Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gereden: Mercedes-Benz C-Klasse

Terwijl in Nederland de Audi A4/A5 en de BMW 3-serie elkaar de tent uitvechten wist de Mercedes C-klasse zich in die oorlog nauwelijks te handhaven. Mercedes accepteert dat niet zomaar en heeft werkelijk alles uit de kast gehaald met een gloednieuwe versie van de C-Klasse. Wij rijden hem vandaag in Frankrijk.

De C-klasse heeft een flinke zet omhoog gekregen. Mercedes gaat niet mee in de prijzenoorlog van Audi en BMW, maar zet de nieuwe sedan juist een stuk omhoog. Gedeeltelijk komt dat natuurlijk door de auto waarmee we een jaar geleden kennis maakten: de CLA. Deze aparte sedan is ook niet bepaald goedkoop in de markt gezet en de C-klasse wordt bóven de CLA gepositioneerd.
    De eerste zaken die opvallen: de nieuwe C is een flink stuk groter dan de vorige. Ook oogt hij een flink stuk imposanter, waarbij de nieuwe S-klasse duidelijk de leidraad was.
    Wij beginnen onze kennismaking in de C220 Bluetec, met een 170 pk dieselmotor. Belangrijk want, jawel, goed voor 20% bijtelling. De motor levert zijn kracht rustig, verwacht niet de hitsigheid van een TDI met hetzelfde vermogen. Bovendien is het blok stationair toch wat lawaaiig. Bij vrije keus zouden we aanraden voor een iets krachtigere versie te gaan, die worden later dit jaar leverbaar.
    Maar wat meer opvalt is de kwaliteitssprong die Mercedes heeft gemaakt. Qua ruimte en bouwkwaliteit neemt de nieuwe C echt fors afstand van zijn voornaamste concurrenten A4 en 3-serie. Dit schurkt tegen het E-segment aan. Het onderstel is verfijnd en door de optionele luchtvering naar wens strak of comfortabel, het interieur zeer hoogwaardig, de stilte aan boord rustgevend. Daar komt bij dat de auto fors gegroeid is zodat premium rijden in het D-segment niet langer betekent dat passagiers het zwaar hebben. Qua rijden doet het wat denken aan de huidige CLS: voor Mercedes-begrippen dynamisch, maar sereniteit staat nog altijd op de eerste plek.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Mercedes C-klasse

Vandaag in echt kunnen bewonderen samen met de GLA.
      Last edited by ; 18/03/2014, 16:38.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• ik begin de W205 eigenlijk wel te smaken
          die 2 chrome latjes in de luchtgaten van de voorbumper zijn wel een must voor mij persoonlijk
          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            ik begin de W205 eigenlijk wel te smaken
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              kvind het erg van mezelf dat ik vanwege mijn W204 zo koppig was :p
              lets have some more member berries

Comment

Je had het nog zo voorspeld
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                  kvind het erg van mezelf dat ik vanwege mijn W204 zo koppig was :p
                  Jij bent tenminste eerlijk Doa, respect!

Comment

Nu Iceman nog
                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                      Nu Iceman nog

Comment

• nieuwe C scoort 81% in deze test

Mercedes barst bijna uit z’n naden van ambitie. En dat zal de C-Klasse moeten bewijzen, meer dan eender welk ander model met de Ster.

Comment

• Wat zeggen die nu, dat hout in de C is plastiek???

Comment

• Subliem Edition 1 interieur. Hopelijk zullen ze de middenconsole ook nog met geborsteld aluminium leveren.

Comment

• Ik zou graag eens in dat interieur gaan zitten om aan te voelen hoe al die materialen aanvoelen.
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Die cockpit komt smal over ondanks de grootte van de wagen

Comment

• vrachtwagentje vol met c's gezien in nederland vandaag.

Comment

• Ik in België.
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Ik heb op stage al verschillende uitvoeringen gezien.
                                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                      Current:
                                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                      Ex:
                                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Die snuit
                                        Enorm positieve review:
                                        VIDEO - Heeft Mercedes met de nieuwe C-Klasse de beste grote middenklasser op de markt? Kan hij de strijd met de BMW 3 Serie aan? Eén ding is zeker. De fabrikant heeft er serieus werk van gemaakt om de inzittenden in deze mini S-Klasse in alle comfort naar de bestemming te brengen. Voor Werner Budding van Autovisie TV is de keuze duidelijk.

Wel komt steeds hetzelfde terug : motor en automaat zijn niet meer mee met de rest.

Comment

• 9G Tronic wordt al sinds vorige zomer aangekondigd maar het blijft maar duren eer ze deze in meer modellen inbouwen
                                          2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X