Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2 serie - Coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Virtual tuning.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
      Virtual tuning.
      Laten we hopen dat het virtual blijft. A zo lelijk zeg.

      Comment


      • Comment


        • Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
            nog eens een BMW die goed klinkt!
            geef mij deze maar over een echte M
            lets have some more member berries

            Comment


            • Vet! Vraag ik een foto van de achterkant,

              kom je hier met een filmpje ervan!

              Wel geschift dat deze al zo gemodificeerd is!
              Zalige sound ook uit die uitlaten!

              Comment


              • Wat een prachtige wagen toch, spijtig dat mijn gezinssituatie een grotere wagen vraagt

                Comment




                • Comment



                  • Comment


                    • Comment


                      • BMW M2 krijgt interne “go” en toch een zescilinder

                        De productie start in 2015 en het speeltje krijgt geen viercilinder turbo maar een zes-in-lijn turbo. Dat zijn twee van de laatste hardnekkige geruchten uit München. En er is meer nieuws.

                        De nieuwe M2 zou in de herfst van 2015 in productie gaan en dus eind volgend jaar of begin 2016 bij de eerste klanten op de stoep komen te staan. Er werd door BMW overwogen om een viercilinder turbo in het vooronder te duwen (een afgeleide van de toekomstige B48 motorenfamilie die S48 zou gaan heten) maar die plannen zijn geschrapt. Er komt “gewoon” een N55 (N55B30T0) zes-in-lijn in de opvolger van de 1M, een blok dat volgens bronnen binnen BMW 370 tot 380 pk moet gaan uitspugen. Meer zal ook niet kunnen want dan komt het geheel veels te dicht in de buurt van de M4 qua prestaties.
                        Over de 1M gesproken: die werd natuurlijk in eerste instantie in een gelimiteerde oplage (2700 stuks) gebouwd maar uiteindelijk zouden dat er ruim 6700 worden. De M2 zal dan ook niet in een gelimiteerde oplage gebouwd gaan worden. De 1M had destijds als codenaam binnen BMW “Pyrat” en de M2 zou derhalve nu Pyrat2 genoemd worden, de officiële benaming voor de M2 zal echter F87 zijn. De reden dat BMW nog niets officieel bevestigd heeft moge overigens duidelijk zijn: er moeten eerst nog wat M235i’s gesleten worden.

                        Bron: bimmerpost



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Comment


                          • Rij-impressie: BMW 2-Serie

                            Goed beschouwd is het fenomeen 2-serie natuurlijk een wassen neus. De auto is namelijk niets meer of minder dan een 1-serie coupé met een wat chiquer typeplaatje. Maar dat neemt niet weg dat de auto zowel in letterlijke als figuurlijke zin is gegroeid ten opzichte van zijn voorganger, die nog wat lager in de BMW-hiërarchie was geplaatst.

                            Door de komst van de 4-serie vorig jaar was er tussen 1 en 7 nog maar één cijfer onbenut: de 2. Ook dat hiaat wordt nu opgevuld met de auto op deze pagina’s. Verrassend? Absoluut niet, want de 2-serie volgt exact het pad dat de 4-serie daarvoor heeft bewandeld: het is een bestaand model in een sportiever jasje. Onderhuids deelt de Coupé namelijk z’n platform met de huidige 1-serie.
                            Het typeplaatje is in wezen een wassen neus, aangezien de toevoeging Coupé achter 1-serie ook had volstaan. Over neus gesproken: BMW zegt dat nietalleen de aflopende achterzijde nieuw is, maar dat ook de voorzijde herzien werd om de Zweier een eigen gezicht te geven. Samen met zaken als een potenter motorenaanbod en een nieuwe onderstelafstelling rechtvaardigt dat onderscheidende uiterlijk volgens de Duitse fabrikant een nieuw serienummer. Maar hoeveel waarheid schuilt er nu eigenlijk in deze claim?

                            Waarschijnlijk is de 2-serie een stuk minder aanstootgevend dan de 1-serie coupé van weleer. Daarover liepen de meningen uiteen van gewaagd tot afgrijselijk. De nieuweling profiteert van de toegenomen lengte van BMW’s compacte platform, waardoor de auto als geheel wat sierlijker en minder gedrongen oogt. Maar ook die nieuwe neus waarop de ontwerpers zo trots zijn, maakt de auto optisch net even wat voller. Een natuurlijke schoonheid is het nog altijd niet; de achterlichten zullen bijvoorbeeld niet bij iedereen in de smaak vallen. BMW heeft bij de introductie alleen met M-pakketten opgeleukte exemplaren beschikbaar.Fraai, maar we vragen ons af wat er van het imposante uiterlijk overblijft zónder de uitgeklopte wielkasten en met 16-inchwielen.

                            Groeispurt

                            Wat in ieder geval overeind blijft, is de toegenomen interieurruimte, die de nieuwe coupé dankzij z’n groeispurt aan z’n inzittenden biedt. Achterin is de beenruimte met zo’n 11 centimeter gegroeid, waardoor je nu je onderste ledematen in ieder geval een plaats kunt geven, al zit je hier nog altijd niet voor je plezier. De hoofdruimte is voor volwassenen bovendien nog altijd niet toereikend. Nee, deze auto koop je voornamelijk voor jezelf. Gelukkig heb je ook op de voorste zitplaatsen meer bewegingsvrijheid; voortaan is de hoofdruimte daar beter voor elkaar.
                            Het dashboard komt helaas bijna geheel rechtstreeks uit de 1-serie. Dat betekent dat het er weliswaar mooi en kwalitatief hoogwaardig uitziet, maar dat je er geen speciaal gevoel van krijgt. Pleister op de wonde is de uitstekende verstelbaarheid van de stoel en het stuurwiel, waardoor er voor zowel de liefhebbers van een diepe als van een hoge zit een fijne werkplek te vinden valt.

                            In het motorenaanbod is er eveneens voor elk wat wils. Hier zet BMW de 2-serie op een iets hoger plan dan de 1-serie, althans wat betreft de benzinemotoren. In plaats van een 218i en 225i staan er in de prijslijst zodoende een 220i en 228i. Beide zijn 2,0-liter viercilinders met turbo. De eerste levert 180 pk, terwijl de tweede 245 pk op de achterwielen loslaat. Zelfontbranders zijn er in de vorm van de 218d en 220d, allebei ook leverbaar in de hatchback. Wie de allersnelste 2-serie wil, opteert voor de M235i, voorlopig de topper van de 2-reeks.
                            We kennen de 3,0-liter zescilinder benzinemotor uit ook de M135i, maar in de 2 levert-ie met 326 pk fractioneel meer vermogen en een verpletterend koppel van 450 Nm. Voor de Verenigde Staten wordt dit het eerste M Performance-model, en aangezien de introductie in Las Vegas plaatsvindt, is dit de enige beschikbare motorisering. De zescilinder imponeert niet alleen met harde prestaties, vooral de manier waarop-ie z’n spierballen toont, maakt dit blok zo fijn in de omgang. Zowel bij lage als hoge toerentallen lijkt de zes-in-lijn het naar z’n zin te hebben.
                            De motor draait boterzacht rond. Geef echter een tikje op het rechterpedaal en hij reageert als een jachthond die een konijn ziet. De M235i schiet ervandoor. Het is hem om het even in welke versnelling de bak staat. Standaard werkt de motor samen met een handgeschakelde zesbak; de veelgeprezen achttraps automaat van ZF is bij alle motoren optioneel. Wij rijden met die laatste, en hoewel de schakeltijden kort en de reacties snel zijn, is de transmissie voor een model dat zich voorstaat op z’n sportiviteit wellicht wat te lief.

                            Temeer omdat de M235i volgens z’n technici juist nog wat meer een stuurmansauto moet zijn dan de snelste 1. Om dat te bewerkstelligen werden de veren en schokdempers een tandje strakker afgesteld en de stabilisator-stang achter juist een fractie zachter. Zo heeft BMW wat meer swing in de achterzijde weten te krijgen. Op de Las Vegas Motor Speedway kunnen we het resultaat in een veilige omgeving uitproberen.

                            Knetterhard

                            Tot op zeer hoge snelheid reageert de coupé neutraal en hoewel de elektrische stuurbekrachtiging nu niet direct overloopt van gevoel, word je toch al heel snel goede maatjes met de auto. Forceer de boel, en de voorkant gooit als eerste de handdoek in de ring. De auto glijdt dan veilig over de voorwielen weg. De snelheid ligt dan echter al op een niveau dat je op de openbare weg meestal niet zult halen. Keerzijde van de medaille is dat de auto ook weer niet zo knetterhard is afgesteld dat hij gaat vervelen of, erger nog, irriteren.

                            Zelfs het sportiefste onderstel biedt nog voldoende veerweg om de M235i als dagelijks vervoer in te zetten. Op de keper beschouwd, voelt de coupé meer in balans dan de auto die hem voorging. Hij is comfortabeler zonder dat hij concessies doet aan de wensen van de sportieve automobilist. Wat zijn rijeigenschappen aangaat, lijkt deze 2-serie Coupé dus precies op z’n hatchback-tweelingbroer. Is het dan toch een wassen neus, die 2 die op de kofferklep prijkt? Nou, waarschijnlijk wel, maar dan wel een vólwassen neus.





                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Comment


                                • das de eerste M die ik boven een AMG ga verkiezen, de M2 boven de CLA45 zowel kwa looks als motor
                                  lets have some more member berries

                                  Comment




                                  • Comment


                                    • Is 326 pk op alleen de achterwielen van je kleine coupé je iets te heftig? BMW lost het dilemma voor je op door de M235i vanaf deze zomer met xDrive uit te rusten.

                                      De tweede helft van 2014 brengt weer een push aan BMW-diversificatie. We zagen in het kader hiervan al de EDE-versies van de 5 Series, en ook de 7 Serie Exclusive kwam aan bod. Maar BMW verbreedt zijn huidige gamma verder, met wat nieuwe motoropties en AWD voor sommige modellen die dat nog niet hadden.
                                      De meest interessante hiervan is de M235i Coupé xDrive. De 326 pk sterke Bimmer wordt standaard met de 8-traps automaat uitgerust, en doet de accleratie van 0-100 in 4,6 seconden, twee tienden rapper dan de RWD-variant en slechts 2 tienden langzamer dan de M5.
                                      Daarnaast introduceert BMW een 228i Coupé, als opvuller tussen M235i en 220i, met de bekende 245 pk sterke 2.0 TwinPower viercilinder.

                                      Een volledig overzicht van alle toevoegingen vind je HIER.

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Zie ik daar in die tabel een M520d Xdrive?? Wa nut heeft dat? Enkel opsmuk dan van de M-divisie, ophanging en 16 M-badges :-)
                                        BMW E91 318d Touring

                                        Turbo... The replacement for displacement....

                                        Comment


                                        • Mss nog beter nieuws dan de x-drive, de Performance LSD is er:


                                          Comment

                                          Working...
                                          X