Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i8 en i8 Roadster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • I lees overal dat ze dit concept van aandrijving zowel in de 2 at, 3/5 reeks zullen toepassen...
    Ik kijk er wel een beetje naar uit...

    Comment


    • BMW i8 on the Move by atomic80, on Flickr

      BMW i8 on the Move by atomic80, on Flickr

      BMW i8 on the Move by atomic80, on Flickr

      BMW i8 on the Move by atomic80, on Flickr

      Comment


      • Vanaf Vrijdag extra i8 op het forum...

        Directie wagen, 8 maand oud, 5.800km. Sophisto grau met grijze accenten, zwart volleder en met (op de laser lights en blauwe gordels na) alle mogelijke opties.









        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
          Zo'n i8 is een dijk van een auto! Het is geen super sportwagen waar je haarscherp aan de hoogste snelheden bochten kan mee nemen, maar het is idd een zeer goede GT. Het concept lag mij ook. Als dit de toekomst wordt, laat het dan maar komen. En wat de opvallendheid betreft heb je gelijk. Ik heb in 1 dag testgereden met rode 991 GTS en een zilveren i8, en naar de 911 keek geen mens, maar voor deze i8 hebben we wel een dozijn tumbsup gehad.
          Omwille van deze opzichtigheid heb ik 'm niet gekocht. Ik vond 'm te weinig echt sportwagen om 'm enkel te gebruiken in de vrije tijd, en te opzichtig om 'm als daily te gebruiken. Daarom heb ik de GTS gekozen, maar deze i8 blijft me boeien.
          Kan je een vergelijking maken tussen de 2 wagens?
          Last edited by Schnippy; 29/03/2017, 01:00.

          Comment


          • Wat wil je weten?
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • Ik ben ook naar 911 gaan kijken en allebei vrij goed bekeken. Keuze voor i8 om 2 redenen :

              - Praktische bruikbaarheid. Koffer ruimte ongeveer hetzelfde, maar achter zitjes in i8 zijn nog 3 tot 4 jaar bruikbaar voor mijn kinderen (4 en 6 jaar), bij de 911 was dit niet mogelijk.

              - fiscaal. Het is onmiskenbaar dat in België de fiscaliteit ervoor zorgt gaat de TCO van de i8 gewoon veel lager uitkomt dan voor een 911.

              Comment


              • Mooi mooi!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                  Ik ben ook naar 911 gaan kijken en allebei vrij goed bekeken. Keuze voor i8 om 2 redenen :

                  - Praktische bruikbaarheid. Koffer ruimte ongeveer hetzelfde, maar achter zitjes in i8 zijn nog 3 tot 4 jaar bruikbaar voor mijn kinderen (4 en 6 jaar), bij de 911 was dit niet mogelijk.

                  - fiscaal. Het is onmiskenbaar dat in België de fiscaliteit ervoor zorgt gaat de TCO van de i8 gewoon veel lager uitkomt dan voor een 911.
                  Met uw eerste reden kan ik niet akkoord gaan. Een i8 is absoluut niet praktisch, met een achterbank die niet ruimer is dan bij de 911, een koffer die zeker kleiner is dan die van de 911. Ook heb je bij de 911 nog gewone deuren, want die vleugeldeuren met brede en hoge dorpel zijn een merde om in- en uit te stappen
                  Uw 2de reden is absoluut waar.
                  OO 00 OO

                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    .

                    Met uw eerste reden kan ik niet akkoord gaan. Een i8 is absoluut niet praktisch, met een achterbank die niet ruimer is dan bij de 911, een koffer die zeker kleiner is dan die van de 911. Ook heb je bij de 911 nog gewone deuren, want die vleugeldeuren met brede en hoge dorpel zijn een merde om in- en uit te stappen
                    Uw 2de reden is absoluut waar.
                    Hier moet ik je toch tegenspreken. Plaats achteraan is merkelijk groter dan bij de 911. Zal eens een paar foto's proberen te laden. In de 911 konden mijn kinderen gewoon niet op de achterbank, zelfs als ik de zetel tot op een onconfortabel niveau voor mij naar voor schoof. In de i8 daarentegen kunnen mijn kinderen comfortabel op de achterbank, zelfs terwijl ik nog confortabel vooraan zit. Koffer is vrijwel identiek, maar die van de i8 heeft een beetje een vreemder vorm, je moet het stukje "boven op de motor" er bij nemen.

                    Over de dorpels heb je gelijk, maar met mijn 44 jaar lukt het mij nog vrij aardig om er "elegant" in en uit te glippen.

                    Paar fotokes snel dit week-end genomen, zal eens proberen wat leukere te nemen:






                    Comment


                    • ha een occasie

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten


                        mooie en interessante wagen, gefeliciteerd.

                        Comment


                        • da's de knapste i8 die ik al gezien heb... proficiat
                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

                          Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

                          Comment


                          • Ja dienen is veel schoner dan Michel de zijne zulle Echt mooi!

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                              ha een occasie
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                da's de knapste i8 die ik al gezien heb... proficiat
                                Thx! Ik wou er eerst eentje bestellen in "protonic blue", maar toen toonden ze mij deze directie wagen van 8 maand oud met 5.000 km en was ik eerst niet zeker van de kleur. Maar na er een beetje naar te kijken vond ik dit ook de beste kleur --> als je een lichter kleur neemt blijven grote stukken van de wagen sowieso zwart waardoor de lijnen gebroken worden. Als de wagen zelf ook donker is zijn de vlakken meer dezelfde kleur en blijven de lijnen van de auto er mooier uitzien (vind ik persoonlijk).
                                Last edited by Yves_0016; 05/04/2017, 09:54.

                                Comment


                                • VERNIEUWD EN UITGEBREID: BMW I8 ÉN I8 ROADSTER!

                                  TECHNISCHE UPDATE ÉN OPENGEWERKTE I8


                                  BMW heeft de Los Angeles Auto Show als podium gekozen om de technisch opgewaardeerde i8 te presenteren. Het merk pakt direct uit met de i8 Roadster, een auto waar al zo'n vijf jaar op werd gewacht.

                                  Het is 1 april 2012 als BMW de i8 Concept Spyder presenteert, een vooruitblik op een opengewerkte i8 die wel heel lang op zich zou laten wachten. Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas liet BMW vervolgens de tweede stap in het leven van de i8 Spyder Concepts zien. Inmiddels loopt 2017 op zijn eind, maar gelukkig is dit nog wel het jaar waarin we in elk geval digitaal kennis kunnen maken met de productieversie: de i8 Roadster!

                                  De i8 Roadster is in feite niets meer, maar zeker ook niets minder dan een van een softtop voorziene variant van BMW's indrukwekkende plug-in hybride. BMW compenseert het ontbrekende vaste dak met verstevigingselementen in de vleugeldeuren. Het frame van de voorruit is vervaardigd uit met koolstofvezel versterkte kunststof. Onder de streep zorgt dit voor een gewicht dat een bescheiden 60 kilo hoger ligt dan dat van de i8 Coupé. De elektrisch bedienbare kap laat zich in 15 tellen openen en sluiten bij een snelheid van maximaal 50 km/h. BMW laat tevens weten dat het zowel de vering en demping als het Dynamic Stability Control-systeem heeft aangepast voor de i8 Roadster. De dakloze i8 staat standaard op 20-inch dubbelspaaks lichtmetaal dat lichter is dan de lichtste wielen die tot op heden leverbaar waren.

                                  Geen update zonder de toevoeging van nieuwe kleuren. Zo zijn de lakkleuren E-Copper en Donington Grey helemaal nieuw. Tevens heeft BMW nieuwe interieursmaken beschikbaar gesteld, waaronder het speciaal voor de i8 Roadster in het leven geroepen Elfenbeinweiβ-wit/zwart. Op de C-stijlen zien we nu, afhankelijk van de carrosserievorm, de aanduiding 'Roadster' of 'Coupé'.

                                  Techniek

                                  De lancering van de i8 Roadster gaat hand in hand met een reeks technische wijzigingen voor de gehele i8-lijn. De eDrive-aandrijflijn is namelijk behoorlijk aangepakt. De opslagcapaciteit van het accupakket groeit van 7,1 naar 11,6 kWh. De elektromotor is voortaan 143 pk sterk en daarmee is hij 12 pk krachtiger dan voorheen. Op enkel elektrische kracht haalt de i8 nu een snelheid van 105 km/h in plaats van 70 km/h. Wie de eDrive-toets indrukt, kan tot 120 km/h fluisterstil rondgaan. De volledig elektrische actieradius van de i8 Roadster ligt op 53 kilometer, voor de i8 Coupé op 55 kilometer.

                                  Het vermogen van de driecilinder 1.5 TwinPower verandert niet en ligt dus weer op 231 pk. Dat betekent niet dat er helemaal niets aan de benzinemotor is veranderd. Zo is de motorakoestiek aangepast én is de krachtbron schoner dankzij de komst van een partikelfilter. Het gemiddelde verbruik ligt op 2,1 l/100 km voor de i8 Roadster. Voor de i8 Coupé ligt die waarde op 1,9 l/100 km.

                                  Dankzij de vernieuwde aandrijflijn is de i8 Coupé in staat om in 4,4 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. De i8 Roadster heeft voor diezelfde klus 0,2 seconden langer nodig. De topsnelheid van beide modellen ligt op 250 km/h.

                                  Vanaf mei volgend jaar is de i8 Roadster in de orderboeken te vinden. Wat voor de opengewerkte i8 moet worden neergeteld, volgt in de aanloop naar de marktintroductie.









                                  Last edited by Jocar; 30/11/2017, 09:43.
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment










                                  • Last edited by Jocar; 30/11/2017, 09:43.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Blijft mooie verschijning!

                                      Comment










                                      • Last edited by Jocar; 30/11/2017, 09:44.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X