Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
    begrijp me niet verkeerd
    ben naar het salon gegaan om de C te zien en niets anders
    ben serieuze ontgoogeld terug naar huis gegaan
    Is dit ontgoocheld zijn in google.

Comment

exterieur prachtig wit
      interieur (manueel) met vooral veel goedkoop plastiek
      middenconsole was zwart (pianolak) plastiek
      aluminium inlegstukken in de deuren kun je een cm indrukken
      hopelijk is dit een pré productie in niet definitief
      middenconsole kun je bewegen
      voor een wagen van €50000 lijkt me dit onaanvaardbaar
      Dat was een klein jaar geleden de reden waarom we voor mijn vrouw geen B-klasse hebben besteld; mooi van ver en op foto, irl doet de afwerking goedkoop aan (naar Mercedesnormen). Ben het trouwens eens met de mensen die zeggen dat Mercedes momenteel 2 gamma's bouwt: 1 met massaproducten (A, B, CLA, GLA) en 1 met luxeproducten (E,CLS, S, M, GL). Vrees een beetje dat in navolging van BMW (waar er ook een enorme kloof heerst inzake afwerking tussen alles t/m 4-reeks en vanaf de 5-reeks), ze bij Mercedes inzetten op cost cutting en schaalvoordelen en dus de C zo veel mogelijk in het eerste gamma onderbrengen. Natuurlijk slim bekeken dat ze inzake uiterlijk er een S-klasse gewassen op 90 graden van hebben gemaakt. Vrijdag ga ik voor mezelf definitief oordeel vellen op het salon...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
        Dat was een klein jaar geleden de reden waarom we voor mijn vrouw geen B-klasse hebben besteld; mooi van ver en op foto, irl doet de afwerking goedkoop aan (naar Mercedesnormen). Ben het trouwens eens met de mensen die zeggen dat Mercedes momenteel 2 gamma's bouwt: 1 met massaproducten (A, B, CLA, GLA) en 1 met luxeproducten (E,CLS, S, M, GL). Vrees een beetje dat in navolging van BMW (waar er ook een enorme kloof heerst inzake afwerking tussen alles t/m 4-reeks en vanaf de 5-reeks), ze bij Mercedes inzetten op cost cutting en schaalvoordelen en dus de C zo veel mogelijk in het eerste gamma onderbrengen. Natuurlijk slim bekeken dat ze inzake uiterlijk er een S-klasse gewassen op 90 graden van hebben gemaakt. Vrijdag ga ik voor mezelf definitief oordeel vellen op het salon...
        Mee eens
        Ik ben er zeker van dat de C-klasse (zonder AMG) in de onderste reeks zal komen te liggen (ABC). Het zijn nu net die modellen die het merk doen overleven en genoeg zuurstof binnen brengen om de luxeproducten verder te ontwikkelen. Zo zal een C, 3 serie of A4 altijd duurder zijn dan hun gelijkwaardige goedkopere concurrenten.
        Die opmerking mbt de B-klasse is vreemd. In alle testen is het juist de afwerking en meestal alleen maar deze afwerking die het wint van alle concurrenten. Dus de B verliest op bijna alle terreinen, behalve veiligheid comfort en afwerking. Prijs kwaliteit zou hij de grote verliezer moeten zijn. Maar wat blijkt hij verkoopt beter dan zijn concurrenten de Zafira's en C max'en. De luxe merken bouwen nu inderdaad auto's die net iets (zeker in de prijs) boven de goedkoper merken liggen. De premiummerken hebben de downsizing, de trend naar kleinere wagens en motoren, echter overleefd. Dit gaat ten koste van de kwaliteit, omdat het prijsverschil niet te hoog mag worden met de concurrentie anders valt de verleiding helemaal weg.

Comment

• slim bekeken? het grootste deel van de mercedes rijders vind het interieur belangrijker dan het exterieur. zoveel die hard badge lovers als seperator die zich alles gewillig door hun strot laten duwen zijn er niet hoor (in tegenstelling tot bmw).
          ik wist al een tijdje dat die W205 niet aan de W204 kon voldoen en deze is ook bevestigd nu. Volgende wagen zal een jonge 2013 W204 worden en met het geld dat ik uitspaar retrofit ik wel de nodige nieuwe zaken in de wagen zodat ze up to date blijft met de huidige reeks
          lets have some more member berries

Comment

• Ik snap het echt niet, zo'n prachtige nieuwe C-klasse, de mooiste ooit imo, en dan al die kritiek, binnen een jaar kunnen wij meer zeggen als de eerste verkoopcijfers bekend zijn, ik vrees voor de criticasters echter...
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              ik wist al een tijdje dat die W205 niet aan de W204 kon voldoen en deze is ook bevestigd nu.
              Door wie is dat bevestigd? De mening van 1 forummer over een pre-productiemodel? Wacht toch eens af tot je deze auto zelf eens hebt kunnen zien en eventueel testen. Hier hebben ze al menig nieuwe auto's (ook andere merken) afgebroken die later bestsellers bleken te zijn. Geduld is een schone deugd...
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                Ik snap het echt niet, zo'n prachtige nieuwe C-klasse, de mooiste ooit imo, en dan al die kritiek, binnen een jaar kunnen wij meer zeggen als de eerste verkoopcijfers bekend zijn, ik vrees voor de criticasters echter...
                dit is maar een persoonlijke indruk
                zal zelf niet wegnemen dat ik er op tijd één koop
                zal er dan maar mee moeten leven
                dat het een verkoopsucces zal zijn , dat weet iedereen nu al
                maar dat staat los van de afwerkingkwaliteit
                en die was op dat model nogmaals ondermaats

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                  Is dit ontgoocheld zijn in google.
                  dichterlijke vrijheid

Comment

dit is maar een persoonlijke indruk
                    zal zelf niet wegnemen dat ik er op tijd één koop
                    zal er dan maar mee moeten leven
                    Waarom veel geld aan een auto geven die je niet aanstaat?

Comment

• dat snap ik ook niet, er zijn ondertussen al genoeg andere opties op de markt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        Waarom veel geld aan een auto geven die je niet aanstaat?
                        logisch gevolg
                        bij gebrek aan andere
                        enigste in zijn klasse met luchtvering
                        exterieur niet te vergelijken met de concurrentie
                        interieurkwaliteit is bij vele modellen niet te best
                        terug een persoonlijke mening

Comment

logisch gevolg
                          bij gebrek aan andere
                          enigste in zijn klasse met luchtvering
                          exterieur niet te vergelijken met de concurrentie
                          interieurkwaliteit is bij vele modellen niet te best
                          terug een persoonlijke mening
                          jij gaat airmatic nemen op de C? good luck en hopelijk hou je genoeg centen aan de kant voor het onderhoud er van
                          exterieur is kwestie van smaak natuurlijk, ik vind een gekrompen S niet appealing en de sportievere look die de W204 had is ook volledig weg.
                          interieur... als je ziet waar ze vandaan komen zou je toch beginnen wenen. zelfs een merk als KIA doet beter voor de helft van de prijs.
                          gebrek aan andere is trouwens zever he, kijk naar lexus, jag, ...

Comment

jij gaat airmatic nemen op de C? good luck en hopelijk hou je genoeg centen aan de kant voor het onderhoud er van
                            exterieur is kwestie van smaak natuurlijk, ik vind een gekrompen S niet appealing en de sportievere look die de W204 had is ook volledig weg.
                            interieur... als je ziet waar ze vandaan komen zou je toch beginnen wenen. zelfs een merk als KIA doet beter voor de helft van de prijs.
                            verwees naar de Duitse merken
                            rest interesseert me minder
                            wou eigenlijk gewoon eens polsen of ik de enige ben die deze indruk over het interieur heeft van die C op het salon
                            mijn ontgoocheling was gewoon veel te groot gezien mijn zeer grote verwachtingen

Comment

los van al dat subjectief gezever
                              wat zijn de hogere kosten van Airmatic?

Comment

• ik ben eergisteren na het werk eens gepasseerd en mijn verwachtingen lagen al bijzonder laag gezien het exterieur en dat i-pad ding binnenin. De zetels en ruimte achterin zijn de enige verbeteringen tegenover zijn voorganger

Comment

los van al dat subjectief gezever
                                  wat zijn de hogere kosten van Airmatic?
                                  wel ik baseer mij op de wagens van mijn ouders. airmatic vraagt zo al redelijk wat aan onderhoud wat natuurlijk normaal is door de extra systemen maar gaat heel snel defecten vertonen indien de wagen een tijdje weinig gebruikt word. verwacht trouwens geen airmatic op een C180

Comment

wou eigenlijk gewoon eens polsen of ik de enige ben die deze indruk over het interieur heeft van die C op het salon
                                    mijn ontgoocheling was gewoon veel te groot gezien mijn zeer grote verwachtingen
                                    Dat wil ik toch eerst echt met mijn eigen ogen zien op een productiemodel, op foto ziet het er in ieder geval subliem uit. Ik kan niet geloven dat MB plots minderwaardige interieurs gaat maken, heeft natuurlijk alles met smaak te maken.

Ik denk eigenlijk dat de mensen die momenteel een W204 bezitten het allemaal moeilijk hebben om de W205 te aanvaarden, ik heb dat nogal vastgesteld op het forum met de meest uiteenlopende modellen, altijd problemen met de opvolgers. Ik had destijds hetzelfde probleem met de CLC als opvolging van mijn Sportcoupé, alleen heb ik gelijk gekregen en raakte men die krel aan de straatstenen niet kwijt, in Stuttgart kreeg elke MB medewerker er eentje gratis

Comment

• het model in brussel is een productiemodel hoor, dat de productielijnen nog niet 100% zijn tot daar maar de materialen zelf zullen niet meer veranderen.
                                      btw zijn de mensen met een W204 niet logisch gezien het grootste potentiele klantenbestand van de W205?

Comment

btw zijn de mensen met een W204 niet logisch gezien het grootste potentiele klantenbestand van de W205?
                                        Dat wel, maar ondertussen moeten ze nog enkele jaren met een oud model rondrijden en voor sommigen is dat een kleine ramp

Comment

• Over die opmerkingen: het interieur 1 cm indrukken? Als je echt wil krijg je alles kapot... Vraag me af hoe sommige mensen een auto beoordelen naar afwerkingskwaliteit...

Over smaak en goesting kunnen we niet discussieren. Ik zie heel graag een Hyundai Santa Fe. Die witte die op het salon staat kost 50000€. Oke grote wagen maar die afwerkingskwaliteit komt in mijn ogen nog niet in de buurt van een A-B of C. puur naar afwerking. los van imago en merk.
                                          Die knopjes, leder, 'afwerking' details voelt allemaal zo cheap aan, terwijl die wagen toch dik 50000€ kost voor MAAR een Hyundai.
                                          MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

Working...
                                          X