Ziet er goed uit op het eerste zicht, die mistlampen zijn ook nieuw.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLA
Collapse
X
-
Mercedes-Benz grijpt Detroit aan voor de presentatie van een gefacelifte GLA. De uiterlijke verschillen met de uitgaande versie zijn klein, maar de Duitsers maken van de gelegenheid gebruik om een nieuwe benzineversie te introduceren: de GLA 220.
Die GLA 220 is er opvallend genoeg alleen in combinatie met 4Matic-vierwielaandrijving, terwijl zijn 211 pk leverende broer 250 er wél met louter voorwielaandrijving is. De GLA 220 4Matic valt met z'n 184 pk mooi tussen die motorversie en de 156 pk sterke GLA 180 in.
Aan de buitenzijde zijn de verschillen tussen de oer-GLA en de faceliftversie erg klein. De bumpers, die naar goede Mercedes-traditie in verschillende varianten te krijgen zijn, krijgen in de getoonde uitvoering opvallende ronde mistlampen en een hoogglans zwarte afwerking mee. Ook zijn de koplampen en achterlichtunits strakgetrokken, waarbij het verdwijnen van de zichtbare led-'puntjes' de meest zichtbare wijziging is. De optionele xenonkoplampen van het uitgaande model maken plaats voor exemplaren met led-dim- en grootlicht. Ten slotte rept Mercedes over wat andere materialen in het interieur en wat kleine uitrustingsverschillen.
Met deze facelift is het uiterlijk van de GLA weer in lijn met z'n op dezelfde wijze gefacelifte broers A- en CLA-klasse.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Minimale facelift, goed zo! Ook het interieur, enkel zoals verwacht het iets grotere scherm zoals bij de A en CLA facelift.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
niet helemaal mee met de mistlampen opnieuw
sinds een paar dagen had ik door dat ils, wanneer je de achtermistlamp aansteekt, ook het beeld van de voorste koplampen aanpast...met een veel bredere hoek, zonder dat je er extra lampen voor in de bumper moet
gla heeft toch ook ils ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenniet helemaal mee met de mistlampen opnieuw
sinds een paar dagen had ik door dat ils, wanneer je de achtermistlamp aansteekt, ook het beeld van de voorste koplampen aanpast...met een veel bredere hoek, zonder dat je er extra lampen voor in de bumper moet
gla heeft toch ook ils ?
Lijkt op niks trouwens die mistlampen op sommige uitvoeringen van de facelift, weer wat duur spul bij om de steenslag te trotseren
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Deze morgen in goed gezelschap van dezelfde kleur. Foto is helaas wel wat uitgerekt zodat de C de kleinste lijkt
Last edited by Jocar; 29/06/2018, 20:42.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ondertussen 35000km en 2 jaar oud, Nog eens een kleine review,
Voor:
- Zeer vlot en comfortabel, ik heb altijd het gevoel met een veel grotere auto onderweg te zijn.
- Mooi design en goeie afwerking. Top zetels in Urban uitvoering.
- Kilometervreter met miniem verbruik, ik zit aan 5 liter gemiddeld en soms nog minder (zie foto), niet slecht voor een 2,1 l.
- Leuk infotainmentsysteem met een goeie Becker navigatie.
- Alle kleine euvels uit de vorige reviews werden mooi opgelost door de Poolse dealer. Toppie!
Tegen:
- Geen echte SUV, stoort mij wel niet.
- Zicht rondom, maar dat wordt ten dele door de achteruitrijcamera en het parkeersysteem opgelost.
- Prijs en opties, bekend bij MB, zelfs nog geen aut. airco voor die prijs. Alles in ingewikkelde pakketten, vaak dingen die je apart zou willen.
- Veel te kleine onderhoudsinterval, 1 jaar of 25000 km, bij de concurrentie is dat meestal 2 jaar en 30000 km of zelfs nog meer. Met de kilometer zal ik rekening houden maar met de tijd zeker niet, ik heb ongeveer 1 jaar en 6 maanden nodig om aan de 25000 km te geraken. Service wordt tot grote tevredenheid bij een Poolse dealer gedaan. Volgende is een B1 service, doe ik op 42000 km. De eerste A service was na 1 jaar op 17000 km, kwestie om met de garantie in orde te blijven, is nu toch voorbij na 2 jaar.
Mijn auto heeft voor de aflevering nog 6 weken in de showroom gestaan en het Assyst systeem telt dat allemaal mee. Dealervriendelijk systeem ipv klantvriendelijk Ik check de essentiële dingen regelmatig zelf.
Nog een persoonlijke opmerking:
- Ik vind het vervelend dat ik de lichten niet volledig kan uitschakelen, dat automatisch systeem werkt vaak op mijn wekker, bedien dat liever zelf. Waarom geen uitknop zoals vroeger en nog steeds beschikbaar bij de meeste merken?
Verder nog steeds erg tevreden!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vandaag na de wasbeurt nog eens een paar fotokes gemaakt. Was tevreden tot de zon begon te schijnen en ik mij onmiddellijk begon te ergeren in de onvermijdelijke swirls op deze mooie maar ellendige kleur, vooral op de zijkant. Je kan er blijven op wrijven met alle soorten producten, het komt altijd terug. Never again!Last edited by Jocar; 29/06/2018, 20:43.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenlompen, moet je daar nu 78 voor zijn geworden !?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDeze morgen in goed gezelschap van dezelfde kleur. Foto is helaas wel wat uitgerekt zodat de C de kleinste lijkt
Zo'n C lijkt echt wel zielig zo.
Comment
-
Mooie review.
Toch heel wat chiquer in het zwart. Ik kijk amper als ik een witte auto zie.
Die verlichting vond ik eerst ook vervelend. Bij mij begint dat steevast met ontsteken, garage uitrijden en doven en bij terugkomst nog net even ontsteken bij het binnenrijden. Voorheen had ik wel nog een 0-knop en dan stonden ze bijna continu af. En eerlijk gezegd zelfs te vaak. Dus uiteindelijk wel nog blij dat je verplicht wordt. Zal misschien sneller stuk zijn maar het is toch veiliger.
Comment
-
Oja en best inspirerend dat je die onderhoudstermijn niet zal respecteren.
Voor mij ook dé frustratie omdat het vroeger langer was dan één jaar.
Ik zou mijn laars er ook wel graag aan lappen. Maar telkens je vertrekt komt er dan op hoeveel dagen je overschreden hebt en het resterend aantal km's zal je onmogelijk nog te voorschijn kunnen toveren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenMooie review.
Toch heel wat chiquer in het zwart. Ik kijk amper als ik een witte auto zie.
Die verlichting vond ik eerst ook vervelend. Bij mij begint dat steevast met ontsteken, garage uitrijden en doven en bij terugkomst nog net even ontsteken bij het binnenrijden. Voorheen had ik wel nog een 0-knop en dan stonden ze bijna continu af. En eerlijk gezegd zelfs te vaak. Dus uiteindelijk wel nog blij dat je verplicht wordt. Zal misschien sneller stuk zijn maar het is toch veiliger.
Van de andere kant primeert inderdaad de veiligheid en is het gedaan voor de vele verstrooide geesten waarschijnlijk, vergissen is menselijk uiteraard.
En alles word je wel gewoon natuurlijk, net zoals we binnenkort bij de nieuwe MB's misschien wel de hendel gaan kwijt zijn om de CC te bedienen, die waarschijnlijk gaat vervangen worden door een stuurknop.
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenOja en best inspirerend dat je die onderhoudstermijn niet zal respecteren.
Voor mij ook dé frustratie omdat het vroeger langer was dan één jaar.
Ik zou mijn laars er ook wel graag aan lappen. Maar telkens je vertrekt komt er dan op hoeveel dagen je overschreden hebt en het resterend aantal km's zal je onmogelijk nog te voorschijn kunnen toveren.
Mijn olieverbruik is nihil en voor ik naar Polen vertrok heb ik 40 cl koelvloeistof en 2,5 liter wintersproeisel bijgevuld en de bandendruk juist gezet.
De MB service interval is gemaakt voor mensen (meestal leaserijders) die zich geen bal van hun auto aantrekken. Het soort klanten dewelke ze bij hun dealers ook het liefst zien komen, mensen die geen vragen stellen of met een probleem afkomen.
In mijn kennissen en vriendenkring rijden heel wat MB's en de meeste privé personen met een exemplaar buiten garantie zijn allemaal overgeschakeld naar een gewone garage of bij een particulier, en dat zijn dan in mijn buurt nog vaak personen die bij een dealer werken (ken er zo 2) en na hun uren aan de lopende band onderhoudjes of kleine herstellingen uitvoerenLast edited by Jocar; 27/01/2017, 16:37.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment