Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2 serie - Coupé
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenKlinkt zalig in de cockpit.
Comment
-
@ Jocar: ik had die vergelijking ook al in gedachten
2016 komt misschien de M2.... Fak, maar 2 jaar om te sparen, ik zal maar rap beginnen... Hopelijk ziet die er zo bruut uit als de racing... M2 zal waarschijnlijk wat "eleganter" zijn dan de racing, maar wat mij betreft mogen ze de looks gewoon kopiëren...
Comment
-
Gereden: BMW 2-serie
BMW zet z’n nieuwe naamgevingsstrategie waarbij de chiquere varianten een even nummer krijgen snel door. Nog maar net gewend aan het fenomeen 4-serie krijgen we nu de 2-serie, de gecoupeerde variant van de 1. Maar, het resultaat mag er zijn.
Er was een tijd waarin het modellengamma van BMW nog heel overzichtelijk was, met een 3-, 5- en 7-serie. Maar sinds begin deze eeuw is het aantal letters en cijfers in de BMW-prijslijst flink uitgedijd. Sommige modellen zijn daarbij helemaal nieuw, terwijl andere een variatie zijn op een reeds bekend thema. Want in feite is de hagelnieuwe 2-serie natuurlijk niets meer van een flitsender ogende 1-serie.
Maar eerlijk is eerlijk: hoewel de verwantschap duidelijk zichtbaar is, rij je wel in een blikvanger. Met z’n lange motorkap en korte kontje is het nog altijd geen natuurlijke schoonheid, maar hij ligt beduidend prettiger op het netvlies dan de 1-serie coupé die hij vervangt.
Bovendien profiteert de nieuwe coupé van dezelfde technische vooruitgang als de 1-serie. Dat betekent dat de auto een stuk comfortabeler is geworden en dankzij de grotere wielbasis is er nu op de achterbank ook een plekje te vinden voor volwassenen, al blijft het natuurlijk inschikken. Belangrijker voor de bestuurder is dat de auto nu beter om kan gaan met oneffenheden in het wegdek.
Die poetst het onderstel gemakkelijk weg, zelfs de sportiefste M235i waarin wij de eerste kilometers maken. Natuurlijk moet het topmodel echter ook de forse hoeveelheid vermogen aankunnen en ook daarin slaagt de coupé goed. Het is geen kneiterharde sportauto, maar wie in de verleiding komt eens de grens op te gaan zoeken zal zeker niet teleurgesteld worden.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik vind 'm nogal braaf ogen. Hij mist de agressieve look die 'm eigenlijk wel verdient. Daarom zou ik zeker wat M-Performance addenda toevoegen, en een maat groter van wielen nemen. Ook zou ik 'm wat verlagen (KW V2 of V3).OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenIk vind 'm nogal braaf ogen. Hij mist de agressieve look die 'm eigenlijk wel verdient. Daarom zou ik zeker wat M-Performance addenda toevoegen, en een maat groter van wielen nemen. Ook zou ik 'm wat verlagen (KW V2 of V3).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten'k Ben van hetzelfde gedacht. Zeker de achterkant mist een tikje agressiviteit. 't Is precies dat ze deze keer op veilig hebben gespeeld.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenWat is de prijs van zo'n standaard M235i?OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bmwtt Bekijk Berichten'k Ben van hetzelfde gedacht. Zeker de achterkant mist een tikje agressiviteit. 't Is precies dat ze deze keer op veilig hebben gespeeld.BMW E91 318d Touring
Turbo... The replacement for displacement....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
Als ik de specs op vlak van gewicht vergelijke van een 2 reeks versus 4 reeks vind ik het toch wat tegenvallen voor de 2-reeeks? Zoveel viviger zal pakweg een 60kg nu toch ook niet aanvoelen...
M235i (1445kg) tov 435i (1500kg)
225d ( 1420kg) tov 425d (1480kg)
220d (1365kg) tov 420d (1440 kg)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk BerichtenAls ik de specs op vlak van gewicht vergelijke van een 2 reeks versus 4 reeks vind ik het toch wat tegenvallen voor de 2-reeeks? Zoveel viviger zal pakweg een 60kg nu toch ook niet aanvoelen...
M235i (1445kg) tov 435i (1500kg)
225d ( 1420kg) tov 425d (1480kg)
220d (1365kg) tov 420d (1440 kg)
Comment
-
Dat gewicht ligt idd wel heel dicht bij elkaar, dat is bijna geen verschil.
Was dat verschil tussen de 1 en de 3 coupe ook al zo klein??
Het verschil in prijs tussen de twee, is dat dan ook zo klein? Zal wel niet zeker?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat gewicht ligt idd wel heel dicht bij elkaar, dat is bijna geen verschil.
Was dat verschil tussen de 1 en de 3 coupe ook al zo klein??
Het verschil in prijs tussen de twee, is dat dan ook zo klein? Zal wel niet zeker?
Comment
Comment