Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hier werkt de s/s ook nog steeds, zelfs nog op de ML...😉
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik ben nog maar een week aan 't rijden en er is al een terugroepactie Iets preventief met de kettingspanner, 2 of 3 uur werk, het onderdeel is besteld. Binnen 2 weken heb ik 3000km voor de boeg, hopelijk is dat geen probleem als dat ding nog niet vervangen is?
Deze stonden op hun aflevering vandaag te wachten.
Ik denk dat dit de witte is waar ik 6 weken geleden had kunnen voor kiezen,
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Man, man, het lijkt of ik mij dit keer met mijn all-season banden zelf in 't zak gezet heb. Na een nieuwe uitbalancering blijven de lichte trillingen aanhouden vanaf 120 km/h, ook in mijn zetel voel ik het. Nu gaat er een inspecteur van Dunlop kopen. Hopelijk komt die in de eerstvolgende 10 dagen want zo wil ik geen 3000 km gaan rijden
Had ik toch maar dezelfde genomen als op mijn Sportage, de Vredestein Quatrac3, daar was ik tevreden over, miljaarde!
Vermits maar een drietal merken deze banden fabriceren (M+S en sneeuwvlokje) dacht ik om eens een ander merk te proberen, verkeerde keuze dus, ik heb er begot nog 240€ voor bijbetaald
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
waarom pak je all-season? het is toch al genoeg bewezen dat die banden zowel in zomer als wintercondities het niet goed doen
Omdat ik niet de ruimte heb om mijn winterbanden zelf te stockeren en te wisselen moest ik beroep doen op een bandenboer en daar werden mijn velgen elk jaar meer beschadigd omdat ze er onvoorzichtig mee omgingen en dat was ik moe. Ben dan op zoek gegaan naar deze oplossing, M+S en sneeuwvlokje op de band, conform de Duitse wetgeving. Ben daar bij mijn Sportage heel tevreden over geweest maar nu lijkt het dat ik de verkeerde keuze van banden gemaakt heb, had bij Vredestein moeten blijven
als ik in een meet-draad hoor klagen over hoe slecht de winterbanden ni presteren tov de zomerwielen, blijft het in be sowieso niet altijd een goeie keuze
Gewoon een set moeten kopen velgen + banden, dan geraken de velgen niet beschadigd en heb je goede banden.
Nu heb je geen goede winterbanden en geen goede zomerbanden.
Die 2de set had ik vroeger ook en dan nog werden ze tijdens het omleggen of bewaren beschadigd
Ik ben akkoord dat het niet het beste van de 2 is maar ben er al een paar jaar super tevreden van, 3 zware winters getrotseerd in Polen zonder problemen, was destijds met mijn winterbanden niet beter, ook zeer goed in de regen en in de zomer. Ze zouden trouwens bij slechte prestaties nooit aan de Duitse normen voldoen en laat mij nu net daar het merendeel van mijn kilometers maken.
Ik wacht nog een paar dagen, eventueel tot de Dunlop inspecteur geweest is en dan rijd ik ergens een goeie bandencentrale binnen en laat de banden op mijn kosten opnieuw uitbalanceren, daar zie ik tenminste wat ze precies doen en ben ik dadelijk geholpen.
Probleem is dat ik bij de dealer telkens meer dan een week moet wachten na een afspraak en verder geen uitleg krijg wat ze eigenlijk gedaan hebben. Ik vond het nogal vreemd dat ze als test bij hun de weg eens afreden tegen max 80km/h terwijl het probleem pas aan 120 km/h begint, ook was naderhand de bandendruk op elke band verschillend, aan de band zelf gemeten.
Maar vermits ze een inspecteur laten komen veronderstel ik dus dat het toch wel echt aan de banden gaat liggen.
Zolang het eind volgende week maar opgelost is. Ondertussen kan ik mij wel voor het hoofd slaan dat ik het verkeerde bandenmerk gekozen heb blijkbaar
Great news! Mijn banden worden dinsdag bij de dealer omgewisseld, ze hebben mijn vertrouwde Vredestein Quatrac3 besteld, tevens is het onderdeel voor de terugroepactie aangekomen. Ik kan dus gerust aan mijn 3000km beginnen. Al bij al goed opgelost door de dealer, als 't goed is mag het ook gezegd worden natuurlijk
Na Firestone ook nooit geen Dunlop banden meer voor mij
Ziezo, de preventieve terugroepactie vervanging is gebeurd en de Vredesteintjes liggen erop, trilling volledig verdwenen, het genieten kan met 3 weken vertraging eindelijk beginnen
Comment