Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• letterkes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      letterkes
      Zonder letterkes, de enige gratis optie bij MB, is altijd het eerste wat ik aanvink bij een bestelling. Lijkt op niks imo, discretie is ver weg daar blijkbaar
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

mercedes redeneert gewoon anders en terecht, net door generatiekonflikten...en de rest van de merken volgt wel (zien naar griek)

persoon A is 65 en heeft een jong inwonende dochter B die met A's auto rijdt

A haat het om de lichten zien aangaan in zijn verlichte garage en zet lichten op 0...dochter B is gewoon aan al de automatica en neemt savonds de auto...lichten staan op 0 en ze gaat ervan dat ze steeds op auto staan...B is zonder lichten weg

gebeurt vaker dan je denkt

edit : natuurlijk als je alleen met de auto rijdt heb je daar geen boodschap aan
        is toch volgens de sleutel in te stellen ? Ieder heeft zij eigen sleutel. �� of zo zou het toch moeten kunnen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          is toch volgens de sleutel in te stellen ? Ieder heeft zij eigen sleutel. �� of zo zou het toch moeten kunnen...
          Zit daar zelfs de stand van de lichten in vastgelegd?
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• dimlichten-altijd-aan kun je instellen op sleutel, maar lichten-niet-aan vlg mij niet

Comment

dimlichten-altijd-aan kun je instellen op sleutel, maar lichten-niet-aan vlg mij niet
              Is dat een optie dan, of alleen bij een keyless go sleutel?

Comment

• ben er ook niet vanop de hoogte...ik dacht bij zetels met geheugen

Comment

• ff wat anders maar toch on-topic

een collega zit met een a in zijn kop en was met hem mee door de configurator aan het lopen...wat een bedoening echt frustrerend...in het 1 pack zit al vanalles wat in het andere ook zit

de tijd dat je optie per optie mocht aanvinken is voorbij en een verbetering vind ik dat toch niet

Comment

ff wat anders maar toch on-topic

een collega zit met een a in zijn kop en was met hem mee door de configurator aan het lopen...wat een bedoening echt frustrerend...in het 1 pack zit al vanalles wat in het andere ook zit

de tijd dat je optie per optie mocht aanvinken is voorbij en een verbetering vind ik dat toch niet
                    Hiervoor zal ik mijn review eens quoten want dat staat erin, MB (Belgium?) heeft tegenwoordig een zeer vervelend en ingewikkeld optie systeem. Dat is allemaal om de prijs extra op te drijven, en dan nog met opties die vaak nooit gebruikt gaan worden

10000 km, tijd voor enkele bevindingen,

Voor:

- Zeer comfortabel, ik heb altijd het gevoel met een veel grotere auto onderweg te zijn.
                    - Mooi design en goeie afwerking. Top zetels in Urban uitvoering.
                    - Kilometervreter met miniem verbruik, ik zit aan 5 liter gemiddeld.
                    - Leuk infotainmentsysteem met een goeie Becker navigatie.

Tegen:

- Geen echte SUV, stoort mij wel niet.
                    - Zicht rondom, maar dat wordt ten dele door de achteruitrijcamera en het parkeersysteem opgelost, nooit bestellen zonder.
                    - Prijs en opties, bekend bij MB, zelfs nog geen aut. airco voor die prijs. Alles in ingewikkelde pakketten, vaak dingen die je apart zou willen.
                    - Veel te kleine onderhoudsinterval, 1 jaar of 25000 km, bij de concurrentie is dat meestal 2 jaar en 30000 km of zelfs nog meer. Met de kilometer zal ik rekening houden maar met de tijd zeker niet, ik heb ongeveer 1 jaar en 4 maanden nodig om aan de 25000 km te geraken.
                    Mijn auto heeft voor de aflevering nog 6 weken in de showroom gestaan en het Assyst systeem telt dat allemaal mee. Dealervriendelijk systeem ipv klantvriendelijk Ik check de essentiële dingen regelmatig zelf.

Nog enkele persoonlijke opmerkingen:

- Ik vind het vervelend dat ik de lichten niet volledig kan uitschakelen, dat automatisch systeem werkt vaak op mijn wekker, bedien dat liever zelf. Waarom geen uitknop zoals vroeger en nog steeds beschikbaar bij de meeste merken?
                    - Ik mis het 'keyless go' systeem zoals bij mijn vorige wagen.
                    - Ben tevreden over de auto maar ook niet meer dan dat, ben van kindsaf MB fan en had er iets meer van verwacht.
                    Is de meerprijs in vergelijking met mijn vorige Kia Sportage zeker niet waard, die had ook nog een pak meer opties en kostte 9000 euro minder. Die krijg je in herverkoop ook niet gerecupereerd, premium of niet.

Comment

• Tegenwoordig is dat gebruikelijk bij de Duitse drievuldigheid. Mooie manier om extra centjes binnen te halen.

Zo erg vind ik dat niet, eerder het feit dat bepaalde meervoudige functies tot 1 optie gemaakt zijn en niet tot pack.
                      Voorbeeld was de parkeersensoren + park assist. Dat automatisch inparkeren maakt de optie pakken duurder en moest ik feitelijk niet hebben.
                      Tja, dan vink je het maar aan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                        Tegenwoordig is dat gebruikelijk bij de Duitse drievuldigheid. Mooie manier om extra centjes binnen te halen.

Zo erg vind ik dat niet, eerder het feit dat bepaalde meervoudige functies tot 1 optie gemaakt zijn en niet tot pack.
                        Voorbeeld was de parkeersensoren + park assist. Dat automatisch inparkeren maakt de optie pakken duurder en moest ik feitelijk niet hebben.
                        Tja, dan vink je het maar aan...
                        Hier ook, dat automatisch inparkeren heb ik 2 keer gebruikt om het eens te proberen, terwijl je die sensoren echt nodig hebt maar niet apart kunt krijgen. Dus wordt dat sowieso besteld. Dieven zijn het

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                          Hiervoor zal ik mijn review eens quoten want dat staat erin, MB (Belgium?) heeft tegenwoordig een zeer vervelend en ingewikkeld optie systeem. Dat is allemaal om de prijs extra op te drijven, en dan nog met opties die vaak nooit gebruikt gaan worden
                          Is blijkbaar geen Belgische kwestie, want op de Duitse car config is het ook een ingewikkeld kluwen van packs. Zou het misschien een kwestie zijn van rationalisering van de productie, zoals bij de Japanse merken?

Comment

• Bah nee... Audi doet net hetzelfde. Je kunt geen optie kiezen in de configurator zonder dat je een pop-up schermpje krijgt om verplichte of niet compatiebele opties te melden. Binnenkort moet je een vorming volgen om een wagen te kunnen configureren.

Comment

• En BMW ook waarschijnlijk? Eigenlijk is het als klant onze eigen schuld om ons zo in't zak te laten zetten, als particulier koper ga ik volgende keer toch iets beter nadenken en misschien wel opnieuw een Hyundai of Kia overwegen, MB fan of niet

Comment

• Deze staat bij mijn toekomstige onderhoudsgarage in de showroom. Spijtig dat MB hier duurder is dan bij ons, anders kon ik zeggen dealer

Comment

• Iemand die weet hoe de koplampreinigingsinstallatie bij MB werkt, ik heb dat nu al een paar keer geprobeerd met ingeschakelde lichten maar er gebeurt niks?
                                  Bij mijn Sportage werkte dat altijd met ingeschakelde lichten.
                                  Blijkbaar kan je die niet reinigen als je zelf wilt of hoe zit dat, iemand?

Dit lees ik in de handleiding,

Koplampreinigingsinstallatie

Auto's met bixenonkoplampen: Als bij ingeschakelde verlichting en draaiende motor de functie "Wissen met ruitensproeiervloeistof" vijfmaal is geactiveerd, worden de koplampen automatisch gereinigd. Als het contact wordt uitgeschakeld, wordt de automatische regeling teruggezet en begint de telling opnieuw.

Comment

• Gewoon 5 keer de ruitensproeier gebruiken (5 keer hendel naar je toe trekken).

Als je goed luistert, zal je het uitschuiven, 2 keer sprayen en opnieuw inschuiven van de koplampsproeiers horen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                                      Gewoon 5 keer de ruitensproeier gebruiken (5 keer hendel naar je toe trekken).

Als je goed luistert, zal je het uitschuiven, 2 keer sprayen en opnieuw inschuiven van de koplampsproeiers horen.
                                      Hierzie, mijn redder in nood weer, en dan nog zo snel

Bij mij is het wel niet de hendel naar mij toe trekken maar opzij op een knopje op de hendel duwen, zal door die achterwisser komen dat dit anders is.
                                      Het systeem is wel hetzelfde blijkbaar, dus 5 keer sproeien, binnenkort eens proberen. Vreemd toch, ook weer een gewoonte zeker.

Bedankt Snapshot!

Comment

• Juist, het is op het knopje duwen.
                                        Sorry, zat nog met de vorige wagen in gedachten

En je moet maar geen bericht plaatsen als ik op de activity-page van het forum zit

Comment

• Dan nog een vraagje.

De linker achtergordel rammelt, ttz het vrouwelijk gedeelte in de zitting, als er iemand zit met de gordel aan geen probleem. Als er niemand zit een voortdurend geklik alsof er iets loszit in de koppeling.

Zou ik daar wat WD40 durven inspuiten?

Comment

Working...
                                          X