Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
    Ik vind het interieur van de C-klasse perfect zoals het nu is.
    De laatste bmw 1-serie bijvoorbeeld, dat was een gedrocht en moest vroegtijdig veranderd worden.
    Het feit dat dit scherm aangepast moet worden, vind ik achterlijk.
    en toch heb je geen W205? mercedes kijkt eerder naar het commentaar van de huidige benz eigenaars en de reden waarom mogelijke kopers afhaken dan naar wat lof van iemand waar ze toch geen auto aan gaan slijten.
    toen ik laatst bij de dealer was voor onderhoud was er een koppel de nieuwe C aan het testen en de vrouw wilde niet vanwege het scherm, ze hebben toen voor de W212 gekozen
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      en toch heb je geen W205? mercedes kijkt eerder naar het commentaar van de huidige benz eigenaars en de reden waarom mogelijke kopers afhaken dan naar wat lof van iemand waar ze toch geen auto aan gaan slijten.
      toen ik laatst bij de dealer was voor onderhoud was er een koppel de nieuwe C aan het testen en de vrouw wilde niet vanwege het scherm, ze hebben toen voor de W212 gekozen
      Dat scherm stoort mij niet direct. Ik vind het interieur van de c-klasse gewoon véél te druk. Ik heb nog een testrit gepland, maar eigenlijk ben ik er zo goed als zeker van dat het zeker geen C-klasse wordt.
      De eerste keer dat ik in de Mercedesgarage ging kijken heb ik de deur opgetrokken en direct terug dichtgegooid, het is echt niet mijn ding.
      BMW 420dA : >>>

Comment

• de nieuwe C verkoopt ook een stuk minder dan de vorige heb ik zo de indruk

Comment

• Gisteren een C180 break, en een CLA 200 Shooting break geconfigureerd. Prijs was quasi gelijk.
          Plus voor de C:
          - interieur lijkt me mooier (afgeronder)
          - RWD
          - binnenruimte?
          - koffer ?

Plus voor de CLA:
          - krachtiger motor
          - gebalder uiterlijk

Qua achterbank en koffer : welke is de ruimste, meest bruikbare ?

.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

de nieuwe C verkoopt ook een stuk minder dan de vorige heb ik zo de indruk
            Er is gewoon iets niet in orde met die achterlichtunits vind ik... Ook een gebrek aan een échte sterke diesel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
              Dat scherm stoort mij niet direct. Ik vind het interieur van de c-klasse gewoon véél te druk. Ik heb nog een testrit gepland, maar eigenlijk ben ik er zo goed als zeker van dat het zeker geen C-klasse wordt.
              De eerste keer dat ik in de Mercedesgarage ging kijken heb ik de deur opgetrokken en direct terug dichtgegooid, het is echt niet mijn ding.
              net op het autosalon in een c-break gezeten, had mijn gedachten al op een 300 hybrid gezet om eind dit jaar te bestellen ipv m'n F10 520d.
              Maar dat interieur ... pfff ... een ouderwets iPad alike scherm op die boordplank gekleefd, met een superdikke rand en relatief klein scherm, nee dank u ... Jammer, verder mooi, ruim genoeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                net op het autosalon in een c-break gezeten, had mijn gedachten al op een 300 hybrid gezet om eind dit jaar te bestellen ipv m'n F10 520d.
                Maar dat interieur ... pfff ... een ouderwets iPad alike scherm op die boordplank gekleefd, met een superdikke rand en relatief klein scherm, nee dank u ... Jammer, verder mooi, ruim genoeg
                Ik ben ook op uitkijk voor een vervanger van de 520d, en had ook de C300 op 't oog. Maar ik ben ondertussen nog verder afgedwaald, richting i3 met Rex of Audi A3 e-tron. Ik moet zowiezo nog even wachten met bestellen, dus wie weet waar we gaan eindigen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Er is gewoon iets niet in orde met die achterlichtunits vind ik... Ook een gebrek aan een échte sterke diesel...
                  ik ben ook nog steeds geen fan van die lichten, het gebrek aan een sterke diesel is zever want die verkocht bij de vorige C vrij weinig. benz rijders die grote motoren willen kiezen toch voor benzine en tegenwoordig is de lease markt veel groter geworden dan particulier en bij lease wagens zie je bijna altijd de minst potente motor jammer genoeg

Comment

ik ben ook nog steeds geen fan van die lichten, het gebrek aan een sterke diesel is zever want die verkocht bij de vorige C vrij weinig. benz rijders die grote motoren willen kiezen toch voor benzine en tegenwoordig is de lease markt veel groter geworden dan particulier en bij lease wagens zie je bijna altijd de minst potente motor jammer genoeg
                    Ze hebben als enige van de "grote 3" geen 6 cilinder diesel. Audi met hun 3.0 BiTDI en bmw met hun 30 en 35d's... Zou dat zo slecht verkopen dat Mercedes daarvan af ziet? Veel audi's en bmw's zijn toch ook lease?

Comment

Ik ben ook op uitkijk voor een vervanger van de 520d, en had ook de C300 op 't oog. Maar ik ben ondertussen nog verder afgedwaald, richting i3 met Rex of Audi A3 e-tron. Ik moet zowiezo nog even wachten met bestellen, dus wie weet waar we gaan eindigen
                      da's idd ver afdwalen ...
                      Worden alvast leuke maanden om te kiezen, rijden, vergelijken, berekenen...
                      Momenteel op shortlist: X3, C300 hybrid, discovery sport( helaas te hoge co2 om interessant te zijn), toch terug een F10 of F11, XC60
                      Ik hoop dit jaar de nieuwe GLK te kunnen toevoegen, maar vrees al voor ook zo'n lelijk scherm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Ze hebben als enige van de "grote 3" geen 6 cilinder diesel. Audi met hun 3.0 BiTDI en bmw met hun 30 en 35d's... Zou dat zo slecht verkopen dat Mercedes daarvan af ziet? Veel audi's en bmw's zijn toch ook lease?
                        heb je al veel C's van het vorige model gezien met dubbele uitlaat? de BMW rijders hechten blijkbaar toch iets meer belang aan de motor dan de gemiddelde mercedes rijder. bij audi zie ik regelmatig de 2.7 als motor bij de A5 maar de A4 zelden zwaarder dan de 2.0

Comment

• de 204 zag ik welgeteld in 320 3 keer op be platen

kan zijn dat alle benz 320 rijders de benaming laten vallen natuurlijk

Comment

• een C met V6 heeft altijd lighting pack, dubbele uitlaat, banden 225 voor en 245 achter om maar een paar verschillen te noemen met 95% van de 4 cilinders

Comment

De enige reden waarom ik de C300 overwoog was de erg lage C02 uitstoot. De berline vind ik niet mooi (zowel binnen als buiten) en de hoofdruimte achterin ronduit ontoereikend. Het hoge vermogen beschouw ik eerder als een nadeel en heb ik zelf niet nodg (ik heb twee kinderen die nu starten met autorijden). Maar nu de C niet langer in Europa wordt gemaakt (productie in Zuid-Afrika) valt hij gewoon af. Ik koop een wagen die door een Europeaan is gemaakt. De break wordt wel nog in Europa gemaakt, de vraag is of dat nog het geval zal zijn tegen de tijd dat ik mijn wagen moet bestellen. Maar 't zou mij verwonderen dat ik toch nog bij een klassieke auto uitkomen (en geen plug-in hybride)
                              Last edited by BertVS; 24/01/2015, 19:48.

Comment

• de c rijdt wel beter, ondanks de eventueel lelijke dash of kont

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  de c rijdt wel beter, ondanks de eventueel lelijke dash of kont
                                  Rijdt beter als wat? Een A3 en een i3? 't Zou nog erg zijn ook. Op 't vlak van ruimte achterin is de C minder als de A3 Sportback... Maar ik koop zowiezo geen wagen die niet geproduceerd is in Europa. Of die nu beter rijdt of niet.
                                  Als ik toch bij een klassieke diesel uitkom, zal het een 320d worden. Ik ben namelijk erg tevreden over mijn huidige verdeler.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    de c rijdt wel beter, ondanks de eventueel lelijke dash of kont
                                    kan, ik ben in alle geval van plan er zeker een proefrit mee te doen. moet nog even nagaan waar dat kan ...

Comment

Rijdt beter als wat? Een A3 en een i3? 't Zou nog erg zijn ook. Op 't vlak van ruimte achterin is de C minder als de A3 Sportback... Maar ik koop zowiezo geen wagen die niet geproduceerd is in Europa. Of die nu beter rijdt of niet.
                                      Als ik toch bij een klassieke diesel uitkom, zal het een 320d worden. Ik ben namelijk erg tevreden over mijn huidige verdeler.
                                      ik zou de c300 ook genomen hebben voor de lage uitstoot: laag VAA, en wij krijgen extra leasebudget als we een hybride nemen ...
                                      vind hem ruim genoeg, kinderen zijn nog vrij klein, tegen dat de opvolger van mn huidige auto alweer weggaat is de oudste nog steeds maar 13, dus dat moet wel lukken achteraan :-)

Comment

De enige reden waarom ik de C300 overwoog was de erg lage C02 uitstoot. De berline vind ik niet mooi (zowel binnen als buiten) en de hoofdruimte achterin ronduit ontoereikend. Het hoge vermogen beschouw ik eerder als een nadeel en heb ik zelf niet nodg (ik heb twee kinderen die nu starten met autorijden). Maar nu de C niet langer in Europa wordt gemaakt (productie in Zuid-Afrika) valt hij gewoon af. Ik koop een wagen die door een Europeaan is gemaakt. De break wordt wel nog in Europa gemaakt, de vraag is of dat nog het geval zal zijn tegen de tijd dat ik mijn wagen moet bestellen. Maar 't zou mij verwonderen dat ik toch nog bij een klassieke auto uitkomen (en geen plug-in hybride)
                                        De C-klasse wordt ook in Zuid-Afrika gemaakt, maar de C voor Europa toch wel in DE en wel in Bremen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                          ik zou de c300 ook genomen hebben voor de lage uitstoot: laag VAA, en wij krijgen extra leasebudget als we een hybride nemen ...
                                          vind hem ruim genoeg, kinderen zijn nog vrij klein, tegen dat de opvolger van mn huidige auto alweer weggaat is de oudste nog steeds maar 13, dus dat moet wel lukken achteraan :-)
                                          Is een V60 D6 dan niets voor jou? Zelfde prijsklasse... Ook wel een kleine koffer

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                          De C-klasse wordt ook in Zuid-Afrika gemaakt, maar de C voor Europa toch wel in DE en wel in Bremen.
                                          Volgens mijn garage is de productie van de berline verhuisd. Daarom is de levertermijn verlengd met enkele weken.

Comment

Working...
                                          X