Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
    DRL moeten op het voertuig staan, maar gebruik is niet verplicht!
    Dat dacht ik ook ja, vanaf 2011.

Op mijn eind 2011 is trouwens standaard de mogelijkheid voorzien om de DRL's uit te schakelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      huh? de wet zegt toch anders? kan je je stelling eens verdedigen met een wettekst ofzo?
      de wet zegt duidelijk dat je niet de mogelijkheid mag hebben deze on/off te zetten en op wagens sinds nieuwer dan 2011 zijn DRL's verplicht fabrieks af
      Ik kan de mijne in ieder geval uitschakelen (on/off) in het menu (instellingen) zonder dat er andere verlichting aangaat.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

de wet zegt duidelijk dat je niet de mogelijkheid mag hebben deze on/off te zetten
        Linkje ? ...

Comment

huh? de wet zegt toch anders? kan je je stelling eens verdedigen met een wettekst ofzo?
          de wet zegt duidelijk dat je niet de mogelijkheid mag hebben deze on/off te zetten en op wagens sinds nieuwer dan 2011 zijn DRL's verplicht fabrieks af

dat is niet helemaal correct.

Het gaat over de typegoedkeuring, niet de fabricage- of inschrijvingsdatum.

Oorspronkelijk geplaatst door wet
          Belgische Federale Overheid
          Dagrijverlichting verplicht vanaf 2011

Datum: 31 januari 2011

Alle nieuwe personenwagens (categorie M1: voertuigen voor het vervoer van passagiers met ten hoogste acht zitplaatsen, die van de bestuurder niet meegerekend) en kleine bestelwagens (categorie N1: voertuigen voor het vervoer van goederen met een maximale massa van ten hoogste 3,5 ton) moeten vanaf 7 februari 2011 dagrijverlichting hebben. Vanaf 7 augustus 2012 zal deze aparte verlichting aan de voorkant gelden voor alle nieuwe voertuigen. Deze maatregel moet voertuigen overdag zichtbaarder maken en zo het aantal verkeersdoden verminderen.

Europese eis
          België voldoet hiermee aan de verlichtingseisen van Europa. De Europese Commissie verbiedt haar lidstaten om nog een EG-typegoedkeuring of nationale typegoedkeuring te verlenen aan nieuwe voertuigtypen die niet voldoen aan voorwaarden voor dagrijverlichting.

Wat zijn dagrijlichten?
          De dagrijlichten zijn naar voren gericht, bevinden zich aan de voorkant van een voertuig en stralen wit licht uit. Ze moeten automatisch gaan branden zodra u de motor start.
          Als u de mistvoorlichten of koplampen aansteekt moeten de lichten bovendien automatisch doven. Wanneer de dagrijlichten branden, zult u de stand- en achterlichten, de omtreklichten en de eventuele zijmarkeringslichten en de kentekenplaatlichten niet kunnen aansteken.

Voor een voertuig (van categorieën M1 en N1) dat voor 7 februari 2011 is goedgekeurd of voertuigen van andere categorieën die zijn goedgekeurd voor 7 augustus 2012, is dagrijverlichting niet verplicht.
          staat niets in over het gebruik, enkel over het functioneren en de aanwezigheid op voertuigen goedgekeurd na 6/2/2011

Hier staan ze alleszins uit (geproduceerd in 2013, typegoedkeuring in 2010)

Comment

• Downsizing heeft ook toegeslagen in de familie... Opa 84 jaar rijdt al zo'n 40 jaar met S en E klasses tot vorige week oma eens mee ging naar de Mercedes garage.. Eerst kwam ze op de proppen met een GLC maar na een 2de bezoek overgeschakeld naar een GLA 250 berg grijs met interieur leder kristalgrijs met een drie tal pakketten in opties levering verwacht eind februari, ben curieus.
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
              Downsizing heeft ook toegeslagen in de familie... Opa 84 jaar rijdt al zo'n 40 jaar met S en E klasses tot vorige week oma eens mee ging naar de Mercedes garage.. Eerst kwam ze op de proppen met een GLC maar na een 2de bezoek overgeschakeld naar een GLA 250 berg grijs met interieur leder kristalgrijs met een drie tal pakketten in opties levering verwacht eind februari, ben curieus.
              Aan die leeftijd is het veiliger om een taxi te bellen.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Aan die leeftijd is het veiliger om een taxi te bellen.
                Ben nog maandelijks passagier en kan met een gerust hart naast hem zitten.

Comment

Downsizing heeft ook toegeslagen in de familie... Opa 84 jaar rijdt al zo'n 40 jaar met S en E klasses tot vorige week oma eens mee ging naar de Mercedes garage.. Eerst kwam ze op de proppen met een GLC maar na een 2de bezoek overgeschakeld naar een GLA 250 berg grijs met interieur leder kristalgrijs met een drie tal pakketten in opties levering verwacht eind februari, ben curieus.
                  Nice! Opa heeft smaak, congrats!
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Gla is super comfy

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

Comment

• Ik vind een glc zo veel mooier, maar voor iemand die 84 is en waarschijnlijk niet vaak volk meeneemt, lijkt een gla me een érg geriefelijke (en mooie) auto. Elke cm 'minder' op die leeftijd, is mooi meegenomen om te parkeren.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• wel met 360 cam

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                          Ik vind een glc zo veel mooier, maar voor iemand die 84 is en waarschijnlijk niet vaak volk meeneemt, lijkt een gla me een érg geriefelijke (en mooie) auto. Elke cm 'minder' op die leeftijd, is mooi meegenomen om te parkeren.

Tverwonderde mij eigenlijk... Hij doet het nog vlot met zijn E klasse die ergens rond de 150k had, tis maar door de oma dat er een andere auto is gekomen. Ik dacht eerst GLC ( wat een knappe kar is ) maar blijkbaar toch nog met iets kleiner naar huis gekomen, GLA is ook mooi maar zag liever de GLC

De GLA 250 zal wel goed karren zeker? Rond de 200 paardjes. Is dat voorwiel of achterwiel tractie?

En Jocar nog meningen ondertussen over uw kar, bevalt die?

Comment

• GLA is voorwiel aangedreven of AWD

Comment

En Jocar nog meningen ondertussen over uw kar, bevalt die?
                              Dit was ongeveer mijn laatste mening, een maand of 2 geleden en dat geldt nog altijd,

15000 km alweer, kleine review,

Voor:

- Zeer comfortabel, ik heb altijd het gevoel met een veel grotere auto onderweg te zijn.
                              - Mooi design en goeie afwerking. Top zetels in Urban uitvoering.
                              - Kilometervreter met miniem verbruik, ik zit aan 5 liter gemiddeld.
                              - Leuk infotainmentsysteem met een goeie Becker navigatie.

Tegen:

- Geen echte SUV, stoort mij wel niet.
                              - Zicht rondom, maar dat wordt ten dele door de achteruitrijcamera en het parkeersysteem opgelost, nooit bestellen zonder.
                              - Prijs en opties, bekend bij MB, zelfs nog geen aut. airco voor die prijs. Alles in ingewikkelde pakketten, vaak dingen die je apart zou willen.
                              - Toch enkele kleine interieurrammels, oa. gordel achteraan, getik airco. Remklauwen vooraan roesten. Hopelijk allemaal opgelost bij mijn eerste onderhoud in januari in Polen.
                              - Veel te kleine onderhoudsinterval, 1 jaar of 25000 km, bij de concurrentie is dat meestal 2 jaar en 30000 km of zelfs nog meer. Met de kilometer zal ik rekening houden maar met de tijd zeker niet, ik heb ongeveer 1 jaar en 4 maanden nodig om aan de 25000 km te geraken.
                              Mijn auto heeft voor de aflevering nog 6 weken in de showroom gestaan en het Assyst systeem telt dat allemaal mee. Dealervriendelijk systeem ipv klantvriendelijk Ik check de essentiële dingen regelmatig zelf.

Nog enkele persoonlijke opmerkingen:

- Ik vind het vervelend dat ik de lichten niet volledig kan uitschakelen, dat automatisch systeem werkt vaak op mijn wekker, bedien dat liever zelf. Waarom geen uitknop zoals vroeger en nog steeds beschikbaar bij de meeste merken?

- Ben tevreden over de auto maar ook niet meer dan dat, ben van kindsaf MB fan en had er iets meer van verwacht.
                              Is de meerprijs in vergelijking met mijn vorige Kia Sportage zeker niet waard, die had ook nog een pak meer opties en kostte 9000 euro minder. Die krijg je in herverkoop ook niet gerecupereerd, premium of niet.

Comment

• en als je dus je waterpomp, injectoren of andere tekortkomingen free wil laten vervangen, heb je dus je stempels nodig

ik ga ook niet graag naar garage, daarmee ik ook graag rij met oude bakken, maar 1 keer per jaar is voor mij redelijk al zou ik liever kom binnen wanneer er probs zijn

ik zit op 14k nog niet binnen geweest

Comment

• De GLA rijdt leuker en zuiniger met de dag, serieuze rit achter de rug. In plaats van vol zout hangt de voorruit vol insecten, de omgekeerde wereld
                                  Volgende week mijn eerste onderhoud op het programma hier in Polen, ben benieuwd....

Comment

• En het wordt nog beter, mijn ritje van vandaag met goed geladen auto en lage buitentemperatuur, zelfs zonder er echt op te letten.

Comment

• Je ziet het toch niet veel in het straatbeeld.

Comment

• ze plaveien er de straten mee, net als de opmerkelijke hoeveelheid cla's sb op korte tijd

Comment

• Ik zie hem hier toch niet veel rijden, en de cla sb al helemaal niet..

Comment

Working...
                                          X