Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Leuk auto'tje. Hier en daar wat dingen die beter konden (motorkap die doorloopt tot aan de nieren, of waar de nieren zelfs in zitten) maar toch al mooier dan de F20.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Achterste kopsteunen zijn wel lelijk vind ik. Achterbank lijkt wel een houten plank.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Aan de lekkage leek geen eind te komen, maar nu is het dan toch zover: dit is de officiële informatie over de BMW 2-serie.
Om te beginnen met het belangrijkste nieuws: de instap-BMW2-serie is de jouwe voor 37.700 euro. Voor dat geld staat er een 218d met 143 pk langs de stoeprand. Dieselrijders met wat meer haast kunnen ook opteren voor de 220d, die met 184 pk een stuk meer vermogen te vergeven heeft. Mits voorzien van de achttrapsautomaat valt deze middelste dieseloptie bovendien in de 20 procent-bijtellingscategorie, en is het dus de voor de hand liggende keuze voor de zakelijke rijder. Deze uitvoering is er vanaf 41.662 euro. De snelste zelfontbrander is de 218 pk sterke 225d, waarvan de prijzen nog niet bekend zijn.
Uiteraard kunnen ook mensen die liever benzine tanken terecht bij BMW’s kersverse coupé. Op de uitgelekte beelden zagen we al de M235i voorbijkomen, en dat is uiteraard de duurste optie. Voor 59.500 euro mag hij mee, maar daar staat wel prachtige zescilinder met 326 pk tegenover. Voor wie dat niet hoeft is er tenslotte de 220i, die met 184 pk ook niet underpowered te noemen is. Ook bij deze uitvoering zijn de prijzen vooralsnog niet bekendgemaakt.
De 2-serie groeit ten opzichte van voorganger 1-serie coupé 72 mm in lengte. De wielbasis groeide 30 mm en de breedte 32. De wielen staan aan de voorzijde 41 en aan de achterzijde 43 mm verder uit elkaar, terwijl het interieur 19 mm meer hoofdruimte biedt voor de voorste inzittenden. Zitruimte achterin zal niet het sterkste punt zijn van deze tweedeurs, maar voor wie het weten wil: de beenruimte achterin groeit met 21 mm. De inhoud van de bagageruimte, tenslotte, neemt met 20 liter toe, en meet nu 390 liter.
Net als bij de 1- en 3-serie begint de aankleding met het kiezen van een ‘line’: de Sport-line of de Comfort-line. Ook zagen we al M-sportpakketten voorbijkomen, en is er natuurlijk keuze uit verschillende uitrustingsniveaus en een lange lijst losse opties. Precieze details en de ontbrekende prijzen zullen ongetwijfeld nog volgen: de 2-serie coupé staat in het voorjaar van 2014 bij de dealers.
Op de configuratie beelden valt die aflopende neus toch terug op. Gelukkig minder erg en in het echt minder opvallend dan bij de 3-reeks.
De hedendaagse 3-reeks had echt dit formaat moeten hebben he zoals de E30 indertijd, dan hadden ze geen 2-reeks nodig nu.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment