Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 2 serie - Coupé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Baan Velgen

Custom finished BBS CHR wheels for this blue M235i monster.

Comment

• Iemand een idee welke korting je mag verwachten bij de aankoop van een 220d?

Comment

• 7% op basisprijs

Comment

• BMW 218i is nieuwe instapper met driecilinder

De BMW 2-serie heeft een nieuw instapmodel. En het is niet zomaar een motorisering; deze 218i is de eerste met een driecilinder onder de kap.

De 1,5-liter drecilinder turbomotor uit de 218i kennen we al uit de 2-serie Active Tourer en de Mini Cooper. Het blok is goed voor 136 pk en 220 Nm. De sprint naar 100 km/h kost 8,8 seconden en de topsnelheid is 212 km/h.
          De 218i heeft de beschikking over een doorontwikkelde versie van de bestaande, handgeschakelde zesbak. Hierdoor is het gemiddeld verbruik van de zuinigste versie 5,1 l/100 km.
          BMW belooft dat rijden in de 218i 'een extra sportieve dimensie krijgt', doordat de motor - in tegenstelling tot in de overige 2-series - is geplaatst in de lengterichting. Hierdoor is de gewichtsverdeling beter, aldus het merk.
          Ander nieuws is de introductie van de 220d xDrive. Deze versie heeft de bekende 2,0-liter turbodiesel met 190 pk en 400 Nm onder de kap, maar verdeelt de aandrijfkrachten over alle vier de wielen. De sprint naar 100 km/h kost 6,8 seconden en het gemiddeld verbruik van de zuinigste versie is 4,3 l/100 km.
          Ook de diverse Lines zijn op de schop gegaan: BMW biedt nu vier verschillende uitmonsteringen aan. Het gaat om de Model Essential, Model Sport, Model Luxury en Model M Sport.
          De Model Essential biedt zaken als cruise control met automatische remfunctie en Park Distance Control. De Model Luxury heeft onder meer een andere grille (elf spijlen per nier), chroom op het exterieur en afwerking met leer en hout vanbinnen.
          De Model Sport heeft ook een andere grille (acht spijlen per nier), sportstoelen, Driving Experience Control met Sport+-modus en glanzende zwarte spiegelkappen.
          De topversie is de Model M Sport met een 10 mm verlaagd sportonderstel, 17-inch M Sport-lichtmetaal en een M Aerodynamic-pakket met vergrote luchtinlaten en sideskirts.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• 3-cilinder of niet, blijft een stevige instapper
            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Amai nog nie wa ne prestaties van die BMW motoren! 6.8 dat gaat op naar gti waarden. En 8,8 voor die kleine motor is ook best vlot te noemen.

Comment

• Waarom wordt een 1.5 ltr motor een 218i genoemd en niet een 215i. ???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                  Waarom wordt een 1.5 ltr motor een 218i genoemd en niet een 215i. ???
                  Marketing...
                  En naar analogie met de 28i. Is ook geen 2800 cc

Vroeger had je de 18is en de 28i als goedkope en sportieve instapper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    de motor - in tegenstelling tot in de overige 2-series - is geplaatst in de lengterichting. Hierdoor is de gewichtsverdeling beter, aldus het merk.
                    huh ? heeft een 2 een dwarsgeplaatste motor ??
                    de active tourer ja, maar de coupe ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      huh ? heeft een 2 een dwarsgeplaatste motor ??
                      de active tourer ja, maar de coupe ?
                      er zijn toch maar 2 twee series. De gewone en de active tourer ? Dus de overige heeft een dwars geplaatste motor. Het is wel zo dat de gewone 2 serie andere vormen kan aannemen. Zoals de cabrio. En 2 serie staat voor coupe... De andere noemt active tourer 2.
                      Last edited by ; 13/12/2014, 08:54.

Comment

• was fout in het artikel, ondertussen verbeterd. het 3-cyl blok wordt ook in de AT en de mini gebruikt, daar ligt hij dwars.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          was fout in het artikel, ondertussen verbeterd. het 3-cyl blok wordt ook in de AT en de mini gebruikt, daar ligt hij dwars.
                          BMW belooft dat rijden in de 218i 'een extra sportieve dimensie krijgt', doordat de motor - in tegenstelling tot in de overige 2-series - is geplaatst in de lengterichting.
                          Staat er nog altijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Staat er nog altijd
                            het origineel op autoweek bedoelde ik:

BMW belooft dat rijden in de 218i 'een extra sportieve dimensie krijgt', doordat de motor - in tegenstelling tot in de 2-serie Active Tourer - is geplaatst in de lengterichting. Hierdoor is de gewichtsverdeling beter, aldus het merk.

Comment

• According to Auto Motor und Sport, the German car manufacturer takes in account supplementing the “Gran Coupe” range with a rear-wheel-drive 2 Series with

Komt er ook een 2 GC?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten

According to Auto Motor und Sport, the German car manufacturer takes in account supplementing the “Gran Coupe” range with a rear-wheel-drive 2 Series with

Komt er ook een 2 GC?
                                ja...

Comment

• Dat zou echt wel mijn ding zijn. Het front van de 2 vind ik veel mooier dan dat van een 3 namelijk. De ruimte zou ik ook niet nodig hebben op achterbank, wel een koffer waar je iets of wat kwijtkunt en als die dan op dezelfde manier zou openen als de 4 is het helemaal goed. Maarja de prijs zal weer overdreven zijn zoals altijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                    Dat zou echt wel mijn ding zijn. Het front van de 2 vind ik veel mooier dan dat van een 3 namelijk. De ruimte zou ik ook niet nodig hebben op achterbank, wel een koffer waar je iets of wat kwijtkunt en als die dan op dezelfde manier zou openen als de 4 is het helemaal goed. Maarja de prijs zal weer overdreven zijn zoals altijd
                                    De nieuwe 3 komt in 2018, en dacht samen met de 2 gc.
                                    Tot dan zou ik wachten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                      ja...
                                      Ik bedoel dan een M2 GC he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                                        Ik bedoel dan een M2 GC he.
                                        M pack, ja. M versie... laten we hopen van wel.

Comment

• Rijdt iemand al met een 218d coupé ondertussen?
                                          De mijne wordt besteld volgende week...
                                          Ben nu al 1 maand ( 3500 km) aan't rondkijken op de weg en ben er amper 3 tegengekomen.
                                          Da's ook de reden waarom ik één wil eigenlijk en is nu ook zo met mijn Beetle al 3 jaar.

Comment

Working...
                                          X