Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i8 en i8 Roadster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Alfa-Beemer, al een beslissing genomen ?

    Jij hebt er reeds ingezeten, kan je mij vertellen waar de zetelverstelling zich eigenlijk bevindt ???

    Comment


    • #82
      [QUOTE=Alfa-Beemer;5220010]Eerste officiële prijs gevonden op bmw.co.uk /

      99 895 GBP oftewel net geen 120 000 € aan de huidige koers

      Ik vrees dat em hier makkelijk 12 500 euro meer gaat kosten.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #83

        Comment


        • #84
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #85
            Het uiterlijk is best knap, maar technologisch verzinkt zo'n i8 toch compleet in het niets tegenover een Tesla Model S, hoor:

            - 35 km elektrische autonomie tegenover 350 à 400 km!
            - Allebei in 4.4 sec van 0 naar 100 km/u, maar in de Model S kun je 5 volwassenen en 2 kinderen kwijt + heb je dan nog twee volwaardige kofferruimtes ter beschikking!
            - 135.000 EUR (+ misschien nog weet ik hoeveel aan die typisch BMW-dure opties) tegenover 120.000 EUR voor de duurste Model S met ALLE opties erop en eraan!
            - 100% fiscale aftrekbaarheid tegenover 120%!
            - Een onoverzichtelijk dashboard vol knoppen tegenover één enkel 17-inch touchscreen voor alle bediening!
            - Plus de weliswaar mindere, maar toch blijvende uitstoot van fijn stof en CO2 en het verstoken van fossiele brandstof voor de i8

            En dan heb ik het nog niet over de vele technologische extra's bij de Tesla:
            - Afstandsbediening van schuifdak, airco, enz... + real-time lokalisatie op Google Maps vanop je smartphone of tablet
            - Levenslange gratis oplading van een van de Superchargers
            - Permanente verbinding met het internet over 3G (waardoor bovendien je wagen gemonitord wordt vanuit de States en je proactief meldingen krijgt van potentiële problemen)
            - Met gesproken commando's liedjes aanvragen via de Rdio webservice
            Enz... Enz...

            Comment


            • #86
              Niet vergeten dat er een groot verschil in afwerkingsniveaus is tussen beide wagens, zeker wat het interieur betreft

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                Het uiterlijk is best knap, maar technologisch verzinkt zo'n i8 toch compleet in het niets tegenover een Tesla Model S, hoor:

                - 35 km elektrische autonomie tegenover 350 à 400 km!
                - Allebei in 4.4 sec van 0 naar 100 km/u, maar in de Model S kun je 5 volwassenen en 2 kinderen kwijt + heb je dan nog twee volwaardige kofferruimtes ter beschikking!
                - 135.000 EUR (+ misschien nog weet ik hoeveel aan die typisch BMW-dure opties) tegenover 120.000 EUR voor de duurste Model S met ALLE opties erop en eraan!
                - 100% fiscale aftrekbaarheid tegenover 120%!
                - Een onoverzichtelijk dashboard vol knoppen tegenover één enkel 17-inch touchscreen voor alle bediening!
                - Plus de weliswaar mindere, maar toch blijvende uitstoot van fijn stof en CO2 en het verstoken van fossiele brandstof voor de i8

                En dan heb ik het nog niet over de vele technologische extra's bij de Tesla:
                - Afstandsbediening van schuifdak, airco, enz... + real-time lokalisatie op Google Maps vanop je smartphone of tablet
                - Levenslange gratis oplading van een van de Superchargers
                - Permanente verbinding met het internet over 3G (waardoor bovendien je wagen gemonitord wordt vanuit de States en je proactief meldingen krijgt van potentiële problemen)
                - Met gesproken commando's liedjes aanvragen via de Rdio webservice
                Enz... Enz...
                Dit valt allemaal in het niets, als je eens 800km op 1 dag moet doen in een beperkte tijd...

                Configureer maar eens een i8, en kijk naar de mogelijke opties en uitrusting en je zal zien dat je argumentatie niet klopt...

                Er zijn voor +- € 2800 aan opties beschikbaar... en een pack van € 14500. (maar dat is personalisatie/individuele opties)

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                  Niet vergeten dat er een groot verschil in afwerkingsniveaus is tussen beide wagens, zeker wat het interieur betreft
                  Ach, ik ben van dertig jaar Audi (de laatste een A5 Coupé 3.0TDI) overgestapt naar Tesla, en dat afwerkingsniveau valt reuze mee, hoor. Uiteraard oogt het interieur spartaanser dan we gewoon zijn, omdat alle functionaliteit gebundeld steekt in dat reuze touchscreen. Dus geen flashy bling-bling van knoppen, regelaars, schakelpoken, schermpjes, en wat weet ik meer. Alleen zalige rust, zowel visueel als auditief! En met een ontzagwekkende power onder het "stroompedaal", uiteraard!

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                    Dit valt allemaal in het niets, als je eens 800km op 1 dag moet doen in een beperkte tijd...
                    Daar zit het 'm net. We moeten eens massaal durven afstappen van dat idee fixe dat je een wagen moet hebben voor die paar keer per jaar dat je een langere trip wilt doen. Ik doe 250 x per jaar een woon-werkverplaatsing van (heen & terug) 150 km, en dan is die Tesla perfect. 's Avonds thuiskomen, de garage inrijden, kabel inpluggen en vergeten. 's Morgens terug een volle batterij, waarmee ik België kan rondtoeren als het moet.

                    Onze jaarlijkse verre reizen gaan we voortaan ofwel afslanken, ofwel uitstellen, ofwel op een andere manier uitvoeren (vliegtuig, huurwagen,...).

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                      Daar zit het 'm net. We moeten eens massaal durven afstappen van dat idee fixe dat je een wagen moet hebben voor die paar keer per jaar dat je een langere trip wilt doen. Ik doe 250 x per jaar een woon-werkverplaatsing van (heen & terug) 150 km, en dan is die Tesla perfect. 's Avonds thuiskomen, de garage inrijden, kabel inpluggen en vergeten. 's Morgens terug een volle batterij, waarmee ik België kan rondtoeren als het moet.

                      Onze jaarlijkse verre reizen gaan we voortaan ofwel afslanken, ofwel uitstellen, ofwel op een andere manier uitvoeren (vliegtuig, huurwagen,...).
                      Daar sta je dan met je tesla.
                      Wat die 120% aftrekbaarheid betreft, vraag maar eens aan je boekhouder wat er juist met die 20% gebeurt als hij afgeschreven is... (reserverekening)
                      Zo kan je zelfs stellen, dat een auto bezitten een idee fixe is... (Met het aankoopbedrag/verzekering/brandstof/onderhoud kan je veel taxi's betalen)

                      In de winter, ga je handschoenen en een muts dragen om je rijbereik te behouden ? (i8 heeft trouwens 4x4)


                      Wat is er trouwens zoveel beter tov. je audi ?
                      Last edited by ; 08/05/2014, 16:47.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Wat die 120% aftrekbaarheid betreft, vraag maar eens aan je boekhouder wat er juist met die 20% gebeurt als hij afgeschreven is... (reserverekening)
                        Juist, ja, we gaan wat creatief moeten omspringen met die onaantastbaarheidsvoorwaarde (en daar weet MIJN boekhouder alvast al raad mee ;-). Er staat tegenover dat je heel wat andere kosten nu plotseling beroepsmatig kunt maken: verzwaring van de elektrische aansluiting, het nachtelijk verbruik voor het opladen,...

                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Zo kan je zelfs stellen, dat een auto bezitten een idee fixe is... (Met het aankoopbedrag kan je veel taxi's betalen)
                        Ja, en misschien moeten we dat ook maar eens beginnen te doen, willen we op termijn niet allemaal stil staan in de file en in een fijnstofwolk!

                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        In de winter, ga je handschoenen en een muts dragen om je rijbereik te behouden ? (i8 heeft trouwens 4x4)
                        Geen zorg, het verbruik voor verwarming/airco/hifi/internet/gps/binnenverlichting is minimaal en komt van een aparte batterij. En zoals ik zei, ik heb "maar" 150 km van de range nodig elke dag. Heb dus nog zo'n 200 km reserve.

                        Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Wat is er trouwens zoveel beter tov. je audi ?
                        Als ik iets moet noemen? Die 4.4 seconden van 0 naar 100. En het niet-trapvormig zijn van die acceleratie, maar lineair en continu: je gaat even snel van 0 naar 50 als van 100 naar 150!
                        Last edited by ; 08/05/2014, 16:53.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                          Juist, ja, we gaan wat creatief moeten omspringen met die onaantastbaarheidsvoorwaarde (en daar weet MIJN boekhouder alvast al raad mee ;-). Er staat tegenover dat je heel wat andere kosten nu plotseling beroepsmatig kunt maken: verzwaring van de elektrische aansluiting, het nachtelijk verbruik voor het opladen,...



                          Ja, en misschien moeten we dat ook maar eens beginnen te doen, willen we op termijn niet allemaal stil staan in de file en in een fijnstofwolk!
                          Kosten aftrekbaar maken, die je eigenlijk niet nodig hebt als je de tesla niet gekocht had; is geen winst...

                          Wel leuk dat je de stap gezet hebt !!! Hopelijk kan je binnen 3 jaar de conclusie van je aankoop posten.

                          Als je eerlijk bent, is het gewoon leuk om mee te rijden... ;-) En is dat de hoofdrede dat je hem gekocht hebt. ;-)
                          Het rationele is echt wel ver zoek bij dit soort wagens.
                          Last edited by ; 08/05/2014, 16:55.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Als je eerlijk bent, is het gewoon leuk om mee te rijden... ;-) En is dat de hoofdrede dat je hem gekocht hebt. ;-)
                            Dat, en die reuze-iPad, uiteraard ;-)

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                              Het uiterlijk is best knap, maar technologisch verzinkt zo'n i8 toch compleet in het niets tegenover een Tesla Model S, hoor:

                              - 35 km elektrische autonomie tegenover 350 à 400 km!
                              - Allebei in 4.4 sec van 0 naar 100 km/u, maar in de Model S kun je 5 volwassenen en 2 kinderen kwijt + heb je dan nog twee volwaardige kofferruimtes ter beschikking!
                              - 135.000 EUR (+ misschien nog weet ik hoeveel aan die typisch BMW-dure opties) tegenover 120.000 EUR voor de duurste Model S met ALLE opties erop en eraan!
                              - 100% fiscale aftrekbaarheid tegenover 120%!
                              - Een onoverzichtelijk dashboard vol knoppen tegenover één enkel 17-inch touchscreen voor alle bediening!
                              - Plus de weliswaar mindere, maar toch blijvende uitstoot van fijn stof en CO2 en het verstoken van fossiele brandstof voor de i8

                              En dan heb ik het nog niet over de vele technologische extra's bij de Tesla:
                              - Afstandsbediening van schuifdak, airco, enz... + real-time lokalisatie op Google Maps vanop je smartphone of tablet
                              - Levenslange gratis oplading van een van de Superchargers
                              - Permanente verbinding met het internet over 3G (waardoor bovendien je wagen gemonitord wordt vanuit de States en je proactief meldingen krijgt van potentiële problemen)
                              - Met gesproken commando's liedjes aanvragen via de Rdio webservice
                              Enz... Enz...
                              Dat vind ik nu toch een beetje veel kort door de bocht.
                              Technologisch vind ik de combinatie verbrandingsmotor / elektromotor zoals i8 en zeker McLaren P1 veel straffer dan puur elektrisch. Ik zou zelfs durven stellen dat BMW, Audi of anderen een Tesla kunnen maken als ze de markt denken te hebben maar dat Tesla geen i8 kan maken.

                              De i8 is geen 100% elektrische auto hé en wordt zo ook niet verkocht. Het is een hybride. Dus die 37 km op elektriciteit t.o.v. 350 km is geen punt hé.
                              Die "iPad" in een Tesla kan wel voor sommige leuk zijn maar zelfs in een super moderne Airbus zitten er nog veel knoppen naast hun touch screens omdat knoppen vaker sneller en veiliger te bedienen zijn. Ik heb mijn schuifdak sneller dicht met een knop die ik blindelings kan bedienen en voelen dan die "coole" swipe op een touchscreen.
                              Met BMW ConnectedDrive kan je ook heel wat op afstand, ook uw arico bedienen, weten of je uw auto gesloten hebt en hem eventueel sluiten, zelfs claxoneren!

                              Aantal plaatsen en bagage: i8 is een sportwagen. Dat is zoals zeggen dat een 911 maar minder is dan een Lada want in die laatste heb je meer plaats voor passagiers.

                              Over technoligie gesproken. Wanneer zal Tesla adpative cruise control hebben? Lane departure warning? Blind spot warning? Enz... Toch vreemd dat dit niet aangeboden wordt (of hebben ze het nu toch eindelijk?).
                              Last edited by bmwtt; 08/05/2014, 22:18.

                              Comment


                              • #95
                                Ik blijf het nog steeds zot vinden dat zo'n futuristisch vormgegeven beest binnenkort op de openbare weg te zien is. Zo'n tesla heeft wel de techniek, maar kon bij wijze van spreken ook het nieuwe model van de mondeo of jaguar xf zijn.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                  De i8 is geen 100% elektrische auto hé en wordt zo ook niet verkocht.
                                  Ah, hij wordt zo niet verkocht? Even een citaat van op de BMW website onder de noemer "filosofie" voor het ganse i-gamma:
                                  "BMW i is een veelomvattend concept voor duurzame en toekomstgerichte mobiliteit. Het staat voor visionaire elektrische wagens. Born electric: het BMW i mobiliteitsconcept maakt een volledig elektrische dagelijkse mobiliteit mogelijk, die voor, tijdens en na het rijden blijft fascineren"

                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                  Aantal plaatsen en bagage: i8 is een sportwagen. Dat is zoals zeggen dat een 911 maar minder is dan een Lada want in die laatste heb je meer plaats voor passagiers.
                                  Nee, de bemerking betrof het kunnen accelereren van 0 naar 100 km/u in 4.4 seconden. De Tesla kan dat dus even goed als de i8, zelfs al gaat het om een kloeke sedan met plaats voor 5 volwassenen en 2 kinderen, met bovendien twee volwaardige kofferruimtes.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                  Over technoligie gesproken. Wanneer zal Tesla adpative cruise control hebben? Lane departure warning? Blind spot warning? Enz...
                                  Da's nog zoiets hoogtechnologisch van Tesla: soms krijg je (gratis) software updates overnight, waardoor je wagen plotseling extra features meekrijgt. Zonder langs te gaan in een garage en zonder sleutelwerk onder de kap, dus. Zo kreeg ik enkele weken geleden een update waardoor de snelheidsmeter plotseling niet meer stopte aan 180 km/u maar doorliep tot 260 km/u, de ophanging aan een instelbare snelheid automatisch naar de laagste stand kon gaan, de Rdio webdienst toegevoegd werd aan het hifi-gedeelte, de wagen plotseling over een Hill Assist functie beschikte, enz...
                                  Die dingen die je opsomt, mis ik wel een beetje van in mijn Audi, maar - wie weet - na een volgende software update...?

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
                                    Over technoligie gesproken. Wanneer zal Tesla adpative cruise control hebben? Lane departure warning? Blind spot warning? Enz... Toch vreemd dat dit niet aangeboden wordt (of hebben ze het nu toch eindelijk?).
                                    Dat is een terechte opmerking. Maar aan de andere kant zal je ook moeten toegeven dat de meeste van die 'hulpsystemen' nooit zodanig goed zijn dat ze niet op de zenuwen werken.
                                    Adaptive cruise control, bijvoorbeeld. Ik heb dit al bij verschillende merken uitgeprobeerd en altijd blijft de reactiesnelheid van het systeem achter op de zotte zenuwachtigheid van het Belgische fileverkeer. Lane departure warning: waar heb je dat eigenlijk voor nodig, tenzij je als bestuurder constant op je smarthone spelletjes zit te spelen en niet oplet waar je rijdt? Eender welk systeem (trilling in de zetel, biepjes allerhande, knipperende symbolen en zelfs het inwerken op het stuur), ze zijn allemaal even irritant als je het mij vraagt.
                                    Eén grote uitzondering wat mij betreft op die regel, nl. Blind spot warning: dát is inderdaad een zeer goede uitvinding, zeker die systemen die ook nog eens een 'rear cross traffic allert' integreren voor als je een parkeerplaats uitrijdt maar niet voldoende zicht op het verkeer hebt.
                                    Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het een beetje bizar is dat Tesla, al is het voor het imago, dit - voorlopig althans - niet aanbiedt.

                                    Ik blijf er echter wel van overtuigd dat ze dit bij Tesla allemaal heel strikt op de voet volgen en dat ze, net zoals De Swa hier aanhaalt, heel snel op opbouwende kritiek reageren. Zo heeft Musk ook bijvoorbeeld aangekondigd dat er nieuwe zetels beschikbaar komen met meer steun en met retrofit naar wens.

                                    Als ze een oplossing vinden voor de limieten qua productie van batterijen en die algemene kost wat kunnen verlagen, zit er wel serieus wat positieve toekomstmuziek in dit verhaal (naast andere toekomstige aandrijfvormen op de markt zoals bijv. waterstof met brandstofcellen)

                                    Comment


                                    • #98
                                      Bij Tesla praten we bovendien over een bedrijf dat zijn 1ste echte massa-productiewagen heeft gemaakt. BMW hoeft maar wat technologie van hun vorige auto's te implementeren en klaar, bij Tesla ligt dit anders. Bovendien moet Tesla nog financieel gezond worden, daar waar BMW veel kan bekostigen met hun spaarpot.

                                      Met de middelen die Tesla heeft, is de Model S een dijk van een wagen. Tesla doet bovendien nog de moeite om op strategische plaatsen Superchargers te plaatsen waar je gratis kan laden, dus zoals De Swa zegt: binnenkort hoef je u al helemaal geen zorgen te maken om de range (voor die paar keren dat je boven uw normale range gaat uitkomen).

                                      BMW heeft hier duidelijk het voordeel op basis van hun decennialange ervaring, maar Tesla verdient hier gewoon erkenning voor hetgeen ze momenteel klaarspelen. Met de volgende modellen en mogelijke upgrades voor de Model S gaat het alleen maar beter worden.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        Ah, hij wordt zo niet verkocht? Even een citaat van op de BMW website onder de noemer "filosofie" voor het ganse i-gamma:
                                        "BMW i is een veelomvattend concept voor duurzame en toekomstgerichte mobiliteit. Het staat voor visionaire elektrische wagens. Born electric: het BMW i mobiliteitsconcept maakt een volledig elektrische dagelijkse mobiliteit mogelijk, die voor, tijdens en na het rijden blijft fascineren"
                                        Neen de i8 wordt zo niet verkocht. Kijk eens op de i8 pagina's: "...de eerste sportwagen met de verbruiks- en emissiewaarden van een compacte auto. De kracht van de plug-in-hybride ligt in de perfecte synchronisatie van de elektro- en de verbrandingsmotor." Kijk ook eens bij "Aandrijving en efficientie". 'k Denk niet dat ze nog veel duidelijker kunnen zijn.


                                        Ook op de pagina die je aanhaalt staat er nergens 100% elektrisch (hier gaat het om: 100%, een niet onbelangrijk detail). De i8 (ook de i in het algemeen) wordt nergens als 100% elektrische auto verkocht. 'k Denk dat ze zich anders onsterfelijk belachelijk zouden maken...


                                        Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        Nee, de bemerking betrof het kunnen accelereren van 0 naar 100 km/u in 4.4 seconden. De Tesla kan dat dus even goed als de i8, zelfs al gaat het om een kloeke sedan met plaats voor 5 volwassenen en 2 kinderen, met bovendien twee volwaardige kofferruimtes.
                                        't Is toch een beetje vreemd deze 2 auto's op dat vlak te vergelijken. Mocht je in een autotijdschrift bij een vergelijkende test (die op zich al belachelijk zou zijn) deze argumenten bij de plus- en minpunten zou lezen dan zou je toch zelf uw wenkbrauwen eens fronsen... Een Audi RS6 en R8 gaan beide nogal goed vooruit maar hebben toch ook een compleet andere insteek.
                                        Als je alleen over acceleratie spreekt dan is dat voor beide gelijk maar beiden zullen (hopelijk) compleet anders rijden en een ander publiek aanspreken. Als ik moet kiezen op puur rijplezier denk ik dat ik weet welke, als ik moet kiezen voor een comfortabele cruiser voor lange afstanden met 4 personen dan is het de andere.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
                                        Da's nog zoiets hoogtechnologisch van Tesla: soms krijg je (gratis) software updates overnight, waardoor je wagen plotseling extra features meekrijgt.
                                        Absoluut. En dat is uiteraard een voordeel van die "iPad" bediening. Knoppen voor nieuwe features moeten ze niet bijplaatsen op uw dashboard ;-)
                                        Verwonderlijk eigenlijk dat BMW, Audi, etc. nog steeds zo laks zijn met hun updates. Je zou zelfs verwachten dat ze bij een conventioneel, ouderwets onderhoud tenminste uw wagen manueel voorzien van de laatste software versies van iDrive en GPS maar zelfs dat doen ze niet. Je moet er echt om vragen (+ soms betalen) en dan nog... Triestig eigenlijk.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                          Dat is een terechte opmerking. Maar aan de andere kant zal je ook moeten toegeven dat de meeste van die 'hulpsystemen' nooit zodanig goed zijn dat ze niet op de zenuwen werken.
                                          Adaptive cruise control, bijvoorbeeld. Ik heb dit al bij verschillende merken uitgeprobeerd en altijd blijft de reactiesnelheid van het systeem achter op de zotte zenuwachtigheid van het Belgische fileverkeer. Lane departure warning: waar heb je dat eigenlijk voor nodig, tenzij je als bestuurder constant op je smarthone spelletjes zit te spelen en niet oplet waar je rijdt? Eender welk systeem (trilling in de zetel, biepjes allerhande, knipperende symbolen en zelfs het inwerken op het stuur), ze zijn allemaal even irritant als je het mij vraagt.
                                          Eén grote uitzondering wat mij betreft op die regel, nl. Blind spot warning: dát is inderdaad een zeer goede uitvinding, zeker die systemen die ook nog eens een 'rear cross traffic allert' integreren voor als je een parkeerplaats uitrijdt maar niet voldoende zicht op het verkeer hebt.
                                          Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het een beetje bizar is dat Tesla, al is het voor het imago, dit - voorlopig althans - niet aanbiedt.

                                          Ik blijf er echter wel van overtuigd dat ze dit bij Tesla allemaal heel strikt op de voet volgen en dat ze, net zoals De Swa hier aanhaalt, heel snel op opbouwende kritiek reageren. Zo heeft Musk ook bijvoorbeeld aangekondigd dat er nieuwe zetels beschikbaar komen met meer steun en met retrofit naar wens.

                                          Als ze een oplossing vinden voor de limieten qua productie van batterijen en die algemene kost wat kunnen verlagen, zit er wel serieus wat positieve toekomstmuziek in dit verhaal (naast andere toekomstige aandrijfvormen op de markt zoals bijv. waterstof met brandstofcellen)
                                          Je hebt gelijk en eerlijk, ik zou die zaken ook niet missen op een Tesla en waarschijnlijk veel ervan uitschakelen . Maar 't is vreemd voor een Amerikaanse wagen en omdat Tesla veiligheid nogal benadrukt.
                                          Misschien is de reden heel simpel omdat die zaken weer energie verbruiken.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X