Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i8 en i8 Roadster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
    Ik ken er eentje met een strikje die zich zal omdraaien in zijn graf
    Zo lang het gaat over een beperkt aantal auto's gaan ze dat toelaten, maar zodra er wat meer van die supersnelle hybride auto's op de markt komen die in theorie niks verbruiken, maar in de praktijk gewoon 10l zuipen (als je ze niet oplaadt), dan vinden ze daar wel iets op.

    VAA zal niet laag blijven op deze dure bakken.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Verwacht toch maar een hogere prijs als je alle leuke opties aanvinkt. Ik denken dat 150k euro eerder realiteit zal zijn.
      Uiteraard! on vera
      U hoeft dit niet te lezen.

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
        on verra

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
          Ik ken er eentje met een strikje die zich zal omdraaien in zijn graf
          Ah .... is die dan met zijn hele gedachtengoed dan eindelijk onder de zoden geraakt ?
          This calls for a party
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door pmmeke Bekijk Berichten
            Ik ken er eentje met een strikje die zich zal omdraaien in zijn graf
            Ik wist niet dat Di Rupo overleden was??
            Beetje Wishful Thinking van sommige forummers precies, foei :p

            Soit, de regering verdient er dan nog genoeg aan.... minstens de helft van de BTW, en voor de meeste zelfstandigen al 70% vd BTW...

            Comment


            • #66
              Rij-impressie: BMW i8 Prototype

              Hoewel hij nog druk gecamoufleerd is met psychedelische stickers, hebben wij alvast exclusief kennisgemaakt met de BMW i8, een plug-inhybride sportcoupé. Is dit een karretje voor een groen geweten of is het een serieuze auto die straks potentiële kopers van een M4 of wellicht een Porsche Cayman – ja, wie weet zelfs wel een 911 – aan het twijfelen kan brengen?


              Londen, New York, Shanghai; in echte wereldsteden is het niet meer vanzelfsprekend dat je er de binnenstad nog in mag rijden op louter een verbrandingsmotor. En laat nu net in die binnensteden een groot deel van de mensheid wonen dat zich leuke auto’s kan permitteren. Om die doelgroep in de toekomst binnen boord te houden, zegt BMW serieus werk te maken van elektromotoren. Ter geruststelling van de petrolheads: de verbrandingsmotor wordt hiermee geenszins op een zijspoor gezet.
              In de aanloop naar BMW’s elektro-offensief maakten we vijf jaar geleden al kennis met de Mini E en in 2010 met de BMW Active E, twee rijdende proeftuinen, nog wel gebaseerd op bestaande modellen. Later dit jaar gaat het dan eindelijk om het echie met de i3, de elektrische stadsauto waarvan we in juli al een prototype reden. En in de loop van volgend jaar begint BMW met de productie van de i8, een serieuze plug-in-sportcoupé. Niet dat dit de auto is om door het hart van een metropool te jagen, maar de grootstedeling komt ook wel eens buiten z’n biotoop. Vandaar. Met nog bijna een jaar te gaan zijn we uiteraard erg nieuwsgierig hoever de technici in München zijn met de i8, en misschien nog wel interessanter: waar moeten we deze auto plaatsen? Om één en ander zelf vast te stellen, zijn we met een nog gecamoufleerd prototype van de i8 BMW’s testcircuit in het Zuid-Franse Mirimas opgegaan.

              Weight watcher
              Anders dan bij de i3 (waar boven op een platformchassis een separaat koolstof koetswerk geplaatst wordt) is de basis van de i8 een carrosserie van koolstof, met vóór en achter aparte aluminium hulpramen voor de wielophanging en allebei de aandrijfeenheden. Achter de achterbank staat een dwarsgeplaatste driecilinder benzinemotor (231 pk, 320 Nm) die via een zestrapsautomaat de achterwielen aandrijft. Voorin zit samen met de vermogenselektronica de elektromotor (131 pk, 250 Nm) die de voorwielen aandrijft. In de middentunnel (waar heel ongebruikelijk voor BMW geen cardanas zit) vinden we een bescheiden accupakket van circa 7 kWh. Tot zover de basis-lay-out.
              Alles is erop gericht om het gewicht van de auto zo laag mogelijk te houden, vandaar het gebruik van veel carbon en lichtmetaal. Uiteraard is een beperkt aantal kilo’s belangrijk wanneer je zo ver mogelijk wilt komen op een volle accu (of de CO2-uitstoot maximaal wilt drukken). Maar het terugdringen van de massa is misschien nog wel belangrijker voor het weggedrag van de auto.

              Scratch
              Het kenteken van de i8 vermeldt een gewicht van 1.490 kg. Da’s inclusief de bijna 200 kilo die de elektrische aandrijflijn in de schaal legt. Er zijn plug-ins die beduidend meer wegen. Doordat de i8 niet van een bestaand model is afgeleid, maar van scratch is opgezet, kregen de ingenieurs alle vrijheid om ervoor te zorgen dat de gewichtsverdeling tussen voor- en achteras precies 50:50 is. En tevens om het zwaartepunt zo dicht mogelijk bij het asfalt te brengen.
              Druk op de startknop, zet de pook in D en de auto gaat er fluisterstil in de Comfort-modus vandoor. We rijden elektrisch en vlot genoeg om lekker met het verkeer in de stad te kunnen meekomen. Zodra we het gaspedaal dieper intrappen, springt de benzinemotor bij (overigens pas na een lichte aarzeling; de BMW-ingenieurs willen die er nog uit programmeren). De besturing is nogal aan de lichte kant en een beetje kunstmatig, maar direct genoeg voor een zeker gevoel. We willen echter meer. Hoog tijd dus om de Sport-knop in te drukken. De stuurinrichting en het onderstel worden op scherp gezet en de drie-pitter leidt nu in de dans voor twee motoren. De i8 is plotsklaps een stuk giftiger en alle stukjes van de puzzel lijken ineens in elkaar te vallen.
              De BMW ligt als een dijk op de weg en komt lichtvoetig over; overhellen is tot een minimum beperkt. Het is dat er in de specificaties 1.490 kg wordt opgegeven; 1.200 kg zouden we ook geloven. Met een lichte neiging tot onderstuur gaat de auto stabiel en voorspelbaar de hoek om, niet in de laatste plaats door een slimme verdeling van de aandrijfkrachten tussen voor- en achteras. Achter valt alleen wat levendigheid te bespeuren wanneer je flink forceert. Ook dan is er geen reden voor paniek, overigens. De i8 is uiterst vergevingsgezind en de Bridgestones Potenza weten de hybride-aandrijving partij te geven.
              Een pluim voor het remsysteem dat dik in orde is en de snelheid er goed uithaalt. De overgang van het in eerste instantie regeneratief remmen op de elektromotor naar het remmen op de schijven gaat voorbeeldig. Je bent als berijder absoluut in control bij deze auto. Het rijplezier dat deze machine biedt, is van het kaliber M3, voor zover ons geheugen ons niet in de steek laat. De verhouding tussen kilo’s en spierballen is gunstiger dan die van de 435i. Misschien komt een M4 straks in de buurt. Bij een directe confrontatie achten we de i8 in elk geval zeer zeker niet kansloos, en door z’n architectuur moet-ie tevens aanvallen uit de Porsche-hoek kunnen pareren. Eerlijk is eerlijk, we reden met een prototype waaraan nog wel het één en ander aangepast moet worden, maar de basisingrediënten kloppen in elk geval. En BMW heeft nog bijna een jaar om aan de i8 te schaven. Hoewel hij van een ander kaliber is dan supercars als een Porsche 918, een Ferrari LaFerrari en een McLaren P1, bevindt de BMW i8 zich wel degelijk in hun goede gezelschap. (Plug-in-)hybrides zijn allang niet meer voor verstokte boomknuffelaars en belasting- ontwijkende leaserijders.

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #67






                Bron: www.autoblog.nl
                freude am fahren

                Comment


                • #68




                  Bron: www.autoblog.nl
                  freude am fahren

                  Comment


                  • #69
                    Wat een interieur !
                    freude am fahren

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                      Wat een interieur !
                      Niet alleen het interieur is knap, de rest ook...
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • #71
                        Kan je dit ding nu ECHT kopen ondertussen?
                        Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                          Kan je dit ding nu ECHT kopen ondertussen?
                          Ja maar tegen een ongeloofelijke 150.000 euro's... Vind hem net iets te futuristisch nog, maar ik heb het gevoel dat bmw met de i-reeks een trendsetter/pioneer wil worden...
                          BMW E91 318d Touring

                          Turbo... The replacement for displacement....

                          Comment


                          • #73
                            staan ze ook al ergens in een showroom?
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • #74
                              Ik zie u deze al aangeven als bedrijfswagen

                              Hoe hoog zou die VAA dan zijn?
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #75
                                Ik vind hem knap.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  Ik zie u deze al aangeven als bedrijfswagen

                                  Hoe hoog zou die VAA dan zijn?
                                  Relatief laag eigenlijk. € 7k,- bruto per jaar. Dit komt door de lage CO2-uitstoot waardoor deze i8 in de laagste schijf van 4% uitkomt.
                                  Ter vergelijking. Een 991 Carrera 4S van 150k euro komt met z'n hogere C02 in de schijf van 16,5%. Dat betekent dus een VAA van bruto 21k euro. Een heel groot verschil dus.
                                  Binnen het bedrijf zal een i8 100% fiscaal aftrekbaar zijn tov slechts 50% voor een 991 4S. En dan denken we nog niet aan het lagere verbruik, en de lagere rijtax.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Ziet er goed uit.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #78
                                      rechts gestuurd met duitse nr plaat , raar ;
                                      1991 Audi S2 coupe
                                      2001 AUDI RS4 b5 imola

                                      Comment


                                      • #79
                                        Die i8 blijft mij imponeren..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Over goed een jaar kan je eentje hebben als je wil. Zo lang zijn de wachttijden.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X