Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes C-klasse

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Blijkbaar zijn er toch een aantal forumleden het met me eens. Mercedes is wat krenterig met zijn nieuwe C.
    Als ze nu eens het automatisch parkeren apart optioneel maken van parktronic en de kleine prutsopties er weer standaard in monteren zou al een hele verbetering zijn. (Actieve grootlichten, automatische bediening van zijruiten met afstandsbediening, sfeerverlichting rondom, Agility control, ... ) lijkt me een goeie tip voor Mercedes voor hun 205 facelift model.

Comment

• Zelf vond ik de bijkomende uitrusting op de Mercedes C-klasse ontiegelijk duur. Het aantal opties dat alleen beschikbaar is in combinatie met een andere neemt ook lachwekkende proporties aan (sfeerverlichting (alleen beschikbaar met Avanatgarde/Exlusive/AMG pack én automatische versnellingsbak), of keyless pack om er maar twee te noemen).
      BMW 420dA : >>>

Comment

• Vandaag nieuwe c gezien met idd hankook banden stond op braderie, tegen de 40k. (C180)

Comment

• Catalogusprijs is idd meer dan stevig als je hem gaat aankleden. In leasing is hij dan wel weer redelijk interessant gezien de hoge kortingen en restwaarde. Die agility control knop staat er trouwens bij mij op en heb die toch niet apart aangevinkt, I believe. Heb wel een automaat dus zal misschien daardoor zijn. De manuele test wagen had deze knop ook niet.

Automaat op deze is wel aan te raden, past goed bij het karakter van de wagen en je merkt dat het interieur ook ontwikkeld werd met de automaat in gedachte. Stoorde me nogal aan de manuele versie waarbij die media control unit in de weg zat bij het schakelen. Veranderen van versnelling ging goed, maar automatisch veranderde de radiozender mee Dan liever een bak dat automatisch schakelt maar met een manuele radio

Is mijn eerste Merc en had wel wat twijfels vooraf, maar bevalt me goed. Als ik ooit eens goesting/tijd heb, zal ik eens een uitgebreider verslag maken.

Comment

• da's gewoon vierkant lachen met particuliere klanten zo'n prijzenpolitiek

nu ja, die het er niet aan wil geven moet maar elders shoppen
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
              Catalogusprijs is idd meer dan stevig als je hem gaat aankleden. In leasing is hij dan wel weer redelijk interessant gezien de hoge kortingen en restwaarde. Die agility control knop staat er trouwens bij mij op en heb die toch niet apart aangevinkt, I believe. Heb wel een automaat dus zal misschien daardoor zijn. De manuele test wagen had deze knop ook niet.

Automaat op deze is wel aan te raden, past goed bij het karakter van de wagen en je merkt dat het interieur ook ontwikkeld werd met de automaat in gedachte. Stoorde me nogal aan de manuele versie waarbij die media control unit in de weg zat bij het schakelen. Veranderen van versnelling ging goed, maar automatisch veranderde de radiozender mee Dan liever een bak dat automatisch schakelt maar met een manuele radio

Is mijn eerste Merc en had wel wat twijfels vooraf, maar bevalt me goed. Als ik ooit eens goesting/tijd heb, zal ik eens een uitgebreider verslag maken.
              bij de eerste keer in een manuele benz stootte ik ook op de becker, erg ingenieus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                Vandaag nieuwe c gezien met idd hankook banden stond op braderie, tegen de 40k. (C180)
                Heb net nog eens gekeken, maar de mijne is geleverd met Continental banden. Is wel met AMG-line (18"), misschien speelt dat mee.

Comment

• Zou je op een nieuwe c lpg leggen?
                  => goedkoop rijden in een beestige c400

Comment

• Heb michelin primacy 3 225/50 WR 17 94 op mn avantgarde c200

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                      Vandaag nieuwe c gezien met idd hankook banden stond op braderie, tegen de 40k. (C180)
                      Heb wel opgemerkt dat een c180 standaard kaler is dan een c200 en hoger. Hebben andere airco en nlg van die prutsen anders

Comment

• + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• 2500 kilometer verder en een maand oud. Kleine update van mijn C 200 BlueTec break.
                            De bandenspanning die per band getoond wordt is erg handig en zeer accuraat.
                            Middenconsole scherm is goed leesbaar, zelfs met fel zonlicht.
                            De C200 BlueTec rijdt erg zuinig, een rit van gemiddeld 4,2 liter per 100 km is niet uitzonderlijk. In 1ste en 2de versnelling moet je wel zeer snel opschakelen naar de hogere versnelling of je zot direct te hoog in toeren.
                            Tegenover mijn voeige S204 rammelt en kraakt dit nieuwe model nog al, hierdoor kan ik opnieuw bevestigen dat de algemene kwaliteit achteruit is gegaan. Dit lijkt overigens een algemene trend in dit segment.
                            Lederen zetels zitten minder comfortabel tov het vorige model, dit door het standaard ontbreken van de lendensteun

Comment

• Als er zeker bij zon een dure wagen, iets rammelt ga je toch terug?

Ik heb ooit 1 rammeltje gehad in het dash in mijn peugeot, dat is onder garantie uitgezocht en opgelost.

Verder heeft mijn 2,5 jaar oude peiugeot en mijn 12(!) jaar oude mercedes geen enkel rammeltje. Ik zou er echt niet mee gediend zijn en erger me er constant op. Dat ze het maar oplossen, erger je je daar niet op, bij elk rammeltje? Ik zou dat onder geen beding aanvaarden. Bij geen enkele auto. En al zeker niet bij een auto die pretendeert van extra goeie kwaliteit met super afwerking te zijn. Een merc is toch niet voor niks duurder, dan mag hij zeker niet méér kraken dan de rest.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                              Last edited by metalpe; 30/06/2015, 07:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                Als er zeker bij zon een dure wagen, iets rammelt ga je toch terug?

Ik heb ooit 1 rammeltje gehad in het dash in mijn peugeot, dat is onder garantie uitgezocht en opgelost.

Verder heeft mijn 2,5 jaar oude peiugeot en mijn 12(!) jaar oude mercedes geen enkel rammeltje. Ik zou er echt niet mee gediend zijn en erger me er constant op. Dat ze het maar oplossen, erger je je daar niet op, bij elk rammeltje? Ik zou dat onder geen beding aanvaarden. Bij geen enkele auto. En al zeker niet bij een auto die pretendeert van extra goeie kwaliteit met super afwerking te zijn. Een merc is toch niet voor niks duurder, dan mag hij zeker niet méér kraken dan de rest.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
                                Kwaliteit gaat inderdaad achteruit.. Ook bij BMW.

Bij mijn E90 3 serie had ik geen enkele rammel.. Bij de nieuwe F30 kraakt en rammelt er op slecht wegdek wel wat... Paar keer voor naar de garage geweest.. Altijd beloftes dat ze het zouden oplossen maar nooit echt verholpen geweest.. Bij verschillende testritten vonden ze die rammels/kraakjes "normaal". Zelfs in 2 garages geweest... Premium.. Ja zal wel
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                  Kwaliteit gaat inderdaad achteruit.. Ook bij BMW.

Bij mijn E90 3 serie had ik geen enkele rammel.. Bij de nieuwe F30 kraakt en rammelt er op slecht wegdek wel wat... Paar keer voor naar de garage geweest.. Altijd beloftes dat ze het zouden oplossen maar nooit echt verholpen geweest.. Bij verschillende testritten vonden ze die rammels/kraakjes "normaal". Zelfs in 2 garages geweest... Premium.. Ja zal wel
                                  Het probleem is dat er voor die rammeltjes en kraakjes gewoon geen oplossing bestaat. De oorzaak zit hem in de gebruikte materialen, constructie, ontwerp etc. Dat zijn dingen die je achteraf gewoonweg niet meer kunt verhelpen. Je kunt er er en daar een vodje, een "mouchke" of een rubberen lapje tussensteken, in het beste geval ben je dan weer voor 2 weken goed. Maar omdat er dan op andere plaatsen spanningen ontstaan komen die rammeltjes gewoon terug. Het enige wat de dealer kan doen is de klachten rond remmelende interieurs verzamelen en terugkoppelen naar de constructeur in de hoop dat die daar rekening mee houdt bij het ontwerp van de volgende generatie. (Ps.: ijdele hoop).

Comment

• Mijn A5 kon in extremis al wel eens een kraakje laten horen.... maar mijn A6 is echt rock solid, die geeft het idee dat 'ie zelfs in een crash niet zal kraken of piepen.
                                    En dan straks naar een BMW: http://f80.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1031768

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                                      mijn A6 is echt rock solid, die geeft het idee dat 'ie zelfs in een crash niet zal kraken of piepen.

Daar geloof ik geen snars van Logic, hoe kan een VW met een ringembleem nu kraakvrij zijn ? Da’s toch wat er hier heel veel kenners pretenderen of niet ?

Comment

• Het rammelen en kraken is een probleem dat steeds meer voor komt, niet enkel bij Mercedes. Dit heeft volgens mij voornamelijk te maken met het snijden in kilo's en materialen lichter proberen te maken. Hiermee moet je inboeten aan robuustheid wat bijna automatisch minder kwalitatieve materialen tot gevolg heeft, maar wel een optimale CO2 uitstoot met laag verbruik. Ik vermoed dat dit probleem in de toekomst alleen maar erger zal worden, zelfs in het premium segment.
                                        één oplossing: goede geluidsinstallatie als optie nemen en het volume wat hoger draaien vrees ik...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                          Het probleem is dat er voor die rammeltjes en kraakjes gewoon geen oplossing bestaat. De oorzaak zit hem in de gebruikte materialen, constructie, ontwerp etc. Dat zijn dingen die je achteraf gewoonweg niet meer kunt verhelpen. Je kunt er er en daar een vodje, een "mouchke" of een rubberen lapje tussensteken, in het beste geval ben je dan weer voor 2 weken goed. Maar omdat er dan op andere plaatsen spanningen ontstaan komen die rammeltjes gewoon terug. Het enige wat de dealer kan doen is de klachten rond remmelende interieurs verzamelen en terugkoppelen naar de constructeur in de hoop dat die daar rekening mee houdt bij het ontwerp van de volgende generatie. (Ps.: ijdele hoop).
                                          mijn C begon ook wat te kraken en piepen en ik heb er een dun laagje zwart rubber tussen geduwt en het was opgelost. misschien dat mijn dash een duw gekregen heeft en een mm verschoven was of gewoon door de tijd maar ik ergerde mij er ook mateloos aan
                                          lets have some more member berries

Comment

Working...
                                          X