Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De meer dan 25 stock GLA's zijn ondertussen herleid tot nog een 7-tal,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Vind de witte wel knapper dan de zwarte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Vind de witte wel knapper dan de zwarte.
        Ieder zijn goesting hé David, ik vond ze allebei mooi maar het feit dat de zwarte metaallak is en de witte niet vond ik wel belangrijk
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik heb ondertussen ook ontdekt hoe de HOLD functie en het automatisch inparkeren werkt, leuk!

Comment

• Eerste lange rit zit er op, ding rijdt fantastisch en dan dat verbruik, zonder er echt op te letten en met nog 5km file erbij
            En dan is 'm nog niet eens ingereden, 1000km ondertussen. Mijn Sportage had minstens een liter meer nodig tijdens dit soort ritten.

Deze ook nog tegengekomen in de buurt van Bielefeld,

Comment

• heb je al aan de pomp kunnen vergelijken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                heb je al aan de pomp kunnen vergelijken ?
                Nee dat niet, maar ik veronderstel toch dat het juist is want als ik de 'nog te rijden afstand' bekijk klopt het wel. er gaat maar 50 liter in en hij geeft op dit moment nog bijna 600 km aan. De kmstand op de foto was de eindstand van vandaag.
                Ik zal het morgenavond weten.

Comment

• laat de gla je rustiger rijden als de kia ?

ja sorry voor mijn gezaag maar ik wil da weten

Comment

laat de gla je rustiger rijden als de kia ?

ja sorry voor mijn gezaag maar ik wil da weten
                    Niet erg bobo, ik zever daar ook graag over

Inderdaad, je voelt wel dat de motor zwaarder is en ook stiller, hij draait slechts 2000 toeren bij 120km/h. Versnellingen zijn ook iets langer gespreid, bij de Kia ging ik sneller naar 6de maar die had het dan ook moeilijker boven de 130 km/h als je doorduwde. Ik heb effe de 160 km/h aangetikt maar snel losgelaten wegens inrijperiode maar je voelt duidelijk dat hij nog heel wat overschot heeft.

Comment

• 160 tijdens de inrijperiode valt nog mee.
                      Je hebt toch al meer dan 1000 km, nietwaar?

Comment

• jij zou met je lage cx nog lager moeten zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                          160 tijdens de inrijperiode valt nog mee.
                          Je hebt toch al meer dan 1000 km, nietwaar?
                          Ja maar, toen had ik nog geen 1000 km

Comment

jij zou met je lage cx nog lager moeten zitten
                            Zoveel verschil gaat daar niet meer opzitten imo. Als je ziet wat een evolutie dat die motor gemaakt heeft in pakweg 10 jaar, mijn 200 CDI Sportcoupe was van 2005 en verbruikte gewoon 2 liter meer. Hier mogen veel 1,6 dieseltjes echt wel een puntje aan zuigen hoor

Comment

• Hoewel velen hier problemen hebben met het schermpje op het dashbord ben ik er wel erg over te spreken. Vroeger moest ik altijd neerkijken en verloor ik soms het zicht op de weg maar dit staat echt ideaal om toch nog contact met het verkeer te houden. Het oogt misschien niet zo mooi maar voor mij is het echt een verademing qua bediening en overzicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                Niet erg bobo, ik zever daar ook graag over

Inderdaad, je voelt wel dat de motor zwaarder is en ook stiller, hij draait slechts 2000 toeren bij 120km/h. Versnellingen zijn ook iets langer gespreid, bij de Kia ging ik sneller naar 6de maar die had het dan ook moeilijker boven de 130 km/h als je doorduwde. Ik heb effe de 160 km/h aangetikt maar snel losgelaten wegens inrijperiode maar je voelt duidelijk dat hij nog heel wat overschot heeft.
                                Die B180 van mijn moeder (de 1790CC versie) tikt ook zonder problemen de +200 op de teller aan. Zijn goeie blokken!

Comment

• Kan die wel 200 (op GPS)?
                                  Volgens Autoweek kan die maar max 190...

Op een vlak stuk (niet bergaf) zou de max snelheid door Mercedes aangegeven nog wel goed kloppen.
                                  Hier is het max op papier 220, getest op vlak stuk: 220.

Comment

Hoewel velen hier problemen hebben met het schermpje op het dashbord ben ik er wel erg over te spreken. Vroeger moest ik altijd neerkijken en verloor ik soms het zicht op de weg maar dit staat echt ideaal om toch nog contact met het verkeer te houden. Het oogt misschien niet zo mooi maar voor mij is het echt een verademing qua bediening en overzicht.
                                    daar gaat het niet om, mercedes kon het voordien wel mooi inbouwen terwijl het scherm op dezelfde ooghoogte zat als die i-pad
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      daar gaat het niet om, mercedes kon het voordien wel mooi inbouwen terwijl het scherm op dezelfde ooghoogte zat als die i-pad
                                      Mij stoort het niet, het werkt in ieder geval perfect.

Ik mis alleen het keyless go zoals bij mijn Sportage, ik betrap mij erop dat mijn sleutel diep in mijn broekzak zit telkens ik plaatsgenomen heb en wil starten, dat is weer wennen natuurlijk...

Comment

Zoveel verschil gaat daar niet meer opzitten imo. Als je ziet wat een evolutie dat die motor gemaakt heeft in pakweg 10 jaar, mijn 200 CDI Sportcoupe was van 2005 en verbruikte gewoon 2 liter meer. Hier mogen veel 1,6 dieseltjes echt wel een puntje aan zuigen hoor
                                        je 200 cdi was de oude om 646, met een vierkante 88 x 88 architectuur, deze is een kompleet nieuwe motor met exact even veel cc maar anders bekomen - boring 83 op een lange slag van 99 mm - waardoor hij erg graag laag in de toeren zit en erg vroeg zijn koppel geeft

Comment

je 200 cdi was de oude om 646, met een vierkante 88 x 88 architectuur, deze is een kompleet nieuwe motor met exact even veel cc maar anders bekomen - boring 83 op een lange slag van 99 mm - waardoor hij erg graag laag in de toeren zit en erg vroeg zijn koppel geeft
                                          Ach zo, als ik jou niet had hé bobo, thx voor de info alweer, wat een kenner..., ik dacht echt dat het een evolutie van die eerste was, waarschijnlijk door dezelfde inhoud

Comment

Working...
                                          X