Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i8 en i8 Roadster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
    En dat is uiteraard een voordeel van die "iPad" bediening. Knoppen voor nieuwe features moeten ze niet bijplaatsen op uw dashboard ;-)
    Verwonderlijk eigenlijk dat BMW, Audi, etc. nog steeds zo laks zijn met hun updates. Je zou zelfs verwachten dat ze bij een conventioneel, ouderwets onderhoud tenminste uw wagen manueel voorzien van de laatste software versies van iDrive en GPS maar zelfs dat doen ze niet. Je moet er echt om vragen (+ soms betalen) en dan nog... Triestig eigenlijk.
    En dan nog zoiets typisch Tesla: laatst kreeg ik een telefoontje van hun Service Center in Zaventem. Bleek dat men in de States (waar ze permanent monitoring data via de 3G in je wagen doorkrijgen & analyseren) ontdekt had dat er zich een potentieel probleem in het scherm van mijn dashboard aan het ontwikkelen was. Als ze niet zouden ingrijpen, dan riskeerde ik een black-out ergens in de toekomst. Of ik dus even wou langskomen voor een preventieve ingreep die een paar uur zou duren.

    Nu heb ik in het verleden al met veel high-end merken rondgereden, maar nog NOOIT slaagde een van hen erin om op zo'n proactieve manier zijn klanten van service te voorzien... Wie doet beter?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
      En dan nog zoiets typisch Tesla: laatst kreeg ik een telefoontje van hun Service Center in Zaventem. Bleek dat men in de States (waar ze permanent monitoring data via de 3G in je wagen doorkrijgen & analyseren) ontdekt had dat er zich een potentieel probleem in het scherm van mijn dashboard aan het ontwikkelen was. Als ze niet zouden ingrijpen, dan riskeerde ik een black-out ergens in de toekomst. Of ik dus even wou langskomen voor een preventieve ingreep die een paar uur zou duren.
      Noemen ze dat niet een terugroepactie?
      Kan zijn dat ze het proactief hebben vastgesteld maar voor hetzelfde geld zijn er in de VS enkele met een kapot scherm en vertellen ze nu iets dat mooi klinkt. Je zal het niet weten.
      Feit is dat ze nu van een probleem (ik heb nog geen auto gehad waarvan het scherm kapot ging, hout vasthouden) blijkbaar nog bij de klant een positief gevoel teweeg brengen.

      [QUOTE=De Swa;5336083Nu heb ik in het verleden al met veel high-end merken rondgereden, maar nog NOOIT slaagde een van hen erin om op zo'n proactieve manier zijn klanten van service te voorzien... Wie doet beter?[/QUOTE]

      Misschien was het niet nodig?
      Je hebt 2 soorten proactieve "herstellingen". Je hebt ze bij alle merken. Of omdat er vastgesteld werd dat er iets fout liep bij de productie, bij het ontwerpen, etc... of omdat er effectieve defecten zijn gebeurd. Er zijn dringende en niet dringende. Voor de eerste zijn er de terugroepacties die er bij alle merken zijn als het echt nodig is. De niet dringende herstellingen worden uitgevoerd wanneer je bv voor uw onderhoud langs komt. Je zal het meestal niet weten. Onlangs nog meegemaakt. 'k Was in de garage en maakte een afspraak voor bandenwissel en meteen kwam er op het scherm van de receptionist dat er een kleine aanpassing moest gebeuren op vraag van BMW omdat er anders een risico kon ontstaan dat er ooit een afvoer van water zou verstoppen. Was 5 minuten werk.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten
        Noemen ze dat niet een terugroepactie?
        Kan zijn dat ze het proactief hebben vastgesteld maar voor hetzelfde geld zijn er in de VS enkele met een kapot scherm en vertellen ze nu iets dat mooi klinkt. Je zal het niet weten.
        Feit is dat ze nu van een probleem (ik heb nog geen auto gehad waarvan het scherm kapot ging, hout vasthouden) blijkbaar nog bij de klant een positief gevoel teweeg brengen.



        Misschien was het niet nodig?
        Je hebt 2 soorten proactieve "herstellingen". Je hebt ze bij alle merken. Of omdat er vastgesteld werd dat er iets fout liep bij de productie, bij het ontwerpen, etc... of omdat er effectieve defecten zijn gebeurd. Er zijn dringende en niet dringende. Voor de eerste zijn er de terugroepacties die er bij alle merken zijn als het echt nodig is. De niet dringende herstellingen worden uitgevoerd wanneer je bv voor uw onderhoud langs komt. Je zal het meestal niet weten. Onlangs nog meegemaakt. 'k Was in de garage en maakte een afspraak voor bandenwissel en meteen kwam er op het scherm van de receptionist dat er een kleine aanpassing moest gebeuren op vraag van BMW omdat er anders een risico kon ontstaan dat er ooit een afvoer van water zou verstoppen. Was 5 minuten werk.
        Klopt. Er is ook nog een mentaliteitsverschil. Een Duits merk zal veleer proberen om het achter de schermen op te lossen, terwijl een Japans merk er eerder een officiële terugroepactie van maakt. De Amerikanen lossen het ook liever op zonder terugroepactie (uit schrik om te snel één of andere betwisting en bijgevolg rechtzaak met schadeloosstellingen te moeten ondergaan) en Tesla lost het hier op een heel elegante manier op, vind ik, zonder er grote tam-tam rond te maken.

        Tesla heeft naar mijn mening toch wel de mogelijkheid om de automotive business qua klantenservice een serieus pak rammel te geven als ze dit zo volhouden zoals De Swa het beschrijft. Ongelooflijk knap en indrukwekkend wat ze vanop afstand allemaal kunnen programmeren.

        Wie weet worden toekomstige Tesla's geleverd met een onboard 3D printer en wordt 'overnight' bij de geboorte van een extra kleine in het gezin ineens de 5-zitter Model S getransformeerd tot 5+2

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
          Wie weet worden toekomstige Tesla's geleverd met een onboard 3D printer en wordt 'overnight' bij de geboorte van een extra kleine in het gezin ineens de 5-zitter Model S getransformeerd tot 5+2
          Toch als het om een tweeling zou gaan

          Comment


          • De i8 kan je mijn inziens niet vergelijken met een Tesla S. De i8 is een hybride met een luttele 35km elektrische range ? De doelstelling hier is gewoon een luxe sportwagen aanbieden met het oog op optimale fiscaliteit. Maar wellicht net zoals de bij i3 REX, van de moment dat je op de REX gaat rijden verbruikt hij minstens 9l/100km tegen een snelheid van 110km/u en stoot hij meer co2 uit dan een 'normale' wagen.

            Feit is wel dat BMW, naast de E-mini, met het Active-E programma al 18 miljoen km EV ervaring heeft opgebouwd...

            Tesla heeft wel één en ander teweeg gebracht en nu komt eindelijk de revolutie van EV's op gang, doch voor hetzelfde geld eindigt Tesla als een NOKIA bv. De toekomst zal het uitwijzen.

            Overigens is die 20% extra aftrek voor een BEV in werkelijkheid ook maar een uitstel van belasting.

            Comment


            • Vrijdagavond mijn eerste tegengekomen op de baan, wel nog op Z platen

              Wat een knappe verschijning! Je zag alle voetgangers toch netjes hun kopje omdraaien bij het passeren.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

              Comment


              • Ook recent een Tesla S gezien, zoals iedereen vind ik m ook wel mooi van achteren, doet m mij beetje denken aan een Jaguar eigenlijk

                Over vgl. Tesla S vs i8: is inderdaad appelen met peren vergelijken

                Tesla heeft trouwens zo sterk knn. groeien omdat die echt enorme subsidies krijgen bij productie in de VS... El. auto's worden tegenwoordig zo gepromoot omdat ze zogezegd milieuvriendelijk zijn... maar meesten vergeten blijkbaar dat meest opgewekte el. niet zo milieuvriendelijk is en vooral feit dat die lithium batterijen een enorme ecologische kost hebben...

                Toyota is bezig met auto's op brandstofcel, waterstof-auto's daar geloof ik echt in (en waterstof is ideaal om geproduceerd te worden door zonne-energie, want je hebt geen batterijen nodig om het op te slaan als de zon schijnt!), hopelijk worden hydrogen-auto's niet teveel geblokkeerd door de olie- en batterij-lobby!

                Comment




                • den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                    Ook recent een Tesla S gezien, zoals iedereen vind ik m ook wel mooi van achteren, doet m mij beetje denken aan een Jaguar eigenlijk

                    Over vgl. Tesla S vs i8: is inderdaad appelen met peren vergelijken

                    Tesla heeft trouwens zo sterk knn. groeien omdat die echt enorme subsidies krijgen bij productie in de VS... El. auto's worden tegenwoordig zo gepromoot omdat ze zogezegd milieuvriendelijk zijn... maar meesten vergeten blijkbaar dat meest opgewekte el. niet zo milieuvriendelijk is en vooral feit dat die lithium batterijen een enorme ecologische kost hebben...

                    Toyota is bezig met auto's op brandstofcel, waterstof-auto's daar geloof ik echt in (en waterstof is ideaal om geproduceerd te worden door zonne-energie, want je hebt geen batterijen nodig om het op te slaan als de zon schijnt!), hopelijk worden hydrogen-auto's niet teveel geblokkeerd door de olie- en batterij-lobby!

                    2 modellen 7 reeks geleden, had BMW ook al een 7 op hydrogen. Toen niet echt van de grond gekomen, omdat de productie van waterstof zeer energieverslindend is. Nu dat de samenwerking BMW-Toyota van de grond is gekomen, boren zij waarschijnlijk terug die "oude" know-how aan, om hopelijk voor een nieuwe revolutie te zorgen, net zoals ze destijds gedaan hebben met de Hybride. Ze spelen immers op een vele grotere markt dan een europees merk, dus wie weet dat het deze keer welk lukt.
                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                    Comment


                    • Waaw, nice in die kleuren... Veel zin om te kopen... Levertermijn nog altijd +1 jaar?

                      Comment


                      • @alanus: jep die was het
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                          Ook recent een Tesla S gezien, zoals iedereen vind ik m ook wel mooi van achteren, doet m mij beetje denken aan een Jaguar eigenlijk

                          Over vgl. Tesla S vs i8: is inderdaad appelen met peren vergelijken

                          Tesla heeft trouwens zo sterk knn. groeien omdat die echt enorme subsidies krijgen bij productie in de VS... El. auto's worden tegenwoordig zo gepromoot omdat ze zogezegd milieuvriendelijk zijn... maar meesten vergeten blijkbaar dat meest opgewekte el. niet zo milieuvriendelijk is en vooral feit dat die lithium batterijen een enorme ecologische kost hebben...

                          Toyota is bezig met auto's op brandstofcel, waterstof-auto's daar geloof ik echt in (en waterstof is ideaal om geproduceerd te worden door zonne-energie, want je hebt geen batterijen nodig om het op te slaan als de zon schijnt!), hopelijk worden hydrogen-auto's niet teveel geblokkeerd door de olie- en batterij-lobby!
                          Ben zelf geen expert, maar waterstof auto's zijn net allesbehalve milieuvriendelijk.

                          Dit komt door de zeer beperkte efficiënte die momenteel behaald wordt bij het opwekken van waterstof. Daarnaast werkt uiteindelijk de aandrijving van waterstofauto's ook elektrisch, waardoor het veel efficiënter is rechtstreeks elektriciteit in te slaan.

                          Zie ook deze website: http://www.ivdm.nl/thema/emissie/well-to-wheel/
                          27.8% rendement voor een elektrische wagen, 13.2% voor een benzinemotor en slechts 10.4% voor een waterstofauto.

                          Daarnaast is het zelfs als je naar het rendement kijkt milieuvriendelijker een elektrische auto aan te drijven met stroom opgewerkt door recente gascentrales dan auto's met conventionele verbrandingsmotoren of waterstof wagens.
                          Last edited by ; 21/07/2014, 19:36.

                          Comment


                          • Kan ivm inefficiëntie brandstofcel/waterstof, ben ook geen expert

                            Je moet niet enkel naar kost verbruik kijken, maar ook kost van de auto. Je mag de grote financiële en ecologische kost bij elektrisch rijden op batterijen niet onderschatten... Je betaalt al snel 20k euro extra voor batterijen die dan nog maar voldoende juice hebben voor zo'n 150 km en we weten ook nog niet veel over levensduur van die batterijen, 100.000 km is misschien al optimistisch.

                            Brandstofceltechn. is in dit beginstadium ook nog niet goedkoop wellicht, maar kan snel in prijs dalen, daar het niet zozeer de grondstof (lithium enz.) is zoals bij batterijen die de prijs opdrijft, en ecologische kost zal heel veel lager zijn (batterijen vs brandstofcellen)

                            Artikel over kost waterstof
                            The Toyota FCHV-adv recently achieved 68.3 miles per kilogram in a real-world test with the Department of Energy. On the other hand, the Toyota Highlander Hybrid gets an EPA-rated26 miles per gallon.
                            http://www.h2carblog.com/?p=461

                            in dat artikel komen ze uit op kost van tussen de 4 en de 12 USD per kilo waterstof, dus in verbruikskost dat valt nog mee als je met 1 kilo ong. 100 km kan afleggen...

                            En verbruikskost is nog minder een probleem als je thuis zelf je waterstof kan creëren, door zon- of windenergie... dus de waterstof is een soort goedkope mobiele batterij die je kan verbruiken wanneer het je goed uitkomt... Bij een el. auto is dat minder evident, want dan zou je je auto idealiter moeten opladen als je veel zon ontvangt van je zonnepanelen.

                            Filmpje van ingenieur die zelf eventjes zo'n brandstofcelauto gemaakt heeft van zijn Corvette en geen verbruikskosten heeft
                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                              2 modellen 7 reeks geleden, had BMW ook al een 7 op hydrogen. Toen niet echt van de grond gekomen, omdat de productie van waterstof zeer energieverslindend is. Nu dat de samenwerking BMW-Toyota van de grond is gekomen, boren zij waarschijnlijk terug die "oude" know-how aan, om hopelijk voor een nieuwe revolutie te zorgen, net zoals ze destijds gedaan hebben met de Hybride. Ze spelen immers op een vele grotere markt dan een europees merk, dus wie weet dat het deze keer welk lukt.
                              De ontwikkeling van een brandstofauto bij Toyota heeft bij mijn weten geen link met het recente partnership met BMW. Die samenwerking draait vooral rond gezamenlijke ontwikkeling van batterijen. Het procédé bij de waterstofauto's is bij beide merken trouwens fundamenteel anders: bij BMW was het een atmosferische motor die op benzine of op waterstof kon draaien met een gigantisch reservoir achter de achterbank. Bij Toyota is het een elektromotor die via een brandstofcelconverter elektriciteit wint uit waterstof. Bij BMW waren er naast de productiekosten vooral ook nog problemen met de opslag van de waterstof. Bij Toyota blijven voorlopig de productiekosten de grootste drempel.


                              Filmpje over het BMW systeem:
                              Tank and engine animation of the BMW Hydrogen 7 car.There are currently several hundred hydrogen vehicles in operation throughout the world. Soon it will num...


                              Filmpje over het Toyota systeem:
                              Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                              Comment


                              • als we morgen zouden overschakelen op waterstof als brandstof zouden we aan het broeikasprobleem niets doen... integendeel zelfs. Waterdamp is net één van de grootste broeikasgassen die er zijn.
                                Electrisch via batterijen gaat de toekomst zijn. Ook al omdat de batterijen in de nabije toekomst geen lithium meer gaan nodig hebben.

                                En waterstof op zich vraagt heel veel energie om te produceren maar ook heel veel energie om te stockeren. Als je het gewoon in tanks zou laten zou het al snel vervliegen en men is dus bijna verplicht het te stockeren in vloeibare vorm, maw heel koude omstandigheden welke heel veel energie vragen. In landen zoals Ijsland is het te doen omdat die met hun geothermie bij wijze van spreken energie genoeg hebben om zulke dingen te implementeren (openbaar vervoer rijdt daar nu al op waterstof). Maar eigenlijk is het omzetten van de ene energievorm naar de andere zeer inefficiënt. Daarom wordt er koorstachtig gezocht naar een natuurlijke manier om waterstof te creëren, bijvoorbeeld via algen of bacteriën.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • Eigenlijk wil Toyota de FCX Claroty van Honda heruitvinden.
                                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    als we morgen zouden overschakelen op waterstof als brandstof zouden we aan het broeikasprobleem niets doen... integendeel zelfs. Waterdamp is net één van de grootste broeikasgassen die er zijn.
                                    Meer nog dan CO2?
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                      Meer nog dan CO2?
                                      CO2 veroorzaakt geen opwarming, lees Svensmark

                                      Flappy: dat beetje waterdamp zal het hem niet doen hoor inzake wolkencreatie! 2/3 vd aarde is water dat continu verdampt he

                                      Comment


                                      • waterdamp is een ander broeikasgas dan CO², da's duidelijk. Maar het is er wel een. En je denkt verkeerd in termen van een 'beetje'. Als de gehele mensheid en masse zou overschakelen naar deze vorm van energie gaat er wel wat meer dan wat waterdamp in de atmosfeer bijkomen.

                                        hier simpele uitleg op wiki hoe waterdamp werkt als broeikasgas:

                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                          Brandstofceltechn. is in dit beginstadium ook nog niet goedkoop wellicht, maar kan snel in prijs dalen, daar het niet zozeer de grondstof (lithium enz.) is zoals bij batterijen die de prijs opdrijft, en ecologische kost zal heel veel lager zijn (batterijen vs brandstofcellen)
                                          In Forbes geloven ze ook eerder in de brandstofceltechn., artikel v vandaag



                                          What’s more, fuel cells are expected to cost $30-$50 per kw by 2017. They’ll be cost competitive with gasoline powered cars by the end of the decade, whereas battery-electrics will *never* be cost competitive with gasoline cars, at least if we’re talking about up-front investment.

                                          Vraag mij eigenlijk ook af hoe dat gaat lopen met Tesla... Luchtbel? Ze krijgen enorm veel subsidies in de VS, en als EVs niet zo fiscaal vriendelijk zou zijn (hoe lang duurt dat nog?) zouden er natuurlijk veel minder verkocht worden...
                                          Last edited by ; 30/07/2014, 00:52.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X