Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ben moeten gaan spieken wat die agility select inhoudt

Comment

• je betaald gewoon voor dat knopje
      lets have some more member berries

Comment

• Maar tis wel schoon

Comment

• en voelt lekker aan

Comment

• Ik zal bij de dealer eens polsen of ze die Agility switch er alsnog eenvoudig op kunnen monteren en of dit het enige is wat nodig is om van rijmodus te veranderen. Ik heb het gevoel dat er dan ook nog een soort softwareupdate nodig is.

Comment

• geen software update nodig voor die agility control, gewoon de knop installeren en het agility menu activeren
              lets have some more member berries

Comment

• Met het mooie weer van afgelopen dagen staan de zijruiten wel eens open. Na het parkeren stap je uit en merk je dat je raam nog open staat. Normaal hou je de sluitknop op de afstandsbediening dan ingedrukt aan de deurgreep aan bestuurderskant en sluiten de ramen vanzelf. Bij de nieuwe C-break lijkt dit niet meer te werken. Mis ik een bepaalde optie of moet ik de afstandsbediening tegen een andere sensor houden/richten?

Comment

• is niet alleen bij de break zo, ook op de sedan.. had het al opgemerkt van dag 1 die IR sensor aan de deurgreep is verdwenen... goede vraag zou ik ook willen weten

Comment

• Ik ben er denk ik zelf achter gekomen. Net als een aantal standaard dingen die je op de W204 had is ook deze functionaliteit uit het standaardpakket van de nieuwe C gehaald. Om de comfortopening/sluiting te hebben op de nieuwste C moet je keyless go of keyless go met startfunctie hebben.

Wat me opvalt is dat naast deze optie ook een aantal andere zaken die bij de W204 standaard waren verdwenen zijn:
                    - Verlichting onder de spiegels zit nu in het spiegelpakket of comfortpakket, was bij de 204 standaard op elegance/avant-garde
                    - adaptieve grootlichten was standaard op de W204 wanneer je ILS nam, is nu een optie bovenop LED ILS wat als 1700€ kost
                    - comfortopenen/sluiten van ramen zit nu bij keyless go, was ook standaard.
                    - Waarschuwing bij snelheidsoverschrijding heb ik niet meer op de nieuwe C, op het vorige model was dit standaard bij het navigatiesysteem.
                    - Meer plastiek in de deurpanelen in plaats van stofachtige bekleding bij de 204.
                    - Koreaanse Hankook banden ipv Continental banden,
                    - ...

Mijn conclusie op de nieuwste C:
                    Meer betalen en minder krijgen, gelukkig is het een leasewagen.
                    Als particulier zou ik erg teleurgesteld zijn bij de overstap van een model 204 naar model 205.

Comment

• klopt is gewoon een prijsverhoging.
                      avantgarde/elegance/amg uitvoering zijn nu exterieur en interieur apart te kiezen ook , maakt het ook duurder
                      die adaptieve groot licht is echt wel belachelijk dat die niet meer bij het ILS steekt.
                      wat je met die snelheidsoverschrijding bedoelt weet ik niet, heb model van 2013 ook gehad met standaard navigatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                        klopt is gewoon een prijsverhoging.
                        avantgarde/elegance/amg uitvoering zijn nu exterieur en interieur apart te kiezen ook , maakt het ook duurder
                        die adaptieve groot licht is echt wel belachelijk dat die niet meer bij het ILS steekt.
                        wat je met die snelheidsoverschrijding bedoelt weet ik niet, heb model van 2013 ook gehad met standaard navigatie
                        Ik veronderstel dat hij bedoelt de verkeersbordherkenning die de max. snelheid weergeeft? Ik had overigens origineel Michelin banden, dus ik vermoed dat dit per modeljaar kan schelen?

Comment

• Verkeersbordherkenning was altijd al een optie.

Comment

• Mijn C220 S205 van 1.5 maand oud kwam af fabriek met Michelin Primacy 3's. Hankooks scoren trouwens goed in tests; is geen B-merk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                              Ik veronderstel dat hij bedoelt de verkeersbordherkenning die de max. snelheid weergeeft? Ik had overigens origineel Michelin banden, dus ik vermoed dat dit per modeljaar kan schelen?

In de Becker map pilot kon je instellen dat de dame een waarschuwing kon geven 'let alstublieft op de snelheidsbeperking' bij 5km/u te snel, 10 km/u te snel, ... Was een leuke gimmick. Als je echt te snel gaat gaf ze het trouwens op :-). Verder lijkt de garmin map beter hoewel mijn hele audio 20/gps vandaag tijdens het rijden gewoon vast liep en na 1 min. Terug vanzelf opstartte. Of de garmin nu stabieler is dan de Becker valt nog af te wachten.

Banden zijn inderdaad precies nogal verschillend. Soms zie ik Michelins, soms Hankooks.

Comment

• Ze zijn al effe de kantjes eraf aan het rijden, heb nu mijn 2e w204 sinds 1,5j (eerste contract was20 maanden).
                                verschillen binnen eenzelfde model:
                                - grootlicht assistent optioneel
                                - sfeerverlichting optioneel (lichtpakket)
                                -materiaal center stuur meer plastic (heb/had StyleWriter pack op elegance) en geperforeerde rand zoals avantgarde ipv specifiek (volledig glad)
                                -opbergbox onder koffervloer optioneel, niet onderdeel van opbergpakket maar van pakket om kofferruimte in te delen

En dan nog kleine zaken waaruit blijkt dat ze meer op de kosten letten zoals ontbreken van logo op ruitenwissers en ventieldopjes.
                                op zich geen grote zaken, maar getuigd wel van krenterigheid wat gezien de prijs redelijk schandalig is. Nieuw model gaat blijkbaar nog verder hierin (interieur/exterieur pakket, plastic wieldoppen,...).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hey69 Bekijk Berichten
                                  Verkeersbordherkenning was altijd al een optie.
                                  Zit er bij mij standaard op bij de Comand GPS. Tenzij je bedoelt dat Comand een optie is... verkeersbordherkenning was alleszins geen afzonderlijke optie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                    Ze zijn al effe de kantjes eraf aan het rijden, heb nu mijn 2e w204 sinds 1,5j (eerste contract was20 maanden).
                                    verschillen binnen eenzelfde model:
                                    - grootlicht assistent optioneel
                                    - sfeerverlichting optioneel (lichtpakket)
                                    -materiaal center stuur meer plastic (heb/had StyleWriter pack op elegance) en geperforeerde rand zoals avantgarde ipv specifiek (volledig glad)
                                    -opbergbox onder koffervloer optioneel, niet onderdeel van opbergpakket maar van pakket om kofferruimte in te delen

En dan nog kleine zaken waaruit blijkt dat ze meer op de kosten letten zoals ontbreken van logo op ruitenwissers en ventieldopjes.
                                    op zich geen grote zaken, maar getuigd wel van krenterigheid wat gezien de prijs redelijk schandalig is. Nieuw model gaat blijkbaar nog verder hierin (interieur/exterieur pakket, plastic wieldoppen,...).
                                    Amai, dat wist ik niet. Ik heb een W204 van 2011 en dat zit er inderdaad allemaal op :
                                    - grootlicht assistent
                                    - sfeerverlichting, zowel in deurklinken voor en achter als aan je voeten
                                    - verkeersbordherkenning

Heb Avangarde genomen, wel met Elegance grill. Op een Mercedes hoort een ster. En opberpakket als optie, dus van die opbergbox kan ik niks zeggen. Heb wel al gezien dat de nieuwe inderdaad veel duurder is met dezelfde uitrusting. Althans catalogusprijs, tenzij ze grotere kortingen geven en de prijs catalogus hoger zetten om het model hoger te positioneren?

Comment

Zit er bij mij standaard op bij de Comand GPS. Tenzij je bedoelt dat Comand een optie is... verkeersbordherkenning was alleszins geen afzonderlijke optie.
                                      Voila als je de command al hrbt zou het daarin wel standaard geweest zijn

Comment

Amai, dat wist ik niet. Ik heb een W204 van 2011 en dat zit er inderdaad allemaal op :
                                        - grootlicht assistent
                                        - sfeerverlichting, zowel in deurklinken voor en achter als aan je voeten
                                        - verkeersbordherkenning

Heb Avangarde genomen, wel met Elegance grill. Op een Mercedes hoort een ster. En opberpakket als optie, dus van die opbergbox kan ik niks zeggen. Heb wel al gezien dat de nieuwe inderdaad veel duurder is met dezelfde uitrusting. Althans catalogusprijs, tenzij ze grotere kortingen geven en de prijs catalogus hoger zetten om het model hoger te positioneren?
                                        Opbergbox zit niet in opbergpakket , dit is enkel box onder de passagierszetel, bekerhouder in middenconsole en brillenhouder dacht ik. (dacht dus ook dat die box onderdeel was van dat opberpakket...)
                                        En de ster moet er idd zijn :-)

Leaseprijs blijft blijkbaar best interessant als ik collega's hoor, lijkt er nog op verbeterd tot vorig model (terwijl catalogusprijs wel van de pot gerukt is)
                                        Last edited by ; 11/06/2015, 22:06.

Comment

• brillehouder is wel standaard vermoed ik .. ik heb het toch in mn avantgarde auto (wat toch 1 pluspunt is tov vorig model )

Comment

Working...
                                          X