Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Inderdaad gewoon zaak van verkeerde q
    Dealer. En leaserijders die zich niets van hun wagen aantrekken? Misschien 10 tot 15 procent. Er zijn meer particulieren die daar LAKS mee omgaan dan leaserijders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
      As said before, zoek u een andere dealer. Ik maak geen reclame maar er zijn hier genoeg forummers die ervaring hebben met de dealer waar ik werk. Ik denk niet dat je er veel zal vinden die dezelfde ervaring hebben als jij.

En een lease-auto wordt onderhouden volgens een contract, daar is niks snel snel aan. Die dingen worden onderhouden zoals Mercedes dat voorschrijft, net dezelfde manier als de privé koper.
      Ik weet inderdaad niet bij welk merk of dealer jij werkt, ik stel alleen vast wat ik zelf zie of meemaak bij die bepaalde dealers (alle merken), meer heb ik daarover niet te zeggen.
      Als jij alleen maar goeie dingen ziet zoveel te beter, ik snap niet waarom er dan zoveel mensen klagen hierover of 'vooroordelen' hebben.
      In mijn geval ben ik toch van plan om mijn GLA binnenkort, vermits ik daar veel vertoef, bij een Poolse dealer te laten onderhouden, dat blijkt geen probleem voor de garantie te zijn. Verder kan ik hier inderdaad bij elke dealer terecht, maar op dit moment heb ik bij mijn huidige trouwens nog geen probleem, op de slecht uitgebalanceerde wielen na maar dat zal wel spoedig opgelost worden veronderstel ik.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
        En leaserijders die zich niets van hun wagen aantrekken? Misschien 10 tot 15 procent
        Dan ken ik alleen maar leaserijders van die 10 tot 15 procent waarschijnlijk
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
          Ik weet inderdaad niet bij welk merk of dealer jij werkt, ik stel alleen vast wat ik zelf zie of meemaak bij die bepaalde dealers (alle merken), meer heb ik daarover niet te zeggen.
          Als jij alleen maar goeie dingen ziet zoveel te beter, ik snap niet waarom er dan zoveel mensen klagen hierover of 'vooroordelen' hebben.
          In mijn geval ben ik toch van plan om mijn GLA binnenkort, vermits ik daar veel vertoef, bij een Poolse dealer te laten onderhouden, dat blijkt geen probleem voor de garantie te zijn. Verder kan ik hier inderdaad bij elke dealer terecht, maar op dit moment heb ik bij mijn huidige trouwens nog geen probleem, op de slecht uitgebalanceerde wielen na maar dat zal wel spoedig opgelost worden veronderstel ik.
          Ik werk ook bij "de ster"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
            Ik werk ook bij "de ster"
            Allez proficiat, ik dacht het wel, maar geen dealer in mijn buurt denk ik?

Comment

Dan ken ik alleen maar leaserijders van die 10 tot 15 procent waarschijnlijk
              Hoeveel mensen ken jij met particuliere wagens? En hoeveel daarvan dragen er evenveel zorg voor als jij voor je wagen?

Comment

Hoeveel mensen ken jij met particuliere wagens? En hoeveel daarvan dragen er evenveel zorg voor als jij voor je wagen?
                ikke ikke ikke
                Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                  Ik was mijn huidige wagen bijna nooit, en mijn vorige leasewagen evenmin. Daarvoor reed ik met mijn eigen wagen en die werd ook niet gepoetst. Ik snap niet waarom dat belangrijk zou zijn. Interesseert me geen bal, als er duiven of vogels op schijten zal ik hem wel poetsen.
                  Leaserijders krijgen een score (onder meer onderhoudskosten tov referentie, aantal verkeersovertredingen, schadegevallen, bandenverbruik,...). Dat wordt bij veel maatschappijen meegenomen in 't berekenen van de leasekost van de volgende bak, en dus vermindert het budget voor de volgende wagen. Veel mensen beseffen dat niet.
                  Misschien als je om een bedrijfje met 5 autos spreekt, maar ik kom uit het wereldje en dat zegt me nu toch niet veel eerlijk gezegd, zo ver ik weet (en ik weet er heel veel van) worden de prijzen per klant genegotieerd en maakt het geen bal uit wie met de wagen rijdt. Met schadestatistieken wordt wel rekening gehouden maar niet op het niveau van de bestuurder maar op het niveau van de klant
                  Wat me wel iets zegt zijn schade-afrekeningen van de VAB expert omdat er ingebrande vogelpoep in de lak zit, of bestuurders die op het einde van het contract de eerste keer hun wagen wassen en dan tot hun verbazing zien dat hun wagen vol krassen staat..."oh maar dat ik maar net gebeurd hoor meneer"
                  Gelukkig zijn er voor deze even veel uitzonderingen, en mensen die de wagen wel verzorgen
                  Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Dat is heel relatief hé, de meeste particuliere auto's zijn ouder dan 4 jaar, kan je niet echt vergelijken imo.
                    Maar ok, wij poetsers zullen wel een uitzondering zijn, desondanks mag ik van mijn dealer toch verwachten dat hij zorg draagt voor mijn auto en mij een eerlijke en juiste rekening bezorgd. Vroeger stond ik naast mijn auto als een onderhoud gebeurde, nu mag je de werkplaats nog niet meer betreden, zogezegd uit veiligheidsreden, jaja...

Comment

Ik heb niks tegen leaserijders, alleen stel ik in mijn omgeving vast dat ze niet echt zachtzinnig met hun auto omgaan en je zegt het zelf trouwens, een auto wassen is tijdverlies, dus...
                      Wat heeft een auto wassen nu met goed onderhoud te maken? Mijn auto heeft nu 165000 km en ziet er nog als nieuw uit, is elke keer stipt op tijd onderhouden. Ik verbruik met mijn auto nog steeds (bijna) het normverbruik (5,5 l ipv 5,3 normverbuik).
                      Voor mij is een auto wassen verkwisting van energie. Ik poets die in eerste instantie niet te vaak vanuit ecologische overwegingen.

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten

En een lease-auto wordt onderhouden volgens een contract, daar is niks snel snel aan. Die dingen worden onderhouden zoals Mercedes dat voorschrijft, net dezelfde manier als de privé koper.
                      Ik ben zelf verbaasd van de organisatie tussen garage en leasemaatschappij, als je zelf geen lease rijdt kan je daar volgens mij niets zinvols over zeggen.

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                      Misschien als je om een bedrijfje met 5 autos spreekt, maar ik kom uit het wereldje en dat zegt me nu toch niet veel eerlijk gezegd, zo ver ik weet (en ik weet er heel veel van) worden de prijzen per klant genegotieerd en maakt het geen bal uit wie met de wagen rijdt. Met schadestatistieken wordt wel rekening gehouden maar niet op het niveau van de bestuurder maar op het niveau van de klant
                      Wat me wel iets zegt zijn schade-afrekeningen van de VAB expert omdat er ingebrande vogelpoep in de lak zit, of bestuurders die op het einde van het contract de eerste keer hun wagen wassen en dan tot hun verbazing zien dat hun wagen vol krassen staat..."oh maar dat ik maar net gebeurd hoor meneer"
                      Gelukkig zijn er voor deze even veel uitzonderingen, en mensen die de wagen wel verzorgen
                      Ik werk voor een grote multinational, iedereen krijgt driemaandelijks een individueel rapport van de leasemaatschappij. Ik ga hier niet verder in detail op ingaan, maar er worden zeker bepaalde zaken op individueel niveau ingerekend.

Even terug on topic. Ik vind de C een lelijk hok, zoals zowat alles van mercedes op dit ogenblik (CLA, E, C, CLS,..), ik vind ze allemaal een hoog miss Piggy gehalte hebben (een varken met sieraden blijft een varken).
                      BMW 420dA : >>>

Comment

Wat heeft een auto wassen nu met goed onderhoud te maken? Mijn auto heeft nu 165000 km en ziet er nog als nieuw uit, is elke keer stipt op tijd onderhouden. Ik verbruik met mijn auto nog steeds (bijna) het normverbruik (5,5 l ipv 5,3 normverbuik).
                        Voor mij is een auto wassen verkwisting van energie. Ik poets die in eerste instantie niet te vaak vanuit ecologische overwegingen.
                        Maar wel 165000 km met een stinkende dieselstoof rijden op korte tijd, echte groene jongen dan

Comment

• ecologisch is een synoniem voor luiheid he
                          lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            ecologisch is een synoniem voor luiheid he
                            Ik durfde het al niet schrijven

Comment

• Hier nog iemand met 2 leasewagens thuis.
                              Die worden behandeld alsof ze onze eigen wagens zouden zijn. Alleen al omdat we nooit met zo'n wagens zouden rijden als we dat niet van het bedrijf krijgen. En het dus als een mooie cadeau aanschouwen en daar dus ook zorg van dragen. De vorige auto van mijn pa had 0 opmerkingen toen ze hem kwamen controleren. En auto's interesseren hem niet zoals wij hier in geïnteresseerd zijn.
                              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                Hier nog iemand met 2 leasewagens thuis.
                                Die worden behandeld alsof ze onze eigen wagens zouden zijn. Alleen al omdat we nooit met zo'n wagens zouden rijden als we dat niet van het bedrijf krijgen. En het dus als een mooie cadeau aanschouwen en daar dus ook zorg van dragen. De vorige auto van mijn pa had 0 opmerkingen toen ze hem kwamen controleren. En auto's interesseren hem niet zoals wij hier in geïnteresseerd zijn.
                                That's the spirit!

Comment

Dat is heel relatief hé, de meeste particuliere auto's zijn ouder dan 4 jaar, kan je niet echt vergelijken imo.
                                  Maar ok, wij poetsers zullen wel een uitzondering zijn, desondanks mag ik van mijn dealer toch verwachten dat hij zorg draagt voor mijn auto en mij een eerlijke en juiste rekening bezorgd. Vroeger stond ik naast mijn auto als een onderhoud gebeurde, nu mag je de werkplaats nog niet meer betreden, zogezegd uit veiligheidsreden, jaja...
                                  Waarom mag je dat niet vergelijken? Of zijn enkel nieuwe wagens voor jou wagens waar zorg voor wordt gedragen?

En over het niet meer betreden van de werkplaats is heel duidelijk voor de verzekering hoor. Is bijna overal.

Ik krijg het schijt van al die mensen die altijd en overal op dealers zitten te kakken. Tot ze een probleem hebben, dan staan ze er rap. Niemand verplicht u om daar op onderhoud te gaan he, ook de garantie niet

Comment

• Met een eerlijke dealer heb ik totaal geen probleem, helaas zijn die zeldzaam in mijn ervaring :-(

Comment

Leaserijders krijgen een score (onder meer onderhoudskosten tov referentie, aantal verkeersovertredingen, schadegevallen, bandenverbruik,...). Dat wordt bij veel maatschappijen meegenomen in 't berekenen van de leasekost van de volgende bak, en dus vermindert het budget voor de volgende wagen. Veel mensen beseffen dat niet.
                                      Is dit in vele bedrijven zo, die lease berekening van bijvoorbeeld verkeersovertredingen?
                                      bij ons krijgen we een vast bedrag van de baas (36.500€) plus 100€ extra per gram CO2 die we minder dan 160gram uitstoten (120gram CO2 betekent dus 160-120= 4000€ extra budget bij de 36.500€.

hoe de lease maatschappij ons (mezelf adhv meerdere boetes) berekent heeft geen invloed op m'n budget.
                                      ook mogen we zelf beslissen met wat we rijden muz cabrio's, en geen benzine omwille van bedrijfs tankkaarten.

zo rijden er dus full spec GTD's rond, maar ook quasi kale 525d's.
                                      nooit geen onderlinge ruzies tussen collega's.

Comment

Waarom mag je dat niet vergelijken? Of zijn enkel nieuwe wagens voor jou wagens waar zorg voor wordt gedragen?

En over het niet meer betreden van de werkplaats is heel duidelijk voor de verzekering hoor. Is bijna overal.

Ik krijg het schijt van al die mensen die altijd en overal op dealers zitten te kakken. Tot ze een probleem hebben, dan staan ze er rap. Niemand verplicht u om daar op onderhoud te gaan he, ook de garantie niet
                                        Waar is die LIKE knop..
                                        @ Jocar, helaas niet in de buurt nee .

Comment

Maar wel 165000 km met een stinkende dieselstoof rijden op korte tijd, echte groene jongen dan
                                          Ken jij mij situatie? Neen. Ik werk in verschillende plants voor een bedrijf, en woon er tussenin (50 en 65 km van mij vandaan). Openbaar vervoer is geen optie, ik heb geen 9 to 5 job.
                                          Binnen de mij opgelegde regels (de vorige keer nog verplicht diesel) probeer ik zo weinig mogelijk energie te verbruiken, onder meer door zo zuinig mogelijk te rijden (op spritmonitor is er geen enkele andere 520d die onder de 6 liter gaat, ik zit het laatste jaar op 5,5 maar twee jaar geleden nog op 5,2 l/100 km). Dat is onder meer omdat ik op de autostrade tegen 100-105 km/h rijd. Ik probeer ook af en toe met de fiets naar 't werk te gaan (dat is 52 km enkele rit).
                                          Met de gewijzigde leasevoorwaarden zal mijn volgende waarschijnlijk een A3 e-tron worden (maar ook een i3 is nog niet helemaal uitgesloten).
                                          Ik moet jou trouwens geen rekenschap geven.
                                          BMW 420dA : >>>

Comment

Working...
                                          X