Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• maat van me heeft ook zijn nieuwe leaser-break bestelt
    hij mocht van de lease-firma/bedrijfpolitiek niet de 1.6 nemen met opties maar moest gelijk voor de 2.1 met minder gaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
      Trillen van de pook viel me niet op bij een testrit met de E...
      De BMW 1 heeft dat ook enorm terwijl de 3 dat veel minder heeft.
      Mijn vroeger E87 120d trilde helemaal niet. Het was een pre facelift model. Toen ik eens in een facelift reed, viel me op dat de versnellingsbak anders was. Korter en nukkiger. Ik hou niet van manuele bakken in moderne 1 en 3 series.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        veel te veel geld voor een wagen met renault motor... en een 1.6 TDI vind ik zo al een no go al was het een mercedes motor
        en toch rijd hij er niet minder mee

Comment

• nieuwe wagen C200 avantgarde diesel

belangrijkste opties.
          manueel
          pano dak
          avantgarde interieur en exterieur
          ILS LED
          neerklapbare zetels
          zetelverwarming
          gps in standaard audio uitvoering
          diamondwhite kleur

600km nu afgelegd. heb hem 3 dagen

vorige wagen was facelift C200 (diesel avantgarde AUT) klasse (van 2013)

pluspunten tov vorige auto:. Bochten nemen voelt veel soepeler aan.Meer beenruimte voor passagiers achteraan.looks (was geen fan van de vorige)
          Vinniger (minder zwaar ?) niettegenstaande we een downsize hebben van een 2.1diesel naar een 1.6 diesel (hur hur renault..)
          Interieur is mooier afgewerkt
          2 usb en 1 sdcard aansluiting voor media.
          sdcard slot word wel ingenomen door GPS software
          gps software vind ik logischer opgebouwd, ben het nog aan het aanleren maar beeld en uitleg is veel mooier en duidelijker dan in mn vorige wagen.

minpunten:multimedia gebeuren. die touchpad is hatelijk in gebruik. ik probeer het niet te gebruiken.Maar als je al met je arm of hand ertegen komt verspringt je muziek etc...
          gps activatie is traag. Route berekenen idem. Switchen tussen media naar gps bijvoorbeeld neemt SOMS enkele seconden tijd in beslag.
          SPEAKERS: hoge en middentonen zijn zuiverder, maar lage tonen zijn ridicuul slecht.Ik luister graag luid naar stevig muziek en deze luidsprekers zijn
          een grote stap terug! terwijl ik in mn vorige wagen ( en de E coupe ervoor (2011 model) lekker zwaar de bassen kon horen .
          Geen previous en NEXT knopppen . je moet via de touchpanel links of rechts swipen voor van track te wisselen
          of via middenconsole , maar dit betekent weer enkele kliks teveel in het verkeer.

-Geen standaard asbak. was wel even verschieten toen ik gewoon een berging zag ipv een asbak (bon dit is iets persoonlijk)
          - groot licht assistant is ook niet meer standaard blijkbaar onderdeel van het ILS pack.. dus terug manueel faren aansteken :p
          nu kleine opmerking hierbij.Vind ik eigenlijk geen probleem ware het niet dat de pinker/licht hendel enorm soepel is, daar mee bedoel ik dat ik soms de grootlichten toevallig aanzet als ik mn pinker wil trekken of omhoogduwen..

vragen? ik hoor het wel

Overal gezien dik tevreden met deze wagen, is een duidelijke stap voorwaarts tov vorig model.
          Enkel spijtig van het multimedia gebeuren (en meerkost voor command online zag ik niet zitten ... al heb ik daar geen weet van of die even omslachtig is als dit model)
          Last edited by hey69; 23/11/2014, 01:41.

Comment

• Schonen bak! Ik hoor nogtans dat de 1.6 wat teleurstelt in de C's, jij lijkt wel tevreden. Misschien trek je niet zo hard op e.d.?

Comment

• het mindere koppel in de 1.6 voel je nogtans overduidelijk bij het gas geven als je laag in toeren zit. kwa multimedia kan je ook maar 1 goeie keuze maken en dat is de COMAND NTG5, de rest is voor mercedes het noodzakelijk aanbieden van iets goedkoops en dat is ook duidelijk te merken.
              asbak is altijd een optie, ook bij de W204 en C207
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                nieuwe wagen C200 avantgarde diesel

belangrijkste opties.
                manueel
                pano dak
                avantgarde interieur en exterieur
                ILS LED
                neerklapbare zetels
                zetelverwarming
                gps in standaard audio uitvoering
                diamondwhite kleur
                Proficiat, knappe bak!
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Foto van het interieur? ( Neerklapbare zetels = achterbank of passagierstoel?)
                  VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    maat van me heeft ook zijn nieuwe leaser-break bestelt
                    hij mocht van de lease-firma/bedrijfpolitiek niet de 1.6 nemen met opties maar moest gelijk voor de 2.1 met minder gaan
                    Ergens kan ik dat wel begrijpen, ze moeten er ook rekening mee houden dat hij bv. kan vertrekken en dan willen ze toch een leasewagen die ze aan iemand kunnen doorgeven zonder dat die zich achteruitgesteld voelt door een zware auto met 1.6 motor in.
                    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik blijf erbij. Je betaalt voor een Mercedes en je krijgt een Renault motor. Nooit van m'n leven.

Iedereen stelt altijd dat een audi een dure vw is. Wel dan is dit een dure Renault. Sorry ik koop nooit een BMW met een niet bmw motor. Nooit.

Comment

• Audi en VW delen meer dan alleen de motor, omdat ze tot dezelfde groep horen.

Kijk maar naar de PSA-motoren. Die zitten in een Volvo, Mini, Ford, Peugeot, Citroen,...
                        Is een Volvo of Mini dan een dure Peugeot?

Heb geen problemen met motoren aankopen bij een andere fabrikant, zolang de prestaties ook goed zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                          Audi en VW delen meer dan alleen de motor, omdat ze tot dezelfde groep horen.

Kijk maar naar de PSA-motoren. Die zitten in een Volvo, Mini, Ford, Peugeot, Citroen,...
                          Is een Volvo of Mini dan een dure Peugeot?

Heb geen problemen met motoren aankopen bij een andere fabrikant, zolang de prestaties ook goed zijn...
                          Ik zeg gewoon dat ik niet de premium prijs van een Mercedes wil betalen als er geeneens een Mercedes motor in zit.

Comment

• Wees maar gerust dat Mercedes niet zomaar een motor koopt, en dat ze zeker zijn dat deze motor qua kwaliteit op het niveau staat van een motor die zij ontwikkeld hebben. In het verleden is gebleken dat Mercedes-motoren ook problematisch kunnen zijn. Ik denk dan aan de 4cil. cdi in de huidige generatie E-klasse. De klanten mochten toen hun 4cil. inruilen voor een 6cil. omdat ze het probleem niet onmiddellijk opgelost kregen. Wat zei u dus alweer van Mercedes-kwaliteit?
                            En zo kan ik ook een boekje opendoen van BMW, want moet ik hier nog eens mijn verhaal doen van mijn +100k kostende 740d?
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                              Ik denk dan aan de 4cil. cdi in de huidige generatie E-klasse. De klanten mochten toen hun 4cil. inruilen voor een 6cil. omdat ze het probleem niet onmiddellijk opgelost kregen.
                              huh? waar haal je dat fabeltje vandaan? de OM651 moet zowat de meest betrouwbare motor zijn die in een benz te vinden is
                              lets have some more member berries

Comment

• OM651 versies met piëzo-injectoren (eerste generatie) waren idd. bagger, vooral de 220cdi en 250cdi in de C, E en ook de GLK
                                De 200cdi had gewone injectoren van het oude type en werd niet getroffen

Der hochgelobte Vierzylinder-Diesel macht Schwierigkeiten: Die Injektoren bei 220 CDI und 250 CDI fallen aus, Ersatzteile sind nicht lieferbar. Jetzt drosselt Mercedes die Neuwagen-Produktion.

Intussen zijn die problemen al lang opgelost.
                                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                  Ergens kan ik dat wel begrijpen, ze moeten er ook rekening mee houden dat hij bv. kan vertrekken en dan willen ze toch een leasewagen die ze aan iemand kunnen doorgeven zonder dat die zich achteruitgesteld voelt door een zware auto met 1.6 motor in.
                                  huidige is nochtans een 'oude' c 180 cdi, toen mocht het wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    OM651 versies met piëzo-injectoren (eerste generatie) waren idd. bagger, vooral de 220cdi en 250cdi in de C, E en ook de GLK
                                    De 200cdi had gewone injectoren van het oude type en werd niet getroffen

Der hochgelobte Vierzylinder-Diesel macht Schwierigkeiten: Die Injektoren bei 220 CDI und 250 CDI fallen aus, Ersatzteile sind nicht lieferbar. Jetzt drosselt Mercedes die Neuwagen-Produktion.

Intussen zijn die problemen al lang opgelost.
                                    Onzin, artikel is van 2009 waar er toen problemen zijn geweest met de toeleverancier Delphi. Is nog datzelfde jaar allemaal verholpen en sindsdien geen noemenswaardige problemen meer met deze motor, en al helemaal niet bij het faceliftmodel.

Comment

• Wel dat is nu toch exact wat ik schrijf: enkel bij eerste generatie om651 en problemen zijn intussen opgelost.

Wat is er nu onzin?
                                      2.0 JTDm

Comment

• Rij-impressie: Mercedes-Benz C 300 Bluetec Hybrid

De gloednieuwe C-klasse is een extreem indrukwekkende auto. Helaas zijn de instapmotoren niet zo denderend, terwijl die juist noodzakelijk zijn voor een lage bijtelling. Maar er is een meer dan uitstekend alternatief.

Koppel heb je nooit te veel. Het is eigenlijk bij zo goed als elke auto belangrijker dan vermogen, tenzij een dynamisch karakter prioriteit heeft. Veel koppel betekent dat je een auto heel soepel van z’n plek krijgt of in een vloek en een zucht de snelheid ervan opvoert. Niet terugschakelen, geen toeren maken, niet wachten tot de turbo op gang komt. Juist elektromotoren onderscheiden zich hierin. Uiteraard moet er wel wat vermogen achter zitten, anders volgt na de eerste stoot power teleurstelling, zoals in de laatste Honda CRZ. Maar wat als je een elektromotor met een krachtige dieselmotor combineert? Laat dat nu net gebeurd zijn bij de Mercedes-Benz C 300 Bluetec Hybrid. Hij heeft een aandrijflijn die we al kennen uit de E-klasse. Als basis dient de motor uit de C 250 diesel: een 2,1-litermotor met 204 pk en 500 Nm. In Nederland is de geknepen versie met 170 pk bekender en wel als C 220 Bluetec. Die motor is in geen van beide versies fijnzinnig, ook al is er veel koppel beschikbaar. In de Bluetec Hybrid krijg je er echter een elektromotor bij, die 27 pk en 250 Nm levert. Opvallend genoeg rept de fabríék nergens van het maximum- koppel die deze combi oplevert. Enig speurwerk van de Nederlande importeur levert uiteindelijk een grafiek op, waaruit blijkt dat dat zo’n 605 Nm is bij 1.500 tpm. Maar bij 1.000 tpm heb je al zo’n 475 Nm! De gezamenlijke krachtsinspanning is in de praktijk zonder meer overweldigend. Vooral doordat Mercedes het toerental zo laag mogelijk houdt. De automaat is ingesteld op souplesse en het benutten van koppel bij lage toerentallen. Omdat de Benz er in deze regionen nu een stoot elektropower bij krijgt, hoeft de bak niet terug te schakelen als je wilt versnellen. Dit geeft de auto nóg meer sereniteit dan hij al had.
                                        En daarmee is deze Mercedes C 300 Bluetec Hybrid een zeer aantrekkelijke auto. De meerprijs valt te overzien. Vergeet die instapmotoren maar, dit is de C-klasse die je moet hebben. Tenzij je AMG-fan bent, natuurlijk.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X