Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i8 en i8 Roadster

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW i8 en i8 Roadster

BMW i8 Coupe: dit is de productieversie

Exact een week voor de officiële onthulling van de BMW i8 kunnen we jullie alvast de eerste foto’s van deze hybride supercar laten zien. Zoals je kan zien zijn de vleugeldeuren behouden gebleven.

Vier jaar, vier jaar! Zo lang heeft BMW ons laten wachten op de productieversie van de BMW Vision EfficientDynamics Concept die in 2009 debuteerde tijdens de IAA in Frankfurt.

Destijds maakte BMW, naast elektromotoren, gebruik van een driecilinder dieselmotor, maar die is gelukkig vervangen door een 1.5-liter driecilinder benzinemotor met 231 pk/320 Nm. De elektromotor levert ook nog eens 131 pk/250 Nm en in totaal heeft deze i8 dus 362 pk en 570 Nm.

Hoe snel deze auto is? Volgens BMW kan je met de i8 in minder dan vier en een halve seconden naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid ligt op 250 km/u. Als de benzinetank vol is en de accu’s zijn opgeladen moet je zo’n 500 kilometer ver kunnen komen. Als je de Eco Pro-schakelaar gebruikt moet je nog 20% verder kunnen komen.

Op 10 september zal BMW de i8 officieel onthullen, maar details over die onthulling zijn nogal schimmig. In eerste instantie had BMW het over een onthulling tijdens de IAA in Frankfurt, maar daar wordt nu nogal mysterieus over gedaan.

Bron: [www.autoblog.nl]

Last edited by Namaz; 30/11/2017, 09:31.
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Hopelijk zijn er nog andere janten te krijgen, maar voor de rest ziet het er goed uit. Wat minder spectaculair als het concept, maar zeker niet minder knap.
    Dit kon naar mijn mening de opvolger zijn van de oude 8-reeks. Zeer gezellig interieur en de cijfers zijn veelbelovend! Maar ben benieuwd naar wat dat ding moet kosten...
    Volvo V60 D3 R-design

Comment

Zie ik daar een bruikbare achterbank?
      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Exterieur is niet echt mijn ding (toch nog wat andere foto's afwachten), maar het interieur lijkt me in ieder geval op het eerste zicht heel knap en veel beter passen bij het merk BMW dan wat ze in de i3 gelepeld hebben.

Comment

Door gelekte beelden wisten we natuurlijk al hoe de i8 eruit komt te zien, maar nu heeft BMW z'n stekkerracer officieel onthuld!

Zo nu en dan kregen we kleine brokjes informatie op ons bord over de i8, de hybride supercar van BMW. Vandaag wordt een enorm persbericht vanuit Beieren de lucht in gelanceerd.
            De plug-in hybrid van BMW legt in totaal 1.490 kilo in de schaal, en heeft een cW-waarde van 0,26. Een laag zwaartepunt, mogelijk gemaakt door het laaggeplaatste accupakket, moet voor een scherp weggedrag zorgen. Heb je dat nodig? Jazeker! Het Duitse elektro-kanon beschikt namelijk over een 1,5-liter driecilinder TwinPower Turbo-blok dat 231 pk en 320 Nm aan koppel produceert. Dat vermogen wordt naar de achterwielen gestuurd via een automatische zesbak. Op zichzelf natuurlijk niet verbazingwekkend, maar er een elektromotor komt de gelederen versterken.
            De elektromotor levert 131 pk en 250 Nm aan koppel. Dit vermogen wordt naar de voorwielen gezonden, waardoor de i8 feitelijk een vierwielaandrijver is. In totaal produceert de i8 362 pk en 570 Nm aan gecombineerd vermogen, en daarmee staat de 100 km/h in 4,4 seconden op de klok. Doorsprinten doet-ie tot de 250 km/h op de klok staat. Volgens BMW verbruikt-ie 2,5 liter op de 100 kilometer en stoot-ie 59 gram CO2 per kilometer uit. Bepaald geen verkeerde waarden.
            Driving Experience Control en eDrive zorgen ervoor dat de BMW in vijf rijdmodi is in te stellen. In z'n zuinigste stand is er zelfs 35 kilometer volledig elektrisch mee te rijden. Z'n topsnelheid is dan wel begrensd op 120 km/h. In Comfort-modus, zo'n beetje de middelste stand, bedraagt de actieradius 500 kilometer. Via BMW's speciale i Wallbox is de i8 binnen twee uur weer volgeladen, thuis aan het stopcontact is de 5kWh-accu in minder dan 3 uur weer voorzien van prik.
            Voor een zo laag mogelijk gewicht heeft BMW veelvuldig gebruik gemaakt van CFRP en aluminium en lichtgewicht glas. Uiteraard wordt de Duitser volgestopt met de nodige ConnectedDrive-snufjes. Park Distance Control, cruise control, Emergency Call, High Beam Assistent, een achteruitrijcamera, Surround View en tal van andere elektronische gadgets zijn van de partij. BMW blaast hoog van de toren door optioneel laser-verlichting aan te bieden voor de koplampen. Hoe dit in de praktijk uit gaat pakken valt nog te bezien, maar als we het persbericht moeten geloven is de verlichting 'plezeierig voor het oog'. Begin volgend jaar staat de i8 bij de dealers.

Bron: Autoweek

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Toch wel vet hoor! Ik ben wel eens benieuwd naar de sound dat dit (niet) zal produceren.

Comment

Very nice! Lijkt wel een nieuwe M1, zoveel jaren later...

Comment

Fak die is knap!!
                          Dat blauw aan de buitenkant zou ik wel ovrspuiten.
                          En jammer van die lichte deurpanelen, ik heb liever een donker interieur...

Wat zou zo ne ketel moeten gaan kosten?
                          Last edited by Schussboelie; 10/09/2013, 15:53.
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                            Toch wel vet hoor! Ik ben wel eens benieuwd naar de sound dat dit (niet) zal produceren.

Comment

Gatver wat een lelijk spel. Het interieur, en de sleutel zijn wel knap!
                              -

Comment

Comment

Comment

Last edited by Jocar; 10/09/2013, 19:31.

Comment

Doet me inderdaad ook wat aan een moderne interpretatie van de M1 denken.
                                      Best wel een lekker ding, zeker ook het interieur.

Comment

prachtige wagen! twerd tijd dat BMW eens zoiets op de markt zet.
                                        alleen ook weeral zo'n losse opstaande display... erg voor een wagen die meer dan 100k euro kost imo
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X