Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i8 en i8 Roadster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
    In Forbes geloven ze ook eerder in de brandstofceltechn., artikel v vandaag



    What’s more, fuel cells are expected to cost $30-$50 per kw by 2017. They’ll be cost competitive with gasoline powered cars by the end of the decade, whereas battery-electrics will *never* be cost competitive with gasoline cars, at least if we’re talking about up-front investment.

    Vraag mij eigenlijk ook af hoe dat gaat lopen met Tesla... Luchtbel? Ze krijgen enorm veel subsidies in de VS, en als EVs niet zo fiscaal vriendelijk zou zijn (hoe lang duurt dat nog?) zouden er natuurlijk veel minder verkocht worden...
    Tesla heeft vorig jaar al hun subsidies voortijdig aan de US Government terugbetaald. En ook ik geloof niet echt in Fuel Cell technologie, oa door het grote verlies aan energie bij allerlei omzettingen. Verder moet de productie ook lokaal gebeuren, want waterstof transporteren is ook niet zo eenvoudig. Het lokaal opwekken heeft dezelfde constraints dan het lokaal opladen van BEV's (Battery Electric Vehicles). Waar de bottleneck zich verplaatst van de capaciteit van een batterij om energie op te nemen, naar de eigenlijke aanvoer van die energie.

    Maar daar gaat deze discussie eigenlijk ook helemaal niet over.

    Voor mij is de BMW i8 een gemiste kans voor BMW. Het is brood noch vis. Het is geen sportwagen, het is geen milieuvriendelijke wagen, het is geen familiewagen. Het is een gemiste kans om echt iets innovatief te doen op gebied van milieuvriendelijk transport. Maar ik vind wel dat hij er mooi en tijdloos uitziet.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door JoeNe Bekijk Berichten
      Maar ik vind wel dat hij er mooi en tijdloos uitziet.
      Volledig akkoord! Hadden ze nu eens dat design opgebouwd startende vanaf een onderbasis vol batterijen en 100% elektrisch gehouden (beide zoals de Model S), dan hadden ze misschien een Tesla-killer in huis gehaald!

      Los daarvan, ik blijf me verbazen dat giganten als BMW, Audi of Mercedes niet in staat zijn (?) om op korte termijn een volwaardige concurrent van Tesla op de markt te brengen? Met al hun ervaring, R&D, kennis,... moet dat toch een fluitje van een cent zijn voor die mannen? En in dat geval vrees ik dat het snel afgelopen zou zijn met Musk zijn speeltje: nog een paar jaar sputteren, dan de verkoop finaal op zijn gat zien gaan, en tenslotte toegeven aan een overnamebod van een van de groten. Musk casht, en verder... End of story!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
        Volledig akkoord! Hadden ze nu eens dat design opgebouwd startende vanaf een onderbasis vol batterijen en 100% elektrisch gehouden (beide zoals de Model S), dan hadden ze misschien een Tesla-killer in huis gehaald!

        Los daarvan, ik blijf me verbazen dat giganten als BMW, Audi of Mercedes niet in staat zijn (?) om op korte termijn een volwaardige concurrent van Tesla op de markt te brengen? Met al hun ervaring, R&D, kennis,... moet dat toch een fluitje van een cent zijn voor die mannen? En in dat geval vrees ik dat het snel afgelopen zou zijn met Musk zijn speeltje: nog een paar jaar sputteren, dan de verkoop finaal op zijn gat zien gaan, en tenslotte toegeven aan een overnamebod van een van de groten. Musk casht, en verder... End of story!
        Grote bedrijven zijn log en dus traag. En als een klein(er) bedrijf met iets 'gevaarlijk concurrentieels' op de proppen komt dan proberen ze dat bedrijf op te kopen of er zich in te kopen. Dus zo verwonderlijk vind ik het niet dat giganten als BMW, Audi en Merc op korte termijn een Tesla killer wagen op de markt kunnen en zelfs willen gooien. Ze liggen er totaal niet van wakker van vermoed ik, zolang aardolie niet zo schaars zal zijn dat het te duur zal worden om als brandstof voor auto's te dienen zullen 100% elektrische wagens nooit een groot marktaandeel hebben.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
          Ik blijf het nog steeds zot vinden dat zo'n futuristisch vormgegeven beest binnenkort op de openbare weg te zien is.
          Idd dat vind ik ook voor mij is hij zelfs te futuristisch om echt mooi te zijn.
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

          Comment


          • cx van .26 is niet echt futuristisch, alleen opvallend

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door De Swa Bekijk Berichten
              Los daarvan, ik blijf me verbazen dat giganten als BMW, Audi of Mercedes niet in staat zijn (?) om op korte termijn een volwaardige concurrent van Tesla op de markt te brengen? Met al hun ervaring, R&D, kennis,... moet dat toch een fluitje van een cent zijn voor die mannen?
              de electrische mercedes SLS AMG was in samenwerking met tesla wat toch bewijs genoeg is dat er slechts 1 bedrijf is voorlopig die echt de tech en knowhow heeft, tesla.
              De markt is voorlopig ook nog veel te klein voor volledig electrische wagens denk ik.
              lets have some more member berries

              Comment


              • Deze is anders ook niet lelijk én redelijk proper op zijn eigen...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  de electrische mercedes SLS AMG was in samenwerking met tesla wat toch bewijs genoeg is dat er slechts 1 bedrijf is voorlopig die echt de tech en knowhow heeft, tesla.
                  De markt is voorlopig ook nog veel te klein voor volledig electrische wagens denk ik.
                  De markt is niet te klein, het aanbod van betaalbare autos 's te klein . Onder de 30K euro heb je maar een heel beperkte keuze voor een elektrische auto .

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Patrick A Bekijk Berichten
                    De markt is niet te klein, het aanbod van betaalbare autos 's te klein.
                    Heb je gelijk in.
                    Maar ik zou er nog willen aan toevoegen: ook het aanbod van laadpunten schiet hopeloos tekort. En als je er al eens eentje vrij vindt, dan moet je nog geluk hebben dat het ook wel degelijk marcheert. Een beetje een vicieuze cirkel ook: zolang er niet genoeg e-wagens rondbollen, zijn beleidsmensen en investeerders wel gerust in het uitrollen van een laadinfrastructuur. Vandaar dat het mikken op het meest bemiddelde marktsegment door producenten als Tesla geen slecht idee is: in dat segment vind je namelijk heel wat van die investeerders en "beleidsbeïnvloeders", en die zullen zichzelf wel snel een goede laadinfrastructuur bij elkaar investeren en/of lobbyen...

                    Comment


                    • Comment


                      • Zaterdag enkele kilometers achter en naast eentje gereden. De eerste die ik trouwens in het wild al heb gezien ...
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                          Zaterdag enkele kilometers achter en naast eentje gereden. De eerste die ik trouwens in het wild al heb gezien ...

                          Wel dat zal dan een vriend zijn van ons. Is van Lennik, dus Pajottenland. Zou vorig weekend een testrit doen. Is al lange jaren Porsche rijder en rijdt momenteel met een Panamera. Was aan het twijfelen gegaan bij het uitkomen van de i8 en een nieuwe Hybride Panamera. Ben ook benieuwd wat het zal worden. Een Porschist over de streep trekken zal niet makkelijk zijn.
                          BMW M2 Coupé
                          Audi S5
                          Nobody is Perfect!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                            Zaterdag enkele kilometers achter en naast eentje gereden. De eerste die ik trouwens in het wild al heb gezien ...
                            Ik heb vorige 1 gezien op de baan van Nieuwpoort naar Diksmuide. In het echt mooier dan op foto.
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door febrero Bekijk Berichten
                              Wel dat zal dan een vriend zijn van ons. Is van Lennik, dus Pajottenland. Zou vorig weekend een testrit doen. Is al lange jaren Porsche rijder en rijdt momenteel met een Panamera. Was aan het twijfelen gegaan bij het uitkomen van de i8 en een nieuwe Hybride Panamera. Ben ook benieuwd wat het zal worden. Een Porschist over de streep trekken zal niet makkelijk zijn.
                              Eigenaar van de Square te Lennik?

                              Hier in Brussel staat er altijd eentje op de Allée Verte aan de gebouwen van JC Decaux (op normale nummerplaat). De eigenaar daar reed vroeger ook met Porsche, misschien een i8 voor "erbij".

                              Comment


                              • Hij reed wel héél traag ermee Ik heb er een tijd achter gehangen, en dan uiteindelijk uit frustratie voorbijgestoken
                                Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door corelli Bekijk Berichten
                                  Eigenaar van de Square te Lennik?

                                  Hier in Brussel staat er altijd eentje op de Allée Verte aan de gebouwen van JC Decaux (op normale nummerplaat). De eigenaar daar reed vroeger ook met Porsche, misschien een i8 voor "erbij".
                                  Ik passeer ook vrijwel elke dag oop de Allée Verte, dacht dat het die gast van die zeevruchten zaak "Les Grand Marrées" of zoiets was? Laatste keer stonden de flikken gewoon onder de motorkap te kijken. :-)

                                  Comment


                                  • Eerlijk gezegd vind ik het vergelijk tussen Tesla en de i8 zinloos. Het zijn totaal verschillende wagens. Geen van beide wagens hebben momenteel echte concurrentie. Je kiest ofwel voor een nerdy computer op wielen of een nieuwe interpretatie van 'Freude am Fahren'. Keuze is voor mij alvast snel gemaakt: de i8 Mede dankzij het feit dat het productiemodel nauwelijks afwijkt van het eerste i8 prototype.

                                    Op vlak van mobiliteit bied BMW trouwens dieselwagens aan indien bezitters van een BMW i een 'verre' autoreis wensen te maken.

                                    Comment




                                    • BMW i8

                                      Wo der BMW i8 auftaucht, sorgt er für Furore.
                                      Das Auto ist eine der spektakulärsten Sportwagen-Innnovationen des Jahres und wird auf der Essen Motor Show erstmalig am Stand von H&R in Halle 10 zu sehen sein.
                                      Der Fahrwerksspezialist hat es sich als BMW Motorsport-Technologiepartner nicht nehmen lassen, Fahrwerkskomponenten für die Individualisierung des aerodynamischen Leichtgewichts auf die Straße zu bringen.
                                      Ins Auge fällt sofort der selbstbewusste Auftritt, den die H&R-Sportfedern mit Tieferlegung um 20 Millimeter an der Vorderachse und 15 Millimeter an der Hinterachse bewirken.

                                      Dieser H&R-Effekt weckt den Vollblutsportler im i8, denn auch fahrdynamisch sorgt die spezielle Federabstimmung für noch mehr Freude am Fahren.
                                      Gut zu wissen: Hier setzt das H&R Entwicklungsteam nach – mit Sport-Stabilisatoren für die Vorder- und Hinterachse kann in Zukunft auch die Jagd nach Top-Rundenzeiten beginnen.
                                      Der sportliche „Maßanzug“ des i8 am H&R-Messestand wird komplettiert durch „Trak+“-Spurverbreiterungen, mit denen die Räder des Plug-in-Hybrids effektvoll in in Szene gesetzt werden.
                                      Für die Radhäuser hat sich das H&R-Team eine weitere Besonderheit einfallen lassen: Der i8 wird in Essen auf OZ Leggera HLT Leichtmetallrädern in blauer Metallic-Sonderlackierung präsentiert.

                                      Comment






                                      • Comment

                                        Working...
                                        X