knie heb.
        Alleen weet ik niet hoe dat start-stop systeem werkt, de eco knop moet opstaan maar dat werkt niet. Misschien is het te koud of onvoldoende spanning op de batterij?
        En het aut. parking system, niet dat ik het veel nodig ga hebben maar het staat erop en dus wil ik het eens proberen. Uit het instructieboekje word ik niet veel wijzer. Iemand?

Leuk dat hij je bevalt
        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
          Het is puur gewenning hoor Jocar, zolang je niet in de file staat heb je daar geen last van. Bij mij is het zelfs zo erg dat het mij stoort wanneer de wagen niet uitvalt aan de lichten
          Jij bent het echt wel gewoon dan

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
          Leuk dat hij je bevalt
          Ik ook hoor, zou maar erg zijn anders
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Ben benieuwd, als het systeem op mijn wekker werkt zal het telkens vlug afstaan, spijtig dat het bij elke start vanzelf inschakelt. Maar ok, het is weer iets om aan te wennen natuurlijk...
            Dat went.
            Ik heb ook enkele maanden met een GLA gereden, het is perfect mogelijk om de start/stop met je rempedaal te bedienen. Je kan stilstaan zonder dat hij stilvalt, en stilstaan zodat hij stilvalt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
              Automatisch inparkeren is wel leuk, maar overbodige optie.
              Gewoon rustig voorbij een parking rijden en de auto in achteruit zetten.
              Als hij zelf kan inparkeren, krijg je een melding met de vraag of je automatisch wil inparkeren.
              Gewoon OK drukken en gas geven. Stuur gaat vanzelf.

Tip:

Rijden en parkeren > rijsystemen > actieve parkeerassistent
              Op het moment dat er een pijl naast die blauwe P komt kan hij zich in die parkeerplaats die je net voorbijgereden bent inparkeren.

Handig systeem om je velgen te sparen.

Comment

• Goh, heb dat in totaal 3 keer gedaan, waarvan 1 keer dat hij plots stopt met automatisch inparkeren omdat het 'niet meer lukt'.
                Inparkeren moet je zelf kunnen

Comment

• Nooit zin om moeite te doen. Hij stopt als je je stuur aanraakt. Verder werkt dat voor mij goed bij parallel parkeren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Op het moment dat er een pijl naast die blauwe P komt kan hij zich in die parkeerplaats die je net voorbijgereden bent inparkeren.
                    Handig systeem om je velgen te sparen.

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Dat went.
                    Ik heb ook enkele maanden met een GLA gereden, het is perfect mogelijk om de start/stop met je rempedaal te bedienen. Je kan stilstaan zonder dat hij stilvalt, en stilstaan zodat hij stilvalt.
                    Bedankt van de tips

Comment

• al de koppelbeperking gevoeld ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        al de koppelbeperking gevoeld ?
                        Nee niks. Mijn start-stop werkt nu wel, vandaag een kleine 200 km gedaan en na 50 km werd het lampje plots groen, dus zal het aan de niet genoeg geladen batterij gelegen hebben. Ik kan mij maar niet voorstellen dat dat gedurig starten/stilleggen goed is voor de motor, zal het ding dus telkens opnieuw moeten uitschakelen, zou dat niet kunnen door er een zekering uit te halen?
                        Ook dat parking gedoe heb ik uitgeschakeld, voortdurend die P die oplicht, ook bij hogere snelheid.

Bolt voortreffelijk, heel tevreden!

Alleen heb ik zoals verwacht, ze kunnen nooit iets degelijk doen bij de dealers, lichte trillingen rond de 120 km/h. Ze hebben mijn all-seasons niet fatsoenlijk of slecht uitgebalanceerd, ik had het vorige week nog voorspeld dat ik daar problemen zou mee hebben.
                        Volgende week eens terug langsgaan en anders ga ik naar een goeie bandenboer, vraag mij af of ze bij de dealers zoiets wel kunnen, heb bij mijn Sportage en dus een andere dealer net hetzelfde voorgehad, ongelooflijk!

Comment

Nee niks. Mijn start-stop werkt nu wel, vandaag een kleine 200 km gedaan en na 50 km werd het lampje plots groen, dus zal het aan de niet genoeg geladen batterij gelegen hebben. Ik kan mij maar niet voorstellen dat dat gedurig starten/stilleggen goed is voor de motor, zal het ding dus telkens opnieuw moeten uitschakelen, zou dat niet kunnen door er een zekering uit te halen?
                          Ook dat parking gedoe heb ik uitgeschakeld, voortdurend die P die oplicht, ook bij hogere snelheid.

Bolt voortreffelijk, heel tevreden!

Alleen heb ik zoals verwacht, ze kunnen nooit iets degelijk doen bij de dealers, lichte trillingen rond de 120 km/h. Ze hebben mijn all-seasons niet fatsoenlijk of slecht uitgebalanceerd, ik had het vorige week nog voorspeld dat ik daar problemen zou mee hebben.
                          Volgende week eens terug langsgaan en anders ga ik naar een goeie bandenboer, vraag mij af of ze bij de dealers zoiets wel kunnen, heb bij mijn Sportage en dus een andere dealer net hetzelfde voorgehad, ongelooflijk!
                          Niet alle dealers over dezelfde kam scheren aub

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                            Niet alle dealers over dezelfde kam scheren aub
                            Nee hoor, alleen die waar ik kom of ooit geweest ben, is dus hierbij rechtgezet en ik geef tevens toe dat ik op dat gebied gene gemakkelijke ben, een Pietje Precies zelfs

Comment

• Als de auto volgende keer opnieuw 50 km nodig heeft om groen te worden bij start/stop, zou ik het wel eens melden aan de garage.
                              Als het niet mee voorvalt, is de kans groot dat het inderdaad de batterij was.

De motor zal niet moeilijk doen over start/stop bij normaal gebruik.
                              Bij filerijden ligt dat misschien anders, maar daar kijkt de auto ook naar en het automatisch stilleggen tijdelijk niet meer uitvoeren.

Het icoontje van het automatisch inparkeren viel me al vrij snel niet meer op, net zoals de schakelindicator.
                              Allemaal gewenning...

Comment

• Proficiat met uw nieuw voiture, echt een fraaie auto zo'n GLA.

Alleen vind ik die velgen maar mottig maar dat zal wel smaak zijn zeker?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                  Als de auto volgende keer opnieuw 50 km nodig heeft om groen te worden bij start/stop, zou ik het wel eens melden aan de garage.
                                  Als het niet mee voorvalt, is de kans groot dat het inderdaad de batterij was.

De motor zal niet moeilijk doen over start/stop bij normaal gebruik.
                                  Bij filerijden ligt dat misschien anders, maar daar kijkt de auto ook naar en het automatisch stilleggen tijdelijk niet meer uitvoeren.

Het icoontje van het automatisch inparkeren viel me al vrij snel niet meer op, net zoals de schakelindicator.
                                  Allemaal gewenning...
                                  Nee hoor, het werkt altijd nu, de auto heeft 3 uur stilgestaan en na opnieuw te starten werd het al na 1 minuut ofzo terug groen, ik ben bijna zeker dat het de batterij was, toen ik dinsdag de uitleg kreeg van de verkoper moest 'm ook voortdurend gestart worden omdat het systeem uitviel wegens te weinig spanning. En dat eerste ritje gisteren zal niet voldoende geweest zijn om de batterij op een fatsoenlijk peil te krijgen.

Maar je hebt gelijk, het zal allemaal wennen worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                                    Proficiat met uw nieuw voiture, echt een fraaie auto zo'n GLA.

Alleen vind ik die velgen maar mottig maar dat zal wel smaak zijn zeker?
                                    Bedankt! Inderdaad smaak, en gelukkig heb ik niet jouw smaak

Comment

Bedankt! Inderdaad smaak, en gelukkig heb ik niet jouw smaak
                                      Ewel merci, ik zal nog eens een reactie geven over je wagen.

Comment

• Glenn jij bent echt niet te doen
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          al de koppelbeperking gevoeld ?
                                          Kar is te plat om beperking te voelen.

Comment

Working...
                                          X