Ik heb eens een technische uitleg gelezen dat het niet goed is voor een CVT-hybride om lange tijd aan hoge snelheden te rijden. Iets met bepaalde onderdelen die dan te warm worden ofzo. Vandaar de "beperkte" top.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Lexus RC
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten... en nog eentje van onze noorderburen, met video:
http://www.autoweek.nl/video/5001/ri...-lexus-rc-300h
Verder geen uitleg? Summier testje als je het mij vraagt.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNegatief, geluid...
Verder geen uitleg? Summier testje als je het mij vraagt.
Ik vermoed dat de volledige test te lezen is in het magazine
Comment
-
Lexus RC
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenInderdaad nogal vreemd. Uit de video blijkt dan weer wel dat de journalist/tester in kwestie toch helemaal overtuigd is van de kwaliteiten...: 'Zuiniger, betaalbaarder en vooral veel aparter dan de A5 of de 4 serie'.
Ik vermoed dat de volledige test te lezen is in het magazine
A5 is geen eerlijk vergelijk natuurlijk. Dat model is wel tijdloos maar binnen een paar maanden staat er wel een nieuwe versie van in de showroom.
Send from somewhere, used Tapatalk.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenDe Japanse voorzichtigheid is daar de reden van: lange termijn betrouwbaarheid is voor hen belangrijker dan 'toogpraat topsnelheid'. Ze maken dan enkel weinig kans om hybrides te verkopen in Duitsland, maar dat nemen ze er als 'collateral damage' dan maar bij
Knappe auto, mooi interieur maar die aandrijflijn van Lexus trekt echt nergens op als je graag sportief rijdt.
8.6 sec naar de 100 is dan nog een stuk trager dan een 420d met 40pk minderprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenKnappe auto, mooi interieur maar die aandrijflijn van Lexus trekt echt nergens op als je graag sportief rijdt.
8.6 sec naar de 100 is dan nog een stuk trager dan een 420d met 40pk minder
'Sportief' is niet altijd synoniem aan 'snelheid'. De BMW is idd sneller in de 'academische toogklap' spurt van 0 tot 100, maar in de hernemingen van 80 tot 120 is de Lexus dan weer meer dan een volle seconde sneller dan de BMW: Lexus 6,4 sec, BMW 7,7 sec. Bovendien heeft 'sportief rijden' heel wat andere aspecten dan spurtjes tussen twee stoplichten.
Perfect zitcomfort, perfecte rijhouding en een evenwichtig rijgedrag zijn voor een 'sportief rijgedrag' in mijn ogen veel belangrijker dan sprintkwaliteiten.
De Lexus heeft al die kwaliteiten wel, maar de nadruk ligt bij een Lexus meer op luxe, comfort en afwerking.
Eens je die hybride gewend bent en weet hoe je ermee kan spelen, kan je er verdraaid leuk en sportief mee rijden, ik spreek uit ervaring.
Maar het is waar dat een koppelrijke diesel met een goede ZF 8-traps automaat voor veel mensen een 'sportiever gevoel' geeft.
Comment
-
Jef gaat gelijk hebben zé Mr. Verhaegen, het zit hem bij ons vooral tussen de oren.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
VOORAL OPTISCH AANGEPAKT
LEXUS RC ONDER HET MES
Lexus heeft de RC een facelift gegeven. Tijdens de autosalon van Parijs kunnen we de vernieuwde coupé van dichtbij bekijken.
Inmiddels staat de auto alweer enkele jaren bij de lokale Lexus-dealer en nu acht het merk de tijd rijp voor een facelift.
Uit eerdere spionagebeelden konden we al opmaken dat de wijzigingen die Lexus op de RC doorvoert niet schokkend zouden worden. De vernieuwde RC is vooral te herkennen aan de nieuwe ledkoplampunits. De voorheen los van de rest van de unit geplaatste, V-vormige led-dagrijverlichting is nu in de koplampunit geïntegreerd. Het bumperwerk is vernieuwd en hetzelfde gaat op voor de kenmerkende grille. Aan de achterzijde nemen we eveneens een nieuwe bumper en nieuwe verlichting waar. Voor de afwerking van het interieur zijn nieuwe materialen beschikbaar.
De RC is niet alleen op optisch vlak aangepakt, ook de techniek wordt opgewaardeerd. Lexus spreekt van een verbeterede gasrespons van de 300h, de enige in Nederland leverbare versie. Hierbij wordt een 2,5-liter viercilinder gekoppeld aan een elektromotor. Het gecombineerde vermogen komt uit op 223 pk. Tevens zegt Lexus het onderstel te hebben aangescherpt. Zo zou de stabiliteit moeten zijn verbeterd, onder andere dankzij de komst van nieuwe schokbrekers.
Tijdens de autosalon van Parijs in oktober is de vernieuwde RC van dichtbij te bekijken. De levering start aan het eind van dit jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenExecutive Line 'basismodel' uitvoering:
F SPORT Line uitvoering:
Privilege Line uitvoering:
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Prachtige velgen in die Privilege versie.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hier foto van de vorige F SPORT met de two-tone velg (zo vind ik die velg eigenlijk nog iets knapper)
Comment
-
Ik heb een RC gekocht, 2018 model, privilege line, 8k km op de teller. Vervangt mijn 2012 Volvo s60 D5. Proefrit heeft mij overtuigd, zeer comfortabele cruiser, goeie audio installatie. Het is geen sportwagen maar dat zocht ik ook niet. Is iets anders dan het dozijn Duitsers, fiscaal interessant.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk BerichtenIk heb een RC gekocht, 2018 model, privilege line, 8k km op de teller. Vervangt mijn 2012 Volvo s60 D5. Proefrit heeft mij overtuigd, zeer comfortabele cruiser, goeie audio installatie. Het is geen sportwagen maar dat zocht ik ook niet. Is iets anders dan het dozijn Duitsers, fiscaal interessant.
... en mét Mark Levinson Premium Surround systeem (17 luidsprekers, 835W, 7.1 kanaals versterker...): dan ga je met plezier een toertje rijden, enkel al om van de muziek te genieten
Comment
Comment