Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dat had hij beter ook gedaan bij de aankoop van de auto. Ezel en steen...
Tijd nemen, en testen.
Een van de problemen, vind ik toch, bij het uittesten van een nieuwe auto is dat je op een beperkte tijd heel erg veel zaken moet evalueren. Hoe is de zithouding, ergonomie van de bediening, comfort van de vering, wegligging, stuurgevoel, grootte van de koffer, zicht rondom, geluidskwaliteit van de radio,... noem maar op! Nog maar gewoon het feit dat je met een splinternieuwe auto onderweg bent die niet van jouw is, maakt dat je aandacht niet altijd naar de noodzakelijke dingen gaat. Bij BMW in Bornem heb ik eens een 3-serie gereden om mijn oude 3-serie te vervangen en ik mocht op en al slechts een half uurtje rijden. Te weinig om nog maar tot bij me thuis te rijden in vertrouwde straten. Ik heb dan ook geen 3-serie gekocht. Het probleem is dat ze overstelpt worden door allerhande individuen die eigenlijk geen nieuwe auto willen/kunnen kopen maar gewoon bij wijze van vrijetijdsbesteding wat met nieuwe auto's willen rijden.
Een van de problemen, vind ik toch, bij het uittesten van een nieuwe auto is dat je op een beperkte tijd heel erg veel zaken moet evalueren. Hoe is de zithouding, ergonomie van de bediening, comfort van de vering, wegligging, stuurgevoel, grootte van de koffer, zicht rondom, geluidskwaliteit van de radio,... noem maar op! Nog maar gewoon het feit dat je met een splinternieuwe auto onderweg bent die niet van jouw is, maakt dat je aandacht niet altijd naar de noodzakelijke dingen gaat. Bij BMW in Bornem heb ik eens een 3-serie gereden om mijn oude 3-serie te vervangen en ik mocht op en al slechts een half uurtje rijden. Te weinig om nog maar tot bij me thuis te rijden in vertrouwde straten. Ik heb dan ook geen 3-serie gekocht. Het probleem is dat ze overstelpt worden door allerhande individuen die eigenlijk geen nieuwe auto willen/kunnen kopen maar gewoon bij wijze van vrijetijdsbesteding wat met nieuwe auto's willen rijden.
Als je van een 3 reeks komt, weet je al beter wat je kan verwachten... Bij mijn dealer mocht ik een halve dag met een 3 reeks rijden... Ik kom van een e46 met gewone zetels, en heb nu een e90 met sportzetels. Ik zou moeite hebben om over te schakelen naar de gewone...
Als je van een 3 reeks komt, weet je al beter wat je kan verwachten... Bij mijn dealer mocht ik een halve dag met een 3 reeks rijden... Ik kom van een e46 met gewone zetels, en heb nu een e90 met sportzetels. Ik zou moeite hebben om over te schakelen naar de gewone...
Wel, ik kwam van een E36 :-) Een nieuwe BMW 3-serie is wel een totaal andere geworden: veel groter, zwaarder, stiller etc,...
Niet alleen de 1-serie is vandaag gemoderniseerd, ook de BMW 2-serie wordt door BMW onder handen genomen!
De 2-serie is stukken jonger dan de 1-serie en is derhalve nog niet eerder gefacelift. De wijzigingen die BMW op zijn in de basis in 2015 op de markt gebrachte model doorvoert, zijn daarom ook groter dan de noviteiten die BMW vanochtend naar de 1-serie bracht.
De vernieuwde 2-serie is aan de voorzijde te herkennen aan zijn bredere nieren en grotere luchtinlaten, al kunnen we het ons heel goed voorstellen dat je twee keer moet kijken om de verschillen te zien. Vanaf heden zijn led-koplampunits overigens standaard aanwezig. De daadwerkelijke kijkers zijn hoekiger vormgegeven dan voorheen.
BMW voorziet de bestellijst van de 2-serie van nieuwe kleuren en wielen, maar er is meer nieuws onder de zon. BMW monteert hetzelfde vernieuwde dashboard als in de 1-serie in de 2-serie en ook schroeft het merk de laatste versie van zijn iDrive-infotainmentsysteem in de 2-serie, gekoppeld aan een 8,8 inch metend display. Het motorenpalet blijft intact.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Met de M240i heeft BMW net onder de bergen verzettende kracht van de M2 een sportieve 2-serie gepositioneerd, een auto die vandaag als M Performance Edition is gelanceerd.
De M240i is met zijn 340 pk en 500 Nm sterke 3,0-liter grote zes-in-lijn met recht een krachtpatser te noemen. Als M Performance Edition wordt de M240i op detailniveau aangepakt, nagenoeg in lijn met de onlangs gepresenteerde 'facelift' voor de 2-serie.
Als M Performance Edition wordt de M240i Alpine White gespoten en voorzien van een reeks duistere details. Zo zien we een zwarte grille, uit koolstofvezel opgetrokken zijspiegelkappen en een uit hetzelfde materiaal opgetrokken zijskirt. Daar blijft het niet bij, ook de achterspoiler en de difusser aan de achterzijde is uit het lichtgewicht goedje vervaardigd. Onder M240i verschijnen 19-inch grote lichtmetalen wielen.
Er worden slechts 750 exemplaren gebouwd. Wie er eentje wil, moet dus snel handelen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
De marketing afdeling bij BMW heeft zijn werk weer gedaan. Men neme een M240i en steken er alle optische M-Performance onderdelen onder en noemen het een limited edition.
Hier kon veel meer uitgehaald worden imo. Ze hadden er een lichtere versie van de M240i moeten van maken met een andere ophanging en andere remmen.
Binnen het BMW-gamma gaan achter de naam ‘2-serie’ twee sterk uiteenlopende modellen schuil. De coupé en de cabrio ondergingen onlangs een kleine opfrisbeurt. We maken opnieuw kennis met de dichte M240i en de open 220d.
Bij introducties van nieuwe modellen kiezen we graag voor een zo relevant mogelijke motorversie, wat in de praktijk veelal betekent dat de dikkere varianten naar het tweede plan worden verwezen. In het geval van de BMW2-serievalt er echter niets te kiezen, BMW heeft de coupéversie van de auto alleen als M240i klaarstaan. Daar heeft het merk alle reden toe, want verbazingwekkend genoeg is deze subtopper wereldwijd de populairste variant.
Omdat het motorengamma van de 2-serie vorig jaar al op de schop ging, waarbij de M235i plaatsmaakte voor de M240i, verandert er nu niets aan de techniek. Wie een zes-in-lijn in dit model wil, is minimaal op deze motor aangewezen. De geblazen drieliter levert 340 pk en zorgt in standaard trim al voor een 0-100-tijd van 4,8 seconden. In combinatie met vierwielaandrijving xDrive en de bekende achttraps automaat wordt dat getal zelfs gereduceerd naar 4,4. Dat de M240i een serieuze rijdersauto is, blijkt meteen bij het instappen. Voor enthousiaste bestuurders is de zitpositie nagenoeg perfect. De uitgebreid verstelbare stoelen kunnen ver omlaag, het dikke sportstuur ligt geweldig in de hand en de middentunnel is – zoals dat immers hoort bij een BMW – vrij hoog, zodat je lekker zit ingekapseld.
MINIMAAL VERSCHIL
Het dashboard is een van de belangrijkste vernieuwingen aan de 2-serie. Het meest in het oog springt de 'sierstrip' voor de passagiersstoel, die nu het midden van het dashboard als startpunt heeft en ruim voor het rechterluchtrooster eindigt. Ook zijn verschillende bedieningselementen anders vormgegeven, is het instrumentarium gemoderniseerd en monteert BMW een nieuwe versie van het iDrive-infotainmentsysteem. Net als in de nieuwe 5-serie laat het systeem zich niet langer uitsluitend met de centrale knop, maar ook middels aanrakingen van het scherm bedienen. Het digitale bedieningselement is nog altijd prettig in de omgang en logisch ingedeeld. Aan de buitenkant zijn de verschillen tussen de 'oude' 2-serie en de gefacelifte variant minimaal. Er zijn nieuwe kleuren en wielen, ledkoplampen zijn nu standaard, de grille is op detailniveau anders en de achterlichten hebben een nieuwe indeling.
GROM
Tijdens het rijden maakt het iets minder sterke broertje van de magische M2 de hoge verwachtingen meer dan waar. Sturen gaat met veel gevoel, hoge bochtsnelheden zijn een makkie en op de Autobahn versnelt de compacte BMW ogenschijnlijk moeiteloos naar z'n begrensde top van 250 km/h. Toch is de 'M-light' geen auto die je continu uitdaagt. Wie zich weet in te houden, krijgt een auto terug die onder alle omstandigheden lekker communicatief blijft, maar verre van neurotisch of knetterhard is. De donkerbruine ronk van de zespitter is een aangenaam gezelschap, maar wordt voor sommigen wellicht zelfs té veel naar de achtergrond verdrongen. De achttraps automaat, die z'n uiterste best doet het toerental zo laag mogelijk te maken, draagt veel bij aan het comfort. Wie altijd zo rijdt, heeft echter geen M240i nodig. Een bescheidener motorisering, bijvoorbeeld in de vorm van de viercilinder dieselmotor in de 220d, ligt dan meer voor de hand. Met 190 pk is de middelste dieselmotor van het gamma (de auto is er ook als 218d en 225d) meer dan goed bediend. Bovendien blijft het blok zelfs met de kap geopend keurig op de achtergrond, iets wat zeker geen vanzelfsprekendheid meer is voor een dieselmotor. De kleinste cabriolet uit het BMW-gamma is een heerlijke 'cruiser'.
De zitpositie op de optionele sportstoelen is natuurlijk net zo goed voor elkaar als bij z'n snellere broer en wie de ramen sluit en het windscherm monteert, zit keurig uit de wind. Ook zonder die voorzieningen is het echter best uit te houden in deze vierzits cabriolet. Het openen en sluiten van het dak kan tot een snelheid van 50 km/h, wat het uitvoeren van deze handeling aanzienlijk minder spannend maakt voor een stoplicht. Eenmaal dicht is de auto keurig stil. Op snelwegtempo is er wat meer windgeruis waarneembaar dan bij de coupé en omgevingsgeluiden dringen eerder het interieur binnen, hoewel de isolatie toch van een niveau is dat je van BMW mag verwachten. Het is niet zo gek dat een losse hardtop voor dit soort auto's al jaren niet meer leverbaar is. Wie een facelift 2-serie wel ziet zitten, hoeft niet lang geduld te hebben: de auto is per direct te bestellen.
Comment