228i ideaal voor mij, lekkere prestaties, gooien en smijten en tax van een 2l
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 2 serie - Coupé
Collapse
X
-
BMW gaat de M235i ook als xDrive leveren. Daarmee is het de eerste 2-serie met het 4WD-systeem van BMW. Daarnaast voegt BMW de 228i binnenkort toe aan het modellengamma. Van beide auto’s zijn nu de specificaties bekend. Over de prijzen laat BMW zich alleen nog niet uit.
Voor wie graag een M235i zou rijden maar liever vierwiel- dan achterwielaandrijving heeft, is er goed nieuws. BMW lanceert namelijk de M235i xDrive. De 3,0-liter zescilinder-in-lijn drijft in deze versie alle vier de wielen aan via de standaard achttrapsautomaat. Qua prestaties gaat de M235i er met de 4WD op vooruit; de sprint naar de 100 km/h is in 4,6 seconden voorbij. Daarmee wint de xDrive 0,2 seconden op de achterwiel aangedreven versie met automaat en 0,4 seconden op de handgeschakelde.
Daar staat tegenover dat het gemiddelde verbruik van de xDrive iets hoger ligt. Dat is volgens BMW op 7,8 l/100 km, waar de normale M235i genoeg neemt met 7,6 l/100 km. De CO2-uitstoot van de xDrive bedraagt 182 g/km.
Verder komt BMW binnenkort met de 228i, die zijn plaats vindt tussen de 220i en de M235i. De auto wordt geleverd met een handgeschakelde zesbak of de optionele Steptronic-automaat die acht trappen kent. Het hart van de auto is een 2.0 liter viercilinder turbo die we al langer kennen van BMW. Met 245 pk zit de 228i in 5,8 seconden op de 100 km/h.
Het gemiddelde verbruik bedraagt volgens BMW 6,6 l/100 km, bij een CO2-uitstoot van 154 g/km. Het is nog afwachten hoe diep je in de portemonnee zal moeten tasten voor de M235i xDrive en de 228i, de prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Tuner Hartge leeft zich maar wat graag uit op modellen van de Duitse merken. Vandaag zien we wat ze met de 2-serie van BMW van plan zijn
De minst krachtige uitvoering van de kakelverse 2-serie is met 184 pk al niet bepaald onderbemeten. Deze 220i krijgt er toch nog een aantal paarden bij, en mobiliseert zodoende 218 pk en 320 Nm aan trekkracht.
Op dieselvlak is Hartge fanatieker tekeer gegaan met de opvolger van de 1-serie Coupé. De 218d, die standaard 143 pk en 320 Nm koppel heeft, krijgt van de tuner 174 pk en 380 newtonmeters. De 220d stijgt in vermogen van 184 pk naar 218 pk en 450 Nm. De meest gespierde diesel, de 225d, krijgt een krachtkuur van 218 pk naar 258 pk en 530 Nm koppel.
Hartge weet het motormanagement van de Bimmers zodanig aan te passen dat het vermogen van de dieselversies stijgt tot nagenoeg de volgende trede op de pk-ladder. Naast de digitale tuning biedt Hartge ook een pakketje sportieve veren aan op de 2-serie. Wie de set bestelt, krijgt een auto afgeleverd die aan het front 3 centimeter en achter 1 centimeter dichter bij het asfalt is gelegd. Uiteraard legt de tuner ook graag een setje speciale vloermatten neer. Prijskaartjes zijn nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
M2 killer in potentie: Tuner stopt 450 pk in BMW M235i.
Meer info + Video: http://www.autoblog.nl/nieuws/m2-kil...mw-m235i-67278
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten228i ideaal voor mij, lekkere prestaties, gooien en smijten en tax van een 2l
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenTuner Hartge leeft zich maar wat graag uit op modellen van de Duitse merken. Vandaag zien we wat ze met de 2-serie van BMW van plan zijn
De minst krachtige uitvoering van de kakelverse 2-serie is met 184 pk al niet bepaald onderbemeten. Deze 220i krijgt er toch nog een aantal paarden bij, en mobiliseert zodoende 218 pk en 320 Nm aan trekkracht.
Op dieselvlak is Hartge fanatieker tekeer gegaan met de opvolger van de 1-serie Coupé. De 218d, die standaard 143 pk en 320 Nm koppel heeft, krijgt van de tuner 174 pk en 380 newtonmeters. De 220d stijgt in vermogen van 184 pk naar 218 pk en 450 Nm. De meest gespierde diesel, de 225d, krijgt een krachtkuur van 218 pk naar 258 pk en 530 Nm koppel.
Hartge weet het motormanagement van de Bimmers zodanig aan te passen dat het vermogen van de dieselversies stijgt tot nagenoeg de volgende trede op de pk-ladder. Naast de digitale tuning biedt Hartge ook een pakketje sportieve veren aan op de 2-serie. Wie de set bestelt, krijgt een auto afgeleverd die aan het front 3 centimeter en achter 1 centimeter dichter bij het asfalt is gelegd. Uiteraard legt de tuner ook graag een setje speciale vloermatten neer. Prijskaartjes zijn nog niet bekend.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichteniets later heeft de motor 'plof' gezegd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenDat is dan hele slechte reclame voor de firma "Versus Performance".
http://www.versus-performance.de
Een 228i vind ik persoonlijk niet zo denderend, idem als met een 220i. Die 4pitter is zeker goed maar nogal emotieloos en je kan dan evengoed een diesel kiezen.
Comment
-
Het geluid van een supersprint lijn op een F20 125i :
https://www.youtube.com/watch?v=HaZJi2nJS80
De vorige 125i :
Het is slechts mijn mening, maar je betaalt veel geld voor dergelijke auto vanwege het plezier-factor. Wat mij betreft speelt motorgeluid een belangrijke rol hierin.
Snel/sportief rijden kan toch niet echt op de openbare weg, stuurgevoel is hoe jouw chassis-setup is en heeft niets te maken met motorisatie.
De meerwaarde van het geluid van een 4L turbo blijft bescheiden en dan kan je vanuit financiële overweging evengoed een diesel kiezen (en laat bmw daar echt goed in zijn).
We hebben thuis vaak dingen geprobeerd met VAG 1.8 en 2l turbo maar spannend wordt het geluid nooit echt, het zou mij verbazen dat BMW het wel voor elkaar gekregen heeft in de 120, 125 of 128i.
Comment
Comment